web analytics
קטגוריות
מדע בדיוני

כך הייתה השנה שתהיה :מסע לסיפורים הסרטים התחזיות והנבואות על שנת 2015

כיצד אמורה הייתה להיראות שנת 2015?
למי שנולד במאה שעברה – שנת 2015 היא ״העתיד״. ואכן, מסתבר שהיו לא מעט יצירות מדע בדיוני, בספרות ובקולנוע, שתאריך התרחשותן היה שנת 2015.

 

 

back-to-the-future 2015

תמונה מתוך הסרט "חזרה לעתיד 2"  (1989)שמתאר  מסע בזמן לשנת 2015.

הופיע ב"דיוקן -מקור ראשון " 

 

כיצד אמורה הייתה להיראות שנת 2015?

למי שנולד במאה שעברה – שנת 2015 היא ״העתיד״. ואכן, מסתבר שהיו לא מעט יצירות מדע בדיוני, בספרות ובקולנוע, שתאריך התרחשותן היה שנת 2015.מסע בין היצירות והנבואות השונות שעסקו בשנת 2015, כדי לבדוק איפה טעינו ומה כבר עשינו. הכינו את הסקייטבורד המעופף

 

 

2015 בספרים:

asimov i robot

רובוטים-משרתים וממשלה עולמית

בין סופרי המדע הבדיוני הרבים שניסו לחזות את שיתרחש בשנת 2015, היה גם אייזק אסימוב, אחד השמות המזוהים ביותר עם הז'אנר. בקובץ סיפוריו "אנוכי, הרובוט" (ראה אור בעברית ב-1970 בהוצאת מסדה, וב-2004 תחת השם "אני, רובוט" בהוצאת כתר) מופיעים הסיפורים "סחור סחור", "היגיון" ו"לתפוס ארנבת", המתרחשים בפינות שונות של מערכת השמש בשנים 2015-2016 ומתארים את עלילותיהם של שני מומחים לרובוטים. בעידן הזה, כך צפה אסימוב בשנות הארבעים, בני האדם יכולים לטוס ללא קושי לכוכב חמה (מרקורי), תחנות חלל מספקות אנרגיה לכדור הארץ, ועל גרמי חלל שונים פועלות תחנות כרייה.

לצד אלה, ההתפתחות הטכנולוגית המרכזית בחזון אסימוב היא קיומם של רובוטים אינטליגנטיים העומדים לשירותה של האנושות. ברובוטים טבועים מרגע ייצורם שלושה חוקים: 1. אסור לרובוט לפגוע באדם, או לאפשר פגיעה באדם כתוצאה מאי-פעולה של הרובוט; 2. רובוט חייב לציית לפקודתו של אדם, אלא אם פקודה זו סותרת את החוק הראשון; 3. רובוט חייב לשמור על קיומו העצמי, כל עוד אין הדבר סותר את החוק הראשון או השני.

asimov robots land

ב-1964, שנים לאחר כתיבתם של סיפורי "אנוכי הרובוט", פרסם אסימוב מאמר עתידני בשם Visit to the World's Fair of 2014. הפעם חזה כי בשנת 2014 הרובוטים אמנם לא יהיו נפוצים ויעילים כל כך כפי שתואר בספריו, אבל בהחלט ייעשה בהם שימוש נרחב. בשנה זאת, כתב, כבר יהיו כמה מקצועות שגרתיים שהמכונות יוכלו לבצע טוב יותר מבני אדם, ורוב האנשים יעסקו בהפעלת מכונות. עוד צפה כי רוב התלמידים ילמדו בבית הספר התיכון את שפות המחשבים ואת הבסיס של טכנולוגיית המחשוב – ואכן כיום מערכת החינוך משלבת את התחומים הללו בתוכנית הלימודים ומדברת על מעבר ללימוד מתוקשב באמצעות המחשב, אם כי הלימוד עודנו פרונטלי בעיקרו.

רובוטים המסייעים בעבודות הבית אכן קיימים, כפי שצפה אסימוב, והם מבצעים עבודות כמו ניקוי הרצפה או החלונות. ביל גייטס הצטרף לתחזית האומרת שבעתיד הקרוב יחליפו הרובוטים את בני האדם בתפקידים שאינם דורשים אינטליגנציה גבוהה. בשלב זה לא מוטבעים ברובוטים שלושת החוקים שניסח אסימוב, אך בעולם המדע והתעשיה דנים כבר בקוד האתי של הפעלתם העתידית.

