web analytics
קטגוריות
איורים פיסול

הפורטרטים של אלי אשד

אני אוהב שיציירו אותי.בילדותי ציירה אותי ציירת פורטריטים ידועה שציירה גם את כל שאר בני משפחתי. למרבית הצער תמונתי שהיא ציירה כילד לא שרדה עם כי שרדו התמונות של אימי ואחותי. ואף איני זוכר את שמה של הציירת.

אך מאז צויירו עוד כמה וכמה תמונות שלי בידי אמנים שונים:

יש למשל את הציור שלי כ"בלש תרבות " שאותו צייר האמן והמאייר אריה מוסקוביץ'" מ.אריה" ציור שאני מחבב כל כך שהוא משמש כחלק מכרטיס הביקור שלי.מ.אריה הוא המאייר  הקבוע של  ספרי דנידין ,קופיקו ,חסמבה ואלפי ספרים אחרים ומאות סמלים צהל"יים.

 

ישנה גירסת פורטרט שלי שצייר הפסל הצייר והסופר ריצ'רד שילה.הציור האחרון שצייר בחייו .ריצ'רד עוד התכוון לעבור על הציור ולהשלים אותו אבל לא הספיק .זוהי גירסת רישום לא מושלמת בלבד.

הנה גרסת הקומיקסאי אורי פינק לאלי אשד שבה אני חלק מחבורת דמויות "זבנג" שלו.עם אורי פינק כתבתי את הספר "הגולם -סיפורו של קומיקס ישראלי " ב-2003 לפני עשור. הגולם נמצא גם הוא בציור:

ישנה גרסת פסל של דמותי שאותה פיסל הפסל שמואל בן עמי מטבריה פסל ידוע של דיוקנאות אישים שונים.

לאחרונה צוייר פורטריט שלי בידי הציירת המוכשרת אורלי דביר  עומד בחנות ספרים "הנסיך הקטן" כחלק מסדרת הפורטרטים שלה של "אושיות תרבותיות בתל אביב ". היא מסרה לי שהיה כבר מישהו שהתעניין לרכוש אותו ,ואני    בהחלט אתעניין לדעת בכמה הוא ימכר אם ימכר.

והנה דיוקן שלי שציירה ב-2105 האמנית הלנה גת בזמן אירוע ביפו .

 

בעיקרון אני תמיד שמח לעוד ציורים ופורטרטים של דמותי.כל מה שאני מבקש הוא שהם יהיו שונים לחלוטין מכל מה שנעשה בתחום זה בעבר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                   

 

ראו גם

"האושיות התרבותיות של אורלי דביר "מאמר ב"ARTPORTAL

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

תגובה אחת על “הפורטרטים של אלי אשד”

אני לא מתלהב מפולחן האישיות העצמית.
בכל אופן היתה בארץ בשנות ה50-60 ציירת פורטרטים [בפסטל] נפלאה -שמה אנה פרנק [כן כן אותן השם]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eighteen − seven =