web analytics
קטגוריות
ספרות פופולארית

כוכב הלכת "רהב"


אני שמח לבשר שכוכב הלכת נפטון קיבל גם בהשראתם של אנשי חוג "חותם שלמה " את השם העברי "רהב" על שם דמות פנטסטית מיסטית קדומה שבה עוסקים אנשי החוג רבות בדיוניהם קבועים .
והנה הדו"ח של חברי החוג סופר הפנטסיה אלכס ריבלקה ופבל יצקוב בנושא. .

הקרב על רהב

מאת אלכס ריבלקה

תירגם פבל יצקוב

רהב, "שר של ים", דמות המוזכרת פעמיים בתלמוד, תופס מקום חשוב במיתולוגיה הפנימית של חוג "חותם שלמה" אשר מקיים פגישות קבועות בבית התנ"ך בת"א.

חברי החוג מקשרים בין השאר את דמותו של רהב לדמותו של קתולהו, המפלץ האימתני המוזכר בכתביו של אבי ספרות האימה המודרנית ה.פ. לאבקראפט. לדעת חברי החוג, איזכורו של רהב בתלמוד מרמז כי קתולהו אינו רק פרי דמיונו של הסופר הנודע אלא דמות אמיתית המוזכרת במסורת היהודית.

כוכב הלכת "רהב".
לפני כמה חודשים, חברי החוג שמחו לגלות כי לרגל שנת האסטרונומיה העולמית, האקדמיה ללשון העברית מחפשת שם עברי לכוכב הלכת נפטון ובין האפשרויות שהוצעו להצבעה חופשית דרך האינטרנט היה גם השם רהב (השם השני שהוצע הוא "תרשיש", אחד מאבני חושן המשפט שעל גלימתו של הכהן הגדול בבית המקדש).
חברי החוג ומחברי שורות אלה, אלכסנדר ריבלקה (שכתב רומן שלם על רהב) ופבל יצקוב נטלו חלק פעיל בהצבעה וגייסו לטובת העניין חברים רבים וכך לשמחתנו הרבה, לאחר הצבעה שנטלו בה חלק כאלף איש, נבחר השם רהב!
מבחינתנו זה שווה ערך לבחירת השם "קתולהו" לכוכב הלכת נפטון

ועכשיו המטרה הבאה של החוג היא להעניק לכוכב הלכת פלוטו שהוא אותו כוכב הלכת יוגות' שעליו כתב ה.פ. לאבקראפט, העולם המרוחק והחשוך מכל את השם העברי המתאים ביותר שהוא לדעתנו ללא כל ספק "שאול "על שם עולם המתים המקראי החשוך האפל והמרוחק. .
חברי אקדמית הלשון לתשומת לבכם .

תוספת מאת אלי אשד

 

לרגל הזכיה המשמחת במפגש המיוחד הבא של חוג חותם שלמה יחגג ההישג המונומנטלי בהקרנה מיוחדת של הסרט THE CALL OF CTHULU שבמרכזו עומדת הגירסה המודרנית של אותו רהב . לסרט תתקיים הרצאת פתיחה מיוחדת של אלכס ופבל .

המפגש  ייתקיים בביתו של המשורר  העכשווי הבולט ערן הדס הלא הוא האיש שעומד מאחורי תופעת צאלה כץ.
צפו להודעה מיוחדת בעניין בקרוב

File:CoCDVDfront.gif
ראו גם
נפטון הוא רהב

נפטון הוא רהב באתר הידען

מלחמת רהב באלוהים בדיוני חותם שלמה

את והב בסופה :על מי הוא ומה הוא רהב

הבלוג של פבל יצקוב

 

חלומות האימה של קתולהו מאת אלכס ריבלקה בתרגום פבל איצ'קביץ

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

12 תגובות על “כוכב הלכת "רהב"”

שבו יוקרן סרט על "הישות הימית "קטולו "לרגל נתינת ההשם "רהב " לכוכב הלכת נפטון .

יתקיים בביתו של המשורר ערן הדס ביום רביעי ה

27.1.2010
בשעה שבע בערב
פרטים ראו
מפגש קולנועי עם רהב.
לפרטים נוספים על מיקום
צרו עימי קשר ב
elieshe@zahav.net.il
http://www.notes.co.il/eshed/64444.asp

חוג "חותם שלמה " מודיע :

לאור ההצלחה הגדולה של האירוע האחרון של הקרנת סרט שהיה מלא עד אפס מקום ולאור בקשות רבות מהציבור לחזור עליו ,אנחנו חוזרים עליו והפעם במתכונת מורחבת בהרבה,עם שני סרטים במקום אחד.