קפיצה מגוף לגוף 

heinline fear no ewil

 

גם רוברט היינליין, מגדולי סופרי המדע הבדיוני של המאה ה-20, כתב ספר על שנת 2015. "לא אירא רע" (I Will Fear No Evil, 1970), שנכתב בעת שהיינליין היה חולה במחלה קשה, נחשב לאחד הפחות-מוצלחים שבספריו, וכנראה משום כך לא תורגם לעברית. העלילה מספרת על מיליונר זקן וחולה שמעביר את מוחו לגוף של אישה צעירה. בעתיד המתואר בספר מעודדת הממשלה את ההומוסקסואליות כדי להאט את גידול האוכלוסייה הבלתי פוסק. אמצעי אחר שננקט להתמודדות עם התפוצצות האוכלוסין בכדור הארץ הוא הקמת מושבה על הירח. למעט האיום הדמוגרפי, נראה ששנת 2015 ששרטט היינליין אינה דומה במאום לזו שאנו עומדים לפגוש.

 

שלטון  עולמי אמריקני -רוסי

pirnel condominum

סופר מדע בדיוני אחר ששרטט תמונת מציאות לשנה זו הוא ג'רי פורנל, שהתפרסם בסדרת "הקודומיניון" העתידנית שלו, המגיעה עד שנת 3047 לספירה. בספר שכתב ב-1974 יחד עם לארי ניבן, "הקיסם בעינו של אלוהים" (תורגם בידי אריה בובר, הוצאת זמורה-ביתן, 1987), חזה פורנל שהחל משנת 1990 ייחתמו הסכמים לשיתוף פעולה בין ארה"ב וברית המועצות. התחזית הזו אכן התגשמה בעידן הגלסנוסט של מיכאל גורבצ'וב, ולאחריו בימי נשיא רוסיה בוריס ילצין. השלב הבא בתחזית מרחיק לכת עוד יותר: בשנים 2015-2020, כך לפי פורנל, יקום הקודומיניום – משטר של שיתוף פעולה בין ארה"ב ורוסיה, שהופך לבסוף למעין ממשלה עולמית.

אזורנו משתלב גם הוא בתחזית הזו. לאחר מלחמה שפורצת בין ישראל למדינות ערב, ובמהלכה חלק מסוריה מסופח ל"ישראל הצפונית", אוסר הקודומיניום את כל המלחמות ברחבי הגלובוס. כוחות שיטור של האמריקנים והרוסים אוכפים את האיסור הזה. האנרגיה של המין האנושי מתמקדת מאותה נקודה ואילך בפיתוח ספינות חלל ובהקמת קולוניות מחוץ לכדור הארץ ואף במערכות שמש אחרות. עד כאן התחזית; במציאות של פרוס שנת 2015, ארה"ב ורוסיה קרובות יותר למלחמה קרה ביניהן מאשר לשיתוף פעולה אנטי-מלחמתי גלובלי.

 

 

2015 על המסכים:

עניבה כפולה ופרות פסיכופטיות

back to the future

התחזית הקולנועית המפורסמת ביותר באשר לשנה הקרובה מופיעה בסרט "בחזרה לעתיד 2" (1989), בבימויו של רוברט זמקיס. גיבור הסרט מרטי מקפלי נוסע מ-1985 לעתיד של 1 באוקטובר 2015, כדי להציל את ילדיו. הוא מגלה שבינתיים מקצוע עריכת הדין נאסר, שהאופנה החדשה כוללת ענידת שתי עניבות, ושכולם לובשים בגדים אוטומטיים המתאימים את עצמם לגוף ונועלים נעלי נייקי שנשרכות מאליהן. חברת נייקי, אגב, הודיעה לא מכבר שהיא נענית לאתגר, ושנעליים כאלה אכן יוכנסו לשימוש ב-2015.

