web analytics
קטגוריות
חזון ופוליטיקה

האפוקליפסה בהמשך ( אולי )

העיתונאי ארי שביט פירסם מאמר חשוב במוסף הארץ היום על מלחמת החיזבללה בלבנון ומשמעויותיה .אולי המאמר הטוב ביותר שפורסם על כה על הנושא בשטף המלל האינסופי של התקשורת  ,ועולה בכמה דרגות על כל שאר הרשימות שבמוסף שברובן הם בנאליות וצפויות  ומשקפות יותר מכל בילבול .

בעיקרון המאמר שלו משקף את דעותי .

והנה קטעים נבחרים :

….יש לראות במלחמת לבנון השנייה מעין מלחמת ספרד אשר מקדימה את המערכה הגדולה ומשמשת לה כשדה לניסוי כלים. יש להבין שהשאלה שאתה מלחמת לבנון השנייה משאירה אותנו היא האם אנחנו צ'כוסלובקיה שקרסה מול הרוע או האם אנחנו בריטניה אשר אחרי ימים קשים מאוד יכלה לרוע ויצרה מפנה נגד הרוע. כך או כך, למלחמת לבנון השנייה לא יהיה סיום של ממש. השקט הרעוע שישתרר בסיומה לא יהיה אלא הפוגה. ומה שיקבע את תוצאות ההתמודדות שתבוא כתום ההפוגה הוא מי ינצל לטובתו את השנים הקרובות. מי יבין את גורליותן ומי יעשה בהן שימוש מושכל על מנת להיות ערוך לשעת אמת אשר בוא תבוא.

חסן נסראללה איתגר אותנו בקיץ הזה באופן העמוק ביותר. באמצעות צבא מאמינים קטן, ממושמע ונחוש הוא בא להתריס נגדנו שהדמוקרטיה שלנו רקובה. שההדוניזם המערבי שלנו מנוון. אין תוחלת, אומר נסראללה, אין תוחלת לחברה חופשית ואוהבת חיים במזרח תיכון קנאי. כעת האתגר הזה מונח לפתחנו.

חשוב מאוד לקרוא ולהפנים

אפוקליפסה אחר כך

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

4 תגובות על “האפוקליפסה בהמשך ( אולי )”

הנוכחית: העניים, הזקנים, בעלי ההגבלות והצרכים המיוחדים שבצפון, מוזמנים להעביר את המסר לאחיהם שבשאר חלקי הארץ:
שבמלחמה הבאה יהיה מצבם ומצב שאר החריגים בארץ, יותר גרוע, והם יכולים להסיק את המסקנות כבר מעכשיו.

אבל במלחמה הבאה כולם יסבלו בין פחות ובין יותר .וכך זה תמיד במלחמות
יהיו כמובן העשירים שיוכלו לעבור לארץ אחרת ברוח הגלובליזציה והם לא יסבלו אבל גם זה דבר קבוע למדינות במלחמה

בזכותך, ניגשתי למוסף וקראתי את המאמר…
מסכים במיוחד עם הניתוח החברתי (השתנות האליטות) כך גם לגבי ראית העתיד, מצד שני, אני חושב שעדיין מוקדם לסכם את הקרבות הנוכחיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × four =