ההקרנה תתקיים תתקיים ביום רביעי זה ה10.2 בשעה שמונה(20.00) בערב . בגלריית "שערי זהב"ברחוב הגדוד העברי 5 ליד התחנה המרכזית הישנה של תל אביב.
.
לרגל ההישג המונומנטאלי של חברי החוג יעסוק המפגש הבא של "חותם שלמה" בהקרנה מיוחדת של שני סרטים הקשורים לנושא.

הסרט הקצר ( כחמישים דקות ) CALL OF CTHULU ( 2005) )
שבמרכזו עומדת הגירסה המודרנית של אותו רהב גירסתו של סופר האימה המפורסם ה.פ.לאבקראפט שיצר מיתוס שלם המבוסס על דמותו של רהב.

הסרט הוא גרסה מודרנית של הסיפור הקצר הידוע בשם זה שאותו חיבר לאבקראפט בשנות העשרים של המאה הקודמת ונחשב לקלאסיקה של ספרות האימה המודרנית.

הוא מספר על התגלית ככי בכדור הארץ חיו פעם לפני מליארדי שנים גזע של ישויות אדירות עוצמה ומתוחכמות שגורשו למימדים שונים ואל מתחת לים,אך כיום הן מנסות להשתלט שוב באמצעות כתות נסתרות. אחת הישויות הבולטות הוא CTHULU
ישות תת מימית שהיא בגדר גרסה מודרנית של רהב הקדם תנכי .
הסרט הוא סרט מודרני שנוצר בשנת 2005 בידי אגודת מעריצי ה.פ. לובקראפט אבל הוא סרט אילם בשחור לבן ונוצר במודע כניסוי מעניין ליצור סרט בדיוק כפי שהיה נוצר בשנות העשרים של המאה הקודמת כאשר לובקראפט יצר את הסיפור המקורי .
יש הרואים בו את העיבוד הטוב ביותר שנעשה אי פעם לכתביו של לובקראפט.

2. יוקרן גם סרט באורך מלא בשם "דגון " סרטו של סטיוארט גורדון משנת 2001 המבוסס גם הוא על סיפור של לאבקראפט ומתאר מפגש עם מעריציו של אל הים הכנעני-פלישתי דגון שממשיכים לעבוד אותו בהווה.

גם סרט זה נחשב לאחד מהעיבודים הקולנועיים הטובים ביותר של ה.פ.לובקראפט ומבוסס על שני סיפורים שכתב .

דגון ( 1917)

The Shadow Over Innsmouth

1936)

שני הסרטים משלימים זה את זה.
לסרט תתקיים שתי הרצאות פתיחה מיוחדת של:

סופר הפנטזיה והאימה הידוע אלכס ריבלקה ( שכתב רומן שלם סביב דמותו של רהב שפורסם ברוסית ) שתעסוק בסופר האימה ה.פ. לובקראפט וקשריו עם רהב.

והרצאה של פאבל יצקוב מומחה למשחקי תפקידים שידון בה.פ.לאבקראפט והקוד החופשי.
ההקרנה מתקיימת במסגרת מועדון הקרנת סרטים שאותו פתח חוג "חותם שלמה "שיכללו סרטי סרטים :סרטי מדע בדיוני , מדע בדיוני פנטזיה ,אימה, היסטוריים,דוקומנטריים ומוקומנטריים מהם קלאסיים ומוכרים . מהם ידועים פחות ,מהם איזוטריים לחלוטין ובלתי מוכרים לחלוטין חוץ מלכמה יודעי ח"ן.
לכל סרט תתלווה הרצאה –דיון על התכנים והרעיונות של הסרט.מפגשי ההקרנה יתקיימו מכאן ואיך אחת לכמה שבועות באופן קבוע במקביל להרצאות והדיונים שאותם מקיים החוג בנפרד.
ההקרנה תתקיים בשעה שמונה בערב . בגלריית "שערי זהב"ברחוב הגדוד העברי 5 ליד התחנה המרכזית הישנה של תל אביב.
הציבור מוזמן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

six − 1 =