web analytics
קטגוריות
ספרות פופולארית

סודו הנורא של קספר האוזר

 

המקום :עיירה קטנה בגרמניה ,הזמן אמצע המאה ה-19. אל העיירה מגיע נער שעל פי כל הסימנים מעולם לא שהה בחברה אנושית כלשהיא  ואינו מסוגל לתקשר בצורה נורמלית.

לאחר שהצליחו לבסוף ללמד אותו לדבר סיפר  שהוא נמלט ממקום חשוך ומנותק מהעולם  ששם הוחזק כל חייו בידי סוהר מיסתורי מסיבות שלא היו מובנות לו.

הנער  המוזר הפך לאטרקציה ולסלבריטאי אבל לאנשי העיירה התברר שהוא נמצא תחת מעקב  קבוע של אלמונים ויש מישהו או מישהם  שמנסים לפגוע בו ,שוב ושוב עד לנסיונות לרצח. 

עוד על פרשיה מיסתורית  זאת ראו  היום יום שבת בפינה "סיפורים לשעות הלילה " בתוכנית  "ציפורי לילה משחזרות " בשעה 12 בלילה  עם אוצר מוזיאון תל אביב ,דורון לוריא , בגלי צה"ל .-

 

 

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

3 תגובות על “סודו הנורא של קספר האוזר”

אלי, אני מקווה שבהזדמנות תאסוף את כל הפרשיות המסתוריות שאתה מדבר עליהן ברדיו ותכתוב עליהן גם באתר שלך, לטבת קוראיך הנאמנים אשר אין באפשרותם להאזין לך ברדיו…

ורנר הרצוג המהולל עשה גם סרט ידוע על "האניגמה של קספר האוזר".

אגב אלי, ראיתי אותך לפני כמה ימים מהלך ברחוב קפלן בחולצה עם פסים לבנים בשרוולים, וחיוך גדול שפוך על פניך. חחח… אני יודע… גם אותי בית הסופר מצחיק!

גם הסאטריקין הגרמני קורט טוכולסקי השתמש בשם העט קספר האוזר…
דרך אגב הסיפור המלא של האוזר אפילו יותר מעניין, לאחר שטענו טענות רבות ולא מבוססות על כך שהוא חבר בבית מלוכה גרמני שכל חבריו נרצחו, ולכן הוא היורש היחיד.
איזשהו בחור בריטי טחון לקח אותו על חסותו, ואז ניסו להתנקש בו פעמיים, ובפעם השניה גם הצליחו, והשאירו פתק מיסתורי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ten + 19 =