web analytics
קטגוריות
תרבות פופולארית

הגולם והנקרונומיקון :משחק התפקידים

 

 

 

לפני כמה שנים פנו אלי אנשי כנס משחקי התפקידים השנתי "ביגור " בהצעה שאכין עבורם סיפור למשחק תפקידים ל"לארפ" משחק שבו משתתפים 15-20 איש בתפקידים שונים.
הכנתי עבורם את העלילה שתקראו למטה ביחד עם משחק נוסף בשם ""מלחמת בני ארץ בבני שחת " ..
הערה : העלילה של "הגולם והנקרונומיקון" מתרחשת ביקום של "מלחמת בני ארץ ובני שחת " כמה אלפי שנים מאוחר יותר וזה אומר שכמה מהישויות בשני המשחקים כמו "הנפילים " הן זהות .

מקום העלילה : פראג . הזמן : המאה ה–16 . וליתר דיוק שנת 1584. בפראג שולט הקיסר רודולף שמתעניין באובססיה במיסטיקה.
לפראג מגיעים המכשף הבריטי הידוע ג'ון די ועוזרו ג'ון קלי, אדם בעל אישיות עבריינית ושרלטנית שדי מחזיק אותו לידו רק בגלל טענותיו שהוא יכול ליצור קשר עם עולמות אחרים ותושביהם . הוא גם משתמש בו לשליחויות חשאיות שונות כנציגו .

ג'ון די מכשף בריטי מחפש עותק מובן של הנקרונומיקון .

