web analytics
קטגוריות
תקשורת

שמואל ,משה ,אסי וליאור ( וגם אביב )

 

כתבה היום בעיתון תל אביב על ליאור דיין בנו של השחקן והבמאי אסי דיין נכדו של המצביא והפוליטיקאי משה דיין ונינו של מייסד נהלל שמואל דיין , ולשעבר עיתונאי באותו העיתון .זהו ראיון עם אימו של ליאור ,קרולין לנגפורד שמספרת על בעיות הסמים החמורות של בעלה לשעבר ,אסי דיין ושל בנה ליאור דיין שמתגורר עימו.
איך שהוא יש בזה בעיני משהו פגום באופן מיוחד בכך שעיתונאים חודרים בצורה כזאת לחייו הפרטיים של קולגה , אדם שעבד בעבר באותו העיתון . זאת כמעט בגידה באותו האדם .
אז נכון ליאור דיין הוא איש ברנז'ה ידוע מאוד אבל אם אתם מעוניינים לפרסם עליו כתבה לא עדיף ולו רק מסיבות של הגינות מקצועית להעביר את הכתבה לעיתון אחר שעבורו אותו אדם לא עבד?
וחוץ מזה: מעבר לבעיות הסמים של ליאור דיין ,הכל מדברים על כשרונותיו הגדולים.אולם רוב הרשימות שלו שקראתי עסקו בנושא אחד ויחיד ונצחי: היותו חלק משושלת דיין ושנמאס לו כבר לכתוב על זה .
אני מבין שהדבר מאוס עליו ,אולם נראה לי שמספיק היה לכתוב על כך פעם אחת או פעמיים ,שלוש פעמים גג מוחלט ולא מעבר לכך .

ואז לעבור לנושאים אחרים ולא לחזור לכך יותר .
כי אחרי שלוש פעמים שהוא כותב על זה הבנו כבר את הפרנציפ ונוצר הרושם (השגוי ללא ספק ) שאולי אין לו שום דבר אחר לכתוב עליו .
לשם השוואה לא זכור לי שהבן דוד אביב גפן כתב מתי שהוא בשנים האחרונות על כך שנמאס לו שמתייחסים אליו כבנו של יהונתן גפן או קרוב של משה דיין. הוא כבר כתב ויצר  כל כך הרבה דברים מעניינים שאין להם כל קשר לנושא זה שהוא הוכיח את עצמו כיוצר עצמאי שעצם ייחוסו המשפחתי נשכח.
בנתיים הרושם העצוב שנוצר הוא של התדרדרות הדורות במשפחת דיין . שמואל דיין היה מנהיג ופוליטיקאי חשוב בנהלל .משה דיין היה מצביא  ופוליטיקאי חשוב בעל כישרון ספרותי עם נטייה קלה להרס עצמי .
הנכד אסי דיין הראה את עצמו כיוצר חשוב עם נטייה חזקה להרס עצמי .
ובנתיים ליאור דיין הראה את עצמו רק כמי שיש לו נטייה להרס עצמי  כבר מגיל צעיר   וללא כל כישרון מיוחד שיתלווה לכך .
ומי יודע מה יהיה בדור הבא של משפחת דיין אם יהיה כזה .
עצוב .

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

תגובה אחת על “שמואל ,משה ,אסי וליאור ( וגם אביב )”

תראה לפי התמונה שהוא דפק לעצמו.
וזה גם מה שהוא מספר לכל מי שמוכן לשמוע (לא שיש הרבה כאלו, אולי רק מי שאוהב את אסי ומקווה לשווא שלפחות חמישית מהכישרון דבקה בבן שלו)
אז מה היה לנו? ספר שירי בוסר, טור בוואלה!זון והסנפה של ריטאלין מול מצלמת מחשב בתוכנית טלוויזיה נידחת לנוער.
אכן, יוצר חשוב מאין כמוהו.
העיקר שהוא פלט את עצמו מצה"ל וממשיך להסניף דברים יחד עם אבא שלו. בשיראל זה מספיק כדי שיחשבו שאתה "מיוחד" גם כשהגדרה האמיתית היא "דפוק".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × three =