web analytics
קטגוריות
מדע בדיוני

אוקטובר-נובמבר 2015 על פי דוקטור הו

מה צפתה סדרת המדע הבדיוני הבריטית המפורסמת "דוקטור הו " שיתרחש בתאריך ה-21 אוקטובר 2015? :תשובה :פלישה מסוכנת ומפלצתית מהחלל החיצון.בימים אלו ממש בזמן שאנו עוסקים עם ההשלכות של מתקפת טרור ענקית בפריז וחדירת זרם פליטים ענק ומשנה כל לאירופה ,הנוסע בזמן דוקטור הו סיים בימים אלה ממש מאבק אכזרי עם גזע עכבישים פולשים מהחלל.מאבק שהחל עוד בחודש הקודם ב-21 באוקטובר 2015. בסדרת תסכיתי אודיו משנת 2008 .איך שני הדברים משפיעים זה על זה ,אם בכלל ?ולמה אנו לא רואים את דוקטור הו מושיט יד לעזרה כנגד דאע"ש למרות שהוא בהחלט נאבק בסיפור בכת אפוקליפטית.

back to the future hebrew 2

בסרט "חזרה לעתיד 2" משנת 1989 הנער מרטי מקפלי יוצא משנת 1985 למסע בזמן לעתיד הרחוק של ה-21 באוקטובר 2015  (שהוא היום שלאחר יום פירסום רשימה זאת  בבלוג במציאות ) וצופה בכל נפלאותיו הטכנולוגיות.

מרטי מקפלי אינו הנוסע בזמן היחיד שנסע בזמן  אל התאריך 21 באוקטובר 2015.  גם הנוסע הזמן החייזרי –בריטי "דוקטור הו" גיבור סדרת המדע הבדיוני הטלוויזיונית המצליחה בכל הזמנים, ביקר בתאריך  המדוייק הזה באנגליה.( מן הסתם כמחווה של התסריטאי ל"חזרה בעתיד 2) גיבור הסדרה הוא נוסע בזמן ובחלל שמבקר במגוון תקופות בעבר ובעתיד הקרוב והרחוק.

דוקטור הו", הציעה תחזיות משלה באשר לשנת 2015.

שנת 2015  היא או הייתה לפי דוקטור הו בגילגול האחרון שלו נכון לעכשיו הגילגול ה-12  (פיטר קפאלדי) שחי בה ׁבזמן אמיתי,   : An unimportant year in the grand scale of things

(מצוטט מהספר   BIG BANG GENERATION מאת Gary Russell הופיע בספטמבר 2015)

אבל למרות זאת הוא הירבה לשהות בה בגלגולים שונים.

לשנת 2015 הוא מגיע, בגלגוליו השונים, כמה פעמים: בפרקים טלוויזיוניים, בתסכיתי אודיו, וגם בספר פרוזה ובסיפור קומיקס אחד. רובם נוצרו בין השנים 2009-2012, כאשר השנה האמורה כבר הייתה קרובה מאוד.

לא ברור מדוע 2015 כל כך חביבה על דוקטור הו, שכן בכל ביקור הוא מוצא אותה מועדת לפורענות של פלישה חייזרית מסוכנת.

בהזדמנות אחת בתסכית האודיו "אנרגיה של הדאלקים "( שנעשה ב-2011 ) הגילגול הרביעי של דוקטור הו תיכנן לנסוע לביקור ב2015 האהובה ולהראות אותה לאחת משותפותיו לנסיעות בזמן.

אבל במקום זה מצא את עצמו שלא במתכוון בשנת 2025 דווקא מתמודד עם עוד פלישה של הדאלקים חייזרים מסוכנים ביותר..

בסיפור הקומיקס "זרים על הירח" (The Lunar Strangers), שהופיע בשנת 1994, נוסע הדוקטור לשנת 2015, מבקר בבסיס על הירח, ומתמודד שם עם חוצנים דמויי פרות שמתגלים כפושעים פסיכופטים.

doctor who warlock

בספר ( Werlock(1995, מאת אנדרו קרטמל) מוצא דוקטור הו שהעיר לונדון של 2015 מוצפת בסם מסוג חדש ומסוכן ביותר – תוצר של ישות חייזרית שהתרסקה בסיביר והתמזגה שם עם מין של צמחים.