השניים מגיעים לפראג בעקבות שמועות על ספר כישוף ערבי מיסתורי שנמצא בידי רודולף :הנקרונומיקון  ספר שבאמצעותו אפשר לזמן חייזרים דמוניים מיקומים אחרים "הנפילים " חייזרים שלפני מליוני שנים שלטו בכדור הארץ.על פי השמועה הספר מבוסס על ספר שנכתב בימי קדם בידי לא אחר שלמה המלך אם כי יש גרסאות של "כופרים " הטוענים שהוא נכתב בידי יצור בשם אשמדאי שהשתלט למשך זמן על מלכותו של שלמה תוך שהוא לובש את דמותו של המלך המפורסם .( למנחה המשחק  :ראה "מלחמת בני ארץ בבני שחת " לפרטים נוספים בעניין )
ג'ון די נחוש בדעתו לשים את ידו על הספר ולתרגמו לאנגלית .
בידיו של די כבר יש כתב יד משלו ספר שמיוחס לפילוסוף האנגלי המפורסם רוג'ר ביקון מהמאה ה-13 וגם הוא נחשב לעותק של הנקרונומיקון . אך לצערו הרב של די כתב היד כתוב בשפה מוזרה שאיש לא ראה מעולם כמוה ושעם כל מאמציו העקשניים ביותר די אינו מצליח לפענח אותה .
אולי בפראג המלאה במכשפים ובאסטרולוגים ימצא האיש שיוכל לעזור לו בכך ?
בכל מקרה  גם אם לא ,די מקווה למכור לקיסר את כתב היד ולצאת מהעיניין ברווח נאה שיאפשר לו להמשיך לממן את ניסויים בתחומי כישוף שונים,וגם למצוא כתב יד של אותו הנקרונומניקון שאותו יכול לפענח ושבו יוכל להשתמש . הקיסר אכן מעוניין בספר קונה אותו ונותן אותו בידיו של האסטרונום הצעיר יוהנס קפלר כדי שינסה לפענח אותו .
בינתיים מסתבר לדי שהספר "הנקרונומיקון " בגירסתו הניתנת לקריאה ולתרגום " אינו נמצא בידיו של רודולף כפי שחשב אלא בידי אדם אחר בפראג, הרב היהודי המהר"ל, מקובל מפורסם שעליו יש שמועות שהוא עוסק ביצירת אדם מלאכותי ,הגולם .
די נחוש בדעתו להשיג את הספר ויהי מה שכן הוא ירחיב את כישוריו הכישופיים בכמה מאות מונים . לשם כך הוא שולח את קלי האיש שאינו מבין הרבה בכישוף ומעדיף להתרחק מעניינים כאלה כמו אש ( אך מוצא את עצמו לצערו מעורב בהם שוב ושוב ) אל המהר"ל בניסיון להשיג את הספר. אך המהר"ל מסרב לתת אותו. הוא מפחד מההשלכות שעלולות להיות לכך ובמיוחד נם הספר יגיע לידי הקיסר רודולף .לצידו של המהר"ל נמצא תלמידו יוסף, אדם שהחל ללמוד את שיטות הכישוף והקבלה של רבו אך אין לאמר שהוא עדיין מבין אותם באמת. בנוסף יוסף מאוהב בהסתר בבתו היפה של המהר"ל , אישה שהיא יוצאת דופן לגבי התקופה בחורה עצמאית ודעתנית וגם היא בעלת עניין עמוק בתורת הקבלה של אביה וגם בכשפים מסוגים אחרים.
בתגובה לסירוב די מפעיל כנגד המהר"ל בעזרתו ( שלא כל כך מרצון ) של קלי את שיטת הכישוף שיצר , הכישוף החנוכי ושולח כנגדו "מלאכים " שונים . המהר"ל מגיב בכישוף של תורת היצירה הגולם שלו נאבק במלאכים של די . עם זאת ההתקפה הכישופית של די היא כה חזקה עד שיוסף התלמיד של המהר"ל מוצא את עצמו בסכנת חיים אמיתית .
די לא מוותר, את הספר הוא ישיג ויהי מה. נודע לו שתלמיד של האלכימאי פרצלסוס היגיע לפרג והלה מפתח אדם מלאכותי משלו ההומונקולוס .
הלה אינו אלכימאי דגול כפי שהיה מורו הוא יותר אדם ששומר על מסמכים שהוא אינו מבין אותם באמת אם כי הוא מנסה ללמוד ולהבין אותם .
די באמצעות שכירי חרב מכריח אותו להעביר לידיו הומונקולוס והוא שולח אותו להיאבק בגולם . ההומונקולוס הוא בדמות אדם קטן קומה אך מגעו רעיל והוא אינטליגנטי מאוד . ובדרכו שלו הוא מסוכן בדיוק כמו (ואולי אף יותר ) מהגולם .שני הצדדים המהר"ל ויריביו יוצרים כמה דגמים מהאדם המלאכותי שבידיהם ושולחים אותם להיאבק זה בזה.
ההומונקולוסים יותר ערמומים ומתוחכמים מהגלמים אם כי פחות חזקים מהם ולרוב גוברים עליהם. את ההומונקולוסים השונים יכולים לגלם כארבעה חמישה אנשים וכנ"ל את הגלמים .
המהר"ל מצידו מפחד ליצור גלמים אינטיליגנטיים משום שאז הם עלולים למרוד. הוא יוצר לבסוף גולם אינטילגנטי שמתאהב בבת שלו ומהווה איום אמיתי במשחק יהיו שחקנים שיגלמו הן את ההומונקולוס והן את הגולם שהולך ומפתח מודעות משל עצמו . ונעשה בהדרגה ובמהירות גוברת והולכת מסוכן יותר ויותר לסובבים אותו ובראש ובראשונה לבת הרב ולאוהבה , יוסף.

הקיסר רודולך השני נחוש לשים את ידו על כל סוג כישוף אפשרי ולהיהפך לשליט אירופה.

