web analytics
קטגוריות
טלויזיה

חדר המלחמה של יאיר לפיד

חדר מלחמה.png

לפני כעשור  חזיתי כאן בבלוג מאבק עתידני על ראשות הממשלה  של מדינת ישראל בין העיתונאי דאז יאיר לפיד ובין הבדרן דודו טופז .

דודו טופז קרא את הרשימה הזאת ודיבר איתי עליה בפגישה ביננו שהתקיימה כמה ימים לפני שנלכד בידי המשטרה,שבה היציע לי לכתוב את סיפור חייו.

הוא חשב ברצינות  שמאבק כזה בינו ובין לפיד  בהחלט יכול להתקיים.

דודו טופז כידוע אינו איתנו מזה שנים , הוא התאבד בבית הכלא.

המחזתי את סיפור הפגישה הזאת כולל מה שהיה לו להגיד על האפשרות של יאיר לפיד בפוליטיקאי בעתיד במחזה שכתבתי אבל לצערי הפרוייקט  נכון  לעכשיו  לא יצא לפועל.

יאיר לפיד  בכל אופן בהחלט איתנו. והוא הודיע שוב ושוב שכן בכוונתו להתמודד על ראשות הממשלה.

ולטענתי הוא חשב על זה כבר לפני כעשור ויותר  כאשר יצר סדרת טלוויזיה בשם "חדר מלחמה " שבה הוא עוסק ביחידה חשאית פחות או יותר של סוכנים , סדרה  שבה כפי אנו מבינים כיום הוא רומז על כוונותיו העתידניות להתמודד בפוליטיקה.

והנה לפניכם רשימה מיוחדת בנושא לרגל בחירות 2015 שהופיעה ב"יקום תרבות ".

ואם ירצה השם עוד כמה רשימות דומות יופיעו בהמשך על פוליטיקאים בולטים  אחרים. מקבילות לרשימות ממערכת החירות הקודמת שעסקו בבנימין  נתניהו ראש מפלגת הליכוד  באהוד ברק ראש מפלגת "עצמאות "  ובאביגדור ליברמן ראש מפלגת "ישראל ביתנו",שכולם רצו או היו אמורים לרוץ באותה מערכת בחירות .

וכולם למעט ברק רצים גם במערכת הבחירות הזאת.

אז הנה רשימה על יאיר לפיד שעימו כגילוי נאות  גם יש לי קשר משפחתי כל שהוא. סבי הד"ר אליהו בלנק היכיר את סבו  דוד גלעדי עוד מהונגריה ופתח בפניו את הקריירה העיתונאית בהונגריה והיה ידידו הטוב לאורך השנים ואף לימד אותו ואת משפחתו עברית כשהם היגיעו לארץ ישראל..

דוד גלעדי מצידו כתב את ההספד על סבי בשם "היה היה איש גיבור "..

והנה הכתבה במגזין "יקום תרבות "בשם :

הכתובת שלעל הקיר :חדר המלחמה של יאיר לפיד 

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twenty + 2 =