web analytics
קטגוריות
הרצאות כישוף

יאנוש קורצ'אק : בונה חופשי -הרצאה בלישכת הבונים החופשיים

יאנוש קורצ'אק היה מחנך את זה כולם יודעים .המחנך המפורסם ביותר של המאה ה-20. הוא גם היה סופר ילדים ,אחד מסופרי הילדים המפורסמים ביותר של המאה העשרים. גם את זה כולם יודעים .אבל לא רבים יודעים שהוא היה גם בונה חופשי ושרעיונות הבנייה החופשית השפיעו עליו עמוקות .ב-23 בחודש אתן על כך הרצאה בלשכת הבונים החופשיים בכיכר קדומים 13 ביפו.

Image result for janusz korczak mason

יאנוש קורצ'אק היה מחנך את זה כולם יודעים .המחנך המפורסם ביותר של המאה ה-20. הוא גם היה סופר ילדים ,אחד מסופרי הילדים המפורסמים ביותר של המאה העשרים. גם את זה כולם יודעים .אבל לא רבים יודעים שהוא היה גם בונה חופשי ושרעיונות הבנייה החופשית השפיעו עליו עמוקות.

הסופר והמחנך  וההומניסט המפורסם יאנוש קורצ'אק שהתפרסם בכל העולם הודות לבית היתומים שניהל בשיטה מיוחדת במינה הושפע בניהול בית היתומים שלו מרעיונות הבנייה החופשית .

קורצ'אק הצטרף ל"בונים החופשיים" לכל המאוחר בשנת 1925 והיה חבר בלשכת בונים חופשיים "כוכב הים" של הפדרציה הבינלאומית "זכויות האדם" ("Le Droit Humain"), שמטרתה "להשלים בין כל בני האדם המופרדים במחיצות הדת, וחיפוש אחר האמת תוך שמירת כבודו של האדם השני"/

השפעתם עליו הייתה כה גדולה עד שהוא הפעיל בביית היתומים שלו את שיטות החניכה של הבונים החופשיים .בבית היתומים כל ילד היה עולה בדרגה לעבר שעבר מבחן בידי יתומים בדרגה בכירה יותר לפי שיטת הבנייה החופשית.

Image result for ‫קייטוש הקוסם‬‎

כמו כן הוא פירסם ספר מפורסם מאוד "קייטוש הקוסם " העוסק בכישוף ובהשגתו שרעיונותיו נראים כמבוססים לכאורה  על אלו של הפילוסוף ניטשה ומזכירים ( ומנוגדים ) לאלו של המכשף בן הזמן אליסטיר  קראולי.

בהרצאה  בלשכת הבונים החופשיים ביפו אדון בקשריו של קורצ'ק עם הבנייה החופשית וברעיונותיו לגבי הכישוף  כפי שהם מבוטאים בספרו  המפורסם  "קייטוש המכשף".וברעיונותיו לגבי עתידה של ארץ ישראל  כמרכז עולמי כפי שהושפעו מהמאסוניות .

כל זאת בהרצאה שאתן ב-23 בינואר בשעה שמונה בערב בכיכר קדומים  מספר 14   ביפו בלישכת הבונים החופשיים שם .

הציבור המאסוני וגם הרחב  מוזמן.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏‏זקן‏ ו‏טקסט‏‏‏‏

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

תגובה אחת על “יאנוש קורצ'אק : בונה חופשי -הרצאה בלישכת הבונים החופשיים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

six − 3 =