אמצעי התחבורה הפופולרי ב-2015 על פי זמקיס הוא מכוניות מעופפות. בעולמנו, ייצורן של מכוניות כאלה אכן החל ב-2013, ומחירן לצרכן הוא כ-300 אלף דולר. עוד בתפריט 2015 של "בחזרה לעתיד": מצלמות שמזהות פרצופים, הולוגרמות, תשלום באמצעות טביעת אצבעות, תחזית מטאורולוגית מדויקת לפי דקה, החלפת איברים, מכונה שמוציאה את הכלב לטיול ואוכל שמוכן בכמה שניות. כמו כן נעשה שימוש בשיחות וידאו וניתן ליהנות ממשחקי וידאו ללא מגע יד.

back to the future skateboard

במיוחד זכורים מהסרט הסקייטבורדים הטסים באוויר, וחברות שונות ניסו בשנים האחרונות לייצר כאלה. ב-2014 הוצג סרטון שבו סלבריטאים שונים מדגימים את השימוש בסקייטבורד מעופף חדש, אולם זה התגלה כמתיחה.

2015 כיכבה גם בסרט Memory Run (1996), החוזה את פיתוחן של טכנולוגיות חדשות המאפשרות לבני אדם לחיות בגופם של אחרים. ב"היום השישי" (2000), המתרחש גם הוא בשנה הזו, מתוארת טכנולוגיית שיבוט מתקדמת של חלקי גוף ושל בעלי חיים. שיבוט בני אדם נאסר במפורש בחוקה, הקרויה על שם היום שבו ברא אלוהים את האדם. גיבור הסרט, בגילומו של ארנולד שוורצנגר, מגלה כי שובט ללא ידיעתו ורצונו, וכי כפיל שלו מתגורר בביתו.

בדצמבר 2013 השמיע סטיבן ספילברג, המפיק של "בחזרה לעתיד", תחזית קודרת באשר לגורל הקולנוע בשנת 2015. הוא צפה עלייה גדולה במחירי הכרטיסים, וחיווה את דעתו כי תהיה זו שנה של קריסה בהוליווד ושל כישלונות קולנועיים חסרי תקדים, שישנו את פניה של תעשיית הסרטים לתמיד. ייתכן שמכל התחזיות הקולנועיות זו הקרובה ביותר למימוש: הדלפת סרטים לרשת עוד לפני צאתם לאקרנים, כפי שאירע לאחרונה בכמה מקרים, עלולה להעמיד את הכדאיות הכלכלית של הענף כולו בסימן שאלה.

הדוקטור בא לביקור

doctor wjo 2015 TheEightTruths

סדרת המדע הבדיוני הטלוויזיונית המצליחה בכל הזמנים, "דוקטור הו", הציעה תחזיות משלה באשר לשנת 2015. גיבור הסדרה הוא נוסע בזמן ובחלל שמבקר במגוון תקופות בעבר ובעתיד הקרוב והרחוק. לשנת 2015 הוא מגיע, בגלגוליו השונים, כמה פעמים: בפרקים טלוויזיוניים, בתסכיתי אודיו, וגם בספר פרוזה ובסיפור קומיקס אחד. רובם נוצרו בין השנים 2009-2012, כאשר השנה האמורה כבר הייתה קרובה מאוד.

לא ברור מדוע 2015 כל כך חביבה על דוקטור הו, שכן בכל ביקור הוא מוצא אותה מועדת לפורענות של פלישה חייזרית מסוכנת. בסיפור הקומיקס "זרים על הירח" (The Lunar Strangers), שהופיע בשנת 1994, נוסע הדוקטור לשנת 2015, מבקר בבסיס על הירח, ומתמודד שם עם חוצנים דמויי פרות שמתגלים כפושעים פסיכופטים. בספר  Werlock(1995, מאת אנדרו קרטמל) מוצא דוקטור הו שהעיר לונדון של 2015 מוצפת בסם מסוג חדש ומסוכן ביותר – תוצר של ישות חייזרית שהתרסקה בסיביר והתמזגה שם עם מין של צמחים.

בתסכית האודיו "שמונה האמיתות" ובהמשכו "הרשת העולמית" (2009) מתמודד הגיבור עם איום חדש הנשקף לכדור הארץ של 2015: פלישת עכבישים מפלצתיים מעולם אחר.

doctor who worlwid web

 

ואילו בפרק "כוח השלושה" (2012) הוא מגלה שקוביות שחורות קטנות שהציפו את עולמנו מתעוררות ויוצאות למתקפה קטלנית. בהזדמנות אחרת, בתסכית האודיו "האנרגיה של הדאלקים" (2011), מתכנן דוקטור הו לנסוע לביקור ב-2015 האהובה עליו, כדי להראות אותה לאחת משותפותיו לנסיעות בזמן. במקום זה הוא מוצא עצמו שלא במתכוון בשנת 2025, וכמובן מתמודד עם עוד פלישה מהחלל.

