web analytics
קטגוריות
קומיקס

העכביש פורש את רשתו -סיפור ראשון

הסיפור הראשון על פושע העל "הבריט" "העכביש" סדרת הקומיקס הטובה ובביזארית ביותר שהופיעה בעברית בשנות השישים במיסגרת המגזין "בוקי".סיפור גדוש בהמצאות על מאבקם של שני נבלי על זה בזה כשבאמצע נמצא כדור הארץ כולו.

 

העכביש בדף הפתיחה של "בוקי"

לפניכם הסיפור הראשון שהופיע בעברית על נבל העל שהוא גם גיבור על בריטי "העכביש" אחת הדמויות מעניינות ביותר שיצר הקומיקס הבריטי אי פעם. אבל מעניין שמיטב הסיפורים שנוצרו על הדמות ואלו שפורסמו בעברית במגזין "בוקי " נכתבו בידי אמריקני דווקא וידוע מאוד ג'רי סיגל יוצרו של סופרמן שכתב את הסיפורים מניו יורק. והסיפור שלפניכם צוייר בכלל בידי איטלקי אלדו מרקוזי  Aldo Marculeta  

הסיפור הזה מתאר ומסביר את הטרנספורמציה שעבר העכביש מפושע רברבן ללוחם נועז בפש .זאת לאחר שהוא נתקל באוייב מפלצתי וגאוני  במיוחד סוג של סופר "דוקטור ג'קיל ומר הייד". במהלך המאבק חסר המעצורים בינם השניים "מטרילים" ומשגעים ומוצאים מדעתו את העולם כולו. 

סיפורי העכביש הם דוגמאות   של ביזאריות צרופה. מי שמחפש סיפור קוהרנטי אין לו מה לחפש בהם. מי שמחפש סיפור מלא וגדוש בהמצאות מטורפות פשוטו כמשמעו עם גיבור שחצן רברבן ואויביו המסוכנים והמפחידים באמת יש לו הרבה מה לחפש בסיפורי העכביש שהם   שום דבר פחות מסדרת הקומיקס הטובה ביותר שפורסמה בעברית בשנות השישים .

גם מעל ומעבר לאלו של מארוול ודי סי .

לעניות דעתי סיפורי העכביש של סיגל הם טובים יותר הרבה יותר ממיטב סיפורי סופרמן שכתב. אולי כי הזדהה עם הדמות של הפושע המוציא מדעתו את  העולם   הרבה יותר מאשר עם גיבור העל האולטימטיבי.

באנגליה הסיפור הזה הופיע ( בניגוד לשאר סיפורי "העכביש" שפורסמו בעברית שיצאו לאור בהמשכים ) כחוברת אחת.בסדרה fantastic super library no 2  בינואר 1967 זאת הייתה סדרת ה"רומנים הגראפיים " אלבומים של סיפור קומיקס ארוך אחד" הראשונה  שהופיעה באנגליה. 

בעברית הסיפור הזה הופיע בהמשכים במגזין "בוקי"  בחוברות מספרי 19-23 ב-1968. 

buki cover no 21 spider

רשימה  שלי על העכביש תוכלו לקרוא כאן שובו של העכביש.

והנה רשימה על העכביש של החובב אלון איצקוביץ'. 

בוקי העכביש 1 | המולטי יקום של אלי אשד

 

קיראו עוד על העכביש :

שובו של העכביש 

בוקי סיפורו של מגזין קומיקס 

קיללת סופרמן -סיפורו של ג'רי סיגל הכותב של העכביש ויוצרו של סופרמן

 

בוקי המגזין בשבילך :היסטוריה ואינדקס של מגזין הקומיקס העברי מאריך הימים  ביותר | המולטי יקום של אלי אשד

עטיפה של מגזין "בוקי " מספר 53 עם ציור של העכביש ( לצד באק רוג'רס והפאנטום)

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

2 תגובות על “העכביש פורש את רשתו -סיפור ראשון”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eighteen − 8 =