ובנתיים הקיסר רודולף מתערב באירועים . הוא נחוש להשיג לידיו את כל סוגי הכישוף הן החנוכי של די הן האלכימי של תלמידו של פראצלסוס הן הקבלה והגולם של המהר"ל והן את הנקרונומיקון בדרך להשגת העוצמה שתאפשר לו להפוך לשליטה הכל יכול של אירופה ואולי העולם כולו . הוא שולח נציג מטבעו , אלכימאי ערמומי וזהיר במיוחד לעקוב אחרי המכשפים הניצים די והמהר"ל ולחכות לשעת הכושר . זה מנצל רגע של הסח דעת בעת המאבק בינהם ומשתלטים עליהם. כעת עליהם לחשוף את כל סודותיהם בפני הקיסר.
שתי עלילות משנה במשחק תהינה הופעתם של אנשי כת דתית פרוטסטנטית קיצונית המתנגדת ב תוקף לכל כישוף מסוג כלשהו ואנשיה עוסקים בעליזות ב שריפת כל מי שהם חושדים בו ובכישוף ומדע הוא בעיניהם גם בכלל הכישוף . פראג עם כל המכשפים האלכימאים והמדענים שבה היא כר פורה ביותר לעבודתם וכמובן גם ג'ון די המכשף והמהר"ל ואנשיו ( יהודים!) הם מטרות לגיטימיות . מטרה לגיטימית נוספת הם האסטרונום ש ל הקיסר טיכו ברהה ובמיוחד תלמידו יוהנס קפלר . קפלר הנ"ל כותב סיפורים על מסע לירח באמצעי כי שוף . האם זה אומר שהוא מבצע אותם באמת ?
קפלר הוא גם חובב צפנים הוא לוקח לידו את כתב היד המיסתורי של די ומנסה לפענח אותו ,ובשלב מסויים מצליח לבצע זאת וטוען שבכתב היד שהוא כתוב עברית קדומה ומוצפנת הוא גירסה משונה של הספר הקדמון של חנוך ויש בו סודות מדהימים על מימדים ועולמות וגלקסיות אחרות .
השניים נהפכים למטרה לציד אדם ומחפשים מקלט ברובע היהודי של פראג ושם מוצאים את עצמם מעורבים בקרב בין הצדדים השונים תוך שהם מנסים נואשות לתווך ולמצוא מוצא כל שהוא.

הרוזנת אליזבת בטורי .מחפשת אחר חיי נצח.

ואת המשחק מסבכת עוד יותר דמות נוספת שמופיעה בפראג וגם היא מנסה לשים את ידה על כתב היד של די .זוהי אצילה הונגרית בכירה בשם אליזבט בטורי ,אישה שעליה ישנם שמועות אפלות שונות כי היא רוצה להשיג חיי נצח ומוכנה לעשות הכל על מנת להשיג זאת ,כולל רצח בתולות צעירות ורחצה בדמן . סוכניה של הרוזנת נמצאים בכל מקום והיא עצמה משתמשת ביכולותיה המיניות המדהימות כדי להשיג מידע ובסופו של דבר לשים את ידה על הספרים של די ושל המהר"ל.

 

