web analytics
קטגוריות
ספרות פופולארית קונסספירציה ריגול

המזימה הרוסית נגד ישראל

סקירה על ספר הריגול והמתח של עמוס אריכא שעוסק במזימה רוסית מטעם הנשיא פוטין כנגד מדינת ישראל.

עמוס אריכא סופר המתח והריגול הפעיל הוותיק ביותר בישראל  פירסם בימים אלו את מותחן הריגול "אש זרה "  המתאר את מאבקם של אנשי המוסד כנגד קבוצת קושרים יהודים קיצונית המתכננים את הרס מסגד אל אקצא על מנת לעצור את ההתנתקות מחבל עזה . בלי דעת חבורת קושרים זאת מייצגת את האינטרסים של מעצמת על זרה,רוסיה של ולדימיר פוטין , שמעוניינת בחוסר יציבות שיגרם באזור כתוצאה מהרס המסגד ומממנת מאחורי הקלעים את אנשי הקבוצה מבלי שאלו אף יהיו מודעים למפעיליהם האמיתיים ולמטרותיהם .

סופר הריגול הוותיק ביותר בישראל

עמוס אריכא הוא ככל הנראה כותב מותחני הריגול הוותיק והמנוסה ביותר הפעיל כיום בישראל . ומעטים בארץ מוכשרים כמוהו כל כך בתחום זה.
בעברו הוא היה גם אחד המחברים תחת שם בדוי של ספרי "פטריק קים איש הקאראטה "על עלילותיו של סוכן על חשאי אמריקני ממוצא קוריאני שאותו היציג כסופרמן . הוא חיבר כ30 ספרים בסדרה זאת עם שמות כמו "החיוך של המונה ליזה " והמרגל שערק פעמיים ". אבל אלו הם אינם ספרים שבהם הוא גאה במיוחד.
בשנות השבעים והשמונים הוא הפך לאחד הסופרים הישראלים המצליחים ביותר בעולם כולו כאשר חיבר באנגלית כמה מותחני ריגול על אנשי המוסד שזכו להצלחה גדולה בחו"ל ותורגמו לשפות שונות . במידה רבה הם יצרו שם את תדמיתו של איש "המוסד " כגיבור כל יכול ואת תדמית אירגון "המוסד " כולו כטוב בשירותים החשאיים של העולם ,תדמית שהחלה להיסדק רק בשנים האחרונות . ספרו "הפניקס " ( 1979) שתיאר מזימת התנקשות של מתנקש שכיר "הפניקס " בחיי בכיר ישראלי ,משה דיין, הפך לרב מכר ענק ותורגם לשבע שפות ( אבל משום מה לא לעברית ).
בשנות התשעים הוא חזר לספרות העברית "הקאנונית " פחות או יותר ופירסם ספרים בנושאים שונים כשכללו את "נשף חברים " ספר על רקע הבוהמה התל אביבית של שנות השלושים שתתבסס על סיפור האהבה בין השחקנית חנה  רובינא והמשורר אלכסנדר פן נושא המוכר לו היטב. לצד כמה ספרי מתח וריגול בעלי מסרים פוליטיים חריפים ביותר.מלווים תמיד בנוסטלגיה לארץ ישראל הישנה והטובה ובעיקר לתל אביב הקטנה.

