web analytics
קטגוריות
פוליטיקה

אביגדור ליברמן תמוך במורסי !

אביגדור ליברמן תמוך במורסי !

נשיא מצרים ואיש "האחים המוסלמים" ד"ר מוחמד  מורסי ,נמצא כעת בבעיה קשה.הוא הוציא סדרת צווים שנותנים לו כוחות דיקטטוריים והופכים אותו לשליט מוחלט במצרים , מעין פרעה חדש.

העם המצרי לא נראה כמתלהב מהפרעה האיסלאמי החדש שקם לו ויוצא כנגדו בהפגנות נזעמות שעלולות להתדרדר למלחמת אזרחים פנימית.

וכאן לדעתי יש מקום ואפשרות לישראל להתערב באופן קונסטרוקטיבי  שיסייע למצרים.ובאופן ספציפי אני חושב על שר החוץ של ישראל ,אביגדור ליברמן כמי שיכול לסייע  בעניין.

ליברמן מוכר וידוע במצרים כמי שהצהיר בעבר שאם מצרים תחשוב על מלחמה בישראל  ישראל תפציץ את סכר אסואן. במצרים יודעים שליברמן מסמל את ישראל הימנית . הוא ככל הנראה הישראלי השנוא ביותר על המצרים ( אולי אפילו יותר מאריאל שרון)  אבל מאידך הם רואים במילתו דבר שאין לזלזל בו.

מורסי אמנם ידוע כמי שאינו מסוגל להעלות את המילה "ישראל " על דל שפתיו והוא מתעב אותה תיעוב עמוק . ידוע שתומכיו "האחים המוסלמים "  שונאי ישראל שוקלים ברצינות מלחמה בישראל ברגע שירגישו שמצרים מוכנה לכך. אבל למרות כל זאת …

אני קורא מפורום זה לאביגדור ליברמן : כנס מסיבת עיתונאית והכרז שם בפומבי קבל עם ועדה כי ישראל רואה במורסי מנהיג קונסטרוקטיבי התורם תרומה  חיובית ליציבות במזרח התיכון,כפי שהראתה תרומתו להפסקת האש  הנוכחית בעזה  והיא חושבת שמן הראוי שימשיך לשמש כמנהיג במצרים.

הסבר שישראל חושבת שמורסי הוא מנהיג ראוי לעם המצרי  ופנה בעניין  בפניה ישירה לעם המצרי  וקרא לו  בשמה של ישראל לקבל על עצמו את שלטון מורסי שאחרי הכל נבחר בבחירות דמוקרטיות שישראל תמכה בהן.

לאחר מכן יש לדאוג שהנאום של ליברמן  למען המשך שלטונו של מורסי יופץ בכמה שפות ובראש ובראשונה בערבית במצרים ושיגיע מהר ככל האפשר למפגינים בכיכר תכריר בקהיר.  

ועל ידי כך תראה ישראל על תמיכתה בהליכים הדמוקרטיים במצרים.

אני קורא לקוראים לשתף כמה שיותר קוראים אחרים בהצעה זאת ,כדי שתגיע לבסוף לאביגדור ליברמן.

ליברמן תמוך במורסי !

וראו גם

והיה ומצרים תקרוס..

 

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

4 תגובות על “אביגדור ליברמן תמוך במורסי !”

והיההכאשר יופל מורסי [כמו מוברק-דבר שלא ניתצן היה להעלותו על הדעת] תיזכר עישראל כמי שתמכה בדיקטטןר איסלמיסטי-פונדמנטליסט.
הכחי כדאי. לשבת ולצפות. אין מה לסייע לאויב , לא נקנה אותו בזה. ואם ירגיש שהוא 'בעל חוב' לנו הוא 'יאהב' אותנו כמו שאוהבים את אלה שחייבים' להם.

הצעה מעניינת.
עבור מורסי תמיכתו של ליברמן אמורה להיות ברכה או קללה? בעיני המצרים זה לא יוסיף לו נקודות.

זה לא באמת חשוב מבחינתנו האם תמיכתו של ליברמן תהיה ברכה או קללה עבור מורסי.הלא כן ?
עם תמיכתו של ליברמן רק תעצים את זעמם של המצרים על מורסי זה אינו מענינינו. מאידך אם מורסי יזכה במאבק התמיכה שהיבענו בו אם לא תועיל גם לא תזיק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nine + 14 =