web analytics
קטגוריות
תרבות

שובה של איריס יער אדלבאום

גלישה באתר קדמה גילה את הדיון המעניין הזה עלי בין  הסופר מואיז בן הראש ובין הבלוגרית איריס יער אדלבאום שאני מביא אותו כי אני חושב שיש בו עניין גם לקוראי "רשימות"  :

איריס: אלי אשד, בחור שכותב ברשימות כלל את שמי בפוסט שלו על :קונספירציות רבין, בתור אחת – קונספירטיבית "שמאשימה את הציונות בכל דבר רע". הניסיון להקטין את המסר באמצעות אזוטריה ואקזוטיקה. הוא כבר כמה זמן מנסה לגרור אותי, ובסוף הצליח.
אז זהו, עכשיו אני בחברת ברי חמיש. ומיכאל שרון . (מהימין דוקא) ממש. מה עושים עם האנשים האלה ?"

אורח :…אלי אשד פחות מפחיד אותי מאנשים שבשלטון שיום אחד לא יאהבו אותנו וישלחו משטרות.( תודה רבה א.א. )

איריס : הוא לא מפחיד אבל הוא מטריד והוא בהחלט מהווה מעין "הכשר פסאודו ספרותי-תרבותי" למגמות שכן מפחידות אותך. פעם אמרו שבשביל פשיזם צריך עו"ד ורופא שיתנו אישור לפשעים. היום, כדאי להוסיף, שצריך גם "איש רוח" או "סוכן תרבות" שיכשירם. ראה כה משקיעים המפחידים האמיתיים בגיוס אנשים כאלה למחנה שלהם…ולא בכדי.
בהתחלה חשבתי שהוא סתם לא נוטה לי חיבה (מותר), אך עברתי על תגובות קודמות שלו לפוסטים ומאמרים, ושמתי לב שהוא פשוט שומר חומות הלאום, בויכוח עם בלשנים סופרים וכל מי שבמשתמע חולק על האתוס והתרבות הציונית (מדינית). ובכלל, מי שקורא לעצמו 666 בתור ניקניים, מצליח להפחיד אותי קצת לפחות…
הפריע לי הניסיון לייצר הגדרות מקטינות, כלומר למיין אדם לקטיגוריה שולית (אנשי קונספירציה, מה שאני בכלל לא, הוא מסתמך על פוסט אחד שלי שבעיקר מתאר את הלך הרוח שייצר את הזאנר הזה בארצות הברית) כדי ליצור מעין אשליה של "קטיגוריה" כאילו זה עיסוקי בחיים. כאילו זה מה שאני כותבת עליו, כאילו זה "המקצוע" שלי. והמטרה היא ברורה, זה להעביר את הדיון לפסים הנוחים לו, מבחינה לאומית ולהשתיק. זה נקרא דה לגיטימציה. בתכתובת בינינו הוא טען שאני אנטישמית שמצדדת בפורטוקולים של זקני ציון (שמעולם לא קראתי אותם אפילו). זה, הבדיל אלף הבדלות בגלל שקטונתי, מה שעשתה לימור לבנת למשל לברנבוים לפני חודש. לקחת פעילות שלמה של אדם ולקטלג אותו כ"אנטישמי" בגלל אירוע שלא מצא חן בעיני שומרי הלאומיות. כמובן, וזה תמיד תמיד קורה, ממש באותם רגעים מתברר ששומרת הלאום הדגולה נמצאת בחקירה על שחיתות בענק. (היום, ידיעות אחרונות).
זה הפך לשיטה, לבצע לינץ' באנשים שדעותיהם לא ניראות למישהו, ובאותו זמן לגנוב מהמדינה, מסתבר שזה חיפוי נוח. בהשאלה, זו גם מקפצה לאנשים העוסקים בספרות ותרבות.