וכעת לאחר שתיקה של תשע שנים אריכא חוזר בספרו החדש לתחום ספרי הריגול שבו זכה להצלחה הגדולה ביותר.
ז'אנר ספרי הריגול והמתח מסוגו של "אש זרה" נחשב בדרך כלל לז'אנר נחות המיועד להמנונים בתיאור עלילות מתח חסרות משמעות .סופרים כמו ג'ון לה קארה וגרהם גרין שהתעקשו לעסוק בו ואגב כך ליצור יצירות מופת בכל קנה מידה ספרותי נראים כיוצאים מהכלל שרק מוכיחים את הכלל .
עמוס אריכא באש זרה" בכל אופן הוא סופר שאפתני יותר מכפי שזה נראה במבט ראשון ומסופר המותחנים הרגיל.
אריכא יוצר כאן מותחן שמטרתו אינה רק למתוח ולרתק את הקורא אם כי מטרה זאת קיימת בהחלט . לצד זה הוא גם נותן טיפול שונה מאוד מבעבר לדמות אנשי המוסד ואירגונם בספרו הנוכחי,שבו הוא חוזר כביכול לנושאים של אותם מותחנים פופולאריים של העבר אך מנקודת מבט שונה ומפוכחת מאוד. .
הוא מנסה להראות את הריקבון והנטיות הקיצוניות המסוכנות הקיימות בחברה הישראלית ודווקא דרך המותחן. וזאת מתוך ההנחה שדווקא אנשי הביון והאירועים הקיצוניים והבדיוניים כביכול שהוא מתאר ( אך שמבוססים בדרך כלל בדרך זאת או אחרת על אירועים אמיתיים ) הם המדריכים הטובים ביותר למה שקורה בחברה הסובבת ככלל שאינה מודעת לקיומם . שהרי השפעתם על הנעשה אם כי סמויה מהעין היא חזקה יותר מזאת של כל אדם רגיל .
המוסד נגד ולדימיר פוטין
"אש זרה" מתאר את מאבקם של אנשי השירות הביון הישראלי במזימה שטנית של אירגון ימין קיצוני לפגוע במסגד אל אקצא בזמן ההתנתקות מעזה וכך להצית את כל האזור ולעצור את ההתנתקות . .
עד כאן לכאורה עלילה שגרתית הקיימת בעשרות מותחנים שהופיעו בשנים האחרונות בישראל ובחו"ל .
.גם האיש הרע בסיפור שהוא מיליונר רוסי ו"אוליגרך" מהסוג שכבשנים האחרונות מוכרים לנו כל כך טוב ( גיידמק הוא שם שעולה מיד בראש אבל דומה שלאריכא היו גם מודלים ספציפיים מאוד אחרים לדמות זאת ולא דווקא המיליונר הצבעוני שהפך לחלק בלתי נפרד מהכותרות בשנה האחרונה ). אותו אוליגרך הוא בן בית בחוגי השלטון הבכירים ביותר של ישראל כמו גם בחוגי הימין הקיצוני ביותר. בתוספת הוא גם כמסתבר סוכן כפול. הוא פועל בשליחותו של אוייב בלתי צפוי . לא האיראנים ולא הערבים אלא אויב לשעבר שכמסתבר פעיל מאוד מאחורי הקלעים ,נשיא רוסיה פוטין שהוא דמות נוכחת מאוד בספר ברוחו אם גם לא בגופו ממש כמעין עכביש של רשע השולח זרועות לכל מקום אפשרי.

ולדימיר פוטין הוא מינהלן לשעבר בק.ג.ב השירות החשאי הסובייטי שיצר לעצמו בספרים ובסרטים שהופיעו ברוסיה תדמית של סוכן על, מעין ג'ימס בונד רוסי אם כי לאמיתו של דבר מעולם לא היה יותר מבירוקרט אפור ובעל זיכרון ארוך מאוד מאוד.
כפי שהיה אגב סטלין בזמנו .
פוטין שאינו מופיע בספר באמת קיים רק ככוח שטני שמאחורי הקלעים המעורר את אימתם של כל הסוכנים החשאיים היעילים והמסוכנים שפעם עבדו עימו וכעת יש להם סיבה טובה מאוד לחוש אימת מוות מזיכרונו הארוך ומנקמנותו .
אבל פוטין אינו הגורם המושחת היחיד המופיע בספר .נהפוך הוא השחיתות דומה שהיא נמצאת בכל מקום .
הספר עצמו מתאר במיומנות הצפויה מסופר מותחנים וותיק כמו אריכא המאבק במזימה השטנית של שליחיו של פוטין כשאחת הדמויות הראשיות הוא מתנקש רוסי שנחוש בדעתו לבצע עוד משימה אחת אחרונה שתבטיח אותו לימי זיקנה .והוא אכן מבצע אותה ,או כך זה נראה ..
זאת העלילה כלפי חוץ אבל מה שנמצא תחת לקלעים הוא תחושת שחיתות חודרת כל וריקבון .גם בישראל וגם אצל יריביה שלי מזכיר יותר מכל  דבר אחר את המותחנים של ג'והן לה קארה
הסוף הוא בלתי צפוי ויפתיע את הקורא אם כי לאמיתו של דבר הוא רק פועל יוצא הגיוני ביותר מתמונת החברה העולה כבדרך אגב במותחן. חברה מסואבת שיד כל בה היא איש כנגד חברו . ואין לבטוח באיש גם באלו הפועלים לכאורה מהמניעים הנאצלים ביותר.
התוצאה היא מותחן ריגול מצמרר שמשאיר הרבה מאוד מקום למחשבה .

