web analytics
קטגוריות
מיסטיקה ותופעות מוזרות

הקשר הישראלי : מזימות וקונספירציות בתולדות ישראל

סקירה על תיאוריות קונספירציה לגבי אירועים שונות בתולדות מדינת ישראל.

עם מלאת עשר שנים לרצח רבין תיאוריות הקונספירציה לגבי מותו חיות ופעילות יותר מאי פעם ,יגאל
אמיר בעצמו השתכנע בנכונותן וסרט בטלוויזיה מנסה להוכיח את אמיתותן .
אולם תיאוריית הקונספירציה הזאת רחוקה מאוד מלהיות הראשונה או אפילו המעניינת ביותר והיא מן הסתם גם לא תהיה האחרונה.
להלן סקירה על פרשיות ותיאוריות קונספירציה שונות הקשורות בישראל .

תופעת תיאוריות הקונספירציה הטענות שמאחורי אירוע מסוים ויותר נכון שורה של אירועים שלכאורה אין קשר מיוחד בינם עומדת מזימה מתוכננת של קבוצה של בעלי כוח שהם אלו שמנהלים את העניינים "מאחורי הקלעים " הייתה קיימת מאז ומתמיד ולרוב תיאוריות אלו היו גם נכונות שהרי השליטה הפוליטית בכל מקום הייתה תמיד בידי קבוצות של בעלי כוח שניהלו אינטריגות זה נגד זה וכך זה נשאר עד היום . אולם במאות השנים האחרונות החלו להופיע טענות שאין רק "קונספירציות "רגילות " אלא גם קונספירציות כלל עולמיות המנהלות את העולם מאחורי הקלעים.
בעשרות השנים האחרונות מאז ראשית המאה העשרים החלו טענות אלו לצבור כוח והשפעה חסרות תקדים החל מהופעת ה"פרוטוקולים של זקני ציון " שהיו כביכול מסמכים שתיארו את ההשתלטות היהודית המתוכננת על העולם . כידוע מסמכים אלה היו פלגיאט של כתבי סטיריקן צרפתי שבעצמו ביצע פלאגיאט מספרי מתח של כותבי הרפתקאות בדיוניים אלכסנדר דיומא האב ואז'ן סו שהם ככל הנראה יצרו את הרעיון של קונספירציה כלל עולמית ( מנוהלת בידי מסדר הישועים) בספרי ההרפתקאות שלהם ומשם היגיע הרעיון לסוכנים הצארים שכתבו את הפרוטוקולים .
בשנים האחרונות בעיקר מאז שנות השישים ורצח קנדי שהביא לכל מיני תפיסות קונספירציה שונות ומשונות בארה"ב יותר ויותר צצים חובבי קונספירציות וקבוצות של מאמינים בקונספירציות שטוענות שהשליטים האמיתיים שמאחורי הקלעים אינן המנהיגים הנבחרים באופן דמוקרטי בידי האזרחים אלא ארגוני ממשל חשאיים קבוצות צבאיות נסתרות וארגוני ריגול סודיים וגורמים אלה מיותר לאמר אינם שמים את טובת האזרח בראש מעייניהם ..
תיאוריות אלו זוכים בשנים האחרונות לתפוצה כבירה וחסרת תקדים הודות למהפכת האינטרנט שדומה שהפך את האנושות לפרנואידית הרבה יותר ( דבר שנחזה בידי סופר המד"ב ג'ון ברונר שבספר שלו משנות ה-70 שבו תיאר את תוצאות מהפכת המידע THE SHOCKWAVE RIDER חזה בדייקנות את העניין הזה) דומה שתפיסה זאת הפכה בשנים האחרונות מקובלת מאוד בקרב הציבור הרחב במערב וגם ובעיקר בישראל ששוב אינו מרגיש כמי ששולט בגורלו אלא כמי שפוליטיקאים ואילי הון מושחתים מכוונים את גורלו מאחורי גבו

על פי ספירה חדשה במאגר שלוש בליון העמודים של גוגל יש היום ברשת לא פחות ממאה שמונים ושש אלף אתרים העוסקים בקונספירציות מסוגים שונים .בחנות הספרים הוירטואלית אמזון נספרו 1077 ספרים העוסקים בקונספירציות ועוד 120788 ספרים נוספים בחנויות שאינן קשורות באמזון . והם נמכרים היטב .הפרוטוקולים של זקני ציון הותיק אך שבהחלט פעיל ממשיך להימכר היטב .
כיום הפכה הקונספירציה לתעשייה בינלאומית שבמרכזה עומדים היהודים גם מדינת ישראל לפעמים כיוצרת ולפעמים כסתם כלי של הקונספירטורים .קונספירציות כלל עולמיות עומדות במרכז המותחנים של סופרים רבי מכר כמו דיויד מורל , רוברט לאדלום ודן בראון מחבר "צופן דה וינצ'י " שאפשר לראות בו את רומן הקונספירציה האולטימטיבי אילולא היה תואר זה שייך כבר לרומן של אומברטו אקו "המטוטלת של פוקו " שהוא ללא ספק היצירה הטובה ביותר בתחום זה.
וגם לישראל חדרו התיאוריות הקונספירציה וכיום נשמעות כאן יותר ויותר מהם.
מספר התיאורטיקנים של הקונספירציות כיום בישראל אינו קטן כלל. רבים מהם ניתן למצוא ברשת , והם כוללים נציגים פעילים ביותר ברשת כמו מיכאל שרון המאמין בקיומה של כת שטן שהיגיעה לדרגים הבכירים ביותר  בישראל ואיריס אידלבאום יער המאמינה שהתנועה הציונית לדורותיה עומדת מאחורי חליי האנושות .

כמה מהם אנשים ידועים למדי כמו איש העסקים מ"פיקנטי " משה בדש שחיבר כמה ספרים כמו "השיטה" ו"העלוקות " שהופיעו בהוצאת הספרים שלו "עם אובד " שבהם האשים ארגונים ממשלתיים ועסקיים שונים בקונספירציות כנגד האזרח.

כיום אחד האתרים הבולטים באינטרנט הישראלי הוא אתר מיוחד המוקדש לקונספירציות הלה הוא אתר תיק דבקה שמראה כיצד כל דבר בעולם קשור לכל דבר וכי העולם עומד להיחרב בשניות הקרובות. את האתר קוראים לטענת מפעיליו יותר ממיליון איש .
תיק דבקה הוא כמובן רק קצה הקרחון. וגם בסיפורי מותחנים ישראליים כמו סיפוריו רבי המכר של אורי אדלמן ניתן למצוא תיאוריות קונספירציה שונות אם כי אלו עדיין לא היגיעו לתיחכום חובק העולם של העמיתים בחו"ל. אבל מן הסתם הם עוד יגיעו.

סיפורי הקונספירציות הישראליים הם באמת רבים מספור אבל להזכיר את כולם יש צורך באנציקלופדיה.
וכאן נציג רק כמה מהבולטים בינהם .

קונספירציות ישראליות

מתי התחילו בדיוק הקונספירציות הקשורות לישראל ?

יש שמתחילים אותם כבר עם ראשית הישוב עם הארגון החשאי "בר גיורא " קודמו של ארגון "השומר". . ארגון זה נוסד ב-1907 בפגישה חשאית
בביתו של נשיא המדינה לעתיד יצחק בן צבי ביפו בידי שורה של אנשים ידועים שכללו מלבד בן צבי את ישראל שוחט את השומר אלכסנדר זייד יחזקל חנקין ואחרים. ארגון בר גיורא נועד להוציא לפועל את רעיון ההגנה העצמית האקטיבית של ראשוניה עליה השניה שהגיעו לארץ לאחר הפוגרומים בקישינוב . אגודת הסתרים עצמה ביקשה להיות קבוצת לחץ דומיננטית בישוב שתפעל לשינויים דרסטיים ויש שטוענים שהם לא בחלו באיומים באלימות ואפילו ברצח.הייתה זאת הקבוצה הראשונה בהתיישבות
הציונית שצברה בידיה כוח של ממש שבו השתמשו על מנת ליטול לידיהם את השמירה בחוות ומושבות שונות .חברי "בר גיורא " הקימו ב –1909 את ארגון השומר שנועד להיות אירגון גדול יותר וחשאי פחות שיפעל בהנהגת אנשי בר גיורא וישמש כמעין זרוע ציבורית שלו .אנשי השומר בהנהגת אנשי בר גיורא נאבקו למען השלטת שמירה עברית ברחבי ההתיישבות היהודית והם נאבקו גם באנשי ארגון "קונספירטיבי " אחר קבוצת המרגלים "נילי" בראשות אהרון אהרונסון שריגלו במלחמת העולם הראשונה למען הבריטים וכנגד התורכים דבר שלדעת אנשי בר גיורא והשומר סיכן את הישוב היהודי בארץ, מה שהיה כנראה נכון .אנשי השומר תפסו את בכיר נילי יוסף לישנסקי ולאחר משפט שעשו לו החליטו להסגירו לידי התורכים ולפי כמה מקורות אף ניסו לחסלו .
אנשי "בר גיורא והשומר היו קשורים גם לפרשת קונספירציה הידועה הראשונה בארץ שכמו האחרות קשורה למעשה רצח של בכיר בישוב היהודי .

1. רצח דה האן .

 יעקב דה האן .

