web analytics
קטגוריות
תקשורת

דן פתיר והקריקטורה הישראלית

 

השנה שהייתה" 2008 היא התערוכה השנתית המסורתית של חברי אק"י (איגוד הקריקטוריסטים הישראלים), שבראשו עומד מישל קישקה. בתערוכה מוצגים כ- 150 קריקטורות של 36 קריקטוריסטים ישראלים והם סיכום שנתי, ססגוני ועוקצני לשנת 2008 שמשקף את אירועי השנה המרכזיים בכל תחומי החיים: הבחירות לנשיאות ארה"ב ונצחונו של ברק אובמה, רציחתה של רוז הקטנה, פרשיות השחיתויות של אולמרט ופוליטיקאים נוספים, המיתון הכבד והשלכותיו על החברה שלנו ועוד ועוד.

התערוכה מוצגת החל מ-1 בינואר 2009 במוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס בחולון.

.אוצר התערוכה הוא דן פתיר.

פתיר הוא  עיתונאי  ואיש תקשורת  ותיק ידוע ומוערך מאוד זכור  כיועץ התקשורת של ראשי הממשלה יצחק רבין ומנחם בגין. וכמי שהיה מעורב בתהליך השלום עם מצרים.

מלבד זאת הוא היה לאורך הקריירה שלו   עיתונאי בעיתון "דבר" ,פרשן מדיני בגלי צה"ל י ו"ר אגודת  העיתונאים בל אביב,   מנכ"ל יוזמות קרן אברהם, עורך ראשי של Justice – רבעון הארגון הבינלאומי של משפטניםועורכי דין יהודיים. חבר במליאת מועצת העיתונות, במועצת הקולנוע וחבר מייסד של דירקטוריון הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו , ובהנהלת אגודתהידידות ישראל-ארה"ב. היה עמית מחקר ב– American Enterprise Instituteובמרכזלמחקרים בינלאומיים ואסטרטגיים בוושינגטון.  ודובר בשגרירות ישראל בוושינגטון. " וגםשימש חבר הנהלה במספר ארגוני תקשורת ציבוריים.

אבל יש תחום אחד שבו הוא אולי ידוע פחות חוץ מליודעי דבר אבל תחום שהוא מרכזי עבורוו ובו,

דן פתיר הוא המומחה הגדול בעולם  לתחום הקריקטורה הישראלית.   הוא מארגן  והאוצר הראשי הקבוע והכמעט יחיד  של תערוכות הקריקטורות הישראליות שהוצגו בישראל ובחו"ל  לאורך השנים ,לא פחות מ-14 כאלו.. 

דן פתיר הוא  אחד האנשים הראשונים שהבינו את חשיבותה התקשורתית וההסברתית של הקריקטורה,ואולי הראשון שהתייחס לקריקאטורה הישראלית כסוג אמנות העומד בפני עצמו והחל בחקירתה בהתאם. 

 ובימים אלו הוא כותב ספר על הקריקטורה הישראלית .

להלן ראיון מקיף וראשון מסוגו  עם איש רב פעלים זה  המומחה הגדול ליקום השוקק והמרתק  של הקריקטורה הישראלית .

ראו  

דן פתיר והקריקטורה הישראלית

ובגירסה מורחבת

דן פתיר היסטוריון הקריקטורות של ישראל

 

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

thirteen + 11 =