ראיון עם עמוס אריכא .


בעברך היית איש המוסד ?
אריכא. הייתי יכול להיות. היציעו לי והרעיון בהחלט קסם לי . בסופו של דבר לא הצטרפתי והעדפתי במקום זה עבודה במשטרה. .
אבל תמיד הייתי בין בשלבי ההתלבטות בין עולם היצירה הספרותית והאמנותית ובין העולם המסקרן של שירותי הריגול שבהם המטרה ברורה וההתלבטות היא תיאורטית לא קיימת .אתה רק ממלא פקודות . תקופה מסוימת שירתתי כדובר המשטרה ואז בשנות השבעים פנה אלי ראש השב"ב בהצעה לעבור אליהם לתפקיד בכיר ובסוף סירבתי .פשוט משום שהבאתי אישה לארץ וידעתי שאם אלך לשב"כ או למוסד פירוש הדבר שחלק גדול מהזמן לא והיה בארץ. והיה חשוב לי מאוד להיות בארץ . אבל כל השנים אני ממשיך לחשוב על השירותים החשאיים ועבודתם , אני נכנס בדמיון לעולם הזה שהפך לחלק מהתרבות היום יומית של כל ישראלי ולהיות קשור עם אנשים שעובדים בהם ומן הסתם זה משתקף היטב בספרי . נכון שהשירותים החשאיים מעניינים כי אתה אף פעם לא יודע מהיכן הם עלולים לצוץ . עבודת המשטרה בהשוואה היא יותר שקופה לביקורת .

