web analytics
קטגוריות
פוליטיקה

הביצה הסורית של החיזבאללה והאיראנים

דיווח מסוריה :
מפקד כוחות החיזבאללה בסוריה מוחמד חוסיין אל חאג' נאסיף, נקבר היום בלבנון בלוויה בהשתתפות בכירים נוספים בארגון.
על פי הדיווח באל-ערביה, נאסיף נהרג בפיצוץ מטען במארב שטמנו המורדים באזור אל-כסיר שבעיר חומס. באירוע נהרגו גם פעילים אחרים בארגון ואחרים נפצעו. חיזבאללה הודה כי נאסיף נהרג אולם לא מסר היכן אירעה התקרית.
ראו מקור כאן
http://www.haaretz.co.il/news/world/middle-east/1.1834669
לחיזבאללה יש מינימום של מאות ואולי אלפי לוחמים בסוריה. הם לוחמים שם ביחד עם משמרות המהפכה האיראניים לצד צבאו של באשאר אסד.
ומסתבר יותר ויותר שהם נופלים כעת כזבובים לאותם שיטות לחימה שהם השתמשו בהם בכזאת יעילות בלבנון.
מבחינת חיזבאללה :היתרון היחיד שיש ללחימה כעת בסוריה הוא שהוא דרכה רוכש עוד ניסיון לקראת הלחימה בישראל , שהם מודיעים כעת על תוכניותיהם לפלוש אליה ביום פקודה.
אבל מסופקני אם ניסיון בסוג הלחימה הזה דווקא כנגד צבא בלתי סדיר כמו מצבא המורדים של סוריה החופשית המקביל  למה  שהיה החיזבאללה עצמו באמת יעזור להם כנגד צה"ל.

מאידך אנשיהם בסוריה מחוסלים בידי צבא זועם של נוקמים שלומד טוב טוב את שיטות החיזבלאלא כדי להשתמש בהם כנגדם. החיזבאלאלה ועימם משמרות המהפכה האיראניים הולכים ושוקעים בבוץ סורי שיקשה עליהם להיחלץ ממנו אם יצליחו בכך בכלל.ההשערה שלי :ככל שהלחימה בסוריה תיארך כך סוריה תיתגלה כ"ויאטנאם " או אם נרצה באופן אירוני ביותר כ"לבנון" של איראן ושל החיזבאללה .

באיראן מתברר בהדרגה ששלושת הצבאות שהם משלמים להם משכורת מהקופה המתדלדלת שלהם : הצבא הסורי משמרות המהפכה והחיזבאללה הלבנוני לא מצליחים להביא את הסחורה ולא מצליחים לחסל את צבא המורדים הסורי.כתוצאה יש כעת מתח גובר והולך בין המנהיג העליון חמינאי ובין משמרות המהפכה שלא מביאים לו את הסחורה :חיסול המרד בסוריה. ההשערה שלי ככל שחמינאי יכעס יותר כן הוא רק יגביר את הסיכוי שמשמרות המהפכה יחליטו לבסוף להיפטר ממנו ולתפוס את השלטון.

ראו גם :

שלושים שנות החיזבאללה

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

5 תגובות על “הביצה הסורית של החיזבאללה והאיראנים”

אני לא פרשן צבאי שזאת מומחיותו.אבל בהחלט אני מבין משהו בהיסטוריה ובפוליטיקה ועוסק מזה זמן בכתיבת כתבות גדולות על המתרחש במזרח התיכון עבור "מקור ראשון" עם תחזיות שונות משלי.בנתיים הכתבות האלו זכו בשבחים מקיר לקיר.

דיווח :מפקד צבא המורדים בסוריה אומר כי אנשיו הם שטמנו מארב למפקד המבצעים של חיזבאללה בסוריה, המכונה אבו עבאס. הגנרל ריאד אל אסעד אמר כי המארב תוכנן לפני שבועיים, ואבו עבאס נפגע מאש המורדים כשהיה בדרכו לפגישה עם כוחותיו של אסאד באזור חומס. מפקד צבא המורדים בסוריה מזהיר את חיזבאלה ואת איראן כי יהיו עוד התנקשויות באנשיהם בסוריה. לדבריו, 300 אנשי חיזבאללה ופעילים איראנים נהרגו באחרונה באזור חומס.

אתמול דיווחה האופוזיציה הסורית כי לפחות 75 לוחמי ארגון חיזבאללה נהרגו בחומס במהלך קרבות עם המורדים. עם זאת אתרי חדשות באיראן דיווחו אתמול כי המוסד הוא זה שעומד מאחורי חיסולם של עשרות לוחמי הארגון.