יעקב ישראל דה האן היה משורר ועיתונאי יהודי בעל נטיות הומוסכסואליות מהולנד שבצעירותו היה סוציאליסט . ב-1919 היגיע כעיתונאי לארץ ישראל ושם חל בו שינוי דרסטי הוא הפך ליהודי חרדי והפך לאישיות בולטת ביותר בקהילה החרדית בירושלים הודות לכישוריו האינטלקטואליים והפוליטיים . למעשה הפך לדובר היהודים החרדיים בפני השלטונות הבריטיים . הוא התגלה כמתנגד קיצוני ביותר של התנועה הציונית וניסה לקשור קשרים בין החרדים והמלך עבדאלאלה הירדני וליצור נתק מוחלט בינם ובין הציונים . ראשי הישוב הציוני חששו מאוד מפעילותו של דה האן שנראתה כמסכנת את הישוב וראו בו בוגד ברעיון הציוני . הם שלחו אל דה האן מכתבי איומים שנחתמו בשם "היד השחורה ". לבסוף התקבלה ההחלטה בידי מי שהחליט בצמרת הישוב לרצוח את דה האן הרצח הפוליטי הראשון בישוב היהודי ב-1924 שהתבצע בידי אנשי ההגנה וככל הנראה על ידי אברהם תהומי מפקד ההגנה בירושלים.

לא ברור אם תהומי עצמו לחץ על ההדק הוא מעולם לא הכחיש את מעורבותו אם כי רמז תמיד שלא לחץ ממשית על ההדק ,השאלה המעניינת היא כאן היא לא מי ירה אלא מי נתן את ההוראה ועל כך יש חילוקי דעות גדולים עד היום גם משום שקבוצות ואנשים שונים בישוב לקחו לעצמם את הקרדיט בגאווה.

כך למשל הבלש הפרטי הראשון של הישוב דוד תדהר שהיה אז שוטר הצהיר תמיד שאם היו נותנים לו לבצע את הפעולה היה מבצע אותה .והוא סייע בהסתרת המבצעים .
תהומי עצמו הזכיר את יצחק בן צבי כמי שנתן לו את ההוראה אולם חוקרים שונים טוענים שגם בן צבי שאמנם לא היה זר לקונספירציות מימיו בארגון בן גיורא לא היה בכיר מספיק כדי להחליט על מעשה כזה בעצמו . תאומי הזכיר את שמו של פנחס רוטנברג לימים מייסד חברת חשמל כמי שהיה קשור בפעולה ( רוטנברג היה אחראי ברוסיה לחיסולו של האב גאפון סוכן צארי שהביא לפריצת מהפכת 1905 ברוסיה ונמצא בידי חוגי המהפכנים כבוגד ) הושמעו שמות שונים כמו של אליהו גולומב מפקד אירגון "ההגנה " ושל רחל ינאית בן צבי ומניה שוחט ידידתה ממנהיגי אירגון "השומר " ( שהייתה פעילת אירגון מהפכני וגם סוכנת כפולה של משטרת הצאר בעת שחיה ברוסיה ) שהואשמו במשך השנים כמעורבות בארגון הרצח .בן גוריון עצמו טען לפחות בהזדמנות אחת שאת הפעולה ביצעה קבוצת אנשי השומר בראשות מניה שוחט .
אולם ההאשמה המעניינת מכל היא כנגד מנהיג הישוב דוד בן גוריון שיש שטוענים שרק לו הייתה הסמכות להחליט על פעולה כזאת. בן גוריון שהואשם בכך זמן קצר לאחר הפעולה הכחיש זאת תמיד בתוקף ותהומי הכריז תמיד שלא ידוע לו על מעורבות של בן גוריון אם כי יתכן בהחלט שאם הייתה כזאת לא היו טורחים לספר לו עליה , הוא היה יודע רק מה שהוא היה צריך לדעת.

החוקר שמעון רובינשטיין טוען כיום שבן גוריון היה האיש שנתן את ההוראה מאחר שרק לו הייתה את הסמכות והכוח להקים בית דין פוליטי מיוחד של ההגנה שבו הוחלט על ביצוע הרצח . רובינשטיין אגב משבח את בן גוריון על החלטתו האמיצה לבצע את הרצח מאחר שהבין את הסכנה הגלומה בדה האן לטווח הארוך.
בספר קונספירציות חרדי מעניין בשם "הקדוש דה האן : הרצח הציוני הראשון בארץ ישראל " שנכתב בידי צבי משי זהב ויהודה משי זהב נטען שלא רק לבן גוריון הייתה יד במעשה אלא גם לז'בוטינסקי ולמעשה לכלל מנהיגי הישוב הציוני והמטרה ברורה להאשים את כולם ברצח "הקדוש " דה האן. אלא שספק רב אם בן גוריון היה מסתיר את מעורבותו בפרשה שכן זאת מעולם לא נחשבה לפעולה שלילית בישוב .

2. רצח ארלוזורוב .

ב-1933 נרצח המנהיג מפא"י הבולט חיים ארלוזורוב בשעה שטייל עם רעייתו על חוף ים תל אביב. ארלוזורוב שניהל את המחלקה המדינית של הסוכנות בירושלים נודע בגישתו המתונה מאוד לבריטים ולערבים בניגוד לחבריו כמו בן גוריון שהיו ניציים יותר. סביר להניח שאם ארלוזורוב לא היה נרצח הוא היה הופך למתחרה העיקרי של בן גוריון ואולי אף תופס את מקומו כמנהיג הישוב. אם כך היה קורה אין לדעת אם הישוב היהודי היה זוכה בעצמאות שכן לא היה לו את כוח הרצון האדיר של בן גוריון שתרם תרומה כה מכרעת לניצחון הישוב.

.ברצח הואשמו כמה פעילים רביזיוניסטיים כמו אב"א אחימאיר ( אביו של שדרן הטלוויזיה יעקב אחימאיר ) שנחשב לאידיאולוג ולמסית לרצח אברהם סטבסקי ( שזוהה כיורה בידי אישתו של ארלוזורוב ) ו צבי רוזנבלט שנחשבו למבצעים. רוזנבלט זוכה, אך סטבסקי הורשע – וזוכה בעירעור, כיוון שלא ניתן היה אז להרשיע אדם ברצח על סמך עד יחיד ( העדות של הגב' ארלוזורוב). הרביזיוניסטים עצמם האשימו תחילה את הקומוניסטים, ולאחר מכן נאחזו ב"הודאה" של שני פושעים ערבים שהודו ברצח וחזרו בהם והודו שוב – הודאה שהייתה בלתי-אמינה בעליל.אך היא הוסיפה לסבך העצום של הפרשה.

אפילו הבלש המפורסם גיבור החוברות הפופולאריות של התקופה דוד תדהר (שהיה מעורב בפרשת רצח דה האן ) היה מעורב בפרשה ,הרוויזיוניסטים ביקשו מימנו לחקור אותה עבורם אולם לדבריו הוא קיבל "רמז " מהמשטרה הבריטית לשמור מרחק מכל העניין .

סטבסקי ורוזנבלט טענו תמיד לחפותם .אבל אישים כמו בן גוריון האמינו תמיד באשמתם למרות שאלה הכחישו זאת עד יומם האחרון . הפרשה פילגה את הישוב ובמשך עשרות שנים עד שב-1982 הוקמה וועדה המיוחדת בידי מנחם בגין לחקור אתה פרשה. ועדה זאת קבעה פה אחד כי אברהם סטבסקי וצבי רוזנבלט לא היו רוצחי חיים ארלוזורוב, וכי לא היתה להם כל יד ברצח. אך מאידך קבעה הוועדה כי אינה יכולה לקבוע מי היו הרוצחים, ואם היה זה רצח פוליטי או "קרימינאלי ". .החלטה זו לא שמה קץ למחלוקת בשאלת רצח ארלוזורוב, והיא ממשיכה לרחוש עד עצם היום הזה .
לאורך השנים הושמעו כמה תיאוריות מסקרנות במיוחד לגבי הרצח .תיאוריה אחת טענה שאנשי הבולשת הבריטית הם שרצחו את ארלוזורוב כדי לסכסך בין הקבוצות בישוב דבר שבו הצליחו מעל ומעב לכל הציפיות .
תיאוריה אחרת של החוקר שמואל דותן בספרו "האדומים " על תולדות המפלגה הקומוניסטית בארץ ישראל טענה שאנשי המפלגה הקומוניסטית הארץ ישראלית הפ.ק.פ הם שהרגו את ארלוזורוב שהיה שנוא עליה מסיבות שונות.

. תיאוריה שלישית מסקרנת במיוחד שזכתה לפרסום רב בשנים האחרונות טוענת שהרצח בוצע בידי שליחיו של המנהיג הנאצי גבלס .זאת משום שלפי טענה זאת ארלוזורוב שהיכיר את אישתו של גבלס  מגדה    ( שגדלה אצל הורים מאמצים יהודיים ) ויש הטוענים שהיה מאהבה.  מגדה כונתה במידה רבה של צדק "הגברת הראשונה של הרייך השלישי " ומכל בחינה הייתה האישה החזקה ביותר במישטר הנאצי.

על פי הטענה בתחילת שנות ה-30 חזר ארלוזורוב לגרמניה בניסיון לשכנע את הנאצים לשחרר את רכושם של היהודים ולאפשר להם לעלות למדינת ישראל. הוא ניסה ליצור קשר עם מגדה, אבל היא טרקה לו את הטלפון בפרצוף בהזהירה אותו שקשר כזה מסכן אותה .וגבלס היה נחוש בדעתו למחות את הכתם הזה בעברה של אישתו ( אם כי הוא עצמו היה רחוק מאוד מלהיות נאמן למגדה ) ושליחיו הם שביצעו את הרצח כמה ימים לאחר שארלוזורוב חזר ממסעו בגרמניה כדי שלא תישאר עדות חיה לרומן הזה של אישתו . אולם עד היום לא הופיע שום שמץ של ביסוס אמיתי לטענה זאת יותר מלטענות האחרות וגם לא ברור מדוע היה גבלס צריך להיטרד כל כך מהמשך קיומו של ארלוזורוב בארץ ישראל הרחוקה וכלל אין זה ברור שאכן היו בינו קשרים אינטימיים כל שהם בעבר עם אישתו של גבלס או שגבלס נטרד אי פעם בגלל עברה.והוא אף לא הזכיר את העניין כלל ביומנו האינטימי שבו כתב בפרטנות מדהימה על כל דבר שאירע לו מידי יום ביומו.