"אש זרה " מלא וגדוש בפרטים מפורטים על עבודת השירותים החשאיים .האם קיבלת חומר רלבנטי ממקורות שבבפנים" ?
אריכא : האמת היא שאני מכיר אנשים וגם בכירים בשירותים החשאיים. אני חי את הנושאים האלה מגיל צעיר מאוד חברי היו בעלי תפקידים בקהילת המודיעין ואני חי את חייהם וכל הקהילה פרושה לפני . .היו לי קשרים איתם מיומי הראשון במשטרה עם הדרגים הבכירים ביותר שלהם .והייתי קשור במסגרת עבודתי במשטרה למבצעים לא מעטים משותפים לשב"כ והמוסד והמת"ם מחלקה לתפקידים מיוחדים. ואחרי הכל והמשטרה עצמה עובדת כמו סוג של אירגון ריגול שאוסף מידע מכל מקור אפשרי .
אבל זה גם נכון שלא באמת הייתי צריך את כל הקשרים סודיים שיש לי עבור כתיבת הספר . פרטים מלאים על רוב הפעילויות שאני מציג בספר מתפרסמים בתקשורת השכם והערב.
היום ילד בן 10 יכול להגיע במחשב ולהגיע לכל מקור מידע אפשרי על שירותי הריגול כאילו היה בוגר השתלמות גבוהה .יבואו סופרים אחרים ויספרו לך איך הם היגיעו לחומרים סודיים ביותר מהמקורות העלומים והסודיים ביותר . תאמין לי על מנת לכתוב ספר ריגול טוב ואמין אין לך שום צורך בכך . אין לך מדינה פטפטנית כמו ישראל , אחרינו יש ירידה של עשרות מטרים בפטפטנות בשאר מדינות העולם עד שאתה מגיע למדינה הפטפטנית השנייה אחרינו . .אנחנו שיאני העולם בפטפטת , אז לא צריך להתאמץ באמת כדי להשיג חומר סודי .
מספיק לפתוח עיתונים כדי לדעת מה קורה בחדרי החדרים במוסד. לקבל פרטי פרטים על הסכסוכים הפנימיים בין האירגונים החשאיים השונים . רק לאחרונה פורסם שמרגל מצרי שעבד בשבילנו מת בצורה מסתורית לאחר ששמו נחשף על ידי פטפטן כאן בארץ . ואני לא מדבר על הטלוויזיה שממש מסמנת לאויב איפה אפשר לכוון על מנת לפגוע בנו. הדברים כל כך גלויים שזה מדהים שהשירותים שלנו כן מצליחים לעבוד ולבצע דברים . .
לאסוף את החומרים זאת לא הבעיה ,התפקיד האמיתי של הסופר זה להפוך אותם לחומרים אפלים ומרתקים שמעבירים לקורא את המסר שלו .
הספר מתמקד רבות בדמותו של מנהיג רוסיה פוטין שמוצג כאיום מסוכן על שלום העולם ,אתה באמת חושש ממנו כל כך ?
אריכא : פוטין מרתק אותי כי הוא מעורב בחיינו מבלי שאנחנו מודעים לעד כמה הוא מעורב בחיינו. הוא בהחלט מזכיר לי בירוקראט אפלולי וערמומי בעל תוכניות לטווח ארוך מאוד שיש בו ערמומיות של סוכן חשאי אינטליגנטי. ביצעתי עליו תחקיר מפורט והשתמשתי במהלכו  רבות גם במאמר שאתה פירסמת עליו ברשת .
לדעתך בתוכניות של פוטין יש סכנה לישראל ולמזרח התיכון?
אריכא : בהחלט כן יש בו סכנה ובצורה בוטה ביותר. רוסיה לא שינתה את פניה ולא הפכה למדינה רודפת שלום . .היכן שהיא יכולה להכניס רגל כדי לפגוע במערב היא עושה זאת. אפילו מתוך ידיעה שזה עלול לפגוע גם בה. מן הראוי שהקהל יבין :המלחמה הקרה התעוררה מחדש בעידן חדש וזה מאוד ברור. פוטין מדבר על זה בגלוי הוא לא מסתיר כלום . הוא חזר לראות בארה"ב אויב שיש להיאבק בו היכן שרק אפשר . והוא עושה הוא מחסל סוכנים וסתם אנשים שלא מוצאים בחן בעיניו בכל מקום בעולם, ולפעמים בשיטות מסמרות שיער ממש. .

דהיינו אתה מרגיש שכשכתבת את המותחן אתה מתמודד עם המציאות ?
אריכא : וודאי . צריך להבין שהחלטתי לעסוק בז'אנר הספרותי הזה דווקא משום שדרכו אפשר לעסוק בבעיות הרותחות ביותר . לדעתי אסור שהספרות וגם המותחנים שנחשבים כביכול לספרות שוליים יתעסקו בענייניים שוליים. היא חייבת להתנגח במציאות המדממת שמסביבנו. הז'אנר הזה שמאפשר כתיבת ספרות גדולה ולא רק ספרות שוליים עורר בי סקרנות כדבר נכון לעסוק בו על רקע ההתרחשויות הדרמטיות שיותר נכון לעסוק בהם כרומן ריגול ולא דווקא כרומן רגיל על מנת להציג דמויות דרמטיות באמת שהן לכאורה גדולות מהחיים ,כי כך זה בדיוק במציאות .

