web analytics
קטגוריות
דת ואמונה

הכוכב טום קרוז ,"משימה בלתי אפשרית " והסיינטולוגיה

תום קרוז כוכב סירטי "משימה בלתי אפשרית " ידוע גם כסיינטולוג המפורסם ביותר על כדור הארץ. האם זה אומר שהוא נתון למניפולציות בלתי פוסקות מאמונה זאת וממנהיגה הרודני דיויד מיסקביץ' ? או שמה המציאות היא בדיוק הפוכה?

Image result for ‫משימה בלתי אפשרית 6‬‎

לפני כמה ימים צפיתי בסרט החדש של סדרת "משימה בלתי אפשרית "בכיכובו של טום קרוז.

אני חובב  מושבע של משימה בלתי אפשרית אם כי אני חושב שהסרטים נופלים בהרבה מפרקי הטלווזיה המקוריים ,אבל אין ספק שקרוז מספק את הסחורה  כגיבור פעולה הרבה יותר מכל סרט של ג'ימס בונד.

אבל מה שכולם זוכרים לגבי קרוז כיום זה לא רק שהוא כוכב "משימה בלתי אפשרית " אלא גם סיינטולוג ,חבר באותה אמונה שנויה במחלוקת ואפילו חבר בכיר מאוד מאוד.

Image result for church of fear

במהלך השבוע שעבר קראתי ספר עדכני למדי על "דת /-אמונת/ ארגון הסיינטולוגיה בעשורים האחרונים.וקראתי עוד כמה ספרים בנושא לפני כמה חודשים.

אזכיר שהייתי פעם די מומחה לסיינטולוגיה ואחד המאמרים המקיפים ביותר בנושא בעברית נכתב על ידי.ותוכלו למצוא אותו בבלוג זה בכמה חלקים.

שישים שנות הסיינטלוגיה .

החלק הראשון :אלוהים בחלוק רחצה מלוכלך ?

החלק השני  בסדרה  :הגשר אל התטאנים

החלק השלישי  בסדרה סיינטולוגיה בארץ הקודש-

החלק הרביעי בסדרה –סיינטולוגיה : פסק הדין

בערך הויקיפדיה על הסינטולוגיה ערך הנתון למלחמות בלתי פוסקות ועבר מיליון ואחת עריכות ועריכות נגד של סיינטולוגים ואנטי סיינטולוגים המאמר הזה קיבל את ההגדרה "שקול אם כי לקוי מבחינה עיצובית ". שוין.
עכשיו אני מתעדכן מה קרה מאז עסקתי לאחרונה בנושא לפני עשור.

David Miscavige - Portrait.jpg

דיויד מיסקביץ' השליט המוחלט של אמונת הסיינטולוגיה 

הספר עוסק כמובן במנהיג האבסולוטי של הסינטולוגים דיויד מיסקביץ.אדם שמואשם בין השאר באלימות קשה לכפופים לו ובניבולי פה בלתי נשלטים המעוררים חשד שהוא סובל מתיסמונת טורט ובעוד הרבה הרבה דברים. בין השאר הוא איבד בתקופת שלטונו האבסולוטי בסיינטולוגיה את כל בני משפחתו את אביו ,את אחייניתו ואת אישתו שכולם נטשו את הסיינטולוגיה.

RuthlessUSUK

Image result for david miscavige scientology books

עטיפות ספרים שכתבו על דיויד מיסקביץ' אביו ואחייניתו.

והאבא והאחיינית גם כתבו נגדו ספרים שבהם הם מאשימים את הבן /הדוד בהאשמות שונות וחמורות.

כל הדברים האלו על פי הספר ועל פי מקורות אחרים מעוררים ספקות קשים בעצם שפיותו.

הספר עוסק גם כמובן במספר 2 הבלתי רשמי אבל בהחלט המעשי של האמונה כוכב הקולנוע תום קרוז. המוכר היום בעיקר מסרטי "משימה בלתי אפשרית ". שנראה לכאורה בעיני כותבים רבים על הסינטולוגיה כ"קורבן "נוסף של המניפולציות המתוחכמות של מיסקביץ'."
אבל קריאה בחומרים רבים הביאה אותי למסקנה שטום קרוז  ממש לא  נתון למנפולציות של אף אחד.ושזה הפוך ממה שכולם ( כולל כנראה מיסקביץ') חושבים

.קרוז הפך לאורך השנים למטיף בספר אחת  של אמונת הסיינטולוגיה בעולם ולהרבה יותר מיחצ"ן על של אמונה זאת  כשהוא משתמש לשם כך בכישורי שחקן הקולנוע שלו.
יכול להיות שקרוז בוגר סדרת סירטי "משימה בלתי אפשרית" על טריקים מתוחכמים שונים מתוחכם יותר ממה שכולם כולל מיסקביץ' חושבים ?

