web analytics
קטגוריות
מדע

תוכנית החלל הישראלית-התגובה האיראנית

air force magazin no 42

לפני שבוע פורסמה  כתבת ענק שלי ב"דיוקן -מקור ראשון " על תוכנית החלל הישראלית .או יותר נכון שתי תוכניות החלל הישראליות.זאת האזרחית וזאת הצבאית. על עברן ועל עתידן

והנה מילות ההקדמה למאמר :"
על במותיך חלל "
עם כל הכבוד לצוללות הדולפין ולמטוסי החמקן ,קרבות ההכרעה של המלחמה הבאה עשויים להתחולל הרחק מכדור הארץ "
לעניות דעתי זה המאמר הגדול ביותר שפורסם עד כה ( ואחד הבודדים בכלל ) על תוכנית החלל הצבאית של ישראל שעד כה לא פורסם עליה כמעט דבר. . אני מחשיב אותו כסוג של שיא בכתיבתי העיתונאית.

 אתמול נמסרה ידיעה דרמטית מאיראן  :איראן הקימה מרכז ראשון שיפקח על עצמים שעוברים מעל שמיה. שר הביטחון אחמד וחידי אמר שבמרכז יעקבו אחר עצמים בחלל ושאיראן מוכנה לחלוק את המידע עם מדינות אחרות. כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית למחצה אירנא. התקשורת באיראן הציגה תמונות של מרכז חדש לבקרה ומעקב אחר לוויינים (רק של איראן) ליד העיר דליג'אן. במתקן אנטנות שונות וכן טלסקופים למעקב אופטי אחר לוויינים.

ההשערה  שלי :העיתוי של הידיעה הוא בכלל לא מקרי.זאת התשובה האיראנית למאמר הגדול שלי מלפני שבוע על תוכנית החלל הישראלית שבו היה הרבה גם על תוכנית
החלל של איראן ועל האפשרות של לוחמת חלל בין שתי הארצות בעתיד הלא רחוק.
אני סברתי שדווקא למועמדים לנשיאות באיראן  יהיה משהו להגיד בנושא. אבל אם היה להם מה להגיד על תוכנית החלל של איראן או ישראל  זה לא פורסם בתקשורת המערבית.
בתוך שבוע אני מקווה אני אתחיל לפרסם את אותו מאמר גדול ברשת  ,ואז אפשר יהיה לראות מה עיצבן והטריד כל כך את האיראנים עד שזה היה חשוב להם כל כך להגיב מיידית עם החשיפה הזאת.

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

3 תגובות על “תוכנית החלל הישראלית-התגובה האיראנית”

לא צריך להתרגש מהם – נראה שהמומחיות של האירנים היא בעיקר בפיזור שקרים סיטונאיים על היכולות שבעיקר אין להם ולכך לא חסרות דוגמאות . הם מתנהגים בדיוק כמוה צפון קוריאנים שמאחרוי ההפחדות שלהם עומד צבא של חיילים בגובה מטר וחצי עם נשק מיושן שיתפרק כמה דקות אחרי ש"המעצמה" הזו תעז לפתוח בכלל בירי . אני חושב שעם כל הצניעות המאמר שלך לא ממש משפיע על אירן כהוא זה שלא לדבר על העובדה, שמעקב אחרי עצמים בחלל עדיין לא הופך ליכולת להפיל , להשמיד או לדעת מה הם עושים שם בדיוק ברגע כלשהוא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 − 16 =