web analytics
קטגוריות
קומיקס

טרזן והכובש האכזר

בימים אלו כאשר צבאות הטרור המפלצתיים של דאע"ש בסוריה ובעיראק ושל "הבוקו חראם " בניגריה מענים ורוצחים אלפים ומדברים בגלוי על רצונם לכבוש חליפות עולמית,אני נזכר בסיפור מצויר על איש הג'ונגל טרזן שפורסם בעברית בשנות השבעים שנראה כתחזית של אירועים אלו.

tarzan no 31

בימים אלו כאשר צבאות הטרור המפלצתיים של דאע"ש בסוריה ובעיראק ושל "הבוקו חראם " בניגריה  מענים ורוצחים  אלפים ומדברים בגלוי על רצונם לכבוש חליפות עולמית,אני נזכר בסיפור מצויר על איש הג'ונגל טרזן  שפורסם בעברית בשנות השבעים שנראה כתחזית של אירועים אלו.

בשנת 1957 התפרסם סיפור קומיקס בהמשכים בשם "טרזן והטרור המונגולי". כתב אותו דיק ואן בורן וצייר אותו ג'ון קלראדו שאייר במשך שנים רבות את סיפורי טרזן .הסיפור תורגם לעברית בשנות השבעים  תחת השם "טרזן והכובש האכזר" כחוברת מספר 31 בסדרת סיפורי טרזן של הוצאת "מ.מזרחי".

ההוצאה תיארה את הסיפור בתקציר שלו בכריכה האחורית כך:טרזן מלך הגו'נגל מתנגש באחד מאויביו הגדולים והמסוכנים ביותר ביותר מונגולי  מטורף המחליט לכבוש את כל אפריקה ולשעבד את תושביה! טרזן יוצא נגדו בכוחות עצמו!

הוא סיפר על בני עם מונגולי שחיים בסתר באפריקה ,וחולמים על כיבוש היבשת כפי שעשה בעבר באסיה אביהם הקדום ג'ינגי'ס חאן.

בסיפור מנהיג השבט יוצא למסע כיבושים חדש בעקבות נבואה שהוא מקבל מהשאמאן של השבט.ובמסגרת מסע הכיבוש הוא מפעיל טרור רצחני כנגד בני שבטים אפריקניים שונים שמקבלים ברירה להצטרף אליו במסע הכיבוש ..או למות.טרזן יוצא כנגדו.

הסיפור מבוסס על מסע הכיבוש ההיסטורי של ג'ינגיס חאן וכובשים ברבריים  אחרים כמו אטילה ההוני וטמרלאן הטאטרי.אבל בדיאבד  נראה שהוא מעין תחזית מדויקת עד להדהים על הפעילות של החליף של   דאע"ש בסוריה ועיראק אבו באקר  אל בגדאדי המאמין שהוא הצאצא של הנביא מוחמד ונועד בידי נבואה לשלוט בעולם ,  ושל צבא הטרור "הבוקו חראם" ביבשת של טרזן.

לצערנו במקרים האלו אדם אחד כמו טרזן אינו מספיק כדי להביס צבאות  טרור רצחניים כמו אלו.אבל אנחנו תמיד יכולים לקוות.

את הסיפור  באנגלית אפשר למצוא ברשת כאן:

Tarzan and the Mongol Terror 

tarzan no 32

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eight + fourteen =