web analytics
קטגוריות
קולנוע קומיקס

תרמו לסרט קולנוע ענק "אמיצים " על הגולם ולילית!

 לפני עשור בדיוק ב-2003 אמן הקומיקס אורי פינק ואנוכי ,פרסמנו ספר "מוקומנטארי " בשם "הגולם –סיפורו של קומיקס עברי " בהוצאת "מודן ". הספר נתן את ההיסטוריה של גיבור סדרת קומיקס בדיוני "הגולם " שלכאורה התקיים ומתקיים בתרבות הפופולארית הישראלית מאז שנות השלושים של המאה הקודמת ועד עצם היום הזה.

במדינת ישראל חלופית לפחות.

בספר הוצגה דמות קומיקס בדיונית נוספת "לילית " סופר סוכנת סקסית המשמשת כפרטנרית של הגולם במשימותיו.

וכאן כדאי לציין שבזמן שדמות "הגולם " היא המצאתו של אורי  פינק ,הרי "לילית " היא ההמצאה שלי.

בין השאר יצרנו במקביל לספר פזמון מלווה בסרט אנימציה מצויר על הגולם שכביכול הושמע בערוץ הממלכתי בטלוויזיה בשנות השבעים.

שאותו ניתן למצוא ברשת כאן

http://www.youtube.com/watch?v=_5fyCML2h00

( הדובר  בסרט הוא אני ,הזמרת יסמין אבן ,האנימטורים אורי פינק וגיל בידרמן )

 מאז שקלנו להמשיך להשתמש בדמויות של הגולם ולילית בפרוייקטים נוספים בסיפורים אמיתיים. סיפורים על הרפתקאותיהם הועלו באנגלית באתר ynet.אך למרבית הצער לא למשך זמן רב . ומשום מה סיפורים אלו הורדו מאז מהרשת מסיבות בלתי ברורות ,וחבל.

היו דיבורים עם האמן יובל כספי מעריץ גדול של הגולם ולילית ליצור אנתולוגיה שבה אמני קומיקס שונים יצרו סיפורים משלהם על הדמויות האלו,אך זה לא יצא לפועל . האמנית הרב תחומית יסמין אבן יצרה כמה סיפורים  משלה על לילית ודמויות שונות ביקום הבדיוני שלה.

כעת במלאת עשור לדמויות ולספר יש תוכנית חדשה  להחזיר את דמויות הגולם ולילית אל הבמה הציבורית .זה במסגרת פרוייקט סרט ענקים "ששמו כרגע הוא "אמיצים " שעלילתו מתארת את הרפתקאותיה של חבורת גיבורי על ישראליים במציאות שבה יש גיבורי על במדינת ישראל. וכל גיבורי העל האלו מבוססים על דמויות "אמיתיות " מהתרבות הפופולארית הישראלית.

הדמויות כוללות את

גיבור העל הוותיק של אורי פינק משנות השבעים "סברא מאן ".

את גיבור העל של מיכאל נצר משנות השמונים  אורי און  .

את עזית הכלבה הצנחנית שנוצרה בידי מוטה גור .

וגם את "הגולם " של אורי פינק ,

ולילית של אלי אשד .

כולם בפעילות משותפת להצלת המדינה המזרח התיכון העולם והיקום מפני איום נורא שמקורו הוא ב… ( כדי לדעת עוד  עליכם לראות את הסרט ).

אם יתממש הסרט  הוא יכלול גם קמאואים ומחוות לגיבורים ידועים פחות אבל בולטים בתרבות הפופולארית הישראלית כמו  הגיבור בעל כוחות העל הודות לשתיית חלב "יואב בן חלב " ," הפרטי  דוד תדהר , רואה ואינו נראה מסויים , ואחרים וטובים שהם כולם חלק אינטגראלי מאותה מציאות בדיונית .

אבל תחילה עליו להתממש.

ובשביל זה אנו זקוקים לעזרתכם.

