web analytics
קטגוריות
קומיקס

איך לארח אמן קומיקס שנוי במחלוקת בכיתה ?

 

איך מארחים בכיתה אמן קומיקס שנוי מאוד במחלוקת אורי פינק שמו ?

בשאלה חמורה זאת דנה בבלוג שלה הספרנית שרון שמדווחת על נסיונה בנושא ונותנת כמה עצות טובות למי שירצה להתנסות בכך על בשרו גם הוא .

ראוי מאוד לקריאה

 

ראו :

הספרנית שרון פוגשת את אורי פינק

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

5 תגובות על “איך לארח אמן קומיקס שנוי במחלוקת בכיתה ?”

גם אני לא מצליח להבין על מה מדובר. שתי "מחלוקות" אני זוכר בנוגע לפינק: הראשונה, לפני בחירות 90-ומשהו, הוציא את "ספר הג'ונגל" וקצת צעקו עליו. השנייה: ה"יומן לתלמיד" שלו, לפני שנה-שנתיים, עשה קצת רעש מסיבה לא ברורה. מישהו לא אהב איזו קריקטורה. אבל בין זה לבין "שנוי במחלוקת", הדרך ארוכה מאוד. למעשה, פינק הוא הראשון ליוצרי הקומיקס הממוסדים בארץ: מדור קבוע בן שנים בעיתון הנוער המוביל, התארחות בפסטיבלים, תערוכה גדולה, שלא לומר רטרוספקטיבית, באונ' ב"ש — נו, אם פינק שנוי במחלוקת, מה יגידו הפינגווינים?

הייתה תקופה של כמה שנים במהלך שנות התשעים שאורי פינק היה מתיצב בה מידי שנה בתוכניות הבוקר כדי להגיב על ולהתגונן מתלונות של הורים שהתכנים ביומני זבנג שלו המשחיתים את הנוער.
הייתה גם תלונה ממשרדו של נתניהו פעם על איזו אימרה מעליבה על נתניהו באחד מיומני זבנג.
אז אי אפשר לאמר שהוא חלק של הקונצנזוס

זהו, שאפשר. כשאתה יוצר הקומיקס הפופולארי והמחובק ביותר ע"י הקהל, אז אפשר. אם שר צועק עליך, או כמה הורים מתלוננים עליך, זה לא בדיוק אומר שאתה שנוי במחלוקת.

אלא אם אתה מרחיב את מהות ה"שנוי במחלוקת", ואז בעצם *כל-דבר שדנים בו לכאן או לכאן* הוא שנוי במחלוקת, כולל, שים לב, נתן זך, ביאליק, אלתרמן, אריאל שרון, עיתון "הארץ", ותרבות היידיש.

לא נעים להודות, אבל במקרה זה הקונצנזוס נמדד ע"י הצלחתך בשוק. ובתחום הזה, לאורי פינק אין שום דבר להתלונן עליו. אורי פינק הוא ה"ארץ נהדרת" של הקומיקס הישראלי.

לפינק יש הרבה זכויות בתור אומן הקומיקס הישראלי היחיד שממש מוכר בארץ, אבל השנים הראשונות של זבנג היו הרבה יותר טובו ויש לכך שתי סיבות: קודם כל פינק היה מוגבל אז לעמוד אחד והוא פשוט טוב יותר בסיפורים קצרים. דבר שני פינק צייר אז ציור פשוט, בו הוא טוב בניגוד להיום שהוא מצייר ציורים מורכבים מדי לצייר ברמתו (סליחה מראש).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × two =