בכל אופן מתחקיר שאותו עשתה הטלוויזיה הגרמנית בנושא לפני כמה שנים נטען שאי אפשר לדחות את ההשערה הזאת על הסף .

מגדה גבלס "הגברת הראשונה של הרייך השלישי "  האחראית האמיתית לרצח ארלוזורוב ?
אפשרות נוספת שלמיטב ידיעתי איש לא העלה אותה עד כה היא שמאחורי הרצח לא עמד דווקא גבלס עצמו אלא היתה כאן  פעולה עצמאית של אישתו הקנאית הנאצית המטורפת מגדה ,שלה היה אינטרס לדאוג שהיהודי שאיתו הייתה קשורה בעבר ימחק מהעולם. כידוע מגדה גבלס הייתה נאצית פנאטית כל כך שהתחננה לפני היטלר בשעותיו האחרונות שימשיך להוביל את מאבקה של גרמניה עד לניצחון ולאחר מכן היא ובעלה הרעילו את ילדיהם ואת עצמם.אולי היא זאת ששלחה את רוצחיו של ארלוזורוב על דעת עצמה?

על מגדה גבלס ראו עוד כאן.

3. האם מדינת ישראל אחראית לרצח ישראל קסטנר ?

פרשת ישראל קסטנר הייתה אחת הפרשות שהסעיר אז את הציבור הישראלי בשנות החמישים .קסטנר שהיה מנהיג ציוני ועיתונאי בהונגריה ( וסבה של השדרנית מירב מיכאלי ) , מצא את עצמו במהלך מלחמת העולם השניה והכיבוש הנאצי של הונגריה כאחד ממנהיגי הקהילה. הוא ניהל מו"ם חשאי עם הנאצים ובראשם אייכמן להציל יהודים נבחרים תמורת סחורות ממדינות ניטראליות. אלפים ניצלו כך בעוד שמליונים אחרים מתו במחנות הנאצים .לאחר המלחמה השתקע קסטנר בישראל והפך לפעיל של מפאי אך בתוך כמה שנים נמצא מסובך במשפט דיבה חסר תקדים לאחר שנאלץ להאשים אדם בשם מלכיאל גרינוואלד שהאשים אותו בפמפלטים שונים שחילק בשיתוף פעולה פלילי עם הנאצים ובעזרה בהודעה שיקרית במשפטי נינרברג לקצין נאצי בשם רודולף בכר שהביאה לשחרורו. .היועץ המשפטי של המדינה תבע את גרינוואלד על הוצאת דיבה אך בית משפט מחוזי קיבל ב-1955 את רוב טענותיו של גרינוואלד . והגשת ערעור על משפט זה שהפך לשערורייה רבתי הביאה להתפטרות הממשלה הקואליציונית בישראל . לבסוף החליט בית המשפט העליון לזכות את קסטנר מאשמת שיתוף הפעולה עם הנאצים אך אישר את אשמתו בעדות הכזב שנתן לטובת קורט בכר בנינרברג.
אך זמן קצר לאחר המשפט נורה קסטנר בידי מתנקשים ומת מפצעיו ב-1957.


מיד נמצאו מי שטענו שכל הרצח היה קונספירציה של מפלגת מפאי השלטת בהם העיתונאי אורי אבנרי שהיה בין ראשי מאשימיו ותוקפיו של קסטנר לצד שמואל תמיר .לדעתם הממשלה הייתה מעונינת להיפטר מקסטנר משתי סיבות : האיש ידע יותר מדי על השלטון מחדליו ופשעיו ובדרך זאת יכול היה גם השלטון להסיח את דעת הציבור מהנסיגה מסיני שהתבצעה באותו הזמן . אבנרי הוסיף וטען שהשלטון האמיתי אינו כלל בידי ממשלה נבחרת "שאינה אלה תיאטרון בובות של בי ג'י " ( בן גוריון ) אלא בידי חוג אנשים שמאחורי צל גבו הרחב של בן גוריון להם קרא אבנרי "היד השחורה" שירותי הביטחון או "מנגנון החושך " כפי שכינה אותם אבנרי במאמרים שונים בשבועון והם לטענתו היו מעונינים ברצח קסטנר כדי להכשיר את הקרקע להפעלת חוקי חירום חדשים שמטרתם לסתום סוף סוף את פי העיתונאות החופשית ועל מנת לחסל אישים בלתי רצויים בצורה לא חוקית .את תיאורית הקונספירציה חיזקה לכאורה הטענה שאחד הרוצחים זאב אקשטיין עבד בשירותי הביטחון .
בעיתון מתחרה לזה של העולם הזה "רימון " שנערך בידי הסופר יחזקל לובפאן ("עידו סתר ") נטען שאכן הייתה כאן קונספירציה אך כזאת שכוונה נגד השלטון . "רימון אגב מומן בידי איסר הראל ראש שירותי הביטחון .
ברצח קסטנר אכן הייתה מעורבת מחתרת אך לא כזאת שהייתה קשורה לשלטון . הראל פירסם מאז ספר שבו הכחיש בלהט את הטענות שרצח קסטנר היה קונספירציה שילטונית וגם אורי אבנרי חזר בו מאז מטענותיו אלה.
כאשר הרוצחים של קסטנר שוחררו לבסוף הם מעולם לא הביעו חרטה על המעשה וכאשר התראיין אקשטין על הפרשה בשנות התשעים הכריז שהיה עושה זאת שוב רק לא היה יורה בו באקדח אלה מטביע אותו בביב שופכין כראוי לו .

ראו על כך ביתר פירוט כאן :

האמת על פרשת ישראל קסטנר

4. האם   רצח קנדי בוצע בידי המוסד ?

רצח קנדי הוא כמובן פרשת הקונספירציה הגדולה של המאה הקודמת . עשרות ומאות תיאוריות הושמעו על מי באמת רצח את קנדי ולרוב נטען שזה לא היה לי אוסוולד מי שנאשם ברצח. . הרוסים הקובנים אנשי המאפיה האף בי אי ועוד ועוד ועוד . הסופר עידו סתר ( חזי לופבן שבזמנו היה עורך העיתון "רימון "ש הוזכר למעלה בשירות איסר הראל והיו לו קשרים על השירותים החשאיים ) פירסם ספר בשם "עוז יעוז נגד רוצחי קנדי " שבו טען שהרוצחים היו שליחי הסינים שרצו לרצוח גם את המנהיג הסובייטי חרושצ'וב אלא שנעצרו ברגע האחרון בידי הסוכן הישראלי עוז יעוז .
ונראה היה שבלתי אפשרי ששמה של ישראל לא ישתרבב גם הוא לפרשה זאת .. ואכן בספר "הדין הסופי" של מיכאל קולינס פייפר נטען שהכוח המניע מאחורי רציחת הנשיא קנדי היה לא אחר מאשר ארגון המוסד זאת מאחר שקנדי הכעיס את בן גוריון בתביעתו לשים קץ לתוכנית הגרעינית. וכך המזימה הייתה של המוסד בשיתוף פעולה עם הפשע המאורגן האמריקני ובכיר בסי אי אי שהיה למעשה סוכן ישראלי . לדעת פייפר גם מנחם בגין ויצחק שמיר שהיכירו גנגסטרים יהודיים שונים שסיפקו לארגוניהם האצ"ל והלח"י נשק בשנות ה–40 היו מעורבים בקנוניה. פייפר מזכיר את העובדה שג'ק רובי האיש שרצח את רוצחו של קנדי אוסוואלד נפגש עם עיתונאים ישראליים בערב לפני שחיסל את אוסוואלד .יש שטוענים שגם יצחק רבין היה בדיוק אז בדאלאס ויתכן שגם הוא היה מעורב ברצח .
מאז מותו של קנדי מת גם בנו ג'ון פי קנדי בהתרסקות מטוסו. לדעת מומחה הקונספירציות בארי חמיש מטוסו התפוצץ . והיה כאן רצח מתוכנן וזאת מאחד שקנדי בעיתונו פירסם מאמר מפורט של 13 עמודים ( היחיד מסוגו בארה"ב ) שבו בדק את האפשרות שרצח רבין היה קונספירציה כפי שטען חמיש .

ראו עוד על תיאוריות ההתנקשות בנשיא קנדי:

כל מתנקשי הנשיא 
5.

האם השמדת הליברטי הספינה האמריקנית "הליברטי "ב- 1967 הייתה  מזימה משותפת של ישראל וארה"ב ?

ליברטי ,ספינה אמריקנית שהופצצה בידי ישראל .