בצד העלילה המרכזית, הצופה לנו בשנה הקרובה ארבע פלישות שונות של יצורים מכוכבים ומממדים אחרים, אנו למדים מהפרקים הללו כי ב-2015 עדיין תשרור עוינות בין ארה"ב וקובה. אין תחזית באשר להתרחשויות בסוריה, בעיראק, בישראל או בעזה. החדשות הטובות שבפי הדוקטור הן שחברות פרטיות ישקיעו בצורה משמעותית בחקר החלל, ושתוכנית החלל הבריטית תהיה פעילה, אם כי בעלת אופי חובבני. אגב, בגלגול ה-12 של דוקטור הו,  המגולם בידי פיטר קפלוי , שהרפתקאותיו מוקרנות בבי-בי-סי החל מאוגוסט 2014, הגיבור כבר חי ב-2015 ב"זמן אמיתי", ומן הסתם הוא ייאלץ להתמודד עם עוד פלישות ומתקפות במהלך שנה לא סימפטית זאת.

doctor who 2015 diary

 

2015 של מחשבי הקצין: דאע"ש עולה והירח מדמם

nodterdamus 1

האסטרולוג הצרפתי נוסטרדאמוס, שחי בתקופת הרנסאנס, נחשב למי שהצליח לחזות רבים מהאירועים בעידן המודרני. לקראת שנת 99' ציפו רבים לראות כיצד תתגשם נבואתו האומרת שביולי של שנה זו יופיע "מלך טרור נורא מהשמיים". בסופו של דבר האירוע המשמעותי היחיד באותו חודש היה הקמת ממשלתו של אהוד ברק בישראל, וספק רב אם אליו התכוון נוסטרדאמוס. כתוצאה מהכשל החמור בחיזוי הידרדר מאז מעמדו של האסטרולוג. ובכל זאת, כדאי לשים לב שאחת הנבואות שלו מתייחסת לתאריך קרוב מאוד, בתחזית שאולי קשורה למאבק בין המערב והאסלאם הקיצוני. כך לפחות על פי הספר של פיטר לורי, "נוסטרדאמוס: האלף ומעבר לו, הנבואות עד לשנת 2016" (הופיע בתרגומה של טובה קורנפלד, הוצאת "אור-עם", 1995).

לורי טוען כי פענח טקסט ידוע של נוסטרדאמוס, וגילה כי הוא מבשר אירוע דרמטי מאוד, פתיחת עידן חדש בתולדות האנושות. וכך כתב נוסטרדאמוס:

"מארס מאיים עלינו בכוחו המלחמתי. שבעים פעם יגרום לדם לזרום.

מפולת וחורבן של כמורה ועוד עבור אלה שלא ירצו להבין מהם דבר

החרמש התאחד עם האגם ופנה לעבר קשת בשיא עלייתו

מגפה רעב מוות מידי זרוע צבאית

המאה מגיעה לחידושה

במשך 40 שנים האירוס לא יופיע

במשך 40 שנים הוא ייראה בכל יום

האדמה החרבה תהפוך צחיחה עוד יותר

ותוצף כאשר הוא יגיע".

לדעתו של לורי, השימוש במונחים "אגם", "חרמש" ו"עלייתו של הקשת", נותן לנו תאריך מדויק – 16 בינואר 2015, המועד שבו יתקיים חיבור כזה מבחינה אסטרולוגית. אבל מה בדיוק עומד לקרות בעוד שבועיים? על כך לורי סותם ולא מפרש.

בקטע המצוטט מדובר על מגפה, וככל הנראה שנת 2015 תעמוד בין היתר בסימן מחלת האבולה, המתפשטת ביבשת אפריקה ועלולה לצאת ממנה לרחבי העולם. אירוע נוסף הוא "מפולת וחורבן של כמורה", המתפרש בספר כ"נפילתה של הכמורה הקתולית". מכיוון שהכמורה הקתולית היא גוף עצום, נראה שהכוונה לנפילתו של אדם ספציפי – האפיפיור. הנבואה הזאת יכולה להתגשם אם האפיפיור הנוכחי, פרנציסקוס, ימות במהלך השנה הקרובה או יודיע על פרישה. פרנציסקוס כבר רמז שהוא עשוי לעזוב את האפיפיורות מרצונו, כפי שעשה קודמו, בנדיקטוס ה-16.

