web analytics
קטגוריות
מיסטיקה ותופעות מוזרות קונסספירציה

מצב הבנייה החופשית בישראל בשנת 2015

סקירה על מסדרי הבונים החופשיים בישראל.

 

גירסה מצונזרת ל"חילונים" של הרצאה שנתתי אתמול בפני שתי קבוצות של בונים חופשיים  על מצב הבנייה החופשית בישראל בשנת 2015.

קיימות בארץ שש תנועות ידועות שמקשרות את עצמן לבונים החופשיים אולם מתוך אלו אני מכיר רק שלוש ,מאחר ששלוש הקבוצות האחרות הקשורות ל"מזרח הצרפתי " אינן כותבות על עצמן המידע עליהן עובר מפה לאוזן.
כאשר מדברים על בנייה חופשית יש להבין שהמדובר ב"בניות חופשיות " מאחר כמו ביהדות שבה יש אורתודוכסים ורפורמים וכמו בנצרות שבה יש קתולים ופרוטסטנטים וכמו באיסלאם שבו יש סונים ושיעים גם ביקום של הבניה החופשית יש תנועות השונות ומנוגדות זה לזה אידיאולוגית אם כי הן דומות ואף זהות באלמנטים מסויימים.זה יכול להפוך לבונים את החיים לקשים יותר,אם כי בהחלט גם למעניינים יותר.
וזה בלי להתייחס לאירגונים מקבילים לכאורה כמו "בני ברית " שהקשר שלהם לבניה החופשית מקביל לזה של הנצרות ליהדות ,יש דמיון ויש הקבלה ויש השפעה אבל הם שונים מאוד באופן מהותי.

בהרצאה פירטתי על "הנוסח האנגלי " הידוע גם כ"לישכה המרכזית"   של הבונים החופשיים בישראל אירגון של כאלף איש שכיום הוא מזדקן ולמעשה גווע .היסברתי שאירגון זה אכן מייצג מעיו "זרם מתון מרכזי " אבל בעיקר במתמקד בטקסים בבירוקרטיה ובצדקה.והוא יותר מכל מעין "מועדון חברים " בלי אידיאולוגיה ספציפית אמיתית.

מסדר בולט אחר כיום בישראל הוא "הלשכה הגדולה של ירושלים  " שנוצר לפני כחמש שנים בשנת 2012 כתוצאה מסכסוך פנימי אידיאולוגי וגם אישי וכספי בשורות "הנוסח האנגלי". האידיאולוגיה שלהם  היא אידיאולוגיה רציונליסטית המבוססת על "הנאורות החדשה " ועל רעיונות פילוסופים כמו לוק וקאנט והמדע וההנחה שרק מה שניתן לבדוק אותו בכלי המדע קיים ואין דבר מעבר לזה.
ההמדובר בפיתוח ישראלי מקורי של רעיונות הבנייה החופשית ומשום כך יש לו חשיבות רבה אם כי לא צריך בהכרך להסכים עם רעיונות אלו.

 

מסדר זה באידיאולוגיה שלו הוא מעין קוטב מנוגד לאידיאולוגיה של מסדר "ממפיס -מצרים " שהיא מיסטית איזוטרית ואף כישופית ובהחלט אינה חושבת שאפשר להבין את היקום הזה ואחרים בכלים רציונליים של השכל הישר והמדע ותו לא. "מסדר ממפיס מצרים " הוא קולקטיב הכולל כעשרת אלפים איש ברחבי העולם מהם כאלף איש בבולגריה ומספר דומה ברוסיה והשאר במערב אירופה.
בזמן שהאידיאולוגיה של "הנוסח האנגלי " עד כמה שאפשר לדבר על כזאת נמצאת איפה שהוא באמצע כפשרה בין שני הקטבים המנוגדים.