מואיז : פעם זה היה מי שתומך במצפן ,אחר כך מי שתומך במדינה דו לאומית

אחר כך כל מי שתומך בפלסטינאים
אחר כך כל שמי שאומר משהו על זה שהפלסטינאים צודקים במשהו
אחר כך כל מי שאומר משהו על האשכנזים
אחר כך כל מי שאומר משהו על הממשלה
הופך להיות לא לגיטימי, אויב העם, אנטישמי, סכנה לציונות, סכנה לעם היהודי, וכן הלאה.
אל תשכחו שמסורת החרמות היא עתיקה כמו העם היהודי. אבל חרם היה נעשה נגד אדם אחד או שניים, עוד מעט יצטרכו להחרים כאן מאה אלף איש לפחות.
שיטת הטקגוריזציה וההדרה מאוד מקובלת בישראל, היא עובדת טוב מאוד כנגד מזרחים מאז ומתמיד. לוקחים משפט שאמרת, מוציאים אותו מהקשרו, מכניסים לך שמונה משפטים אחרים שלא אמרת, ואופס, אתה האוייב הכי גדול של העם היהודי. תוך שמונה משפטים. תעשי למי שעושה לך את זה את ההיפך, פשוט תשימי ראי על מה שהוא אומר, ויצא טוב מאוד. הוא ירתח מזעם!!!

איריס : זן בדיוק הנקודה שמטרידה. כך למשל סקר היום של ויינט על עמדות הציבור מגלה שרבע מהנשאלים מאמינים ב"תיאוריית הקונספירציה" על רצח רבין (כלומר, לא מאמינים לגרסא הרשמית). שיעור זה יורד בפילוח לצעירים בלבד (תמיד ההשכחה והספין מצליחים, הזמן "מרפא" הכל). לפי שמעון פרס רבע מאוכלוסיית ישראל צריך לאשפז אותם. וזה הענין היחידי שערכו לגביו סקר, כך שאיננו יודעים מה עמדת הציבור על תככים גדולים אחרים (מלחמת קדש, ילדי תימן פרשת קסטנר ועוד מרקחות).
שמעתי שיצא סרט מדהים שנקרא "עיר החטאים" בתרגום חופשי, וזה הגרסא הפוליטית של דוגוויל, כלומר איך חבורת רמאית משתלטת על עיר. מישהו ציטט לי משם משפט שאומר בערך כל :כוח אינו כסף או משרות אלא השקר. אם אתה יכול להפיץ שקר ולהביא עיר שלמה לעשות כאילו זה אמת, למרות שהם יודעים שזה שקר, אז יש לך כוח.". ובאמת, הכוח של השלטון בישראל מאז ומתמיד הוכח בזה שהם מצליחים לעשות בדיוק את זה, ליצור את המצב שבו הציבור שיודע שמוכרים לו לוקשים ימשיך להקריא את הטקסט המבוקש, מרוב פחד.
אתה צודק באלף אחוז להעלות את מסורת החרם היהודי, שלא עשו לו בעצם דה קונסטרוקציה עדיין, או דיון מעמיק במופעים הציונים ומחולנים שלו. האם זה היה נפוץ גם במרוקו ? אני יודעת שבאיטליה כן, בגלל הרמח"ל, ואנחנו יודעים על שפינוזה.
החרם הוא אחד הדברים המזעזעים בעיני בהיסטוריה של הגלות, והוכיח עצמו כטעות שוב ושוב, ולדעתי הוא נמשך פה, במתכונת פסיכואנליטית – מה שלא נוח לשמוע, מגרשים מחוץ לטווח שמיעה. שרון ביטא את זה יפה מאד בנאום הפרידה מעמוס ירון (חסיד אומות העולם), כאשר סיכם :,עמוס, לא חשוב מה אומרים על המשבר עם האמריקאים בעולם, חשוב מה יודעים על זה פה.
כלומר, אנחנו חיים פה בבית משוגעים ממודר, אבל זו בעצם ה"מציאות החשובה", גם אם אינה דומה למציאות באמת.
לסיום, אלי אשד. אחרי שהוא עושה את העבודה המלוכלכת לממסד, הוא
מתחרמן מעל גבי הרשת עם משרד החוץ והתרבות אולי יזרקו לו כסף לעמוד בראש תרגום יצירות ישראליות לשפות זרות. הממסד לא צריך לעבוד קשה, תמיד יש מתנדבים תמורת כסף.

.

לעצם העניין: מעולם לא קראתי לאיריס אנטישמית ואני גם לא חושב שהיא כזאת. אני בהחלט חושב שהיא אנטי ציונית ( לא אותו הדבר ) וזה על סמך דבריה שלה .אם אני טועה כאן ,איריס , ואת לא אנטי ציונית את מוזמנת להבהיר זאת כאן ואני אתקן זאת מידית .

