web analytics
קטגוריות
קונסספירציה

המפתחות של חנוך

היה היה פעם בעבר הרחוק כאשר היו רק מעט מאוד בני אדם על האדמה הזאת ,שעליה הייתה אז רק עיר אחת בשם חנוך,  איש שגם שמו היה חנוך.

הוא התהלך עם האלוהים ויום אחד נעלם ואיננו כי לקח אותו האלוהים .
וזה מה שמסופר עליו בספר בראשית בתנ"ך לכאורה לפחות כל מה שאנחנו יודעים עליו .
אלא שברבות הימים לאורך הדורות פורסמו  כל מיני ספרים מוזרים מאוד על אותו חנוך.

הם סיפרו על מסעות קוסמיים נרחבים  ומוזרים שערך חנוך שערך בהדרכת מלאכים שבהם נגלו לו סודות העבר והעתיד. ספרים מאוחרים יותר סיפרו כי אותו חנוך הפך למלאך עליון בשם מטטרון והיו שרמזו ששמו השתנה ל"יהוה הקטן".
במאות הראשונות לפניה ספירה קמה אסכולה שלמה של מעריצי אותו חנוך.

 במשך דורות הם שלטו על הכוהנים של בית המקדש.  הם הותירו את חותמם על בין השאר על כת  שממנה שרדו מגילות מדבר יהודה, וגם על הנוצרים הראשונים שביססו את דמותו של ישו הנוצרי  באופן ספציפי מאוד על זאת של חנוך-מטטרון.
. לעומת זאת הם היו שנואים ומתועבים בידי חבורת סופרים  קטנה בתחילה אבל אדירת השפעה שנקראה "הפרושים". הללו  הפכו בהדרגה למנהיגי היהודים וראו ב"חנוכיים" קבוצה מסוכנת כופרת ומאיימת.

הם סילקו אותם בהדרגה מכל עמדות השליטה וההשפעה שלהם על העם,והפכו אותם למנודים.הם גרשו אותם אל המדבר.

 אבל הם לא הסתפקו בזה.

 הם עשו הכל כדי לערפל ואם אפשר למחוק את זכרו של אותו "חנוך-מטטרון " ואת זכרם של מעריציו הבזויים בעיניהם. .
הם ניסו וכמעט הצליחו. אבל הם לא הצליחו לגמרי.
למרות כל מאמצי ההעלמה  ספרים על חנוך שרדו במקומות נידחים שונים בעולם כמו אתיופיה.

לאורך הדורות מכשפים שונים טענו שהם גילו את שפתם של המלאכים שהיא שפתו של חנוך וזאת הפכה לשפה נלמדת ובעלת השפעה עצומה בעולם הכישוף.
ובימינו אלו ישנם קבוצות שונות שמקבלות את השראתן מחנוך –מטטרון. לקבוצות אלו יש השפעה גדולה על עולם ה"ניו אייג'" וגם על חוגים נרחבים ומשפיעים מחוצה לו בתקשורות בכלכלה ובפוליטיקה . ..
אז מי או יותר נכון מה היה אותו חנוך –מטטרון ? ומדוע עורר פחד וסלידה כזאת מצד אחד והערצה אלוהית ממש מצד שני עד עצם ימינו אלו ?
קבוצת האזוטריקה הטכנו- מאגית "חותם שלמה " תתכנס לדיון ראשון מתוך שניים ( או יותר תלוי בהיענות .) לדיון מקיף בחנוך –מטטרון האיש התופעה, המלאך, הישות ( האלוהית ? ) עברה ההווה שלה ועתידה . 

דיון פתוח לציבור בנושאים אלה  יתקיים במוזיאון התנ"ך " שנמצא בבית דיזינגוף בשדירות רוטשילד 16 בתל אביב  ביום רביעי זה השביעי בינואר בשעה 5 אחרי הצהריים.

הציבור המשכיל מוזמן.  .

 

דיונים קודמים  של "חותם שלמה " כללו בין השאר את:

מלחמת רהב באלוהים

שמעון מאגוס וספר יצירה

מורה דרך ליצירת עולמות

הנפילים האלקטרוניים

 איך לבנות בית מקדש וירטואלי ולהציל את העולם

שיעור ב"שיעור קומה"

המפתחות של שלמה בן דוד 

פעילויות של "חותם שלמה "

כוכב הלכת רהב

הקרנות סרטים של "חותם שלמה"

גולם על המסך

שובו של האל דגון

המפתחות של חנוך

חלק ב'

שפת המלאכים של חנוך

חלק ג'

חנוך ותוכנית התשע מהחלל החיצון

העולם המכושף של שלמה המלך

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

16 תגובות על “המפתחות של חנוך”

