web analytics
קטגוריות
הרצאות

תשעים שנה עם באק רוג'רס ופלאש גורדון במערכת השמש של המאה ה-25:הרצאה במיצפה הכוכבים בגבעתיים

הרצאה במצפה הכוכבים של גבעתיים על הדרך בה הוצגו העולמות של מערכת השמש מ וגם העתיד הלא קרוב בכללותו לאורך תשעים שנה בסדרות הקומיקס המדעיות הבידיוניות הראשונות ,באק רוג'רס ופלאש גורדון.

ביום חמישי בשלישי לינואר 2019 בשעה תשע  וחצי בערב אתן במצפה הכוכבים בגבעתיים בפני  חברי האגודה האסטרונומית ובאוזני כל מי שמעוניין הרצאה לרגל 90 שנות קיום של איש החלל הראשון של עולם הקומיקס באק רוג'רס על סדרה זאת ועל הדרך שבה תוארו העולמות השונים של מערכת השמש בסדרה זאת ובסדרה המתחרה  פלאש גורדון .

 

תוצאת תמונה עבור באק רוג'רס

בינואר 2019  מלאו תשעים שנה להופעתו של איש החלל המקורי בקומיקס באק רוג'רס  בינואר 1929 .ומאז לא הפסיק במהלך התשעים שנה האלו באק רוג'רס התמודד עם וריאציות שונות של כוכבי הלכת במערכת השמש  ושל תושביהם ככל שהידע עליהם הלך והשתנה הלך והתרחב במהלך תשעים השנה.

באק רוג'רס הוא גיבור הקומיקס המדעי הבדיוני  הראשון.  הוא נוצר כבר בסיפור פרוזה  ב-1928 לפני תשעים שנה.,ובסיפוריו הפופולאריים שהפכו לסידרת רדיו קולנוע וטלוויזיה ולמשחקי תפקידים ועוד ועוד קומיקסים  ראה הציבור האמריקני והעולמי לראשונה את העתיד של המאה ה-25 ואת פני מערכת השמש כפי שדומיינו בשנות השלושים והארבעים והחמישים השישים השבעים השמונים והתשעים של המאה הקודמת.ומכיוון שלאורך תשעים השנה האלו חלו שינויים בלתי פוסקים בידע שלנו על מערכת השמש ,השינויים האלו השתקפו גם בסיפורים.

תוצאת תמונה עבור פלאש גורדון

בהרצאה אציג את  העתיד  המשתנה כל הזמן של המאה ה-25 שהוצג בסדרה זאת  ודרכו ודרך הסדרה המתחרה על איש החלל פלאש גורדון  חלק גדול מאוד מהציבור האמריקני והעולמי נתקל לראשונה בנושא הטיסה לחלל ובתיאור של כוכבי הלכת במערכת השמש.

בהרצאה אני אציג את ההיסטוריה של דמויות הקומיקס המורכבת מאוד האלו   נדון בגילגולים  והשינויים השונים של הדמות   של באק רוג'רס ושל התקופה שאליה הוא מגיע  המאה ה-25 לאורך תשעים השנה בקומיקס בקולנוע בטלוויזיה במשחקי תפקידים וכו' ככל שהשתנו המושגים של החברה לגבי "העתיד" מושגים שאותם הדמות ייצגה  במידה רבה.

אתאר את הדרך שבה הוצגו כוכבי הלכת השונים של מערכת השמש בסדרות אלו לאור ההבנה האסטרונומית של תקופתם , הבנה שהשתנתה מאוד לאורך  תשעים השנה האלו.

אראה כיצד שתי סדרות אלו  יצרו לראשונה ושוב ושוב ושוב את המושג של "הרבוט "האיתחול מחדש" שכיום הוא כה מרכזי בתרבות הפופולארית ,בתיאורי העתיד שלהן.

הציבור הרחב מוזמן.

ראו פרטים על כך באתר האגודה הישראלית לאסטרונומיה כאן.

buck11

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 2 =