נשאלתי שאלות רבות לגבי מסדר ממפיס מצרים והסברתי שלדעתי המדובר בקולקטיב היוצר ומפתח משפר ומעדכן את רעיונות התנועה בהתאם לזמנים המשתנים ובהתאם לידע החדש המצטבר. מאידך יש מי שיטען שהם שומרים על המסורות שקיבלנו מהמייסד קליוסטרו במאה ה-18 אבל זה לא אומר שאנו נמנעים מלהוסיף עליהם דברים חדשים בהתאם לצרכים בדומה לתורה שבכתב והתורה שבעל פה ביהדות.

 

 

וראו גם

בונים עיר חופשית :איך ייסדו הבונים החופשיים את העיר תל אביב 

מסדר ממפיס מצרים :קרן אור אל הבונים החופשיים המסתוריים ביותר 

 

 

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

8 תגובות על “מצב הבנייה החופשית בישראל בשנת 2015”

ידיד שלח אלי הרצאה מעניינת שהועלתה היום בווטס אפ בקבוצות קונספירציות שכוללות כמה אלפי אנשים בידי אלמוני שמפרסם שם הרצאות מידי יום ביומו.
בהרצאה נטען שאני אחד מבכירי הבונים החופשיים בארץ ובעולם. ואחד האחראייםל מזימה השטנית להציל את האליטות בזמן שהדובר ומאזיניו מאמיני תיאוריות קונספירציה עומדים להישמד.
אני בונה חופשי אמת , ומזה שנים רבות.
.האם אני בונה חופשי בכיר בארץ ובעולם ?
אני בכיר בדרגה. האם אני אחד מבכירי הבונים החופשיים בארץ ובעולם על זה יש לשאול את עמיתי בבניה החופשית.
נטען שהמשפחה שלי היא במשך מאות שנים חברה בבונים החופשיים ובאגודות חשאיות אחרות.
אמת.
למיטב ידיעתי החברות החלה עוד במאה ה-16 באירגון שנקרא "בני ציון ".
האירגון הנ"ל בראשות בני משפחתי הוא שאירגן וניהל את העלייה של יהודי ליטא לארץ ישראל מראשית המאה ה-19 ואילך.
במאה העשרים בני משפחתי היו חברים בכירים באירגון שנקרא "האחים הנאמנים -בני ציון" שהיה מי שטען ( סבי ) שהוא ההמשך של האירגון מהמאה ה-16.
דובר על כך שיש קשרים אפלים ביני ובין בני משפחת נתניהו.( הקו הזה של חסידי תיאוריות קונפירציה מתנגד מסתבר למר נתניהו. יש קוים אחרים שתומכים בו מסיבות מקבילות )
אמת.
האב של סבתי דאג להעלות את בני משפחת נתניהו לארץ ישראל לפני 102 שנה. אילולא הפרוטקציה והלחצים שהפעיל עבורם אצל השגריר הבריטי בפולין הם כנראה היו נשארים באירופה.
וסידר עבודה בצפת לאבי המשפחה נתן מיליקובסקי
ולאחר מכן בני משפחתי דאגו לממן נסיעות שונות של בני משפחת נתניהו שונים לארה"ב וחזרה כאשר חשבו שזה ישרת את היישוב.
נטען שאני כמו שאר מנהיגי הבונים החופשיים האחרים שואף להקים דת חדשה שתשלוט בעולם.
לא למיטב ידיעתי.
.אם כבר בני משפחתי הגאון מווילנה וצאצאיו שהם אבותי נחשבו לשמרנים הגדולים ביותר בין רבני הדת היהודית.
נטען שאני מנסה להסתיר את העובדה שהדת הבאהית היא זרם אפל של האיסלאם שמנסה לשכנע את כלל באי העולם להיהפך למוסלמים ובעתיד.
למיטב ידיעתי הבהאים הם כיום דת שעומדת לחלוטין בפני עצמה ואינה קשורה יותר לאיסלאם מאשר הנצרות כיום קשורה ליהדות .ואם כבר היא נרדפת בידי המוסלמים.
זה פחות או יותר.בהרצאה נאמר עוד הרבה אבל אלו עיקרי הדברים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four + thirteen =