אני רק יכול לומר שמבחינת היהדות לדורותיה – לא מדובר בחנוך אמיתי כלשהו שהיה כתוב בתנ"ך (מי שבנה עיר היה קין שקרא את שמה של העיר ע"ש בנו חנוך. חנוך שעלה לשמים ונהיה מלאך הוא מבני בניו של שת בנו של אדם)
אלא מישהו אחר, אפשר לומר אפילו פיקטיבי . כל ענין ספור כישוף או התקשרות למלאכים מיועד להמון העם ולא למי שמשתמש בזה שלגביו זה לא משנה אם זה חנוך או מישהו אחר- העיקר שמבצעים מה שהוא רוצה או מבקש

הסיפורים על חנוך בהחלט שייכים גם לאסכולה הפרושית, ראה נא בספרות ההיכלות, שראשי דובריה הם ר' עקיבא, ר' ישמעאל, ר' נחוניה בן הקנה, ועוד רבים וטובים.

שנית, נסחפת גם בתיאוריה של רחל אליאור על טיבם של הכתבים של כת מדבר יהודה, וקביעתה שמדובר על הכהנים מבית צדוק שנרדפו בידי בית חשמונאי.
יש לה עוד הרבה עבודה מחקרית כדי להוכיח את הפרובוקציה הזו.

איש עוד לא הפריך את הטענות של רחל אליאור בספרים כמו "זיכרון ונשייה :סודן של מגילות מדבר יהודה "
( ועל טענותיה ראה כאן

התגלית המדהימה של מגילות קומראן על פי רחל אליאור
http://www.e-mago.co.il/Editor/history-2902.htm
ודווקא יש כמה חוקרים בולטים שתומכים בה. פרופסור יוסף דן למשל.
כך שיש סבירות גבוהה עד שיוכך ההפך שהיא צודקת.

תלוי איזה סיפורי חנוך ולאיזה אסכולה פרושית . גם הפרושים אינם עשויים מעור אחד.
ובכל מקרה בתקופה של ספרות ההיכלות כבר לא היו פרושים אלא רבנים. והסבירות היא שראשי הדוברים של ספרות ההיכלות לא היו רבי עקיבא וכו' אלא אנשים שהשתמשו בשמותיהם וחיו עשרות או מאות שנים אחריהם. .

לפי ראות עיניה.

כדוגמא – היא בוחרת להתעלם מ3 מקורות שונים ובלתי תלויים המספרים על האיסיים, וטוענת שאיסיים לא היו אלא משל היו.
מעבר לזה גם כתבי מדבר יהודה
אינם אחידים בסוג ההלכה שמצוייה בהם.
חלקה פרושית, חלקה צדוקית.

בקיצור, הסיפור מורכב .

כתבת: "למיטב ידיעתי, איש עוד לא הפריך את הטענות של רחל אליאור…

ודווקא יש כמה חוקרים בולטים שתומכים בה. פרופסור יוסף דן למשל. כך שיש סבירות גבוהה עד שיוכך ההפך שהיא צודקת."

יוסף דן הוא חוקר מיסטיקה, לא חוקר קומראן. אם טרם יצאה תגובה מקיפה לספרה האחרון של אליאור, הרי זה משום שהוא חדש, ומוזר לטעון ש"איש לא הפריך" כשטרם היה סיפק בידו. במיוחד, כשאליאור עצמה מודה בזה שהיא יוצאת נגד הקונצנזוס המחקרי.
עם פרסום הספר, כבר יצאו תגובות מפורשות נגד (ראה למשל תגובת אשל ב"הארץ" (קישור נמצא גם במאמר של אימגו שהבאת, כך שמוזר לי שלא הכרת את זה): http://www.haaretz.com/hasite/spages/1070892.html

ראה גם את מאמר הביקורת של אולמן-מרגלית שהתפרסם ב"הארץ": http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=1130096

זכותך להשתכנע, כמובן, מטענותיה של אליאור, אך מכאן ועד הצגת דבריה כקונצנזוס שאין מי שמערער עליהם הדרך ארוכה.

כאדם פשוט ולא משכיל במיוחד, קטונתי מלהכנס לויכוח אינטלקטואלי עם המגיבים כאן. כל מה שאני יודע מסקרנות ושאלות רבות ששאלתי רבנים, מדוע הספר חנוך מוכלל בין "הספרים החיצוניים" שלא נכנסו לתנך וכל מה שקיבלתי אלו תשובות חמקמקות ומתפתלות , שמקורן או בחוסר ידע גם של רבנים, או מנסיון ארוך שנים להסתיר מידע זה לאדם הרגיל, לטעמי, בכדיי לא לתת חומר למחשבה….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eight + eighteen =