הדמויות במשחק הן :1. המנחה שמייצג את המהר"ל ואת ג'ון די ואת הקיסר רודולף ( ואולי גם את ההומונקולוס ) את כל אחת מהדמויות האלה יוכל לייצג שחקן נ פרד בלארפ
2. ג'ון די .שילוב של איש מדע ומכשף . מצד אחד אדם מתוחכם שמאוד שמשמש כאסטרולוג החצר של המלכה אליזבט באנגליה שסמכה עליו בעיניים עצומות ויש לו ידע רב בתככי החצר ( אם כי הם אינם דבר שמעניין אותו באמת ) . מצד שני הוא אדם שמוקסם מכל הקשור בעל טבעי ונכון ללכת עד למרחקים הגדולים ביותר כדי להשיג כל מה שקשור בעל טבעי גם אם הדבר מחייב את סיכון חייו וחיי הקשורים בו.הוא אחד האנשים המלומדים ביותר של התקופה , מתמטיקאי אסטרונום וכמכשף ומומחה בשיטת כישוף חדשה , הכישוף החנוכי שאותו יצר דרך קשר עם מלאכים. כעת הוא עזב את משרתו הנוחה באנגליה בחצרה של המלכה אליזבט ובא לפראג לחצרו של הקיסר רודולף כד'י להשיג ידע שהשמועה היגיעה אליו שנמצא שם . והוא יעשה הכל כדי להניח את ידיו על ידע זה.
3. אדוארד קלי . טיפוס מהמעמדות הנמוכים נציגו ובעל בריתו של די המיסטיקן בעל נפש עבריין שמוצא את עצמו מעורב שוב ושוב בדברים שעדיף היה לא להתקרב אליהם בגלל תאוות הבצע שלו ותאוותיו לנשים.
ההבדל בינו ובין די אינו יכול להיות גדול יותר. קלי הוא אדם בעל עבר עברייני והוא חשוד בעיני רבים כשרלטן ומשיכתו לבנות המין היפה היא אגדית בניגוד לדי שמתעניין אך ורק בכישוף ובמדע. אך קלי הוא המדיום שדרכו די מתקשר עם המלאכים ויש לו יכולות כישופיות שונות שאין לדי , יכולות שהן תוצר של כישרון טבעי שדי עם כל למדנותו העצומה חסר. די מאמין בקלי וביכולתו בעיניים עצומות כמעט ומקפיד שלא לבצע כל פעולה שקשורה בעל טבעי בלי שקלי יהיה נוכח . וקלי עצמו לא תמיד שמח על כך . הוא מפחד מהעל טבעי והיה מעדיף לא להיות מעורב ברבות מהפעולות של די ולהיהנות מהחיים הטובים של ייו ונשים. אך פעם אחרי פעם הוא מוצא את עצמו בשליחויות של די לביצוע פעולות שונות הקשורות בעל טבעי כמו גם בניהול קשרים עם אנשי העולם התחתון שדי זקוק להם למטרותיו. קלי שונא לסכן את חייו , אך נראה שזה קורה באופן קבוע כאשר הוא עם די שכן במידה רבה הוא הידיים והרגליים של המכשף בעולם הגדול ומבצע עבורו את "העבודה השחורה". הוא טיפוס ערמומי ובעל תושייה, אך לא אמיץ לב, ומאידך יש לו כישורים על טבעיים של יכולת לתקשר עם רוחות שהיצילו את חייו יותר מפעם אחת.
4. המהר"ל רבי יהודה בן בצלאל . הרב הראשי של פראג. מומחה בקבלה כמו גם בשיטות כישוף אחרות ומתעניין מאוד במגיה שחורה עד כדי כך שהוא מחזיק בידיו עותק' של הנקרונומיקון. המהר"ל הוא מכל בחינה מקביל ואף עולה במקצת בהיקף הידע שלו על ג'ון די. הוא אינו מהסס לבצע מעשים שנחשבים לפורצי גבולות כמו יצירת הגולם אך הוא אינו מוכן להרחיק לכת בכך יותר מדי ( אם כי מה זה יותר מדי יכול להיות נתון לפרשנות ) . מאידך הוא יהיה מוכן להרחיק לכת מאוד אם יחשוב שכלל הקהילה היהודית בפראג נמצאת בסכנה . הוא אדם בעל אופי רגזני ואינו נמנע מלהיכנס במריבות עם מקורבים וגם יריביו על דברים שנראים לו כחשובים והאופי הרגזני הזה משפיע לעיתים על החלטותיו .
4.  יוסף –תלמידו של המהר"ל . לומד מתחיל של סודות הקבלה. לכאורה נכנע לחלוטין לרבו , אך למעשה הוא מאוהב בסתר בבת רבו רחל ועבורה יהיה מוכן ללכת באש ובמים . הוא מאופיין באומץ לב רב אך מאידך אינו יודע הרבה כמו רבו או אף בת הרב .
5. . דוד גאנץ . תלמיד אחר של המהר"ל הוא בניגוד ליוסף יודע הרבה על הקבלה ובסתר חורש מזימה לתפוס את מקום המהר"ל כמנהיג קהיליית פראג ולשם כך לא יהסס ליצור קשר עם קבוצות עויינות לרבו שכן בעיניו המטרה מקדשת את האמצעים בשאיפתו להשיג עוד ועוד כוח
6. רחל. בתו של המהר"ל . נערה אינטיליגנטית ויפה מאוד בת 18.– וגם שאפתנית מאוד שבניגוד למקובל בזמנה למודת בהצלחה רבה את סודות הקבלה הכישוף והמדע .
היא אהובה מאוד על אביה שלימד אותה את סודות הקבלה דבר שאסור ללמד בדרך כלל בנות אך הוא עבר עבורה על הכלל הרבני. רחל יודעת שיוסף תלמיו של אביה מאוהב בה אך היא מתעלמת מכך , היא מתעניינת כמו אביה בקבלה ויש לה ידע רב בנושא לא פעם אביה מצטער שהיא נולדה אישה ולא גבר .
7. הגולם . יצור שהוא מעצם טבעו מטומטם ואף אילם ונתון לשליטת יוצרו . זהו יצור פרימיטיבי בתחילה אך בעל כוח פיזי עצום ועל אנושי ויצרים חזקים מאוד שהאינטליגנציה שלו הולכת וגוברת . בעת קרב הוא עלול להיכנס להתקף זעם רצחני. אם הוא מקבל אינטליגנציה ויכולת דיבור הוא יכול להיות מסוכן לעין ערוך.
במשחק יכולים להיות כמה גלמים שברובם הם פרימיטיביים למדי ואינם יותר ממבצעי פקודותיו של המכשף , להוציא גולם אחד שמקבל יכולות גדולות יותר כדי להיאבק בהצלחה בהומונקולוס .
–יש לפחות שלושה –ארבעה גלמים נוספים שהם לכאורה רק כלים שמבצעים מה שאומרים להם אך גם בעלי יכולת הרסנית אך מה יקרה אם גם הם יצאו מכלל שליטה ברגע הבלתי צפוי ביותר?
8. מיכאל מאייר .אלכימאי , תלמיד של הרופא והאלכימאי המפורסם פרצלסוס. יוצר ההומונקולוס , שמייצג את המדע המודרני בראשיתו ונחוש בדעתו ליצור את כל מה שאפשר. וכעת חי על קיצבה של הקיסר רודולף שמקווה שהלה יוכל למצוא עבורו את הדרך ליצור זהב ממתכות פשוטות על ידי "אבן החכמים " אותו מכשיר מיסטי של האלכימאים.
אך מאייר יודע שלא יצליח להשיג שום דבר כזה והוא נחוש בדעתו להיחלץ משירות הקיסר שהוא ידוע שאינו יציב בנפשו ובכל יום עלול להוציאו להורג בגלל אי הצלחתו . כ�
�י להימלט מהקיסר יהיה מוכן לעשות הכל כמו גם למלא את תוכניתו של ג'ון די של יצירת הומונקולוסים , מעשה שהוא מסוכן מאוד אך מאייר יודע שה סכנה מצד הקיסר לחייו היא גדולה לא פחות.
16. טיכו בראה . אסטרונום אצילי בעל אף מברזל . מדען עשיר שמוצא את עצמו במאורעות שמחוץ לשליטתו והוא אינו מסוגל להבין אותם וכמוהו עוזרו