ב-8 ביוני 1967, היום הרביעי למלחמת ששת הימים , תקפו מטוסים של חיל האוויר הישראלי וספינות טורפדו של חיל הים את ספינת הביון האמריקנית ליברטי " , ששייטה במים בינלאומיים ליד על-עריש, ועקבה אחר המלחמה באמצעות ציוד ההאזנה שלה.. מתוך 294 אמריקנים שהיו על הסיפון, נהרגו 34 ונפצעו 172. הפרשה הביכה מאוד את ישראל, שמיהרה להודות בטעות, ולהתנצל על התקרית. ההסבר הרשמי היה שבערפל הקרב ששרר, לא זיהו המטוסים והספינות הישראליות את כלי השייט האמריקני כספינה ידידותית, וסברו שמדובר בספינה מצרית. גם ועדה אמריקנית שחקרה את הפרשה הגיעה למסקנה דומה: הישראלים הטביעו את הספינה, אך זו הייתה טעות בזיהוי.
בספר בשם מבצע ציאניד: כיצד הטבעת הליברטי כמעט וגרמה למלחמת עולם שלישית" טען העיתונאי הבריטי פיטר הונאם האיש שחשף את פרשת וענונו והיה לו הכבוד המפוקפק להיות מגורש לאחרונה מישראל כי התקפה ישראלית על ספינת ביון אמריקנית במלחמת ששת הימים הייתה למעשה מזימה אמריקנית-ישראלית, שנועדה לספק לארה"ב עילה להתערב במלחמה ולפגוע במשטרו של נאצר, ידידה הנאמן של בריה"מ במזרח התיכון. לדעתו לא היה כל בלבול בהתקפה הישראלית על הספינה . ישראל ידעה כל השמן שהמדובר בספינה אמריקנית וארה"ב ידעה שעומדת להיות עליה התקפה ישראלית , הספינה נשלחה במיוחד על מנת שתותקף על ידי ישראל .
לטענתו של הונאם הישראלים, לפי התוכנית, אמורים היו לבצע משימה פשוטה – להטביע את הספינה. לאחר מכן היו האמריקנים מטילים את האשמה על הנשיא נאצר, ותוקפים את קהיר, בת בריתה של מוסקבה במזרח התיכון, בסיועה של ישראל שממילא רצתה להביס את מצרים במלחמה.
אלא שבניגוד לתיכנון לא הצליחו הישראלים להטביע את הספינה ואנשי צוותה שהצליחו להימלט למלטה ולהעיד שהמדובר היה בהתקפה ישראלית .וכך נכשלה התוכנית . הטבעת הליברטי והטלת האשמה על מצרים ועל הסובייטים הייתה מאפשרת לנשיא ג'ונסון לעשות כמעט הכל – אפילו להפיל פצצת אטום על קהיר", טוען הונאם" אבל דווקא כאן ניכשלו הישראלים . גם אנשים אחרים חוץ מהונאם טוענים שבפרשת ליברטי היה טיוח של המימשל האמריקני שנועד לנקות את ישראל ואולי גם את עצמו .

ראו עוד על פרשת הפצצת ה"ליברטי"

היום בו תקפה ישראל את ארצות הברית 

6. האם  רצח רבין היה מזימה של שמעון פרס  ?

הקונספירציה המפורסמת מכל כיום בישראל נראית כהעתק מדויק של הטענות שהושמעו אחרי רצח קנדי . ב-1995 נורה ראש הממשלה יצחק רבין בידי כדורי מתנקש יגאל אמיר ומת זמן קצר לאחר מכן. לכאורה המקרה היה ברור המדובר היה במתנקש בודד . אולם כבר זמן קצר לאחר מכן החלו להישמע רמזים שהמדובר היה יותר מכך . האיש הראשון שדיבר על קונספירציה היה דווקא היסטוריון מכובד מיכאל הרסגור ומהר מאוד החלו להיות מופצים בציבור ובראש ובראשונה בחוגי הימין שהואשמו בפרשה סיפורי קונספירציות שבהם כיכב השב"כ ומי שתגלה כמושתל השב"כ ידידו של אמיר אבישי רביב .
השמועות כללו את הטענות שממאבטח של רבין יורם רובין שנפצע בהתנקשות התאבד או חוסל כדי להשתיקו והוא נקבר בחשאי
סיפור אחר היה שהשב"כ באישורו של רבין שתל כדורי סרק באקדחו של יגאל עמיר והתכוון לתפוס אותו על חם בפרובוקציה נגד הימין לקראת הבחירות אבל הוא או אחיו חגי החליף את הכדורים ברגע האחרון ובכך נהרג רבין . לפי טענה אחרת המאבטח של רבין השתהה במכוון 10 שניות כדי לאפשר לעמיר לירות .
השמועות התפשטו כל כך עד שחבר כנסת בא גד ממולדת אף דרש לדון בכנסת על הקונספירציה לרצח רבין והביא כהוכחה את הקריאות שהשמיע אמיר לפני הרצח "סרק סרק " וקבע שהשב"כ ידע הכל על עמיר ותכניותיו אבל לא עצר אותו מראש .
העיתונאי אורי דן המקורב לאריאל שרון טען בספר בשם "פשעים ממלכתיים" שפורסם רק באנגלית מ-1996 כי השב"כ הוא שיזם את ההתנקשות בראש הממשלה כהתנקשות מבוימת שתפגע בליכוד ותביא לניצחון רבין בבחירות אלא שהתוכנית השתבשה ורבין שילם בחייו . הוא טען שהקשר בוצע בידיעתו של רבין
.מאז התפשטו השמועות וסופר הקונספירציות בארי חמיש פירסם ספר בשם "מי רצח את יצחק רבין ?" שבו טען שיגאל אמיר כלל לא ירה ברבין. מאז פורסמו עוד לפחות חמישה ספרים נוספים התומכים בגירסתו זאת של חמיש . ניסיונות שנעשו להוריד את ספרו של חמיש מהמדפים רק הפכו אותו לסוג של רב מכר אלתרנטיבי .. אחד הספרים המעניינים שפורסמו בסוגיה הוא רומן שנכתב ברוסית וטוען שרבין כלל לא מת בהתנקשות אלא הוברח להונג קונג ושם הוא נמצא עד היום ( ביחד עם אלביס פרסלי וקנדי מן הסתם שגם לגביהם נפוצו שמועות דומות ) .
כיום חוגים נרחבים ביותר בימין מאמינים בלב שלם בתיאוריה זאת ( שאחרי הכל משחררת אותם מכל אשמה ברצח ראש הממשלה ) וכמו לגבי רצח קנדי יש היום אגודה לחקירה מחדש של רצח רבין בראשות יעקב הרקר שחברים בה פרופסורים ודוקטורים כמו פרופסור הילל ויס פרופסור אריה זריצקי ראש החוג לגנטיקה באוניברסיטת בן גוריון.

7. האם ואנונו היו מושתל של המוסד?

מרדכי ואנונו.

ב-1986 פנה איש הכור הגרעיני לשעבר וסטודנט תמהוני במקצת או הרבה בשם מרדכי ואנונו אל העיתון הבריטי סאנדי טיימס והיציע לתת לו מידע מפורט על היכולות הגרעיניות של ישראל שאסף בעבודתו בכור הגרעיני בדימונה שיוכיח אחת ולתמיד שבידי יש פצצות אטום. העיתון הסכים בשמחה וקישר את ואנונו עם העיתונאי חובב הקונספירציות פיטר הינאם אך נציגי ישראל שנודע להם על כל העניין הערימו על ואנונו באמצעות סוכנת יפה שריל בן טוב שהשתמשה בשם הבדוי "סינדי" .
ואנונו נסע איתה לאיטליה ושם נעצר בידי נציגי המוסד והברח לישראל ושם בילה 18 שנים מחייו במעצר מבודד עד ששוחרר רק לאחרונה תוך התנגדויות קשות מהממסד הביטחוני שחושש ממנו עד היום.
אך במשך הזמן הועלו הטענות כי כל העניין מתחילתו היה מזימה של המוסד הישראלי . הועלתה השאלה כיצד אדם כה לא מתוחכם כואנונו הצליח לצלם ללא מפריע את מתקני הכור הגרעיני בדימונה ? אלא אם כן משיהו עזר לו מבפנים . הועלתה הטענה כי לאמיתו של דבר כעל העניין היה מזימה מתוחכמת מאוד שואנונו שיתף עימה פעולה ביודעין או שלא ביודעין של המוסד להעביר הזהרה לערבים כי בידי ישראל יש נשק גרעיני .
המדען פרנק ברנבי, אחד מתומכיו הגדולים של וענונו טוען שהמוסד גילה מראש את תוכניותיו של וענונו והחליט לתת לו את האפשרות לספר את סיפורו והחטיפה והמשפט רק שימשו כאמצעים לחיזוק אמינותו . וענונו היה הדרך לגלות לעולם על כוחה הגרעיני של ישראל מבלי שישראל תצטרך לעשות זאת בעצמה. סביר להניח כי מדינת ישראל אכן לא תכננה מראש את "שליחותו" של וענונו אולם משזו התרחשה יכולה הייתה לנהוג באחת משתי דרכים : להתעלם מכל ההתרחשות ומן הפרסומים וכלל לא להגיב עליהם או לחילופין לנהוג כפי שנהגה. ייתכן כי אם ישראל הייתה שותקת ולא עושה דבר הדבר היה גורם לדעיכתה המהירה של הפרשה. ייתכן שישראל החליטה שהאינטרס שלה מחייב להשאיר את הפרשה באור הזרקורים כדי להעביר דרך וענונו מסר לעולם ולערבים.
מדינת ישראל הבליטה בפעולתה עד כמה חשוב ומשמעותי הוא המעשה והמידע שמסר וענונו מבחינתה. ולמעשה אישרה בכך את כול המידע שמסר.
ואנונו עצמו רמז על האפשרות הזאת שהוא היה כלי בידי המוסד ברעיון שנערך עמו שלא ביודעין בכלא בידי אנשי הביטחון שם. אך אם כך הוא כי אז מדוע מגלה הממסד הביטחוני עוינות כה גדולה לאיש שהיה בסופו של דבר רק כלי שרת בידיו . נראה שואנונו אכן היה בדיוק מה שטוען שהיה פעיל שלום שניצל את חוסר הזהירות והטיפשות של אנשי הכור הגרעיני ולא הייתה כאן מזימה גדולה של המוסד הישראלי. . ייתכן בהחלט שתיאוריות הקונספירציה האלה הן פרי המצאה של שירותי הביטחון הישראליים שמנסים באמצעותם להציל משהו מכבודם האבוד על ידי הצגתם כערמומיים יותר ממה שהיו למעשה .

