web analytics
קטגוריות
קומיקס

יוסקה מאיור וגיורא רוטמן חוזרים לפעולה

 

צייר הקומיקס הבכיר של שנות השבעים גיורא רוטמן ושותפו מאז  בכתיבה דב זיגלמן שחיברו ביחד כמה מסיפורי ההרפתקאות הבולטים של שנות השבעים בכתב העת "הארץ שלנו " פתחו בימים אלו אתר חדש שבו הם מעלים את יצירותיהם המשותפות משנות השבעים. עד כה ניתן היה למצוא אותם רק בכרכים מאובקים ונדירים של "הארץ שלנו ". . דב זיגלמן עסוק כעת בהעלאה מידי יום  לרשת של פרקים חדשים של הסיפורים הותיקים . וכך בתוך זמן מה כולם יעלו לרשת ויהיו זמינות לכל .
אולם מכיוון שהמדובר באתר דינמי ומתחדש ולא רק אתר נוסטלגיה , הכוונה היא להעלות גם סיפורים חדשים גם סיפורים חדשים על גיבוריהם הוותיקים "יוסקה מאיור שעמד במרכז אחד הסיפורים הקלאסיים של שנות השבעים " וגם פותחים את שערי האתר לפני אמני קומיקס צעירים ומבטיחים.
האם הסיפורים באתר מבוססים על הציורים המקוריים ?
רוטמן :לצערי רובם של אלו לא השתמרו.הייתי מצייר אותם על קרטונים גדולים בפירוט רב ומה שהופיע ב"הארץ שלנו " היה רק הקטנה שלהם. ולאורך השנים רובם פשוט נמחקו או נעלמו ,מי חשב אז לפני יותר משלושים שנה  שיום יבוא  והם יתפרסמו שוב.
מה שאנחנו עושים כעת זה לחפש את הסיפורים מכרכים שהשתמרו של הארץ שלנו ,מעריב לילדים "אותיות " ואחרים " וסורקים את הסיפורים משם. זה לא אותו הדבר כמו לסרוק את הציורים המקוריים ,אבל זה גם הרבה יותר טוב מכלום..הענייין הוא שזה גם לא פשוט למצוא את הכרכים האלו וזה דורש חיפושים ארוכים ומפרכים .ולא את כל הסיפורים מצאנו.
האם אתם מתכוונים להעלות גם את חמשת הסיפורים שאותם יצר גיורא רוטמן ביחד עם הסופר הידוע פנחס שדה עבור "הארץ שלנו "? סיפורים כמו "מליסלדה " ו"חולות אדומים " שעוסק במלחמת יום הכיפורים ?

זיגלמן :לא נראה לי – מכמה סיבות::
1.עניין זכויות היוצרים. אנחנו לא רוצים להיות כבולים לאף אחד..והזכויות של הסיפורים הם בחלקם לפחות של יורשיו של פנחס שדה .לעסוק בכך זה עניין מסובך וזה  לא באמת בראש מעינינו עכשיו.
2. כמו כן מעבודה באתר דורשת משאבים וזמן רב אנחנו עובדים על האתר כבר חודשים ועדיין רק בתחילת הדרך .. כרגע אין לנו משאבים לסרוק ולעבד דיגיטאלית גם את הסיפורים שהזכרת.
לעומת זאת, יש מספר סיפורים שגיורא יצר לבד כמו 'שביל הפרטיזנים', 'והרוח מחרבת אל-ג'ת' שאותם אני כן מתכונן להכניס לאתר – במשך הזמן.
צריך גם להבין שנפח האחסון שלנו הוא מוגבל ואני מאד רוצה להכניס סיפורים (ברמה גבוהה) של יוצרים צעירים
מעבר לכל זה אנחנו עדיין מחפשים משקיע אסטרטגי שיעזור לנו לממן את המיזם הזה שהוא לא זול בכלל …
ובכל זאת אני חושב שיש מקום להעלות את גם את סיפוריו של הסופר פנחס שדה שמוכר כקלאסיקן של הספרות העברית וכמה מהיצירות שיצר עם רוטמן הם ממיטב הקומיקס הישראלי של התקופה.

זה דורש זמן ומאמץ וכסף, אם מישהו מבעלי הזכויות על הסיפורים של פנחס שדה קורא זאת הוא מוזמן להרים את הכפפה ולהעלות את הסיפורים לרשת.


איזה סיפורים חדשים אתם מתכוונים לפרסם לעתיד ?
גיורא : כרגע התחלנו לעבוד על סיפור חדש בסדרת 'יוסקה מאיור' – 'שודד הים'.הרפתקה חדשה של הלוחם יוסקה בימי המנדט . מה יהיה אחר כך זה בשיקול. אבל אני מעוניין לפרסם גם סיפורים מסוג שונה ולגוון.
אולי סיפורי הרפתקאות מהסוג שקיים בקומיקסים האיטלקים והצרפתיים שכמעט אינם מוכרים בארץ אבל השפיעו עלי מאוד.

אני אפילו לא מוציא מכלל אפשרות שפה ושם יהיו  לא רק הרפתקאות  ולא רק היסטוריה אלא גם נשים יפות,  וכן גם דבר שאינו 'קיים כלל בקומיקס הישראלי :  קצת אירוטיקה.


ראו גם
האתר של זיגלמן ורוטמן
יותר חסמבאי מהחסמבאים עצמם :הקומיקס של גיורא רוטמן
יוסקה מאיור הק'ומיקס הישראלי כאפוס היסטורי

גיורא רוטמן ודב זיגלמן עם הקומיקסאית דורית מיה גור

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

3 תגובות על “יוסקה מאיור וגיורא רוטמן חוזרים לפעולה”

לא זוכר יותר מדי – היתה סדרה אחת על אינדיאני- היתה אחת עם צוללים, והריאליזם של הציורים שבה אותי תמיד.
לא היינו מנויים חס ושלום- אבל קבלנו כרכים של החוברות האלה.
אשמח מאוד למצוא אותם שוב

עדכון חשוב :למרבית הצער ,האתר שמתואר כאן ירד מהרשת. בעליו דב זיגלמן החליט שהעלויות שלו הם גבוהות מידי והאתר והספורים ירדו.כרגע נראה שלנצח.וחבל מאוד. חבל על ההשקעה שירדה לטימיון.

לרגל 44 שנים לפרוץ מלחמת יום הכיפורים : הנה בשלמותו במגזין "יקום תרבות " הסיפור "חולות אדומים " של פנחס שדה וגיורא רוטמן על מלחמה זאת :

http://www.yekum.org/2017/09/%D7%97%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%93%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8-%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%A7%D7%A1-%D7%A7%D7%9C%D7%90%D7%A1%D7%99-%D7%A2%D7%9C-%D7%9E%D7%9C%D7%97/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 + one =