עמוס אריכא מזכיר בספריו יותר מכל את סופר המתח הבריטי המפורם פרדריק פורסייט מחבר נשיא על הכוונת ו"תיקו אודסה" הידוע בתחקירים המפורטים שהוא מבצע עבור ספריו .מהבחינה הזאת אריכא נראה כתאומו הישראלי .

אתה מבצע תחקירים מפורטים לפני כתיבת ספריך ?
 אריכא : תמיד התייחסתי בכבוד למלאכת הכתיבה גם כשלא השתמשתי בשמי – כבוד שהתבטא קודם כל
בלמידת נושא. הכלל שאי-אפשר לתקן שגיאה לאחר ההדפסה הוא נר לרגלי, בעיקר לאחר שנוכחתי בצעירותי
עד כמה חשוב להקפיד עליו. לימוד החומר, בדיקת העובדות, היא שמאפשרת לבנות תשתית משכנעת.
אם אני, הכותב, אמצא עצמי משוכנע באמת שבהצגת הדברים, כי אז אהיה משוכנע שכך ינהג בכתיבתי הקורא.
מידת האמון בין לבין היא יסוד קיומי כסופר. התחקיר מתקיים מתחילת הכתיבה בשני מישורים. האחד מתמקד
בתשתית הכללית של הסיפור והשני מתמקד בבדיקה קפדנית לאורך הדרך כולה של העובדות מהן ניתן
לארוג את תשתית הסיפור – כולל כמובן, הדמויות שבלעדיהן זה כמו לכתוב רק בשני צבעים אפורים, והעלילה שהיא האחראית לעומק הצבע וגובה הצליל כאחד.  הידיעה, הידע, הקירבה והנסיון הם החומרים מהם הושפעתי בעת כתיבתי את המותחנים .

איזה סופרי מתח הם החביבים עליך במיוחד?

 

בשנות השבעים והשמונים התפרסם סופר אמריקני שהשתמש בשם בדוי "טראוניאן" בו חתם על מותחנים שכתב. אהבתי במיוחד את ספריו ( חיסול בפסגה " למשל).

ובודאי שמצאתי ענין גם בפרדריק פורסייט שיש לי אליו הערכה מיוחדת מפני שהצליח ליצור קצב מרתק בספריו, כזה שהיה קרוב לרוחי בספרים שכתבתי בפסבדונים עוד לפני ששמו נודע בקרבנו.

אך יותר מכולם היו ונחשבו בעיני גרהם גרין וג'ון לה-קרה שהוכיחו חד וחלק כי גם מותחן יכול להגיע לשיאי יצירה. מבחינה זו יותר שאני צובר ניסיון יותר אני מחדד את כלי בכדי לשפר את התוצאה.

ונדמה לי שבאמת ב"אש זרה" עלה בידי לגעת באיכות ספרותית המאפשרת לי להתחכך באותה עובדה ברורה כל-כך (לעניות דעתי) שמותחן טוב הוא קודם כל רומן טוב. 

אתה מתכוון להמשיך גם בעתיד בכתיבת ספרי ריגול ?
אריכא : כרגע אני מתעניין יותר בכתיבת ספרי בלשים . כרגע אני כותב רומן בלשי היסטורי על תל אביב הקטנה ,מעין רומן מפתח על רקע האישים בתל אביב אנשי בוהמה וראש העיר מאיר דיזינגוף ואישתו צינה . אני עורך כעת תחקיר מפורט עבור ספר זה . יש לי רעיונות נוספים אני מתכנן רומן בלשי על רקע התנ"ך .
רעיונות לא חסרים .

"אש זרה "הוא מותחן אבל אין בספר זה מפלט מן המציאות הקודרת אל עולם של פנטזיה .דומה שאריכה מראה לנו שאם כי המציאות מזכירה יותר מכל מותחן אין זה אומר שלמותחן זה צפוי סוף טוב דווקא . נראה שבעיני אריכא המותחן עולה על הרומן הרגיל ביכולתו לתאר את המציאות כפי שהיא שכן המציאות מזכירה יותר מכל כיום סוג של מותחן קודר במיוחד.

