web analytics
קטגוריות
קומיקס

ניק פיורי סוכן חשאי : הגירסה העיברית

הסיפור היחיד הידוע בעברית של הסוכן החשאי המפורסם של חברת מארוול קומיקס ,ניק פיורי.

ניק פיורי סוכן חשאי בעברית

לפניכם הגירסה העברית הידועה היחידה של סיפור על הסוכן  החשאי של חברת מארוול , וביתר דיוק ראש אירגון הסוכנים החשאייים של יקום מארוול ( מאחר שתפקידו שודרג לאורך הזמן ) ניק פיורי.

ניק פיורי הגרסה הקולנועית. בגילומו של סמואל ג'קסון. 

ניק פיורי מופיע כיום כדמות משנה ברוב הסרטים וברוב הסיפורים  של היקום של חברת מארוול  קומיקס כראש סוכנות הביון "שילד" ( מגן ) המטפלת באנשים מסוכנים בעלי כוחות על ובאיומים על שלום העולם מאירגוני טרור מפלצתיים .עם זאת הוא אינו מופיע כמעט בסדרת הטלוויזיה העוסקת בסוכני שילד.

אבל בשנות השישים הוא היה דמות ראשית בפני עצמה תחילה בסדרה על עלילותיו כלוחם במלחמת העולם השנייה  אחד שבדרך כלל נלחם רק בחיילים נאצים "רגילים " ולא בנבלי על ,ולאחר מכן כסוכן  וראש אירגון הריגול "שילד".

צייר ג'ק קירבי

סיפורי הסדרה המקורית על ניק פיורי שאותם כתב סטאן לי וצייר ג'ק קירבי ולאחר מכן ג"ימס סטראנקו נחשבהים היום קלאסיים באיכותם הויזואלית. וכמה מהעטיפות של סדרה זאת הן מפורסמות מאוד עד היום.

למשל ובעיקר אלה שאת כולם צייר ג'ימס סטראנקו  :

כמה עטיפות קלאסיות של חוברות ניק פיורי משנות השישים.אייר ג'ימס סטרנקו.

בעברית הופיע עליו רק סיפור אחד ורק חלק ממנו במגזין נדיר בשם "עלילות טלוויזיה" מספר 4 בהוצאת ש.אור, שאמנם שמה אינה מופיע כלל בחוברת זאת. אבל מופיע שם סיפור ישראלי מקורי על גיבורי סדרת הטלוויזיה הבריטית "המשכנעים " שגם אותו פרסמתי כאן . זאת לצד כתבות על טלווזייה ,סיפור קומיקס על טרזן ,וחלק ראשון מסיפור בפרוזה  על עלילותיה של צוללת גרעינית היוצאת למשימה סודית אי שם. מה היה המשך הסיפור אם היה אין לדעת.

ש. אור  פרסמה סדרות קומיקס רבות כמו "טרזן -עיתון הרפתקאות לילדים "  שבו פורסמו סיפורים גם על טרזן איש הג'ונגל ,וגם על קוראק בנו של טרזן , וגם על אנשי צוות  הצוללת הגרעינית " נוף ים ", וגם על "הדמון" הגיבור של האמן ג'ק קירבי , וגוליבר ג'ונס איש המארס." ( את סיפור זה פירסמנו ב"יקום תרבות " כאן )  וסדרות נפרדות   מפלצת הביצה ( את הסיפור הראשון בסדרה זאת  אפשר למצוא ב"יקום תרבות כאן)  , איש העטלף ,פנטומאס ( הוא "הפנטום "הרוח המהלך ") קספר הרוח העליזה ,,משפחת פרטרידג המזמרת ' , על גיבורת העל "החתולה ", וחוברת האימה  "מוצצי הדם " ( שאותה פירסמנו ב"יקום תרבות " כאן )  ואחרים.

"ש.אור " פירסמה שתי הודעות שגם אותם אני מביא כאן ,והן מבוססות על עטיפת הסיפור על ההופעה הקרובה של הסיפור בחוברות טרזן שונות. אבל הסיפור לא הופיע שם מעולם. שימו לב  שבאחת מהן ניתנים קרדיטים לאנשי ההוצאה שטיפלו בסיפור.

לא ידוע לי אם יצאו חלקים נוספים בסיפור זה בגליונות נוספים.אם למישהו יש חלקים נוספים בגליונות נוספים בבקשה ליצור עימי קשר

elieshe@zahav.net.il

הסיפור הנוכחי הופיע באנגלית במקור  בגיליון "ניק פיורי מספר 4" בספטמבר 1968.

העטיפה הפסיכודלית המקסימה צויירה בידי אמן הקומיקס הידוע ג'ים סטרנקו .והיא זכתה מאז לחיקויים רבים בידי אמני קומיקס אחרים.

(  סטרנקו אגב צייר עטיפה מקסימה אחרת של"  גוליבר ג'ונס איש המאדים " שגם היא קיימת בגירסה עברית בהוצאת ש. אור. וראו אותה כאן ב"יקום תרבות ".

את הסיפור כתב מחבר סיפורי הקומיקס הידוע  והחביב עלי מאוד

רוי תומאס.

והוא מעין  תיאור של מה קרה קודם בעולם של ניק פיורי

אייר האמן פרנק ספרינגר.

תרגם לעברית ג.שמיר

אז הנה לפניכם סיפור ג'ימס בונד בגירסת היקום של חברת מארוול קומיקס בשפה העברית :

ראו גם

ניק פיורי בויקיפדיה

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

תגובה אחת על “ניק פיורי סוכן חשאי : הגירסה העיברית”

: Henry Kujawa

That is the infamous "origin" story shoved on the public by "ye editor Roy Thomas . When the "split" books expanded to 2 full books apiece, they did origin recaps for Hulk, Sub-Mariner, Iron Man, Cap, and Roy Thomas did a full-lengther for Dr. Strange.

Jim Steranko elected not to. At all.

Frank Springer, fresh from DC's "Secret Six", visited the office, and "ye editor" asked him, what series would you like to do? He replied "Nick Fury" (the spy series, OF COURSE), and he had Roy Thomas whip up a full-length INFERIOR redo of Jack Kirby's story from STRANGE TALES #135, where Fury was recruited by SHIELD. But it was NOT an "origin" story by any means. And the 12-page original written & drawn by Kirby (with Dick Ayers) is VASTLY superior to the rehash by Roy Thomas & Frank Springer.

Jim Steranko told the editor, fans would NOT like seeing his run INTERRUPTED… and that if the editor did so, Steranko would WALK. "Ye editor" called his bluff. STERANKO WASN'T BLUFFING.

As a further sign of contempt for someone with 100 times more talent than he had, "ye editor" assigned John Tartaglione to ink what would have been in NF #4, "Whatever Happened To Scorpio?" Suddenly faced with an entire MONTH of no work or pay… Steranko took back the pages and RE-INKED nearly the entire book. Which is why NF #5 doesn't look like S***.

Tartaglione also inked X-MEN #50 & 51… which do look like S***. But since Arnold Drake wrote those, Steranko does not consider those issues part of his "resume".

A genuine SHIELD "origin" story was not written until 1994!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five + 15 =