גם תחזית אחרת, "נבואת מלאכי", אינה מבשרת טובות לכהונתו של פרנציסקוס. הנבואה המפורסמת, המיוחסת לקדוש אירי מהמאה ה-12 (אך נכתבה ככל הנראה בתקופת הרנסאנס), מפרטת רשימה של 112 אפיפיורים עתידיים. אם סופרים אותם, האפיפיור הנוכחי, המכונה שם "פטרוס רומנוס" (פטר מרומא), אמור להיות האחרון שיישא בתפקיד. בתקופתו, כך נאמר, יידעו הכנסייה ומאמיניה סבל רב, ובסופו של דבר תיחרב העיר רומא.

והנה, יש מי שהכריז לפני שבועות אחדים כי מטרתו הסופית היא החרבת רומא: מנהיג צבא הטרור דאע"ש, אבו-באכר אל-בגדדי. הוא ואנשיו אינם מסתירים את שאיפתם לכונן ח'ליפות עולמית, ומכריזים כי יהרסו את בירת הנצרות הקתולית. אולי זה מה שהביא להכרזתו של פרנציסקוס לאחרונה, כי בימינו מתחוללת מלחמת עולם שלישית.

nosterdamus 2

הסופר פטר למסורייר, בספרו "נוסטרדאמוס: חמישים השנים הבאות", סבור שרבות מנבואותיו של האסטרולוג הנודע אכן מתייחסות לפלישה של כוחות מוסלמיים לאירופה, שתתקיים בשנים 2013-2020. החיסול הסופי של הפלישה, כך לפי למסורייר, יגיע בסביבות 2027. זאת הוא מסיק בדיוק מאותן שורות שצוטטו לעיל, אלא שבניגוד ללורי הוא אינו מוצא בהן תאריך מדויק, אלא רק קובע באופן כללי שהמועד הסביר ביותר הוא "בתחילת המאה ה-21".

למסורייר מפרש את הנבואה כמתייחסת למתקפה מוסלמית שתתרגש על אירופה משלושה כיוונים: מבפנים, מהים ודרך צפון אפריקה. את החרמש הוא מזהה כסהר, סמלו של האסלאם. הפלישה תגיע במהלך חודש הקשת, הוא דצמבר. המונח "מגפה", לפי למסורייר, מדבר על שטף הלוחמים האסלאמים שמחכים לתקוף בכל רגע את אירופה. לשיטתו, שורות אחרות בדבריו של האסטרולוג אומרות כי כתוצאה מרשלנות של ממשלת צרפת יפרוץ הצבא המוסלמי מן הים לעיר מרסי ויכבוש אותה. על העיר יוטל סדר חדש – חוקי השריעה שייכפו בנוקשות.

נבואות הירחים האדומים 

four blood moon 1

בין נבואות 2015 כדאי להזכיר גם את הספר רב-המכר Four Blood Moons: Something Is About To Change . מחברו, הכומר האמריקני ג'ון הייגי, ידוע כתומך נלהב של ישראל וכמי שמרבה לעסוק ברעיונות אפוקליפטיים. בספר הזה, שיצא לאור ב-2013 ומתבסס על תיאוריה של הכומר מרק בליץ מ-2008, מתייחס הייגי לארבעת "ירחי הדם" בשנים 2014-2015: סדרה של ארבעה ליקויים שבמהלכם הירח מקבל גוון אדמדם, בהפרשים של שישה חודשים בין זה לזה. ליקויי ירח אדומים נראו בפסח האחרון (אפריל 2014) ולפני כחודשיים, והרצף הנוכחי כולל גם את חג הפסח הקרוב ואת סוכות שאחריו.