17. יוהנס קפלר . מדען ואסטרונום בשירותו של רודולף . גאון עני מגרמניה שבא לעבוד בשירותו של האסטרונום הקיסרי טיכו בראה . בעל עיניין בכישוף ובאסטרולוגיה אך ללא אמונה אמיתית בו שמסתבר לו שכשפים יכולים להיות אמיתיים ומסוכנים יותר ממה שחשב..ועליו להפעיל את כל ש יכלו ומוחו כדי לשחרר את עצמו ואת ברהה מהמצב המסוכן ש בו הם נמצאים אך לשם כך עליהם להשתמש הן בכושריהם המדעיים והן באמצעי הכישוף שבהם אינם מאמינים באמת לרוב מזלזל בכל הטענות על כישוף אם כי הוא בעצמו נאלץ לפרנסתו לעבוד כאסטרולוג. זלזולו בטענות על כישוף מבוטא בספר שבו תיאר את מסעו של אדם לירח מסע שמתאפשר הודות לכישוף של אימו . למעשה הספר הוא פרודיה על כל הנושאים האלה שקפלר אינו מאמין בהם כלל . אך לצערו מתברר לו שיש אנשים אחרים שמאמינים בהם , כאשר הוא ואימו מואשמים כתוצאה מהספר בידי וון אשבך בכישוף!.
בשלב מסוים קפלר משיג לעצמו יכולות בלתי צפויות כאשר הוא מבצע את הבילתי אפשרי ומפענח את כתב היד המיסתורי של ג'ון די .
18. אליזבת בטורי . רוזנת מיסתורית מהונגריה .היגיעה לפראג על מנת לקנות טירה מהקיסר רודולף. הרוזנת היא יפהפייה מדהימה אבל יש עליה שמועות אפלות .יש הטוענים שהיא עוסקת בכישוף על מנת להשיג נעורי נצח .וכי היא רוצחת נשים צעירות ורוחצת בדמן על מנת להשיג נעורים כאלה. אחרים טוענים שהיא אינה אלא יצור נורא מהזן הנקרא "ערפדים ". הרוזנת מראה גם היא עניין עצום בכתב היד המסתורי של די שבו יש לפי השמועה את סוד חיי הנצח .היא גם מתעניינת מאוד בביתו של המהר"ל צעירה יפה ובתולה ומתיידדת עימה ממטרות שיתבררו רק בהמשך המשחק .