עלינו לגייס סכום ראשוני מסויים שממנו נוכל להמשיך בהפקת הסרט ,וזה מתבצע דרך אתר לגיוס כספים "האדסטרט"

עם נצליח בגיוס הכספים צפו לסיפורי קומיקס וחוברות קומיקס על כל גיבורי העל האלו ובראשם "הגולם " ו,"לילית" ועל היקום הבדיוני שלהם שיצא מתוך הספר "הגולם –סיפורו של קומיקס ישראלי " ויהפוך למציאות .

מי שיסייע לנו בסכומי כספים מספיקים ,הרי בין שאר  הצ'ופארים  שיקבל בתמורה יוכנס כדמות מצויירת  לאחד הסיפורים או יותר בידי אמן קומיקס ישראלי ידוע ( אורי פינק או מיכאל נצר או שניהם )  וימצא את עצמו ביקום של גיבורי העל ישראליים מסייע להם   ,או מפריע להם, במאבקם למען  האמת ,הצדק והדרך הישראלית .

אז סייעו לנו. עזרו להעלות על המסך הגדול  את היקום הבדיוני  של הגולם ושל לילית ושל גיבורי העל הישראלים ולהפכו למציאות סינמטית.

ביחד כולנו יכולים לעשות את זה.

ואת הפרטים  המדוייקים איך אפשר לסייע קבלו כאן .

http://www.headstart.co.il/project.aspx?id=3395

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

7 תגובות על “תרמו לסרט קולנוע ענק "אמיצים " על הגולם ולילית!”

לא רוצה להיות שלילי, אבל רוב האנשים לא כל כך מתלהבים מחצי דקה (שגם היה אפשר למתוח לשלוש דקות כמעט בלי מאמץ. למרות שכאן הכוונה היא קידום הסרט ולכן זה בפורמט קרוב לפרסומת). לכן אני לא רואה איך תמשכו תומכים גם אם תצליחו לעשות את זה ויראלי. אף אחד לא ישלם כדי לראות טריילר, אך אם הייתם מציעים כרטיס לסרט הסופי (במידה ויהיה) והיו כמה אלפי נענים, יתכן שלא הייתם זקוקים לפיץ' כדי ליצור עניין אצל חברת הפקה (בכל זאת, יש פה פוטנציאל לסרטי המשך עם התמקדות בכל אחת מהדמויות הראשיות).

אני מקווה שתצליחו בגיוס המימון, אבל לעניות דעתי אתם צריכים להיות יותר יצירתיים פרקטיים וויראליים.

יצירתיים: זה נישתי מדי- גם התחום של גיבורי ילדים מהעבר, גם האתר הישראלי שאי אפשר לגייס בו בקלות כמו בארה"ב, וגם הפרויקט שהוא בעצם הכנה לפיץ'. אתם חייבים לפנות לאנשים ממקומות יותר מוכרים. ולהתעמק יותר במה יש לכם להציע- אני בטוח שלכל אחד מהמשתתפים בקמפיין יש איזה קניין רוחני או פריט אספנים שהוא יכול להעניק לכל תומך בלי להכביד על עצמו, וכך התמורה לתמיכה כבר תהא גבוהה מההשקעה. לאנשים נוח יותר להזמין פיצה באינטרנט (וגם את זה הם לא עושים הרבה) מלהשקיע ברעיון מופשט, תחשבו על זה.

פרקטיים: ביחס למה שמעניין את הצופים והמפיקים. רעיון באוויר (לכותרת) לתסריט זה לא מספיק השקעה בעיני מרבית האנשים, במיוחד כשיש כל כך הרבה חומר קיים לעבוד איתו. במבט ראשון זה נראה כאילו אתם רק בודקים את רמת העניין בזה ולא מנסים להפגין מחויבות ורצינות מצידכם (למשל לאמר 'נעשה את הסרט/טריילר איתכם או בלעדיכם'). בד"כ בפרויקטים מהסוג הזה כבר יש גורם שמעוניין בהפקת הסרט ורק רוצה עזרה בעלויות או לבדוק ההיתכנות.