התיאוריה טוענת שהירחים האדומים מבשרים את הקץ, וזאת על סמך פרק ג' בספר יואל: "ונתתי מופתים בשמיים ובארץ, דם ואש ותמרות עשן. השמש ייהפך לחושך, והירח לדם לפני בוא יום ה' הגדול והנורא. והיה כל אשר יקרא בשם ה' יימלט, כי בהר ציון ובירושלים תהיה פליטה".

four blood mon 3

לפי בליץ והייגי, ירחי הדם הם תופעה נדירה; המדענים לעומת זאת מציינים שהיא התרחשה 62 פעמים בין המאה הראשונה לספירה ובין ראשית המאה ה-21. עם זאת, לפני המאה ה-20 נרשמו כ-300 שנה ללא ירח אדום, וכשחוזרים לעבר הרחוק יותר מוצאים שירחים אדומים בפסח ובסוכות, כפי שקורה כעת, הופיעו בקרבת זמן לאירועים הדרמטיים של העם היהודי. כך היה למשל בשנים 1492-1493, במקביל לגירוש יהודי ספרד. ארבעה ירחי דם הופיעו גם מיד אחרי הקמתה של מדינת ישראל, וכן ב-1967, לקראת איחודה מחדש של ירושלים.

לפי מה שכתב בליץ ב-2008, הירחים האדומים מבשרים את התגלותו המחודשת של ישו בשנת 2015. הייגי לעומתו אינו טוען ששנה זאת טומנת בחובה את אחרית הימים, אבל הוא סבור שכמו אירועים אסטרונומיים קודמים מסוג זה, הליקויים אמורים להופיע בסמוך להתפתחויות דרמטיות בעבור העם היהודי ומדינת ישראל. האירועים הללו ייראו בתחילה הרי אסון, אבל יסתיימו בניצחון ליהודים. וגם אם הייגי טועה, לפחות נוכל ליהנות מהמראה המיוחד של הליקוי האדום בסוכות בשנה הבאה; למרות הקשר הנטען לישראל, זה יהיה הליקוי היחיד שניתן יהיה לצפות בו מכאן, וגם זאת לזמן קצר בלבד.

וראו עוד נבואות על העתיד שהיה ואולי עדיין יהיה :

נבואת 2015 של נוסטרדמוס 

הצופן של פטרוס רומנוס :האטפיפיור פרנציסקוס ונבואות "מלאכי "|

תחזיות ונבואות על 2014 

בשורת 2014-התאריך האפוקליפטי הבא 

העתיד שלא היה -ההיסטוריה החלופית של ישראל  מ-1998 עד לשנת 2013 

2012-העולם סוף

שנת 2010 ההווה כפי שדומיין בעבר 

האם להאמין לכוכבים ?-שיחה עם האסטרולוג  הרצל ליפשיץ על שנת 2009

איך תיראה תל אביב בשנת 2009?

מכוכב חמה ועד צדק :העתיד כפי שהיה צפוי להיות בשנים 2007-2008

שנת 2001 של "יס" 

 

ההווה והעתיד כפי שנחזו בשנות החמישים -"ישראל בשנת 2000"

וגם תחזית על העתיד שאולי יהיה:

ארץ ישראל בשנת 2040 :אלחנן לוינסקי והאוטופיה העברית הראשונה 

four blood moon 2

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

8 תגובות על “כך הייתה השנה שתהיה :מסע לסיפורים הסרטים התחזיות והנבואות על שנת 2015”

תחזית ל-2015-2016 של האסטרולוג הידוע הרצל ליפשיץ :

מאתר :
http://www.askme.co.il/?p=4

"באוגוסט 1977 הופיע בעיתון "בעולם הזה" תחזית שלי לעתיד לבוא, כאשר הכותרת שואלת: " מה תשלח תשל"ח" (1978)?

ב-1979 במעריב התחזית שלי אמרה שהשלום בין ישראל למצרים ייחתם בין פברואר למרץ 1979. סאדאת הגיע לישראל בתאריך 19.11.78, השלום נחתם במרץ 1979!

ביוני 2013 פרסמתי תחזית האומרת כי תוך שנה או שנתיים יתגלה כוכב לכת חדש שיבשר את בואו של השלום העולמי, בפברואר 2014 התגלה כוכב לכת חדש ופורסם בעיתון "ישראל היום", הכוכב ה-12 הוא כוכבה של ישראל השולט על מזל שור. וונוס שולט כיום על מזל מאזניים וכך ניבא גדול נביאי ישראל, ישעיהו בן אמוץ: "והיה באחרית הימים, נכון יהיה הר האלוהים בראש ההרים ונשא הוא מגבעות ונהרו אליו כל הגויים…"

במהלכה של שנת 2014 נפגעו מטוסים בים, באוויר וביבשה, היו כ-30 רעידות אדמה שפגעו במקומות שונים על פני כדה"א ובעיקר בחלק המזרחי על פני כדה"א. הטרור גבר והתפשט על פני מקומות שונים בעולם ובעיקר באיזורים המוסלמיים לא היה שקט כתמול שלשום. לקראת סופה של שנת 2014 נגרמו התנגשויות בסוריה, עיראק ובמקומות הגובלים עם מדינות אלו. גברה מעורבות צבא ארה"ב ושל צרפת לנוכח תקיפות ארגוני טרור בסוריה ובעיראק.