8. האם בוש פוצץ את מגדלי התאומים בשיתוף פעולה עם ישראל ?

סיפור הקונספירציה החדש והמפורסם ביותר שבו מעורבת ישראל הוא ללא ספק פיצוץ מגדלי התאומים בספטמבר 2001 ש"לכאורה " בוצע בידי אנשי אוסמה בן לאדן ..
כיום יש כבר טענות הן באתרים באינטרנט והן בספרים מכובדים כביכול שנכתבים בידי פעילי שמאל באירופה כי כל העניין היה למעשה מזימה מסובכת של הנשיא בוש שכידוע היו לו קשרים עיסקיים עם בני משפחתו של בן לאדן ליצור מצב חירום בארה"ב שבו יוכל הממשל לתפוס לעצמו יתר סמכויות ולפתוח במילחמת עולם שלישית על פי בית המדרש של הרעיונות הרפובליקניים הקיצוניים .
כך למשל טוען הספר הישראלי של יונתן מיכאל "מה קרבה ב-11 בספטמבר –איך נפלו מגדלים –האמת על קשר השקר "  שכל המתקפה הייתה המזימה שמטרתה לסתום את הגולל על חופש הפרט באמריקה ולהפוך אותה למדינה רודנית הנשלטת על ידי קבוצה קטנה של בעלי הון .

מעניין שבספר  האחרון של סופר רבי המכר רוברט לאדלום  שפורסם  זמן קצר לפני מותו של לאדלום  כמה בשנת 2000 "הונאת פרומתאוס " ( שכמו כל ספריו הוא תורגם לעברית כמעט מיד לאחר פרסומו בארה"ב) מתוארות  שורה של התקפות טרור אכזריות משמשות כסיבה להגבלת החירויות האזרחיות בארה"ב ולהגברת הפיקוח האלקטרוני והתקפות טרור אלה מתגלים כמזימה של השירותים החשאיים האמריקניים .לאדלום נפטר זמן קצר לאחר פירסום הספר.
טענות מסוג אלה נמצאים בשפע באינטרנט וישראל עורבה בפרשה עוד מהימים הראשונים כאשר נפוצו בעולם הערבי שמועות דרך רדיו החיזבאללה כי כל היהודים שהיו במגדלי התאומים וכל הישראלים הוזהרו מראש ולא נפגעו וכי על העניין הוא מזימה של המוסד . כיום מליוני מוסלמים מאמינים בכך בכל ליבם . לא ברור אגב עם בן לאדן עצמו שמתהלל בהשמדת מגדלי התאומים בכל הזדמנות מרוצה כל כך מהטענות שהוא אינו אלא כלי בידי ארה"ב והיהודים.

כפי שחזה ג'ון ברונר בשנות השבעים האנושות הגולשת ברשת היא פרנואידית יותר מאי פעם ולעיתים מסיבות טובות. ישנם קונספירציות כפי שהיו תמיד.מאידך הנסיונות לקשר בין קונספירציות בטענה שהכל קשור לכל הן כמעט תמיד פרי דמיון טהור אבל נראה שיש בכך צורך בסיסי של האדם למצוא לכל משמעות אחת ובקבוצה אחת שעומדת מאחורי הכל .

ראו גם :

קונספירציות בויקיפדיה

סקירה של אתרי קונספירציות

תיק דבקה

מחקרי קונספירציות באתר רוטרנט

אלימות פוליטית בישראל

יואב קרני על רצח ארלוזורוב

הגברת הראשונה של הרייך השלישי :האם מגדה גבלס עמדה מאחורי רצח אלרוזורוב ?

רצח רבין קונספירציה ?

תיאוריות רצח רבין בויקיפדיה

קונספירציה המילה האסורה

הפרוטוקולים של זקני ציון

משה בדש חובב קונספירציות

הבלוג של איריס אדלבאום חובבת קונספירציות

לזכרה של איריס יער אידלבאום 

איריס אדלבאום על קונספירציות מסוגים שונים

איריס אידלבאום חוקרת את תולדות הפרוטוקולים

הבלוג של מיכאל שרון חובב קונספירציות

מיכאל שרון על פולחן השטן בישראל

אלי אשד על מיכאל שרון 

המוסד ורצח קנדי האב

אורי אדלמן כותב מותחנים קונספירטיביים

רוברט לדלום כותב מותחנים קונספירטיביים

דיויד מורל מחבר מותחני קונספירציה

צופן דן בראון

תולדות העולם על פי בארי חמיש

עמוס עוז וניר ברעם על תיאורטיקני קונספירציה 

91 תגובות על “הקשר הישראלי : מזימות וקונספירציות בתולדות ישראל”

מלחמת יום הכיפורים פרצה בכלל, משום שחייזרים השתילו תאי זרע חדשים בגופם של ישראלים נבחרים ממין זכר, שהיו אמורים לפגוש כמה נבחרות ממין נקבה וליצור איתן סוג של אדם מתקדם, בעל קיבולת מוח גבוהה פי 21 מזו של האדם הקיים.
כל אחד מאותם זכרים וכל אחת מאותן נקבות, באתרים שונים בארץ, נעו החל מרגע התחלת הפרוייקט, תוך הנדסה לא מודעת (משהו כמו היפנוזה, רק יותר מסובך) כדי לפגוש זה את זו.
רובם חוסלו על ידי חייזרים שהתנגדו לזה.
להוציא כמה בודדים אשר נפגשו, ולביון החייזרי המתנגדי לא היה מושג אם הם כבר קיימו את היחסים המצופים מהם ע"י ההנדסה הלא מודעת, ולכן הם גמרו אומר לתקוף את כל ישראל ולהשמידה.
בני אדם בסיפור הזה, הם רק משרתי החייזרים, שבדרך כלל הם לא יודעים על קיומם דבר ופועלים מתוך הנדסה לא מודעת.
החייזרים שתמכו בפרוייקט, בסיוע בקטריות חכמות, הם שהצילו את ישראל המשופעת בבסיסים שלהם שאסור היה שיישמדו.
לא נמסר מה עלה בגורלו של הפרוייקט ואם נולדו ממנו התוצאות המקוות, והיכן הן חיות.

וגם אחד העם, ארלוזורוב, רבין, בן יהודה, בובר ועוד כמה בסביבה.

מה תגיד לי אתה נורמלי ? איזה חייזרים ואיזה נעליים בראש שלך?
מה שקרה זה ש…סוכריות קמח השתלטו על תחנת קמח בחיפה ומשם יצאו להתקפת פתע על הדגנים,אורז,ושיבולת השועל.
וכך ניצלה מדינת ישראל!!!

רואה בעובדי המדינה, כמו גם בשמאלנים, ובעצם בכל מי שאינו איש עסקים מוכשר ואינו בעל ראש קפיטליסטי, סוכן של מזימה מרכסיסטית נגד הטבע האנושי. כך רואה זאת גם סופר החצר שלו, אייל מגד.
בסביבתו של נתניהו נמצאים גם אנשים הרואים בכל ה"מרכסיזם" מזימה של חייזרים, שהם המממנים את השמאל העולמי, שכולל כמובן על פי השקפתם רבים שבעינינו הם כלל לא שמאלניים. בין החברות הפרטיות שקשורות בנתניהו, לפחות אחת או שתיים מהן עוסקות בחיפוש ומצוד אחר חייזרים אלה. ומעניין שחברות אלה, תחת שמות אחרים, כבר הועסקו בעבר בשירות גורמים במערכת הישראלית.

בימים אלה אני תר אחר תמליל השיחה שהיתה בין ברק לערפאת עת ביקר ה"כולכולכולו" בביתו של "אנחנו נדע מה לעשות" ביאיר שטרן כמה ימים לפני פרוץ האינתיפאדה

עלרצח ארלוזורוב, הוורסיה של רוצחים גרמניים תחת פקודתו של יוזף גבלס
נראית לי הכי קרובה. מקום שני שלא מנית משום מה, הוא האישה עצמה שאולי ירתה בבעלה על רקע אי נאמנות רומנטית…

האינטרנט הפך כלי לפרסום אגדות שמהר מאד הופכות "לעובדה היסטורית". אחר כך העובדה ההיסטורית הופכת לאמת היסטורית ובסיס לאגדות אחרות. הכלי של העוסקים במלאכה הוא מנגנון החיפוש באינטרנט. הרי מתגלים כל כך הרבה קישורים בעקבות חיפוש על מילת קוד או מילות קוד שקשורות באגדה….

אחת האגדות האינטרנטיות היא זו עליה נכתב בתחילת המאמר היא זו על הקשר בין ניל"י והשומר. ממרחק הזמן יש לנו נטיה להאמין לסיפורים כאלו זה מיסתורי ומאתגר. בודאי כאשר אנחנו מגלים הרבה חומר כתוב עליהם. אלא שהסיפור על נה"ש (ניל"י-השומר) הוא הרבה יותר פשוט.

היתה יריבות בין אנשי העליה השניה (השומר) ואנשי ניל"י (בני העליה הראשונה – הדור השני). היריבות היתה מבוססת על הבדלים אידיאולוגיים ועל רקע של הפוליטיקה הפנימית ביישוב היהודי. אבל היו גם אנשים שהיו להם קשרים בשני האירגונים (למשל יוסף לישנסקי) בעקבות חברות באירגון אחד ואחר כך בשני ומסיבות אחרות.