הדוקטור ביקר בשנה זאת פעמיים בגלגול מספר 11 שלו בפרק בשם "בחירתה של אמי " מ-2010 אך גילה שהמציאות של 2015 שבה ביקר ושב אנשי הכפר האנגלי שבה ביקר נשלטו בידי חייזרים מסוכנים "האקנודינים " הייתה חלום שנוצר בידי ישות עויינת ,גילגול נוסף  שלו שנוצר בטעות ."אדון החלומות".

doctor who power of three

הוא ביקר בשנה זאת בהזדמנות נוספת בפרק "כוח השלושה " ( 2012) כאשר הייתה תחת התקפה ארוכה שנמשכה במשך השנה  כולה,  שנת "הפלישה השקטה" שבה קוביות שחורות קטנות הציפו את כדור הארץ ולאחר שנה התעוררו והחלו לתקוף כל פינה במטרה להשמיד את כדור הארץ.

doctor who project nirvana

גם "הגלגול השביעי " של הדוקטור ביקר ברומניה של -2015 בתסכית אודיו מספטמבר 2012 בשם "פרוייקט נירוונה "ושוב נאבק בישות מסוכנת מיקום קודם בשם "דרלט " שיכלה לשלוט על רגשותיהם של אנשים.

doctor who EightTruths

בתסכית האודיו "שמונה האמיתות"    (The Eight Truths ) ובהמשכו "הרשת העולמית"(Worldwide Web )  ( שנוצרו ב-2008 על שנת 2015 שהייתה שבע  שנים בעתיד היוצרים ) שכתבה אדית רובסון מגיע  הגילגול השמיני של דוקטור הו (פאול מקגאן) לתאריך ה-21 באוקטובר 2015 בחיפוש אחרי לויין חלל אבוד טרה נובה ששלחה בריטניה לחלל לכוכב הלכת מרקורי. הוא מוצא כת  אפוקליפטית שטוענת  שקץ העולם מתקרב וכי הוא יושמד בקרוב  בידי שמש "מורדת " המתקרבת  מאי שם בגלקסיה ש"תטהר " את כדור הארץ מהחיים עליו.

ויש סיבות טובות לחשוש.  הוא מתמודד עד לאמצע חודש נובמבר 2015 עם איום חדש הנשקף לכדור הארץ של 2015: פלישת עכבישים מפלצתיים מעולם אחר.

העלילה של התסכית היא כאן

חוץ מזה הוא מגלה שהיחסים בין ארה"ב וקובה הם גרועים כפי שהיו תמיד.

בעולם האמיתי דווקא השנה הזאת מסמלת הפשרה והתחממות ביחסי ארה"ב קובה שפתחו מחדש שגרירויות זו אצל זאת.,דבר שהיוצרים של התסכיתים שש שנים קודם לכן לא העלו על דעתם.

דבר לא נאמר לגבי הסיטואציה בשנה זאת בסוריה ובעיראק,או בישראל ובעזה וברשות הפלסטינאית.

דבר לא נאמר באפיזודות אלו על "הפלישה "האמיתית מאוד שאותה חווה אירופה בשבועות שבהם נמצא הדוקטור על אדמתה ונאבק בגזע פולש של עכבישים מעולם אחר. בנדידת עמים מיבשות אחרות שמבקש לישב את אירופה ולשנות אגב כך את אורח חייה. הדוקטור נמצא על כדור הארץ מן הסתם בזמן שמתבצע פיגוע הענק בצרפת  ב-13 בנובמבר 2015 , בידי חברי כתב אפוקליפטית איסלאמית "דאע"ש " שהוא בגדר משנה היסטוריה ועלול להוות אות פתיחה למאבק בין תרבויות על יבשת אירופה

אבל הוא עסוק מידי במאבק בחייזרים פולשים  שיש להעריך שהוא רואה בהם איום מסוכן יותר מאשר אנשי דאע"ש מאשר לעסוק גם בדבר הלא קטן הזה שבו עזרתו נזקקת מאוד.

 

לסיכום 2015 אצל דוקטור הו :

Big_bang_generation

עטיפת ספר חדש על "דוקטור הו" שעלילתו מתרחשת בחודש דצמבר 2015. ( הספר יצא לאור בספטמבר 2015) ובו הוא מסביר ששנת 2015 היא שנה לא חשובה ב"סקלה הגדולה של היקום " ".

החדשות הרעות- לא פחות משלושה גלגולים שונים של דוקטור הו  נאלצים להתמודד כמעט במקביל במהלך שנה זאת עם ארבעה פלישות שונות לא קשורות זו לזו של יצורים וישויות שונות מכוכבים ומימדים אחרים.