 איריס  מתייחסת כאן לדיון הזה שבו אני מבהיר זאת מפורשות ,וזה היה דיון ענייני שנסב על טענה של איריס שיש אפשרות שהאידיאולוג הציוני "אחד העם " ומקורבים אכן היו אחראיים בצורה זאת או אחרת למסמך "הפרוטוקולים של זקני ציון "טענה שאינני יודע אם איריס מאמינה בה ברצינות אבל לדעתי היא משקפת  את דעתה על הציונות כקונספירציה שטנית  מראשיתה . בכל אופן כפי שאפשר לראות מהדיון הנ"ל לא קראתי להחרמתה של איריס .בסך הכל התווכחתי איתה, גם זאת  הוכחה  נוספת לחברותי בקונספירציה ? 

עד כמה שזה מפתיע יש  דברים שונים שהועלו בבלוג של איריס שבהם דיעותיה אינם שונים בהרבה או בכלל משלי .

אכן כפי שאיריס ציינה נכונה העליתי את שמה בכתבה  על קונספירציות על סמך עניין רב שהיא גילתה בחוגי חובבי הקונספירציות בדיון שהיה לנו בעניין בתגובה לפוסט שלה  ושבו היא זיהתה את עצמה למיטב הבנתי  עם חברי קבוצה זאת.מפתיע אותי שהיא מתנגדת לאיזכור של שמה  ( שהיה רק ציון  אינפורמטיבי של עובדה   ותו לא  ללא שיפוטיות ) אחרי הכל זה רק מביא לה קוראים נוספים .

  אגב לגבי הכינוי המפחיד שלי ( הפתעה הפתעה ) : הוא ואריאציה על שמו  של גיבור  הסדרה האנטי קונספירטיבית האולטימטיבית "האסיר " .

 תודה על כל "המחמאות"  איריס ומואיז ,אני גאה לקרוא שאני בלוגר רגיל  נחשב לבעל השפעה כה עצומה וכה מקיפת כל  שאני יכול להביא לחרם על אנשים ואולי מי יודע  אני גם אחד מראשי הקונספירציה לפחות בזרוע התרבותית שלה.

אבל להבא אנא השתדלו  לדייק במסירת דברי בדיונים .

קישורים רלבנטיים

הקשר הישראלי

אל הבלוגרית איריס יער אדלבאום

הבלוג של איריס יער אדלבאום 

איריס יער אדלבאום לזכרה 

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

12 תגובות על “שובה של איריס יער אדלבאום”

שמאלנות דוגמטית ונאיבית כמו זו של שני אלה עושה לי רע בבטן. תתבגרו כבר, ילדים. אתם לא באמת משכנעים אף אחד.

כבעל שלושים אלף טון חילבה המאוחסנים אי שם פה בסביבה פונים אלי מדי פעם אנשים שונים ומנסים לגייס את ההון הפוליטי/קולינרי שלי למזימות שונות ומשונות.
לפני מספר חודשים פנתה אלי א.א בבקשה לקנות ממני טון וחצי של חילבה אותו היא רצתה לשפוך למוביל הארצי ובכך להסריח את כל תושבי מדינת ישראל ולערער את יסודותיה האיתנים.
כמובן שסירבתי ופניתי לרשויות החוק אך אלה לא עשו דבר בתואנה שריח אינו עבירה על החוק (אני מכיר כמה גרוזינים שיערערו טענה זו) ופטרו אותי בברכת סע לשלום.

מאז אני חיי בפחד נורא מאישה-שטן זו.
מה עושים?

למי בכלל איכפת משני הסהרורים האלה. מה שכיף בשמאלנים רדיקלים זה שאין להם שום השפעה, למרות כל הרוח שהם מנסים לעשות. זה מה שהופך את כל הצפייה בהם למשעשעת.

ב"קשקוש" הזה מושקע עמל אינטלקטואלי רב, כמעט כמו במפעלי המדעי-מחקרי, אך תוך ישום המתודולוגיה שלי למישור החברתי-כלכלי. המגמה היא לקדם אקלים חברתי-ציבורי בו השחיתות בריבוי היבטיה תמוזער.

אם את מעדיפה כתיבה שמנונית וטריביאלית, על פני קול צלול, חד ובעל עומק – אז יש רבים מאד כמותך. מה שמזין ומנציח את המורבידיות ויריד ההבלים של חלקים גדולים במרחב התרבות הישראלי.

על מניפולטיביות וחוסר יעילות
http://www.nfc.co.il/archive/003-D-12789-00.html?tag=19-42-49

אסופת מאמרי בנושא השחיתות בריבוי הבטיה
http://www.michael-sharon.com/corr.htm

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 × 4 =