מי שקרוא את מה שנכתב בתקופה שלאחר מלחמת העולם הראשונה (תקופת פרשת ניל"י) או בספרי זכרונות של אנשי ניל"י לא מוצא הרבה זכר לאיבה שמתוארת באמירה על כך שאנשי השומר תפסו את לישנסקי, ….. מתברר שלישנסקי היה מבוקש ולכל מושבה שהגיע להסתתר הוא בעצם גורש. הסיבה היתה שהתורכים איימו על חייהם של היהודים אם לא יסגירו את האיש או אם ימצא באחד הישובים. לכן בעצם הוא גורש גם מזכרון יעקב (ביתו של מנהיג האירגון אהרון אהרונסון ואחיו). האנשים פחדו על חייהם והפקירו אותו לשוטט בהרים.

גם אנשי השומר היו על הכוונת ופחדו לגורלם שלהם בגלל אותן הסיבות. האיש שגורש מזכרון מבקש מקלט בעגלה של אנשי השומר שפגש בדרך שלפי זכרוני גם מעבירה נשק. הם חוששים שהוא יסגיר אותם או שפשוט מפחדים שיתפסו מסתירים אותו על ידי התורכים שעסקו בחיפושים אחריו. הם היו בדילמה: אם יסגירו אותו אולי יפלו בפח אם יתנו לו לברוח אולי יסגיר אותם. לכן הפ החליטו לירות בו אלא שרק פגעו בכתפו והוא נמלט ויותר מאוחר נתפס, נכלא והועלה לגרדום ביחד עם נעמן בלקינד.

בקיצור, לא השומר הסגיר אותו אלא לא היה לו איפה להסתתר כי היישוב פחד להסתירו. כך היה גם במקרים אחרים כאשר בראשון לציון (כנראה)נופל בידי התורכים ונידון למוות איתן בלקינד. שנתפס בגלל דיבורים מיותרים של מנהיגי המושבה. בין היתר עסק איתן בנסיון לגייס כסף כדי לפדות את אחיו ולא מצליח כי אנשי המושבות שלכאורה אמורים להיות לצד אנשי ניל"י לא מוכנים לתת לו כסף לשם כך. הכי חשוב זה להזכיר שמי שהיה מאד אינסטרומנטלי בהצלת איתן מגזר דין מוות היה לא אחר אלא הרצפלד שלמיטב זכרוני היה מקורב דוקא ל"השומר".

בקיצור לא היתה שום קונספירציה של השומר נגד ניל"י ויוסף לישנסקי. היתה יריבות והיה הרבה פחד, בהרבה בתים, לגורל הישוב בעקבות מעשי אנשי ניל"י. בודאי שגורלם של אנשי ניל"י נחרץ לא בגלל "השומר" אלא בגלל שלא נותר להם היכן להסתתר מפני הרודפים….

——–

זו התחושה שמקבלים שקוראים את ספרו של איתן בלקינד (איש ניל"י שנידון למות וניצל בזכות הרצפלד ואחרים) וספרים אחרים שנכתבו על ידי אוהדים בסמוך למועד תפיסתם.

יש אומרים כי לישנסקי הפך לנרדף, לא רק בשל המרדף של הטורקים אחריו, אלא גם ובעיקר, בגלל האמונה ששררה אז בישוב כי הוא זה שחיסל את אבשלום בעת מסעם למצרים. וכל זאת בשל קנאתו באבשלום ואהבתו העזה לשרה אהרונסון. כמובן שהאמת היא בעיקר הפחד מפני הגמול הטורקי למי שיסייע ללישנסקי.
ועוד הערה: בספרו של תמוז, "רקווים לנעמן" שכולו דמיון ובדיה, יש הדים לאגדות התקופה ההיא.

מהספר של איתן בלקינד עולה תחושה שניל"י היתה בעצם "עסק" כמעט משפחתי. לא התעמקתי בפרטים אבל רבות מהנפשות הפועלות היו חלק מאותה משפחה עם שורשים בחבורת הביל"ויים.

כדי לרדת מרמת האגדות קניתי היום את ספרו של הלל הלקין על זכרון יעקב של אותם ימים (A strange Death). האיש הספיק לשוחח עם אחרוני ניל"י ואחרים מאותה התקופה ובעצמו כנראה מהווה מצבור ידע על הנושאים.

עוד קטע שנכתב על התקופה:
קודם כל, היפנה את עצמו למלחמה ב"השומר". …… בהא-אלדין-ביי פקד, איפוא, לאסור את ראשי "השומר" ולהחרים את נשקם. כך נאסרו מניה וילבושביץ-שוחט, בעלה ישראל שוחט, מראשי "השומר" והושע חנקין,…. (יעקב יערי-פולסקין, פרשת נילי, 1958, עמ´ 53).

"קודם כל" עוד לפני שהחלו פעולות אנשי ניל"י…..

דומה שמר אשד שוקד להדביק לי במצח נחושה דימוי מפוברק מפוקפק, ולהפוך את מאמרי המושקעים בנושאים כלכליים, בטחון לאומי, מזרח תיכון, פילוסופיה ומתודולוגיה, אמנות ותרבות – להפכם למשהו שונה לחלוטין, תוך יצירת גוון שיקרי של סנסציוניזם "צהוב". זאת מטעמים השמורים עמו. עיון קצר ברשימת מאמרי המקוטלגים באתרי http://www.michael-sharon.com יראה שדבריו חסרי שחר ואף היפוכה של המציאות. שהרי עבודה קשה וגישה רב תחומית מוקפדת מאד הופכים כאן במועל פה "צהוב" למשהו שולי וביזארי שהינו היפוכם הגמור של אלה.

ברשימת הקישורים המצורפים:

"הבלוג של מיכאל שרון חובב קונספירציות"

והרי איני כלל חובב קונספירציות ושאר הבלים ולא כל שכן איני יוצר תאוריות קונספירציה.. פשוט, אני אדם עמוס למדי ואף אילו רציתי, לא היה ברשותי זמן יקר להקדיש לכגון הא.

והלוא יש בעולם מספיק דברים אמיתיים מרתקים בתחומי המדעים, הרוח ואף במרחב ההוייה הישראלית. כך שאיני רואה צורך מיוחד לעסוק בדברים ערטילאיים. וגם לו היה במקצת מהדברים הללו גרעין אמת,נניח, וכי מה הטעם בעיסוק והקדשת משאבים אינטלקטואלים ואחרים לדברים בהם אין לנו כל יכולת לקדם שינויים כלשהם ושאינם כלל נגישים אלינו?

יש לך בעיה עם זה?
מכיוון שאתה עוסק במאמריך באופן אינטנסיבי בנושא קונספירצית כת השטן " "כת המונית שחדרה לחוגי החינוך האקדמיה וטהמשפט " לדעתך אין שום סיבה לא להכניס גם אותך לקישורים..

במאמר זה אינך מוזכר כלל וזה הופך את ההתיחסות שלך לבילתי מובנת לקורא הממוצע.
המשפט היחיד שכו הזכרתי אותך בהקשר לקונספירציות היה במאמר אחר על "תולדות העולם על פי ברי חמיש " ושם יש רק סיכום של משפט אחד של רעיונותיך ללא הבעת דיעה .לכל היותר זה הוסיף לך עוד כמה קוראים .

המילים שאתה שם בפי הם: "כת המונית שחדרה לחוגי החינוך האקדמיה והמשפט"

לא אמרתי באופן פסקני את המשפטים שאתה שם באופן כה נחרץ בפי. במאמרי הנרחב למדי היה רק מקום אחד בו הצבעתי על אפשרות (ועוד מיקמתי זאת בסוגרים), תוך הצגת סימני שאלה.

ניסוחי היה:

"המשטרה ורשויות החוק מתעלמות לחלוטין מנושא כת השטן בישראל (להבנתי אין זאת כת, אלא תופעה המונית בישראל). ואילו ניתן דווקא לסבור שחקירה ובעקבותיה מעצר ראשי הכת בישראל (העשויים להיות פרופסורים באוניברסיטאות או מי יודע, אפילו שופטים) יחשפו תיעוד שישפוך אור חדש על רציחות רבות והיעלמויות מסתוריות שאירעו בישראל – אולי מאז שנות ה-50".

אם עברייני צווארון לבן ופושעים כלכליים הם לעיתים אנשים מכובדים, מדוע לדעתך אין הדבר לחלוטין אפשרי במקרה של כת השטן? והרי בקישורים שהבאתי למאמרי מהעיתונות דווח שניתפסו על ידי המשטרה מורים החברים בכת השטן (ראה קישורים) ואין זה מן הנמנע
שנימנים עליה גם משכילים ואנשי אקדמייה, כבמדינות מערביות אחרות.

מה שכן אמרתי הוא שמדובר בכת המתעללת ורוצחת חתולים, ולעיתים גם אנשים, ואיפיינתי כמה מקווי הסאוב המוסרי שלה בריבוי היבטיהם.

מאמרי הזה הינו למעשה בעיקרו מחקר אקדמי תוך היבטים פילוסופיים ותאולוגים.
והרי אין כל קשר בין הכרזתך הסנסציוניסטית כלפי ובין מאמרי. מדובר דומני בעבירה פלילית על חוק לשון הרע, והצגת גישה מחקרית אקדמית מעמיקה המבוססת על עבודה קשה כתאוריית קונספירצייה מטורפת.

