פרשנות לפסוק המסתורי ביותר בתנ"ך כולו.
יעקב מברך את בניו
French Manuscript Illumination, C1250.
פסוק סתום בתנ"ך.
אולי הפסוק הסתום ביותר בתנ"ך כולו :
ויקְרָ֥א יַעֲקֹ֖ב אֶל־בָּנָ֑יו וַיֹּ֗אמֶר הֵאָֽסְפוּ֙ וְאַגִּ֣ידָה לָכֶ֔ם אֵ֛ת אֲשֶׁר־יִקְרָ֥א אֶתְכֶ֖ם בְּאַחֲרִ֥ית הַיָּמִֽים׃ בהִקָּבְצ֥וּ וְשִׁמְע֖וּ בְּנֵ֣י יַעֲקֹ֑ב וְשִׁמְע֖וּ אֶל־יִשְׂרָאֵ֥ל אֲבִיכֶֽם׃
יְהוּדָ֗ה אַתָּה֙ יוֹד֣וּךָ אַחֶ֔יךָ יָדְךָ֖ בְּעֹ֣רֶף אֹיְבֶ֑יךָ יִשְׁתַּחֲו֥וּ לְךָ֖ בְּנֵ֥י אָבִֽיךָ׃ טגּ֤וּר אַרְיֵה֙ יְהוּדָ֔ה מִטֶּ֖רֶף בְּנִ֣י עָלִ֑יתָ כָּרַ֨ע רָבַ֧ץ כְּאַרְיֵ֛ה וּכְלָבִ֖יא מִ֥י יְקִימֶֽנּוּ׃
לֹא יָסוּר שֵׁבֶט מִיהוּדָה וּמְחֹקֵק מִבֵּין רַגְלָיו עַד כִּי יָבֹא שילה [שִׁילוֹ] וְלוֹ יִקְּהַת עַמִּים.
ספר בראשית • פרק מ"ט • פסוק י
ותרגום אחד באנגלית ,אחד מני רבים .
The sceptre shall not depart from Judah, nor a lawgiver from between his feet, until Shiloh come; and unto him shall the gathering of the people be.
איור לפסוק
תומאס מאן למשל עסק רבות בפסוק סתום זה בספרו "יוסף ואחיו".
מיהו שילה ? השם הזה מוזכר בתנ"ך רק כשמו של ישוב שהוא מקדש.
יש שזיהו את "שילה" עם מלך המשיח ובנצרות עם ישוע הנוצרי.
.שטענו שהוא נפרד מיהודה אם כי ישוע כמובן הוא צאצא לשבט יהודה.
פירוש שמוכר לי שאותו השמיע בעבר הרחוק סבי יוסף זונדל וסרמן ( שקרא את תומאס מאן ) , הוא ששילה אינו מיהו אלא "מהו ".
זהו אינו אדם בודד.
זהו קולקטיב ,קבוצה של אנשים שמוצאה במקדש שילה.
ויום יבוא באחרית הימים לאחר שיופיע המשיח בן דוד משבט יהודה אותה קבוצה תנהל את המשיח ותתפוס את ההנהגה העולמית לטובת המין האנושי כולו.
ישנן פרשנויות רבות לגבי מה משמעות "יקהת עמים " "המילה "יקהת" מופיעה רק פעם אחת במקרא ובעצם ..איננו יודעים מה משמעותה.
.הפרשנות שאני מחבב אומרת יכנס וישלב עמים במקשה אחת.
מעין עולם מאוחד.
אני משער שהפרשנות הזאת הייתה במקובלת באירגון החשאי "האחים הנאמנים " או בני ציון" או "בני משה" שסבי היה אחד ממנהיגיו ,ונטען שמוצא האירגון הוא בשילה הקדומה במאה ה-11 לפה"ס.
צפו בסרט הדוקו "רצח במגדל המים "ש עוסק גם באירגון "האחים הנאמנים "
הכרובים שמעל ארון הברית.סמל של אירגון "האחים הנאמנים " הם "בני ציון "