ראו :
http://www.timesofisrael.com/syrian-rebels-claim-hezbollah-shelled-homs-suburb/
ובנתיים נסראללה מנהיג האירגון עומד לתת נאום רשמי על חדירת מזל"ט שלו למשך עשרים דקות לשטח ישראל. מן הסתם כדי להתרברב.
אמנם הצורך התעמולתי כאן הוא ברור,אבל מצד שני זה נראה כניתוק גובר והולך מהמציאות של מנהיג החיזבללא. אנשי העדה השיעית שאנשיה נהרגים בסיטונות בסוריה והם הולכים ושוקעים שם בבוץ טובעני כנגד אוייב מסוכן מעין כמוהו, ספק רב אם מה שמעניין אותם כרגע זה לשמוע מצד מנהיגם שמזל"ט שלו חדר לשטח ישראל למשך 20 דקות שלמות

דיווח מרשת "ערביה ":
מנהל טכני בכיר בארגון חיזבאללה ערק לישראל כשברשותו מסמכים מסווגים, מפות וכחמישה מיליון דולר גנובים – כך דיווחה בסוף השבוע רשת "אל ערבייה". מידת המהימנות של הדיווח מוטלת בספק ונכון לעכשיו אין לו אישור ממקורות אמינים יותר.
על פי הדיווח, שציטט גורמים רשמיים בארגון, מדובר בחסן פאחס, מהנדס טלקומוניקציה בן 29 שנולד בלבנון ואחראי במסגרת תפקידו גם על הקמת רשתות התקשורת המבצעיות של הארגון.,ויש הטוענים שהוא מנהל כספים בכיר של החיזבאללה.על פי הטענות הוא גנב יותר מחמש מליון דולאר שהיגיעו לחזבאללה מאיראן ונועדו לתקציב התקשורת של האירגון.בין היתר לשיקום תקציב התקשורת של החיזבאללה שנפגע בפעולות של ישראל."זוהי המעילה הכספית הגדולה ביותר בתולדות החיזבאללה" נטען בלבנון.

לפני כחודש, נכתב, נעצר פאחס בשדה התעופה בביירות ונלקח לחקירה יחד עם ארבעה חברים נוספים בחיזבאללה, בחשד שמעלו בכספי הארגון ושיתפו פעולה עם ישראל. המעצרים יצאו לפועל בעקבות שיתוף פעולה של חיזבאללה ואנשי המודיעין האיראני, שהביא מאז 2009 למעצר של מעל מאה אזרחים בלבנון בחשד ששיתפו פעולה עם ישראל.

בתום חקירתו, דיווחה הרשת הלבנונית, הצליח פאחס להימלט מהמדינה וחצה את הגבול לישראל.

לפי כמה פרסומים הוא תיאם מראש מסלול בריחה ,ערק לישראל ואף הביא עימו "נדוניה" :מפות איסטרטגיות מסווגות ומסמכים סודיים שמוכיחים את הקשר בין יחידת המבצעים של חיזבאללה ובין אירגונים סוניים ובראשם האל קאעידה.

ראו מקור כאן :
http://www.haaretz.co.il/news/world/middle-east/1.1841521
אמת או המצאה?
האירוע כנראה התרחש .אולם נשאלת השאלה האם יכולה להיות כאן מזימה מתוחכמת של החיזבאללה ו"העריק " הוא למעשה סוכן משולש שנשלח עם כסף ומסמכים כדי להטעות את ישראל ?
יכול להיות. כנגד ההשערה הזאת עומדת העובדה שספק אם החיזבאללה יכול להרשות לעצמו לוותר בעת כזאת על חמש מליון דולאר גם בעבור מזימה מסובכת ומתוחכמת. מאידך נכון הוא שהכסף הגנוב כיכול או באמת מחזק את אמינות הנמלט.
את האמת מאחורי כל הפרשה יצטרכו החוקרים בישראל לקבוע .אבל אני מציע דבר אחד את הכסף הגנוב שבכל מקרה אינו של ישראל כדאי להעביר דרך מוסד בינלאומי כלשהוא למטרה הומניטרית כל שהיא :למען הפליטים ( סונים ועלאווים ) בסוריה ובלבנון. ויש לדאוג היטב שאכן יגיע למטרתו ההומניטרית ולא יעלם בדרך אצל עוד גוף מושחת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 1 =