קראו גם :

"אש זרה" הטקסט המלא 

פרטים על "אש זרה "

 

אש זרה פרק ראשון

שוש אבני על אש זרה

הסוכן החשאי מהקרמלין

השירותים החשאיים של עמוס אריכא

נספח :ספרי ריגול ומתח מאת עמוס אריכא

 ספרי פטריק קים של אריכא  תחת שם מתרגם "ע. דולג ". ( הרשימה היא חלקית בלבד )

 

 

1

 

 

 

1.      פסטיבל המוות בוונציה. ע. דולג ( עמוס אריכא ) . 1969. ב. 1977.

קים יוצא לונציה בעקבות חומר חשוב על רשת ריגול רוסית בנאס"א חומר שאמור להיות בידיה של שחקנית במשלחת קולנועית רוסית .  

 

2.      האיש בעל המוח השתול . ע. דולג. 1970. ב. נוח סדן. 1982.מדען אמריקני אחד מגדולי מדעני החלל של ארה"ב נחטף בידי הרוסים לאחר שביימו את מותו בברית המועצות ומבצעים בו ניתוח מהפכני של  תאי זיכרון  של יצור גוסס איש ק.ג. ב. בכיר ביצור חי  וכך יהפך לסוכן שתול בארה"ב ובנס"א הפועל בפקודת הק.ג.ב מבלי שהמדען ידע על כך . אחד המעניינים בסדרה.

3.      ארמון הנשים האבודות. ע. דולג. 1970. ב. נוח סדן. 1982.

בת מליונר נחטפת לארמון נשים במזרח. קים יוצא לחלצה.  

4.      בחופשה ללא תשלום. ע. דולג. 1970. ב. 1982. פטריק קים יוצא למשימה פרטית בסוריה כנגד אירגון טרור פלסטינאי שפוצץ מטוס בואינג אזרחי באוויר ועליו ידידה שלו. זאת בניגוד לדעת מפקדו שאינו רוצה לערב את ארה"ב בענייני המזרח התיכון .. אחד הספרים המעניינים .בגלל הקשר שלו לסכסוך הישראלי הערבי .  

5.      בשירות הנשיא הגוסס. ע. דולג. 1970. ב. נוח סדן. 1982.

מתרחש במדינה בסהרה בשם מאדורה ארץ נפט עשירה ששליטה  הפרו אמריקני גוסס  ואחיינו מתכנן להשתלט על המדינה ולהעבירה לחסת סובייטית .המזימה היא על ידי ביום סרט עלילה בממלכה שניצבים  המופיעים בתור לוחמים הם  בפועל שכירי חרב שתפקידם להשתלט על המדינה . אחד הסיפורים הטובים.

6.      הגבול עובר באמצע. ע. דולג. 1970. ב. 1982? 

קים מצטרף בתחפושת לקירקס בולגרי נודד שבידי אנשיו יש את המפתח למיקומם של מסמכים סודיים שאותם הבריח מארה"ב מדען גרמני בוגד .  

7.      גלימת האבדון. ( בפנים גם "הרופא בגלימה השחורה ")  ע. דולג.  1970.  מהדורה ב. 1982.ספר פטריק קים הטוב ביותר של אריכא .מסופר בגוף ראשון .קים נאבק ברופא נאצי העומד היום בראש אירגון ניאו נאצי בדרום אמריקה ומשתף פעולה עם ארגוני טרור ערביים ומתכננן יצירת אנשים מכונות שיליטו בעולם את הרייך הרביעי .כולל דיונים שונים על מהות הרשע שהם מתוחכמים מהמקובל בספר פטריק קים .

8.      ממלכת הפשע. ע. דולג. 1970.

קים יוצא כנגד מנהיג עולם הפשע של ניו יורק שמשם מתפשטות זרועותיו כתמנון אפילו לאפריקה   אדם בעל שיגעון גדלות ששואף לחקות את דרכיו של אל קפונה ולעלות עליו . . .