ויראלים: אני בטוח שלחלק מהמעורבים בפרויקט יש הרבה חברים ועוקבים שיכולים לעזור בזה. זה אולי לא יהיה סרט ברמה הוליוודית (בייחוד מבחינת התקציב), אבל הוא בהחלט יעשה היסטוריה, לא רק בסצינת הקולנוע הישראלית אלא גם בסצינת הקומיקס. פה יש לשים את הדגש.

ואם בענייני קומיקס עסקינן, מתי תכתוב כאן משהו על הפריקוול של עוזי? חיפשתי ולא מצאתי על זה שום מידע ברשת.

הכל הוא נישתי. למעשה אין שום דבר מצליח ש"לא " החל כנישה . גם גיבורי העל בארה"ב היו "נישתים ". גם חסמבה זה נישתי. גם אופרות הם נישתיות וכך גם מוזיקת ראפ ורוק .הם התפתחו בהדרגה מנישה שמעניינת רק כמה אנשים לנישה שמעניינת ציבורים שלמים. התקווה היא שיש בסיס מספיק של אנשים שיוכלו לממן פרוייקט שבסופו של דבר יעניין לא רק נישה של כמה חובבים אלא גם ציבור שלם,האפשרות לעשות זאת קיימת בהחלט.
לגבי "עוזי"לא ידעתי אפילו על הפרקוול.אני אבדוק זאת.

צולמתי היום לחדשות "הוט" לגבי פרוייקט "אמיצים " ביחד עם עמיתי מירון וילף ואורי פינק ומר גור .דיברתי על הצורך ביצירת סרט שבמרכזו תעמוד גיבורת על ישראלית ראשונה מסוגה ,לילית. המראיין שאל אותי מי לדעתי מתאימה לגלם אותה ,עניתי שאיני מוציא מכלל אפשרות שגם גל גדות שנבחרה כעת לגלם את "וונדר וומן " בארה"ב תוכל לעשות זאת. אבל האמת היא שהמפיקים כנראה יחפשו שחקנית אחרת. ולא, איני מכיר מספיק את שוק השחקניות בישראל כדי לקבוע מי מתאימה באמת ולמען האמת אין לי העדפה מיוחדת כרגע. מי שתיבחר צריכה להיראות אתלטית מאוד ,סקסית מאוד ,ונבונה מאוד ללא שום ספק. משהו כמו הסוכנת הבריטית מודסטי בלייז מסדרת קומיקס בריטית ידועה. מישהי שכשמה כן היא שתעורר גם את הפנטזיות וגם את החששות של הגברים (והנשים ). וככל שהיא תיראה סקסית ומאיימת יותר על שני המינים כן טוב יותר.

תשמעו אתם יודעים מה הבעיות?
אנשים לא רואים סרט של דקה זה לא מעניין, אתם רוצים לעשות יקום קולנועי, תעשו אותו כמו מארוול, למה רק סברמן, הגולם, לילית, ואורי-און מופיעים, דבר ראשון בואו תעשו שהסרט יהיה שעה, אני אכתוב אהיה התסריטאי של התסריט הסופי, וקודם כל, תעשו לכל אחד מהם סרט בנפרד שכל סרט יהיה שעה, ותפיצו את הסרטים בכל בתי הקולנוע במדינות המערב, אה ותיקחו את דורון פישלר לבמאי ( האתר עין הדג), ואם הסרטים של סברמן והגולם יצליחו אז תעשו את שאר "היקום הקולנועי-גיבורי הישראלי", אז תעשו את לילית ואת אורי און: אתם תודו לי אחר-כך.
ואני בטוח שאחר כך גם שאר גיבורי-העל הישראליים יצטרפו (אני מדבר על אדירי התכלת שאם גם הסרט שלהם יצליח גם להם יהיה בטח סרט המשך, בקיצור אני הקווין פייגי שלכם שהוא יו"ר מארוול סטודיוס).
עוד עצה על הדרך על תכניסו לא את יואב בן חלב ולא את עזית הכלבה הצנחנית.
נ.ב תיישמו את כל מה שאמרתי סברמן (אני רוצה להיות התסריטאי הסופי, אני בן 16 אבל מה זה משנה, דורון פישלר במאי, סרט באורך שעה, בכל העולם המערבי בבתי הקולנוע).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 × three =