9. הקיסר רודולף . אדם לא יציב בנפשו , שמתעניין עניין אובססיבי במיסטיקה על כל סוגיה וחולם על שלטון באירופה ובעולם . כתוצאה ממחלה מצבו הנפשי יכול להשתנות מרגע לרגע והוא יכול לשנות החלטות שונות במהירות כך שעוזריו לעולם אינם יכולים לדעת מה לצפות ממנו . הואר מתעניין במיסטיקה ובקבלה אבל אך ורק כאמצעים להשגת המטרה של שלטון עולמי .

10. .יוחנן פיסטוריוס . נציג של הקיסר רודולף שאותו הוא שולח לעקוב אחרי המכשפים השונים המשתוללים בפראג , כדי להשיג לבסוף את סודותיהם . אדם ערמומי ובעל ניסיון פוליטי רב אם כי משולל יכולות כישוף אך על זה הוא יותר ממכפר ביכולתו לבצע מניפולציות שונות פוליטיות ואחרות . הוא מפעיל לביצוע מטרותיו שכירי חרב אך גם מקבל ללא הרף הוראות סותרות מהקיסר ( שאינו יציב בנפשו ) שמשבשות לא פעם את תוכניותיו ש אותם הוא עורך בקפידה.
הוא ערמומי יותר מכל הדמויות האחרות ומנצל את כל המכשפים והמריבה בינם ככלים במשחק שחמט להשגת מטרותיו הסופיות של אדונו הקיסר אך יכולת מניפולטיבית זאת לרוב זונחת אותו כאשר עליו לעסוק עם יריבו ושותפו מצד הקיסר.. הוא
11. . לואיג' קסטנו . נציג נוסף של הקיסר במרדף אחר המכשפים השונים . איטלקי ערמומי וחסר אלוהים ישועי לשעבר וכיום נציג נאמן לקיסר לחלוטין או לפחות כך חושב הקיסר. למעשה הוא שליח של האפיפיור בחצר הקיסר ומטרתו היא לפקח על הקיסר שלאפיפיור יש חששות טובות מאוד לדאוג לשפיותו . קסטנו אינו מהסס להתנקש בחיי יריבים וגם בעצמו אם יש צורך בכך בעזרת מומחיותו ברעלים וגם בשימוש בסכין ומשתמש בשיטות לוחמה פסיכולוגית שונות שאותן למד אצל הישועים.
12. מרטין קרומר . שכיר חרב גרמני שהיגיע לפראג לעבוד בשירות רודולף ושליחיו . בעל ניסיון רב בלחימה בפינות שונות של אירופה . אך למרות אומץ ליבו שאינו מוטל בספק ומומחיותו בלחימה , הוא מפחד פחד אובססיבי מכל סוג של כישוף . ובנוסף הוא אנטישמי אך לו כל רתיעה מנשים יהודיות יפות.. בכלל הואר חובב סקס ויין טוב.
13-15אנשי הכת הפרוטסטנטית . שלושה אנשים פנאטיים ונחושים בעלי ניסיון רב בציד מכשפות ברחבי אירופה שמסוגלים להסית קבוצות גדולות של אנשים כהרף עין .הקבוצה כוללת את המנהיג , ואת שני עוזריו אנשים שאמונתם העזה בדברי מנהיגם מלווה גם ברצונות חומריים יותר כמו כסף ונשים שאותם אפשר להשיג באמצעות ציד המכשפות.
מנהיגם הוא :
אנטון וון אשבך . מנהיג פנאטי של כת פרוטסנטית האנבפסיטים . מטורף פאנאטי אכול שינאה גם למכשפים גם לנשים וגם לאנשי מדע האיש סובל מקומפלקסים סקסואלים שונים שגרמו לו לפתח שנאה רצחנית למכשפות וכופרים למינהם וגם ליהודים ולקטולים . הוא נודד ברחבי גרמניה עם עוזריו ציידי מכשפות ולרוב נהנה הנאה מרובה לענות אותם במו ידיו לפני שריפתן חיים. וכעת היגיע למרכז הכישוף בעולם לפראג בהחלטה נחושה לבער משם את הכישוף..
עוזריו של וון אשבך . אנשים פנאטיים כמוהו אך שאינם סובלים מהקומפלקסים הדתיים והמיניים שלו. אלו אנשים שנהנים מתחושת הכוח כאשר הם יכולים לאנוס לבזוז ולרצוח

אנשי האספסוף השונים.