9.      המעצמה הבלתי נודעת. ע. דולג. 1970. ב. נח סדן. 1982

קים נאבק במיליארדר יווני דמוי אונאסיס שמחבל במאמציה של ארה"ב להקים צי מיכליות. כולל סצינה הומוסקסואלית קצרה ראשונה מסוגה בספרי פטריק קים.

 

10.  הנערה שירדה מהכוכב. 1970. ע. דולג.  ב.1981. עוסק בריגול באמזונאס . צ'ה גווארה מוזכר בסיפור . בת מליונר מתאהבת בפטריק קים לאחר נחיתת אונס של מטוסו באמזונס ועוזרת לו במשימתו לחסל מהפכן פרו קומוניסטי מעריץ של  צ'ה גוורה שהוא מטורף וחלה מין .אחד הטובים בסדרה.

 

11.  .פרצוף האבן.  ע. דולג. 1970. ב. 1982.קים נאבק בג'אמיקה במליונר מטורף שמעוניין לגרום לסכסוך בין שלושת מעצמות העל ולהשתלט על השברים שישארו .חיקוי ברור של ד"ר נו " של פלמינג. אחד הסיפורים המרתקים .

11.רצח השגריר. ע. דולג. 1970. ב. נח סדן. 1982.

מתרחש במדינה דרום אמריקנית  בשם סולבדה.ששם נחטף ונרצח  השגריר האמריקני  בידי הרודן  שמציג זאת כפעולה של מהפכנים  כעל מנת לחזק את התמיכה האמריקנית בו .

12.החיוך של מונה ליזה. ע. דולג. 1971. ב. 1983.אחד הספרים הטובים ביותר .קים נאבק בסוכנת רוסית בעלת יופי מדהים ומהפנט וכשרים מנטליים יוצאי דופן .

13.המהפכה הפרטית. ע. דולג. 1971. ב. 1983.

מתרחש באי  דמיוני באוקיאנוס האטלנטי דמוי קובה של שנות החמישים שבו שילטת המאפיה האמריקנית בבתי הימורים ודרך רודן עושה דברה. קים מסייע לקבוצת מהפכנים להפיל את השלטון הרודני ולהביא דמוקרטיה לאחר שהוא נאבק במתאבק בעל שם עולמי בקרב לחיים ולמוות .

14.המטרה:מלחמת עולם. ע. דולג. 1971. ב. 1982.

קים נאבק בגנרל אמריקני מטורף שמעביר סודות צבאיים חשובים לסובייטים וזאת במטרה לסכסך בין ארה"ב וברית המועצות מלחמת עולם שתביא להשמדתם של שנואי נפשו של הגנראל הנוער האמריקני השמאלני .

15.המרגל שערק פעמיים. ע. דולג. 1971. ב. 1982.קים מגיע למחנה אסירים פוליטיים בקובה בעקבות מנהיג משטר קובני לשעבר במסווה של עריק מהסי אי איי  .

16.העולם של מחר. ע. דולג. 1971. ב. נח סדן. 1982.

הברון יואן וון זכטן כופה על צמד גנבי אמנות גבר ואישה לגנוב בעבורו את תמונתו של רפאל "הנער מורונה "ממקום רגיש מאוד בותיקן חדר סמוך ללשכת האפיפיור וכן עוד יצירות אמנות .הברון הוא למעשה מאיור בק.ג.ב שעל קים למוצאו ולחסלו . מתברר שיצירות האמנות אינם אלא אסופת יצירות שהיו בידי הנאצים שעל גבן צויירה מפה לאוצר ניירות ערך שערכו עצום . הסובייטים גילו  על איזו יצירות   צויירה המפה המכוונת אל  האוצר וכעת מחפשים אותםפ בעקשנות  . אחד הספרים הטובים ביותר .

