web analytics
קטגוריות
ספרות פופולארית

גדול סופרי המתח העבריים בשנות השישים "אייבי קוסטין" למכירה בסט שלם !

" אייבי קוסטין" היה,לכאורה לפחות ,  אחד מסופרי הבלשים והמתח  המקוריים הטובים ביותר בישראל בשנות השישים. בעצם שם בדוי של שני סופרים ישראליים מוכשרים . וכעת למכירה בסט שלם  של כל ספריו המועמדים למכירה בידי אספן שליקט אותם במשך שנים !

גדול סופרי המתח העבריים בשנות השישים "אייבי  קוסטין" למכירה בסט שלם  של כל

ספריו המועמדים למכירה בידי אספן שליקט אותם במשך שנים !

אייבי קוסטין היה,לכאורה לפחות ,  אחד מסופרי הבלשים והמתח  המקוריים הטובים ביותר בישראל בשנות השישים.

למעשה זה היה שם בדוי של שני סופרים ישראליים מוכשרים. אחד מהם  בשם מירון אוריאל שהשתמש בשמות בדויים רבים כמו ארצי ברמן (עבור מערבונים וסיפורי גנגסטרים וסיפורי מלחמת העולם השנייה )  וז'ק מרטל ( על עלילות המפקח הצרפתי פיירו .  והשני היה "ד.בן גן " או בשמו האמיתי גדנקה ,ידיד טוב של הסופר פנחס שדה שמהצד כתב סיפורי ריגול מצויינים ומלאי הומור.תחת השם "גסטון פירו ".

שמם העיקרי של אוריאל  ושל "ד. בן גן" כשכתבו סיפורי בלשים ריגול ומתח באופן כללי היה "איבי קוסטין" והסיפורים האלו הופיעו בהוצאת ע.נרקיס

חלק מספרים אלו היו מסדרה אחת  שאותה כתב מירון  אוריאל על עלילות הבלש האמריקני ממוצא אירי "סלים אודונל " שוטר ניו יורקי קשוח שמשקלו הכבד מסתיר מוח חריף ביותר שעימו הוא פותר תעלומות מסובכות ביותר. הסיפורים הופיעו בסדרה של נובלות מתח ורומנטיקה  בשם "ריפיפי " שעבורה כתב אוריאל גם תחת שמות אחרים וכללו את:

מספר 3 בסדרת   ריפיפי"  "גופה על המדרכה"

מספר 7 בסדרה "היא נרצחה לאור השחר "

הערה : הסיפור הזה חזר ונדפס בהמשכים בשנות השבעים בארבעת חוברות סידרת

הקומיקס " פנטומס " על עלילות גיבור הגו'נגל הלבוש מסכה פנטומס הוא הפאנטום "הרוח המהלך ".למרות שלעלילותיו של סלים אודונאל באמת לא היה קשר מיוחד לעלילות הפנטום

מספר 27 בסדרה "דם על הפסים ".

והיה גם ספר בלשי רביעי הפעם לצער הקוראים לא על סלים אודונאל.

משם עבר השם "אייב קוסטין "   ששמו יצא כעת  לפניו לסדרת "הבלש המסתורי "של נרקיס ( שאוריאל כתב עבורה גם תחת השם "ז'ק מרטל " את סדרת המשטרה והבילוש המצויינת "המפקח פיירו " וד.בן גן כתב עבורה תחת השם "גסטון פירו את סדרת הריגול המעולה "העכביש ")  ושם הופיעו כל ספריו האחרים של "איבי קוסטין " בעברית והפעם כל ספר עמד בפני עצמו ואינו חלק מסדרה כפי שהיה עם יצירותיהם האחרות של אוריאל ו"בן גן". .

הספרים כולם ממוספרים אבל המספור כפי שתראו אינו עקבי במיוחד…  וכל אחד מהם הוא מצויין מסוגו . הם כללו את:

"תעלומת רחוב ברייטון  13"  ( סדרת הבלש המסתורי 2 ,1962) : שהוא לכאורה סיפור אימה על טבעי המתאר רצח בעת סיאנס שהפיתרון שלו הוא מדהים מסוגו.

"אמילי סקנטון היא אשה צעירה ומקסימה המאמינה ברוחות מהעולם הבא.
רוזלינד קיירטיקר, המדיום, השתמשה באמילי היפה כאובייקט-קשר עם רוחו של קירבי דארק, רוצח הנשים הידוע שניתלה עד צאת נשמתו לפני כשבוע.
ואכן, רוחו של קירבי חדרה לגופה של אמילי וכעבור שעות אחדות בוצע רצח.
המשטרה עצרה מיד את אמילי.
מהו סוד הרצח והאם ביכולתה של המשטרה לאלץ את האשה הצעירה לתת את הדין מאחר והחוק אינו מכיר בנימוק של אילוץ על ידי רוחו של מת לביצוע רצח?

( ספר זה יצא מאוחר יותר בש/נות האלפיים  שוב בשם "נקמה מעולם המתים " בספריי ריגול ופלילים של הוצאת נרקיס .

"אונס בחצות" ("בתרגום " מירון אוריאל  סדרת הבלש המסתורי מספר 4 "  1963  )

האיש  שידע יותר מידי " ( "בתרגום " מירוו אוריאל  סדרת הבלש המסתורי מספר 101 1963)

"תעלומת החשיכה במעלה המדרגות " ( עברית ד. בן גן ,סדרת הבלש המסתורי מספר 102 , 1964 )

מסתרי הכרך (  "בתרגום " מירון אוריאל  סדרת הבלש המסתורי מספר 103 ,1963)

האיש  שלנו בהוואי "   ("בתרגום " ד.בן גן "   סדרת הבלש המסתורי מספר 104 1964 )

"תעלומת מכתבי הרצח " (עברית ד. בן גן סדרת הבלש המסתורי מספר 7  1964)

גם סיפורי הבלשים והמתח האחים מאת קוסטין הם כולם מצויינים מסוגם ממיטב היצירה המתח העברית המקורית של שנות השישים למרות שהקוראים לא ידעו שהם יצירות מקוריות.

לראשונה כל הספרים של "איבי קוסטין " מוצעים למכירה בידי אספן שהקדיש שנים רבות   מחייו לאסוף את כולם וכעת מוכן למכור את כולם כיחידה אחת בלבד.

כל מי שמעוניין לרכוש ביחידה אחת את מיטב יצירות הבילוש והמתח העבריות של שנות השישים ( אם כי הופיעו תחת שם בדוי אמריקני ) מוזמן ליצור עימי קשר ב:

Elieshe@inter.net.il

המדובר בספרים נדירים ביותר והסט שלם שלהם הוא ככל הנראה יחיד במינו.

Image result for ‫אייבי קוסטין‬‎

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

7 תגובות על “גדול סופרי המתח העבריים בשנות השישים "אייבי קוסטין" למכירה בסט שלם !”

כאמור מוצעים למכירה כל הספרים שיצאו תחת השם הבדוי "אייבי קוסטין" . ישנם כמה ספרים נוספים בסדרת הבלש המיסתורי מאת סופרים כמו "גסטון פירו " שהוא אחד מהסופרים שכתבו גם תחת השם "אייבי קוסטין אחרים מהם שמות בדויים כמו "איבי קוסטין " מהם אמיתיים כמו ברנרד ניומן ורוברט בלוך. משהו כמו 16 ספרים נוספים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four × four =