מצב הכוכבים בשנת 2015 מצביע על התגברות הטרור במדינות המוסלמיות ובארצות כמו צרפת, אנגליה וספרד אך גם במדינות נוספות. נהיה עדים להתגברות האנטישמיות בעולם כולל בארה"ב, קנדה ודרום אמריקה.

ביאליק כתב בזמנו בפואמה "בעיר ההריגה" , אמר המשורר על העם "הוא לא יקום אם לא יעירנו השוט" והכוונה הייתה שהיהודי לא יעזוב את הגולה אם לא יכו בו. כך יהיה בשנת 2016, רבים יקומו ויעלו לישראל. הממשלה חייבת כבר היום להיערך ולבנות יחידות דיור על מנת לעמוד בביקוש. כפי שאמרתי תהיה עליה המונית לארץ כפי שניבאו בעבר ישעיהו בן אמוץ וביאליק והיום אני אומר את אותם הדברים רק בלשון אחרת…"אמן ואמן!""

מאת האסטרולוג הנודע הרצל ליפשיץ. הרצל ליפשיץ התארח רבות בערוצי תקשורת ובתוכניות טלויזיה ורדיו כגון "מבט", "דן שילון מארח", רשת ב', גל"צ, רשתות תקשורת בחו"ל ועוד. ליפשיץ הינו מחבר הספר "כיצד השפיעו הכוכבים על הצלחותיו וכשלונותיו של היטלר". תומס פרידמן עורך הניו יורק טיימס כתב עליו: "מהאסטרולוגים המובילים בעולם ".
כתבה של אלי אשד על הרצל ליפשיץ ראו כאן
האם להאמין לכוכבים ? :שיחה עם האסטרולוג הרצל ליפשיץ
http://www.no-666.com/2009/01/03/%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%9C%D7%94%D7%90%D7%9E%D7%99%D7%9F-%D7%9C%D7%9B%D7%95%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%94-%D7%A2%D7%9D-%D7%94%D7%90%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92/

"בעתיד המתואר בספר מעודדת הממשלה את ההומוסקסואליות כדי להאט את גידול האוכלוסייה הבלתי פוסק…." פשוט מעולה. בפועל זה בדיוק ההפך, הקהילה הגאה מקימה היום תאים משפחתיים.

ככל הנראה התחזית של דוקטור הוא שבשנת 2015 היחסים בין קובה וארה"ב ייישארו רעים כפי שהיו מזה חמישים וחמש שנים כמעט לא התגשמה.
מסוף 2014 ביוזמת הנשיא אובמה היחסים בין שתי המדינות הפשירו וכעת אמריקנים יכולים לטוס לקובה. דבר שנאסר עליהם עד כה.
אז כשל בחיזוי.אם כי הכל עוד יכול לקרות במהלך השנה אבל לא סביר שהיחסים יתדרזדרו שוב .לקובנים יש הרבה יותר מידי מה להפסיד.

תחזית העשרים בינואר של נוסטרדמוס שבמהלכה היתרחש אירוע דרמטי שיביא לעולם חדש לכאורה הופרכה לגמרי שום דבר מיוחד לא קרה ב-20 בינואר..
אבל כן קרה אירוע כזה בדיוק שבויים קודם לכן בפריז מתקפות הטרור שהביאו לשינוי דרמטי ביחס בין צרפת והאיסלאמיים.
אז אפשר לטעון שנוסטרדמוס או פרשנו טעה בתארוך המדוייק אבל בהחלט צדק בחודש שבו הדברים יתרחשו.ואם מסתכלים על זה כך אז הנבואה נראית כקרובה למדי למה שהתרחש אם כי כמובן יש להחליף "מרסי " ב"פריז".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 × one =