17. המוות סוף פסוק ע. דולג .מהדורה. 1972. מהדורה ב. 1983. קים נאבק במליונר יווני מטורף ובשותפו במאי סרטי אימים מפורסם שמכינים. לו מלכודת מוות שטנית על אי בודד בסגנון סרטי אימה .אחד הספרים הטובים ביותר .

18.מדבר הארגמן. ע. דולג. 1973. ב. פ. דן. 1978. ?

קים יוצא כנגד מנהיג מטורף של כת ילדי האלוהים הקטנים הקורא לעצמו בן השטן ומשעבד ילדי עשירים .ורוצח אותם .

19.  המזימה הווייטנאמית. ע. דולג. 1977.מזימה של צפון ויטנאם לחסל את נשיא ארה"ב באמצעות בוגד בשירות הביון האמריקני .

מספרים אלו יש בידי רק את המהדורה  המאוחרת אבל הם יצאו לאור כמה שנים קודם לכן .

20 .בשליחות  מסוכנת במוסקווה. ע. דולג. 1982.( בפנים שליחות למוסקווה )

קים יוצא לחלץ סוכן אמריקני שמועמד לדין  למשפט ראווה במוסקווה . אחד הספרים היותר טובים בסדרה .

21. מבצע השעה ה-12. ע. דולג. 1982.קים יוצא למדינה אפריקנית אומללה שנכבשה בידי שכנתה ומסייע למנהיגה להימלט לאירופה.  בסיפור שכנראה קיבל השראה ממלחמת ביאפרה.

ספרים שיוחסו ל"דולג " רק במהדורה מאוחרת (,כך שייתכן מאוד שהיחוס לו הוא שגוי .

 

22. .  . הפצצה הצהובה. מהדורה א.  גיל  מור ( גלעד מורג ) . 1966. ב. גיל מור. 1970. ג. ע. דולג. 1983.

. קים יוצא לחסל בסינגפור מזימה אינדונזית לפלוש למאלזיה .

23. המעצמה השישית. מהדורה א. אשר דורי. 1972. מהדורה ב. ע. דולג . 1983.

קים יוצא לחטוף פצצה גרעינית שהסינים מעבירים לרשות אלבניה באמצעות גנגסטרים איטלקיים .למרות הייחוס במהדורה המאוחרת הספר נכתב בידי אשר דורי ולא בידי אריכא .

אריכא מאריך שכתב כ30 ספרי פטריק קים סך הכל .

 

 

איור מ"הפרסום בהמשכים בידיעות של "המשימה שדות הנפט " מאת "ניגל דון כיארי ".

 

נפט האל החדש  תחת השם "ניגל דון כיארי" . הוצאה מיוחדת 1975.

הופיע באנגלית תחת שמו של עמוס אריכא

A MAN CALLED JORDAN  – 1976

קרלוס .מאת א"ל הנטר. הוצאה מיוחדת 1976. . על הכריכה: "קרלוס; טרור בעל 1000 פרצופים".

"קרלוס " הופיע  בשלוש שפות באנגלית צרפתית וספרדית  לל א איזכור שמו של אריכא כמחבר . 

 

להלן הספרים בשמותיהם האנגלים שלא הופיעו בשפה העברית:

 

 

PHOENIX – 1979

 תורגם לשבע  שפות ,צרפתית ,איטלקית ,הולנדית , דנית נורוגית ,יפנית וקוריאנית ,ספרו המתורגם ביותר של אריכא )

HOUR OF THE CLOWN – 1981

 תורגם לאיטלקית .

Journey toward death 1983

THE FLYING CAMEL – 1987

( תורגם לשתי שפות ,דנית ונורוגית )  

ואחרים במקורם בעברית:

 

1991 –  עלמה בקצה הכפר

1994-   אביב שחור

1995-   ישו והאשה הסזאנית

1998-   תופס הגלים

 

 

 

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

6 תגובות על “המזימה הרוסית נגד ישראל”

פוטין מתכנן מזימה רשעית וזדונית ביותר, איננו צריכים לעצרו!!
הגנן אחלה כתבה הפגנה פוקסיה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × five =