תום קרוז במודעת פרסום לסיינטולוגיה 

 

כי כל צעד שקרוז עשה בסינטולוגיה נראה לי כמשקיף אוביקטיבי מרחוק, שיש לו מטרה אחת :להפוך את קרוז שהיום הוא בעיקר כוכב סרטי פעולה ועתידו ככוכב גדול הוא מאחוריו בבוא היום כשכבר יהיה "מי שהיה " בהוליווד לשליט האירגון הגדול והעשיר של הסינטולוגים ולאפיפיור החדש של הסיינטולוגיה

זה כאשר יגיע הזמן עבור קרוז לזרוק את מיסקביץ' לכל הרוחות או שמיסקביץ יעשה טובה ופשוט ילך לעולמו בגלקסיה אחרת ולתת לקרוז לתפוס את מקומו כמנהיג העליון והבלתי מעורער של הסיינטולוגים לאחר שמיסקביץ' כבר סילק מהדרך כל מתחרה אפשרי.
והזמן הזה בוא יבוא.

הכוכב טרבולטה במודעת פרסום לסיינטולוגיה

מעניין מאוד להשוות את מעמדו של קרוז בסיינטולוגיה לזה של כוכב הקולנועי הידוע האחר שלהם ג'ון טרבולטה. טרבולטה היה תמיד רק פעיל נוסף עם כי סלבי ונשלט לחלוטין בידי מנהיג הסיינטולוגיה מיסקביץ'

ממש לא יותר מעוד יחצ"ן.

קרוז  לעומתו היה מההתחלה משהו אחר לגמרי.  כנראה כי הוא הבין איך כוכב קולנוע יכול להפעיל אנשי אמונה השמה דגש רב מאוד על סלבריטאים  כיחצני על של האמונה כמו הסיינטולוגיה במקום שהם יפעילו אותו כפי  שהייתה הכוונה המקורית שלהם.

הוא הפך את עצמו בתוך כמה שנים למספר 2  של אירגון הסיינטולוגיה שאף אחד לא שולט בו  ואף אחד לא נותן לו הוראות הלוטש את עיניו להיות מספר 1 כשהרגע הנכון יגיע.
מכל מה שאנו קורא עליו אני מעריך שהוא התכונן להשתלטות על הסיינטולוגיה מראש כאל פרוייקט ארוך שנים.והוא מנצל בו את כל הכישורים שלו ככוכב קולנוע כסלבריטי  וכאדם עשיר  ( מולטי מיליונר ליתר דיוק )כדי להשתלט שם על כולם עד היום שבו יסלק את המנהיג העליון מיסקביץ'..

אז נכון שמיסקביץ' הוא שליט מוחלט וטוטליטארי ואלים אבל זה אומר שאחרי שהוא סילק שם את כל הבכירים המוכשרים לאורך השנים אין שם גם אף אחד שיוכל לעזור לו כנגד קרוז כשזה יבצע לבסוף את ההשתלטות  שלו.

קרוז כנראה למד היטב את התסריטים של "משימה בלתי אפשרית " איך משתלטים על אירגון ענק מבפנים.

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

4 תגובות על “הכוכב טום קרוז ,"משימה בלתי אפשרית " והסיינטולוגיה”

דוגמה ידועה אחת היא הפרק המצויין הזה מ"משימה בלתי אפשרית " זוכה פרס "אדגר "של אירגון כותבי ספרות הבלשים בארה"ב:איך אתה שובר את רוחו של אדם בלתי ניתן לשבירה ? אתה גורם לו להרגיש שהמקורבים אליו חותרים תחתיו וזוממים כנגדו .

מבצע רוגוש

https://www.dailymotion.com/video/x6pf32o

אתמול הייתי בסרט משימה בלתי אפשרית 7".
כרגיל נופל מפרק ממוצע של הסדרה משנות השישים.
אבל הם חזו את האינטליגנציה המלאכותית שעוד לא נכנסה לשימוש כשהסרט הוסרט.
מצד שני הם לא חזו כלל את מלחמת רוסיה אוקראינה שהחלה רק לאחר שהצילומים כבר הסתיימו.
אם היו חוזים אותה היו לכך השלכות עצומות על העלילה.

https://www.youtube.com/watch?v=avz06PDqDbM

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three + 14 =