web analytics
קטגוריות
שירה

אשירה שיר לריי צ'ארלס-תמי כץ לוריא

המשוררת המוכשרת תמי כץ -לוריא שלחה לאתר  את השיר הזה על  ולכבוד המוזיקאי  העיוור הענק ריי צ'ארלס .

והנה הוא לפניכם .

לריי (צ'ארלס)

 כַּמָה אֲנִי מִזְדָּהָה אִתְּךָ

מְרַסֵּס אֶת הַמּוֹחַ בְּזַהֲרוּרִים רַק כְּדֵי לַחֲווֹת

קַו דַּק כָּסוּף אָנִיצִי רוֹשֵׁף לִצְדָדִים

פִּתְאוֹם אֶפְשָׁרוּיוֹת לַצֵאת מִתּוֹך עַצְמֵךָ

לְתוֹך שְמִיכַת עֲנָנִים עֲנָקִית עֲשוּיָה כְּרִיזָנְטֶמוֹת וְרוּדוֹת

וּמְכִילָה אֶת כָּל הַדְּבָרִים הַנְּעִימִים שֶׁרַק בַּמַּחֲשָׁבוֹת

וּבְלִי לְהִתְאַמֵּץ

יָכוֹל לְנַשֵׁק אֶת כָּל הַעוֹלָם

עִם הַקוֹל הַצָּרוּד שֶׁלְךָ וְלַחַשׁ הַקֶּסֶם

שֶּהוּא מֵעֵבֶר לַמַּרְאוֹת


מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

11 תגובות על “אשירה שיר לריי צ'ארלס-תמי כץ לוריא”

מקורית, רגישה, מעניינת
אבל השיר הזה לא קלע לטעמי הסובייקטיבי, בייחוד המלים
כְּרִיזָנְטֶמוֹת וְרוּדוֹת
המוזיקליות פשוט לא טובה, ואת זה אני אומר כמישהו שקיבל 7 במוזיקה בחטיבת ביניים

נ.ב. אין לי מושג מה זה כריזנטמות. תמי, למדי אותי

אודי – מאז דורו של פסח מלין לא היו לנו קוראי שירה ראויים להערצה כמותך. בשתיים בלילה – יש לך נדודי שינה, ואז אתה מחפש שירים באינטרנט, ועוד מפרש את המלים הסתומות בהם. לו כולם היו כמותך, אגודת הסופרים לא הייתה קורסת, אפילו גבריאל מוקד היה מנהל אותה מאה שנה.

.
אתה באמת צודק – תמי כהן צדק לוריא (כצ"ל) היא אכן משוררת גדולה ונפלאה. דומני, כי מאז חנה סנש רק פסח מלין היה גדול כמותה. ללא ספק היא עדיפה על פני המשוררות, שנחשבות כיום ללביאות השירה העברית: גולדברג, וולך ובן דוד. אבל בעוד כצ"ל מגיעה לשפמו של פסח מלין, הן לא מגיעות לשיערות כף ידו. אני מקצר בתגובתי כדי לא להסיח את כצ"ל ממלאכת הכתיבה לטובת קריאת תגובה, אפילו שאני בטוח שהיא לא קוראת את התגובות.

בייחוד אהבתי את ההשפעה של שמואל הנגיד (בשירו האדיר מחצלת יוחנן) על שירך!!!
ברכות!

המחלה הרגילה של רוב המשוררים – יוצאים מדעתם במאמץ לסבך את השיר ולהתחכם כמה שיותר. תגידי תמי, לא יכולת פשוט להגיד את מה שאת חושבת על ריי צ'ארלס גם בלי כל הקשקושים האלו?
האמת היא שאני מבין אותך, כי אם סתם היית אומרת את דעתך אז לא היו מכניסים את השיר לאתר ולא היינו שומעים עלייך. ככה זה בעולמנו, אנשים חושבים ששירים מלאים בשנינויות פלצניות הם בהכרח חכמים ומתוחכמים ולכן יעדיפו אותם על הדבר הקשה באמת לכתיבה – שירים פשוט ויפים.

טוב, אני הולך להביא מטרייה, כדי להגן על עצמי ממבול הירידות והקטילות שאני הולך לחטוף עכשיו. יאללה ביי.

דאגתך לשימור זכרו של פסח מיילין היא יפה ואני מניח שאתה ואותו האדם שדיבר גם רבות על פסח מיילין ברשימה אחרת http://www.notes.co.il/eshed/24424.asp וקרא למנותו לנשיא המדינה חד הם
למרבית הצער פסח מיילין, בניגוד לאישים אחרים שאיזכורם כאן החיובי או השלילי או המלעיג כמו גבריאל מוקד הוא מובן, ידוע כיום רק לקבוצה מצומצמת ביותר של משוררים ואיזכורו החיובי השלילי או המלעיג אינו אומר דבר לרוב הקוראים כאן
אולי תספר לנו מה מקור הקשר ההדוק בינך ( או אולי הסכסוך הנצחי) ובין מיילין ?
בכך תהפוך את הערותיך למובנות יותר לקהל הרחב .

נהניתי מן השיר של המשוררת שאת שיריהה אני קוראת בעיתונות ובכתבי עת ספרותיים שונים ואת שלושת ספריה קראתי בספריות שונות.יש בשירים רגישות רבה ומטפוריקה עשירה ומובנת לכל מי שמצוי בתחום השירה.ההזדהות עם המוסיקאי המחונן פותחת בפני המאזין מין קשר סמוי וחזק המרפד אותו במין תחושה מתוקה ומעבירה לעולמות אחרים ממציאות מעיקה כשלנו.ואז גם אני חושבת שאפשר לחוש במין קסם בו אני עטופה ואולי זו אכן שמיכה וורודה.

האם תוכל להפנות אותי לשיר "מחצלת יוחנן". מאוד אהבתי את השיר של כצ"ל (האם היא פרסמה גם אצל גבריאל מוקד?), ואני מאוד עורגת לקרוא את השיר שהשפיע עליה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twelve − four =