 

הערות למנחה המשחק :

סיום המשחק הוא כמובן שג'ון די משיג את הנקרונומיקון ומתרגם אותו לאנגלית אם כי השחקנים לא צריכים לדעת זאת .

אך האם ישיג הקיסר רודולף את הידע שהוא מחפש ?
האם תגלה אליזבת בטורי את סוד חיי הנצח ? וכמה נשים צעירות ימותו בדרך ? האם יינצלו קפלר וברהה מידי ציידי המכשפות שבעקבותיהם ? והאם יצליח המהר"ל לשמור על חייו וחיי קהילתו מפני האיום של הקיסר מצד אחד והאיום של הגולם האינטליגנטי שמאיים בכל רגע לצאת מכלל שליטה מצד שני? וכמובן שכירי חרב של הקיסר. אנשים שקיבלו הוראות להשתלט על המצב המסוכן בגטו היהודי ועל צבאות המכשפים הנלחמים שם ויהי מה. אך מגלים ששילוב של גולם פראי הומונקולוס ( או הומונקולוסים) קטלני והמון נזהם מוסת ורצחני שיוצא לפוגרום כנגד היהודים יכול להיות מסוכן וקטלני מאין כמוהו ומאיים להביא את פראג כולה ( ואחריה את כל אירופה ?) לשואה.
ולצד כל אלו נמצא התעלומה מה נמצא בכתב היד הבלתי ניתן לפענח לפענוח שבידיו של די ? כתב יד זה משמש כמעין חרב על ראשם של כל הדמויות שכן באופן פוטנציאלי בו נמצאים הסודות הגדולים ביותר וכל הסיכויים הם שהם יתגלו ויצאו מכלל שליטה ברגע הבלתי צפוי ביותר? האם יצליח מי שישתלט על כתב היד המפוענח של די להעיר את ה"נפילים " יצורים מיסתוריים מעולם אחר ששרויים בשינה אי שם במימד אחר ולהביא אותם לעולמנו? 

הפיתרון בידיכם השחקנים

מלחמת בני ארץ בבני השחת "משחק התפקידים חיוני להבנת הרקע ההיסטורי והכישופי של המשחק הנוכחי  

כמה מאמרים שיסייעו למנחה  להבנת  ובניית העלילה
הנקרונומיקון

דוקטור ג'ון די והנקרונומיקון 

 
השפה החנוכית

צופן וויניץ

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

9 תגובות על “הגולם והנקרונומיקון :משחק התפקידים”

לאבקראפט הוא זה שכתב את וויניץ' כסיפור-כיסוי מלנקרונומיקון האמיתי, שאותו חיפשו מיסטיקנים גרמנים ב1933. ד"ר הנרי "אינדיאנה" ג'ונס שמצא את אבן-החכמים במחנה השבויים לוקי ב1918 מסר אותה למשמרת בידי ד"ר קלארק סבאג'. הנ"ל העביר אותה לכימאי מונק מייפיר לבדיקה והיינו מגלים את סודותיה אלמלא אבדה במרד הקופים הגדול באופיר המסתורית. לאבקראפט וגרושתו היהודיה סוניה גרין, נחטפו למונגוליה בידי הד"ר פ.מנצ'ו שהתברר שהוא דודן רחוק של המהר"ל והחליט להשתמש בנקרונומיקון כדי לעורר לחיים את צבא הגלמים האמיתי המורכב ממאות חיילי-חימר סיניים הקבורים באדמה . באותו זמן מגלה הלורד גרייסטוק שכוהנת אופיר היא בעצם גלגול של אשמדאי ומגייס לעזרתו את אלן קווטרמיין הקשיש. אני בטח לא צריך לספר לך את ההמשך אדון אשד.