בקישור למאמרי הבהרתי מה פרוש "תופעה המונית בקרב הנוער". כתבתי כדלקמן: "יש להבין שכת השטן, שבחרה להגיח לתקשורת ב-1993, כוללת היום עשרות אלפי בני נוער, קובעת את האקלים
הפסיכופטי והנבער בבתי הספר וגוררת את ישראל לסאוב שאין שני לו במערב".

http://www.nfc.co.il/replyes/showReply.asp?id=292517&docID=41194&SubjectID=1

כך, התופעה הזאת מקרינה אווירת אכזריות בחברתנו מעבר לאלו הנימנים עליה בפועל.

כתבתי גם שקל בישראל, בה קיימת הדת היהודית המחמירה, קל יותר לגייס צעירים
לכת, בבחינת התנערות מכל מוסר, הרבה יותר מאשר בארצות נוצריות, שהרי הנצרות, המבוססת על אקט של אמונה ולא על עבודת אלוהים מפרכת, פחות מחמירה.

מכל מקום, כמה עשרות אלפי בני נוער באוכלוסייה של ששה וחצי מיליון – לא הופך
את הכת למשהו כה גורף כפי המילים ששם אשד בפי.

ולסיום,כתבתי תחקירים ומאמרים לא מעטים בנושאי השחיתות בריבוי היבטיה ואודות פשיעה כלכלית. ניתן לראות גם מאמר זה כחלק ממאבקי בשחיתות.

אחד ממאמרי בנושא השחיתות שנכתב לפני מספר ימים

על מניפולטיביות וחוסר יעילות
http://www.nfc.co.il/archive/003-D-12789-00.html?tag=19-42-

רשימה נוספת בנושא הסאוב והשחיתות: יחסי אובייקט
http://www.hagada.org.il/hagada/html/modules.php?name=News&file=article&thold=-1&mode=nested&order=0&sid=4051#30394

אני מודה לך על תשובותיך, אך אנא, זמני דחוק, ואיני מעוניין עוד להקדיש זמן להתנגחות איתך ולהפרכת שקרים של זה השם דברים משונים בפי – תוך העמדת דברים על דיוקם.

אבל נראה לי שתשובתך אישרה שאתה מאמין בתיאורית קונספירציה וככזה אין שום סיבה לא לשים אותך כאן בקישורים למאמר זה .

בסדר, אז אני מאמין בתאוריית קונספירציה… -דבר חסר שחר, כמובן, אבל אם מר אשד מתעקש? והרי לא יהיה לדבר הזה סוף, למחזורים חוזרים ונישנים של שימת מילים בפי, והצבעתי על כך שמדובר בפרי מוחו הקודח של מר אשד. אבל לכל אחד יש יכולת הקלדה במקלדת, ואין לי כוח לעניין הזה יותר.

מדוע התיאוריה שלך על כת שטן המונית שחודרת למקומות חשובים בחברה אינה תיאורית קונספירציה על פי ההגדרה?
אין כאן שום קונספירציה לדעתך?

אתה לא משתמש כאן נכון במונח "קונספירציה". אתה נוקט באופן אוטומטי ב ביטויים האופייניים לתאוריית קונספירציה כגון"חודרת למקומות חשובים בחברה". אבל את זה תוכל לאמר גם על הנצרות, האיסלאם, הבודהיזם או אמונה באסטרולוגיה. מכיוון שחסידי כת השטן אינם נוהגים להצהיר על אמונתם הדתית בראש גלי, עד שהם ניתפסים על ידי המשטרה עקב הפצת סמים או התעללות בחתולים וכד', איני במצב לדעת מי מאמין בכת השטן ומי לא, ולכן נתתי כאן סמני שאלה. עם זאת, הערכתי היא כי התופעה התפשטה עקב לחצי קבוצת ההתייחסות ולחצים חברתיים בקרב בני נוער רבים, ומקרינה סאוב כללי החורג מעבר לאלה המאמינים ישירות בדת המרושעת הזאת.

ראה גם התייחסותו של ההיסטוריון הצבאי והפילוסוף ד"ר אורי מילשטיין לדת השטן בגוף מאמרי, בשליש האחרון שלו.

בכל המאמרים שכתבת לאחרונה שירבבת את שמו של מיכאל שרון ויצרת פרובוקציה כדי שיהיה לך רייטינג של תגובות. אתה ממציא לו קונספירציות מפה עד הודעה חדשה כדי לעורר תגובות במאמריך.

אני מבינה את הצורך הנואש שלך לכתוב כמוהו מאמרים מרתקים, מעמיקים, יסודיים ומאלפים, אך לא ייתכן שבכל מאמר שלך תשרבב את שמו ותשים בפיו דברים שהוא לא אמר ואלה יצאו מתוך הבנת הנקרא והפרשנות שלך לעוות נושאים ולהביא אותם בפני הקוראים כדברים סנסציוניים בפיו של שרון.

יש הבדל עצום ברמות הכתיבה ביניכם. הטכניקה של דייג המשליך את חכתו עם פיתיון כבר ישנה נושנה. אל תעשה את זה אשד, תפסיק לתקוף ותכתוב לך מאמרים שישקפו את מה שאתה מבין.

ראיתי דברים עצמאיים שלך ודי מצאו חן בעיני, אך כשאתה מחפש פרובוקציה, אתה יודע ששרון יגן על לפיד האמת שלו כעיתונאי ופוליצסט מבריק.

זה לא המקום להשמיץ אך אני מבקשת שתהיה אתה אמין בכתיבתך ותיצור לך קהל משלך שיעריך את מה שאתה כותב מבלי להזכיר , לתקוף ולהשמיץ אדם שלא עשה לך רע. שמור על אתיקה בכתיבתך ועל מוסר, כי נראה לי שאין לך כללים בסיסיים להגן על מה שאתה כותב.

יהודית מליק-שירן
מבקרת ספרותית, לשעבר יושבת ראש ועדת האתיקה של אגודת הסופרים בארץ

מכל המאמרים שפירסמתי לאחרונה שמו של מיכאל שרון שורבב רק לאחד ושם הוא הוזכר רק במשפט אחד ויחיד .
לא זכור שלי שהוא הוזכר במאמרים אחרים שלי להוציא מאמר סקירה ישן שכתבתי על ספרו לפני זמן רב.
נכון שאני מייחס אליו בתגובות מידי פעם כאשר אנחנו מתדיינים אבל זה אינו איזכור במאמרים .
בכל אופן אם זה כל כך מפריע למיכאל אני מבטיח שהוא גם לא יאוזכר יותר בעתיד .

כרגיל מאמר מעניין מאוד ושמחתי לראות את הקישור מוויקיפדיה אליו…
יש רק בעיה קטנה שכותרת 5 לא בסדר…

אין הונאה, ימות המשיח בדרך.
אלביס מת מוכיח שהקונספירציה אינה אפשרית.
ומי שטוען אחרת הזוי.
ואני אומר אלוהים שמור אותי מהטיפשים, מאויבי אשמר בעצמי.

נ.ב.
לאחרונה בערוץ 2 הוצגו חורי הירי הכפולים (בחולצה ובגופיה של רבין) מקדימה, בעוד יגאל עמיר נראה יורה מאחור.
אבל למה לנו להתבלבל עם עובדות, ובכלל למה לנו להעלות שאלות מטרידות?
המחשבה מעייפת.
מה חדש?

אינך מתייחס לכלל הכתבה , רק לקטע על רצח רבין ? למה ?
בכל אופן יהיה מעניין אם תתייחס לנקודה הזאת :
אתה יכול לתת הסבר למה כל הפרשה של רצח רבין וטענות הקונספירציה לגביה מראה סימני דמיוןן מדהימים כל כך לגבי טענות הקונספירציה של רצח קנדי?
כולל הטענות לגבי הקונספירציות השונות ומנוגדות ?
מאיפה הדמיון הזהמדהים הזה אתה חושב ?
יכול להיות שאותם אנשים היו מעורבים בשני המקרים בצד של הקונספירציה או בצד של חוקרי הקונספירציה ?

הדמיון יכול להיות בגלל רקע דומה – רצח ראש מדינה, או מסיבות אחרות.
הדמיון יכול להיות מקרי או לא מקרי.
דבר אחד ברור, הנסיון להפיל על הסף את האפשרות לקונספירציה במקרה של רבין, נובע מהסיבות הלא טובות. נסיון למנוע חקירה פתוחה, קושי להתמודד עם השאלות הקשות שהוצגו על יד משפחת רבין כמו ע"י חוקרים שונים בפרשה.

אין לקבל משטרת מחשבות המונעת מחשבה חופשית, הפועלת בניגוד לעיקרון הפילוסופי מדעי המעודד העמדת סימני שאלה.
שאלה הכיצד התקשורת הישראלית הצליחה בשטיפת המוח הקולוסאלית שעיקרה "אין שקר אין הונאה" ואם כן הרי תמצא את הפשע רק אצל האיש הפשוט, לעולם לא בצמרת הפוליטית, במשטרה או בשב"כ.
תופעה המתקיימת בדרך קבע במדינות פסאודו דמוקרטיות, לחיפוי על מעשים ש"השתיקה ראויה להם".

