web analytics
קטגוריות
קומיקס

הנסיך ואליאנט במסע באסיה

הנסיך ואליאנט האביר מימי המלך ארתור במאה השישית לאחר הספירה חוזר .והפעם בסיפורים האחרונים שפורסמו עליו בשפה העברית אי אז ב-1988 ועוסקים במסע של "הנסיך עזוז "ביחד עם האביר גוין במעמקי יבשת אסיה 700 שנה לפני מרקו פולו למקומות שבהם לא דרכה רגל בריטי או ויקינג. בדרך הוא מתמודד עם רודן מקומי צמא כיבושים ומגיע לעולם תת קרקעי מוזר שבו הזמן קפא מלכת בעידן שלפני המבול.

הנסיך ואליאנט עם המלך ארתור .ציור מאת

John Cullen Murphy 

אנחנו חוזרים לגיבור סיפור הקומיקס  הנסיך וליאנט  בימי המלך ארתור שבסיפורים הספציפיים שאנו מביאים  כעת חי במאה השישית לאחר הספירה. .

כמה סיפורים מוקדמים יותר  על הנסיך ואליאנט בעברית קיראו כאן  :

הנסיך ואליאנט סיפור ראשון 

הנסיך ואליאנט בעולם החדש 

הנסיך ואליאנט בארץ ישראל 

והנה שני סיפורים על הנסיך ואליאנט שפורסמו במוסף  של העיתון "ידיעות אחרונות"  לילדים ב-1988

והם האחרונים שפורסמו עליו בעברית.

הנסיך האמיץ חזר שוב בפעם השלישית והאחרונה עד כה  בשפה העברית במוסף "ידיעות אחרונות לילדים " (שבו פורסמו כל שבוע סיפורי קומיקס מהם זרים מהם ישראלים של יוצרים כמו גדי טאוב ופוצ'ו ) תחת השם הלא מוצלח "הנסיך עזוז" בחודשים אוגוסט עד נובמבר 1988.

בשני סיפורים  שחלקם  הובא בשחור לבן ובחלקם  בצבעים.

הפעם בניגוד לבעבר הסיפורים אינם פרי יצירתו של הרולד פוסטר שפרש מהסדרה ב-1979  לאחר 42 שנה של יצירתה ( ( הוא לא  העלה על דעתו שהוא ימשיך לצייר סדרה  זאת עשרות שנים לאחר יצירתה)   ונפטר ב-1982 אלא של יוצרים אחרים.

האמן John Cullen Murphy שהמשיך לצייר את הסדרה  במשך עשרות שנים לאחר פרישת פוסטר  עד מרץ  2004   ( הוא נפטר ארבעה חודשים לאחר מכן ) 

 ובנו  העיתונאי Cullen Murphy  שכתב את הסיפורים.

הזמן הוא אמצע המאה השישית לאחר הספירה ימי הקיסר הביזנטי יוסטיניאנוס ואישתו תיאודורה  שמתכננים להחזיר את האימפריה הרומאית לימי גדולתה ולאחד מחדש את המערב והמזרח תחת שליטתם שהופיעו בסיפורים הקודמים.  הקיסר יוסטיניאוס  הופך בסדרה  ליריב הגדול אם כי מאחורי הקלעים  בלבד  של  המלך ארתור והנסיך ואליאנט.בסיפור קודם הוא אף חטף את בנו התינוק של  ואליאנט.והוא ממשיך לזמום מזימות אפלות.

היריב בחזית נשאר כמובן  האציל  מורדרד המרושע  השואף לתפוס את מקומו של ארתור כמלך בריטניה   ושבטי הסקסונים  הפולשים לבריטניה ללא הפסקה. 

זה אמנם זמן רב,בערך 70 שנה  לאחר ימי אמצע המאה החמישית לספירה המתוארת בסיפורים המוקדמים יותר ולא נראה שואליאנט   ( או כל אדם אחר בסדרה )  הזדקן  ביותר מעשר ואולי עשרים שנה אבל נתעלם מקטנות מסוג זה.

בזמן אמיתי הזמן שבו פורסמה הסדרה לאורך עשרות שנים זה בערך הזמן שכבר חלף.

נציין שהיסטוריונים שונים אכן חושבים שהמלך ארתור חי דווקא בתקופה זאת ולא במאה החמישית לאחר הספירה. כך שסיפורי הסדרה מנסים את שתי האפשרויות לתיארוך ימי המלך ארתור  במהלך שמונים וכמה שנות קיום הסדרה. 

הקיסר הביזנטי  יוסטיניאנוס ב"הנסיך ואליאנט " המתכנן "להחזיר עטרה ליושנה" ולאחד מחדש את המערב והמזרח באימפריה גדולה תחת שלטונו ושלטון  אישתו הקיסרית  תיאודורה. זמן ההתרחשויות בסדרה  הוזז מאמצע המאה החמישית ימי חורבן האימפריה הרומאית המערבית  לאמצע המאה השישית לספירה כאשר הביזנטים בהנהגת יוסטיניאנוס ותיאודורה  ניסו להקים אימפריה מאוחדת חדשה. 

בסיפורים שלפנינו ואליאנט יוצא  עם בנו למסע מסחר נועז ביבשת אסיה באיזורים מרוחקים  במקומות ששם לא דרכה רגלו של אף בריטי   ושם 700  שנים לפני מרקו פולו   הוא נתקל באנשים מוזרים ותרבויות מוזרות ומסוכנות. הם ניתקלים בשליט רודני מסוכן  ושואף כיבושים ובתרבות תת קרקעית מוזרה   מהעידן שלפני המבול שבה קפא הזמן.

 למרבית הצער בכך הסתיימו הופעותיו של הנסיך בעברית.

הנסיך עזוז במסע באסיה 

כתב: Cullen Murphy

צייר :John Cullen Murphy

 

שני סיפורים על הנסיך ואליאנט שפורסמו במוסף  של העיתון "ידיעות אחרונות"  לילדים ב-1988

והם האחרונים שפורסמו עליו בעברית.

 

קיראו עוד :

עלילות הנסיך אמיץ

עוד סיפורים על הנסיך ואליאנט בעברית :

הנסיך ואליאנט סיפור ראשון 

הנסיך ואליאנט בעולם החדש 

דף הפייסבוק של הנסיך ואליאנט 

בלוג על הנסיך ואליאנט 

קיראו עוד על הנסיך ואליאנט :

הנסיך ואליאנט היום לאחר למעלה משמונים שנה של פעילות ומאבקים

ארכיון סיפורים על הנסיך ואליאנט

המלך ארתור מכתיר את ואליאנט לאביר

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eighteen + 9 =