לא זו בלבד שגילו האדונים גרייסטוק וקווטרמיין שכוהנת אופיר היא גלגול של אשמדאי, מוזנק תכופות הד"ר ג'ונס להונגריה שם החליטה הרוזנת באטורי שהיא דודנית של רוזן רומני מסויים וג'ינג'ית בזכות עצמה, שזה מאד לא מתאים לה לפתוח סטארט-אפ ש/ל חברת התמרוקים "צפש ביוטי אינקורפורייטד" בגרמניה, ובטח שלא בהנהלת אווה בראון. לצורך העניין מקבל הד"ר ג'ונס היקי . סוניה גרין ולאבקראפט מפצירים בד"ר פ.מנצ'ו לתרום למאמץ המלחמתי, וכך ניתן למצוא בדוחות הסודיים של צבא צ'כיה המובס את המסמך אודות פסלי-חימר מונגוליים שדהרו לקרב נגד צבאות הרייך. אלן קווטרמיין מבקש מהלורד גרייסטוק להחביא את אבן החכמים ובולגאני הגורילה מביא באותו רגע ממש מברק ממשלת הוד מלכותו.
לאן נשלחה אבן החכמים? מה הקשר של לאונרדו דה ווינצ'י? הצטרפו אלינו בפרק הבא!

בולגאני הגורילה הוא בעצם סוכן של האימפריה הבריטית מבית מדרשו של M הלא הוא הד"ר מורו, שבעצה אחת עם דוק סבאג' וד"ר הנרי "אינדיאנה" ג'ונס החליטו לשחרר בגרמניה את המוות האדום. לורד גרייסטוק נשלח לפלסטינה א"י ומגלה שנתניה היא עיר תאומה של אינסמאות' ולפיכך ד"ר פ. מנצ'ו מגדר את אזור הרחובות ירושלים-גליל בנתניה בחבצלות-טרף המופיעות על שלט העיר (אימת חבצלת השרון) לאחר שמתברר שלאונרדו דה ווינצ'י כתב בספרו את נוסחאות שליחת כוהנת אופיר בחזרה לשאול מחליטה הגברת לברוח בזהות בדויה לסקוטלנד שם נשמרת אבן החכמים במרתפיו של בית-משוגעים קטן בכפר הוגווארטס, ושם אין איש יודע אם הגברת גריינג'ר היא אכן גלגול של אשמדאי אך לא יפלא איש אם נמצא אותה מגלגלת משהו ביום מן הימים היות ובהשפעת אבן החכמים החלו הפציינטים לדמות עצמם לקוסמים ושאר מיני ירקות.

מיליארדי מילים נכתבו על האגדה היהודית המפורסמת מכל בעולם הרחב ,סיפור הגולם והמהר"ל מפראג שבימים אלו נחגגים 400 שנה לפטירתו.
. ספרים ומחקרים רבים נכתבו בנושא זה.רומנים רבי מכר, הצגות , אופרות ,בלטים , אלבומי קומיקס , וסרטים קלאסיים נוצרו על פי האגדה הזאת .יש אנשים שונים ברחבי העולם שהקדישו ומקדישים למחקרים עליה את חייהם.
ההשפעה של האגדה על התרבות הפופולארית המודרנית ובמיוחד על הספרות והסרטים העוסקים באנשים מלאכותיים אינה ניתנת לשיעור , והיא משמשת כיום כבסיס לענף תיירות משגשג במיוחד של העיר פראג. צאצאיו המרובים של מהר"ל ברחבי העולם כולם מתגאים בראש ובראשונה על כך שהם צאצאיו של יוצר הגולם.
אולם עד כמה שזה מדהים העובדה היא שאיש עד כה לא ניסה לחקור ברצינות את השאלה החשובה מכל :
מי יצר את האגדה המפורסמת הזאת וביצע לראשונה את הקישור בין המהר"ל מפראג ובין הגולם ? קישור שאינו מובן כלל מאיליו ?
מתי זה היה ?
ולמה ?
והתשובה המפתיעה היא :בניגוד לכל מה שמקובל לחשוב לא הייתה שום אגדה עממית קדומה בעיר פראג על גולם ועל המהר"ל . הסיפור כולו הוא המצאתו של סופר יהודי גרמני ,ברטולד אוארבך, שהמציא את הסיפור חיש מאין בשנת 1837 .הסיפור התפשט במהירות והפך להיות בתוך שנים בודדות ל"סיפור עממי" בעוד שיוצרו האמיתי נשכח לחלוטין.
ראו את התשובה לתעלומת מקורו של סיפור הגולם מפראג כאן

מי יצר את הגולם של המהר"ל מפראג?

http://www.notes.co.il/eshed/60482.asp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 − eight =