.וזה עדיין לא כולל את הגילגול  ה-12  של הדוקטור ,זה הנוכחי המגולם בידי פיטר קפלוי שהרפתקאותיו החלו להיות מוקרנות בבי בי סי באוגוסט 2014.  הוא בניגוד לקודמיו כבר אינו נוסע בזמן מתקופה אחרת אלא חי ב-2015 ב"זמן אמיתי" וגם הוא מן הסתם יאלץ להתמודד ( בפרקים המוקרנים כעת …)  עם עוד פלישות ומתקפות שונות נוספות במהלך שנה לא סימפטית זאת.

חדשות טובות על פי דוקטור הו הן שבשנת 2015 חברות פרטיות יתחילו להשקיע מחדש בצורה משמעותית בחקר החלל. הוא  מגלה שבתאריכים האלו יש לבריטניה תוכנית חלל פעילה אם גם  חובבנית במקצת.

זה לא נכון לגבי שנת 2015 שלנו.הלוואי שיתממש בעתיד.

ומצד שני ייתכן שכל הרפתקאותיו במהלך שנה זאת יתקיימו רק במסעות בזמן בתקופות ועידנים אחרים ולא דווקא בשנת 2015 עצמה שהוא יודע שגילגולים קודמים שלו כבר "מטפלים" בבעיותיה המיוחדות.אנחנו נדע במהלך השנה.

מה שאף אחד לא חזה לגבי שנת 2015  גם לא התסריטאים השונים של דוקטור הו : הייתה הופעתו של צבא טרור חסר לאום ומכל הלאומים האסלאמיים  ,דאע"ש שיתגלה כאיום רצחני על שלום העולם שכנגדו יתאחדו אומות שונות כולל אומות מוסלמיות. גם כנגד האיום הזה לא יזיק עם דוקטור הו יושיט יד לעזרה.אבל נראה השדוקטור  מעדיף שאת  הבעיה הזאת  בני האדם יפתרו בכוחות עצמם ללא התערבותו. הוא מוכן להתערב רק כאשר יש פלישות מכוכבים וממימדים אחרים בלבד ,ולא בכאלו שהן מכדור הארץ עצמו מרושעות ומפלצתיות ככל שיהיו.

ראו גם

העתיד הקרוב על פי סדרת הטלוויזיה "דוקטור הו "

גן העדן המורעל :50 שנות פידל קסטרו והמהפכה הקובנית בספרות העברית

ראו עוד תחזיות  ונבואות על שנת 2015 :

כך הייתה השנה שתהיה: מסע לסיפורים לתחזיות ולנבואות על שנת 2015

נבואת 2015 של נוסטרדמוס

ירח דם 2015

doctor who worlwid web

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

5 תגובות על “אוקטובר-נובמבר 2015 על פי דוקטור הו”

איך חזה כותב של סדרת "דוקטור הו " את שנת 2016 בעבר בשנצ 1967? לא ידוע בדיוק התסריט שלו לא הופק .אבל זה היה משהו כמו זה:
דוקטור הו מגיע לכוכב אחר שבו הוא נתקל בבני המין האנושי הניאדרטאלי שנלקחו לשם בעבר הרחוק. הם שואפים לחזור לכדור הארץ בשנת 2016 (50 שנה בעתיד בזמן שהסיפור חובר).אך כשהם מגיעים לזמן זה מתגלים כאיום על בני האדם שלחיים בכדור הארץ בשנה זאת.

Written by Roger Dixon, this storyline was about the TARDIS being dragged beneath the sands of Terunda[34] to encounter people descended from Earth's Neanderthal Man who wish to return to the Earth of 2016
The Return Of The Neanderthal The Second Doctor

: Dixon submitted this storyline on January 16th, 1967; Characters: The Second Doctor, Jamie, Polly
Episodes: Unknown
Planned For: Season Five
Stage Reached: Storyline
Synopsis: The TARDIS lands on the planet Terunda, where the Doctor learns that the highly-advanced Terundans have nurtured a Neanderthal culture. Some of the Neanderthals now wish to return to Earth, and the Terundans ask for the Doctor's help to facilitate this. The Doctor is reluctant because the Neanderthals are telepathic and he is suspicious of their motives, but the Terundans assure him that the Neanderthals are conditioned such that they will all die should any one of them commit an act of violence. However, once arriving on an island on 2016 Earth, the Neanderthals reveal that they intend to use their telepathy to force the humans to do their dirty work for them. They take over the island, and only the Doctor and his companions — shielded from the Neanderthal telepathy thanks to Terundan technology — are safe. They are cornered on a cliff edge by the Neanderthals, but one of the Neanderthals has been befriended by Jamie. She is injured trying to save them and, in a fit of rage, shoots her leader. This triggers the Terundan conditioning, and all the Neanderthals die.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three + 17 =