web analytics
קטגוריות
פוליטיקה

ארבע מפלגות בבחירות 2022 ומשפחתי

איך היו פני ההיסטוריה והפוליטיקה הישראלית העכשווית אילו הייתה משפחתי פועלת אחרת.

ישנן ארבע מפלגות שונות כיום שקיימות או שמנהיגם קיים כפי שהוא בזכות משפחתי שתי מפלגות הודות למשפחתי מצד אימי ושתי מפלגות הודות למשפחתי מצד אבי, .

בראש ובראשונה כמובן ומאז ומתמיד "מפלגת יהדות התורה" כעת בראשות משה גפני שמייצגת את הקהילה החרדית בישראל הקהילה הזאת הובאה לכאן בידי מיזם שנוצר ונוהל בידי משפחתי מצד אבי במשך למעלה ממאה שנה ואילולא מיזם זה לא הייתה כאן קהילה ליטאית ולא מפלגת "יהדות התורה".

וראו על כך ( גם) כאן.

250 שנה לעליתו של עזריאל משקלוב אבי משפחת וולפנזון

המפלגה השנייה היא מפלגת הליכוד

 שנתן מיליקובסקי סבו של מנהיגה דהיום מר בנימין נתניהו הובא לארץ ישראל בשנת 1920 בידי האב של סבתי הרב אליהו לנדא כקרוב משפחה

אם לא הייתה משפחת מיליקובסקי מובאת לארץ ישראל בשנת 1920 ( וסיוע נוסף שקיבלה משפחת נתניהו לאורך השנים מבני משפחה בנסיעות לחו"ל ) כי אז רוב הסיכויים הם שבנימין נתניהו לא היה עומד היום בראש מפלגת הליכוד.

וקיראו את הפרטים על כך כאן.

ומהצד השני של המפה הפוליטית גוש המרכז -שמאל

מהצד של אימי סבי הד"ר אליהו בלנק הוא היכיר בטרנסליבניה נער צעיר בשם ישראל קסטנר שכן שלו שהוא הכניס אותו תחילה לציונות ואחר כך לעיתונאות היהודית ציונית ובכך קבע את מסלול חייו כמנהיג ציוני .

אילולא אליהו בלנק סביר מאוד להניח שמסלול חייו של קסטנר ומשפחתו היה שונה משהיה .

נכדתו של קסטנר היא מרב מיכאלי כרגע ראשת מפלגת העבודה.

. בין האנשים שהד"ר בלנק סידר להם סרטיקפאט והביא להבאתו לארץ ישראל וכאן לימד אותו ואת משפחתו עברית וסידר לו פרנסה כעיתונאי בעיתונות ההונגרית ובעיתונות העברית היה בחור צעיר בן למשפחה קיצונית חרדית אנטי ציונית שהד"ר בלנק הכניס עוד כילד לציונות בשם דוד קליין.

דוד קליין שהחליף את שמו לדוד גלעדי והפך להיות זקן עיתונאי ישראל ונפטר בן יותר ממאה האמין וכך גם אמר לי בראיון האחרון שקיים לפני מותו שאילולא הד"ר בלנק הוא היה מוצא את מותו בשואה כמו רוב משפחתו.

דוד גלעדי הוא סבו של ראש הממשלה דהיום וראש מפלגת "יש עתיד "  יאיר לפיד

ארבעה מפלגות פוליטיות גדולות היו שונות מאוד או לא קיימות בכלל אילולא הפעילות של המשפחתי

אז כשאני חושב על כך ההיסטוריה הייתה שונה מאוד ובבוודאי ובוודאי בחירות 2022 ( וגם בחירות 2021 בעצם ) אילולא הפעילות של משפחתי.

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 + 5 =