אדם תבוני שהיה מגיע אלינו והיה נתקל בתופעה גורפת של סתימת פיות ברצח רבין היה צריך לשאול את עצמו על הסף – אם הכל בסדר איך להסביר תופעה גורפת של סתימת פיות?
התשובה לשאלה די ברורה, לא קלה לעיכול

כבר פורסמו כמה וכמה ספרים על הקונספירציה של רצח רבין ,והניסיון לסלק אחד מהם ממדפי הספרים רק גרם לו היהפך לרב מכר. בכך שמיקד אליו תשומת לב.
נראה שסותמי הפיות היו יחצנים מעולים של מר חמיש.
אתה מר שחף ותומכי תיאורית הקונספירציה האחרים צורחים את משנתכם מכל עץ רענן ברשת ולא נראה שמישהו מנסה למחוק אותכם ברשת או לחסל אותכם כמתבקש
אתה יכול להסביר לי למה הרוצחים הסדרתיים האלו לא מנ סים לחסל גם אותך ?
אה נכון אני נזכר למה :זה יעורר כלפיך עוד תשומת לב ויוכיח את צדקתך .
עכשיו אני מבין

ביידך הברירה להתיחס לגופם של הטיעונים, לקבל או לדחות באמצעות הצגת הוכחות סותרות, או לחילופין לבצע "אד הונימם" (ראה הערך בויקיפדיה).
ציטוט "אתה מר שחף ותומכי תיאורית הקונספירציה האחרים צורחים את משנתכם מכל עץ רענן".
"צורחים".
לא "טוענים".
דומני שהתיחסותך מדברת בעד עצמה.

אני יודע שהמחשבה והדיון הרציני קשים, מעייפים.
נסה פעם, מה אתה אומר אחי?

טיעון אָד הוֹמִינֶם (מלטינית, argumentum ad hominem, "טיעון לגופו של אדם"), הוא כשל לוגי שבו משיבים לטיעון או קביעה באמצעות התייחסות לאדם המציג את הטיעון או הקביעה, במקום להציג טיעון אחר; או מצב שבו במקום להציג טיעון מצביעים על היעדר עקביות בין ההשקפה המובעת על ידי האדם ושאר דעותיו או אמונותיו. הכשל בטיעוני אד הומינם טמון בכך שההנחה הראשית וההנחה המשנית (הכלל והמקרה) אינם קשורים זה לזה, ולכן, המסקנה אינה רלוונטית להנחות המוצא. המונח אד הומינם נטבע
על-ידי ג'ון לוק ב"מאמר על הבנה אנושית" משנת 1690.

הכשל קיים במקום שבו משיבים לטיעון שמציגו אינו חלק ממנו. כאשר הטיעון כולל, במפורש או במשתמע, עדות אישית, אמינותו של הטוען נעשית חלק חיוני בטיעון, ואז תשובה לגופו של הטוען עשויה להיות תקפה מבחינה לוגית (גם אם היא יוצרת אוירה לא נעימה). בוודאי שכך הדבר כאשר הטוען מציב את עצמו בחזית הטיעון – "הסיפורים האלה על חלקיק שיכול להיות בשני מקומות בו זמנית לא נראים לי סבירים" – "ומה בכך, גם פיזיקה ניוטונית אינך יודע".

האם מישהו אי פעם ניסה לסתום את פיך ברשת .
מה הרלבנטיות של כל זה לשאלותי ?
האם מישהו אי פעם ניסה (בהצלחה) לעצור פירסום ספר על הקונספירציה מאחורי רצח רבין ?
אם לא אז הקונספירציה כנראה לא כל כך חזקה הם לא מצליחים לעצור אותך מלאמר את דברך בכל פינה אפשרית.
אז איפה כאן בדיוק סתימת הפיות ?
האם עלה בדעתך שאם הם היו אדירי כוח כל כך הם היו כבר פוגעים מזמן באנשים כמוך נחושים או אחוזי אובססיה להוכיח את קיומה של הקונספירציה?
במקום זה יש לך אין ספור במות חופשיות להשמיע מהם את טענותיך .
אם להסתמך על התקדים הדומה בדייקנות של רצח קנדי בעוד 10 שנים רוב האנשים כבר יחשבו שאכן הייתה כאן קונספירציה .
רק מה זה לא יהיה ברור בכלל מי עומד מאחורי הקונספירציה ?פרס , הערבים ? הבונים החופשיים ? החייזרים ?
השב"כ ? המוסד?
האם אתה יודע?

תלמיד שנתפס מעתיק בבחינה מגלה שהוא קיבל תוצאה מירבית – 100 עגול.
הבחור לא טיפש ניגש אל הבוחן ושואל אותו מה הקטע? שנינו יודעים שמגיע לי אפס עגול.
אומר לו המורה מה הבעיה, לא קיבלת את מה שרצית?

השחקנית דליה שימקו מעלה לאחרונה הצגת יחיד על מגדה גבלס בשם "הגברת הראשונה של הרייך השלישי ".ששם היא עוסקת בין השאר בקשריה של מגדה עם חיים ארלוזורוב ובאפשרות שיוזף גבלס עמד מאחורי ההתנקשות.
כתבה מפורטת על ההצגה ועל האפשרות הסבירה שלא יוזף אלא מגדה עצמה עמדה מאחורי ההתנקשות ראו :
הגברת הראשונה של הרייך השלישי
http://www.notes.co.il/eshed/22271.asp

מר אלי אשד,
הצורה שבה אתה מתייחס לחקירות העצמאיות של רצח רבין – זאת בגידה ביושר אינטלקטואלי, שלא מתאימה לאדם כמוך, עד כמה שאני יכול לשפוט לפי מספר סקירות מעניינות ביותר פרי עטך, שאני קראתי.
להציג אנשים החוקרים רצח שכל כך זעזע את המדינה כ"חובבי קונספירציות" הנמצאים בסל אחד עם חובבי חייזרים, ללעוג להם בכל דרך אפשרית ולכנות את מימצאיהם "שמועות" – זה בדיוק מה שנקרא "סתימת פיות", שאליה התייחס נחום שחף, ללא קשר לכמות משאבי אינטרנט וספרים המוקדשים לנושא. כאשר אנשים לא מאמינים לכל מלה היוצאת מפי מערכות השלטון ובודקים בעצמם – הרי זה משובח. דמוקרטיה מתבססת על הציבור הספקן ובעל דעה עצמאית, לא על קונפורמיסטים.
בפרשת רצח רבין יש לא "שמועות" אלא ממצאים. בחלקם אלה ממצאים של ועדת החקירה בראשות מאיר שמגר, שהעלתה אותם ולא התייחסה אליהם.
למשל: הוכח על סמל תעודות משטרתיות ורפואיות, שרבין נורה כ-18 דקות לאחר שיגאל עמיר היה כבר עצור בידי המשטרה. למשל: תעודות רפואיות קבעו שרבין נורה בחזה. יש עוד, אבל אני לא מתכוון לפרט את זה כאן. כפי שציינת, יש לפחות חמישה ספרים בנושא, מעניין כמה מהם טרחת לקרוא? האם קראת את ספרו של נתן גפן או את ספרו של מיכאל רז?
לא מדובר בבדיחה קונספירטיבית אלא במעשה רצח, שאותו יש לחקור לפי הכללים, שמעשי רצח נחקרים. בכל מעשה רצח, גם כשהנאשם הורשע על פי הודאתו וכבר יושב בכלא, אם יש ראיית הפרכה – פותחים חקירה מחדש, לפחות במערכות משפט מתורבתות.
הלעג והסרקזם הם נשק מעולה, אבל אך ורק אחרי שהוכחת שהטענות אינן נכונות, אחרת אתה בסופו של דבר שם ללעג את עצמך וגרוע מכך: זה אומר שיש אנשים, שיש להם מה להסתיר ואתה, במודע אן לא במודע, מסייע להם.
כשטוקבקיסטים, במקום ללכת לברר במה מדובר, שואלים למה זה דומה לרצח קנדי (במה, בזה שבשני המקרים הקורבן מת?) – לא מכל טוקבקיסט אפשר לבקש יותר מזה, אבל דווקא ממך הייתי מצפה יותר. משפט הפתיחה "הקונספירציה המפורסמת מכל כיום בישראל נראית כהעתק מדויק של הטענות שהושמעו אחרי רצח קנדי" הוא משפט אנטי-אינטליגנטי המעיד רק על כך, שאין לך מושג ירוק במה מדובר.

יש לי הכבוד להימנות עם המצורפים בקישורים שלך. לידיעתך, מאמרי "קונספירציה – המלה האסורה" הוא הפרק הראשון בסדרה בת ארבעה מאמרים, ניתן למצוא אותם כאן:
http://www.global-report.com/d.php?ct=5011&l=he&c=boazm

אני מציע דרך פשוטה להבדיל בין סיפור קונספירציה מופרך לבין חקירה אמיתית של פשע לא מפוענח. והיא: כנגד סיפור קונספירציה מופרך ניתן לתת תשובות רציניות, כנגד חקירה אמיתית ניתן רק להפעיל עלבונות וסרקזם. בפרק האחרון אני קורא תיגר על אנשי התקשורת להרכיב רשימה של תשובות לטענות בדבר חקירת רצח רבין, בדומה לזו שכתבו מדענים על מנת להפריך, בצורה מושכלת ומכובדת, את הטענות לפיברוק הטיסות לירח על ידי נאס"א.
אנשי נאס"א הוכיחו, שהם באמת טסו לירח.
האם אתה יכול להוכיח, שיגאל עמיר רצח את רבין?

על טענותיך אני ממליץ וממליץ גם לקוראים
לקרוא את המאמר הנ"ל של עמיש שטורח להתמודד עם הטענות של תומכי תיאורית הקונספירציה על רבין :
קונספירציה שמונספירציה
חלק א
http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage-eng.asp?LangCode=Heb&ID=3058911
וחלק ב'

http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ShowMessage-eng.asp?LangCode=Heb&ID=3609790
וכדאי לשים לב לבין השאר לטענה הזאת ,אם הייתה זאת קונפסירציה כל כך מתוחכמת ונרחבת איז ייתכן שאף אחד מהמעורבים בה עוד לא פתח את פיו כמקובל במקומותינו ורץ לתקשורת
נקודה למחשבה

עמיש בשני המאמרים האלה מנסה להתמודד אך ורק עם תיאוריות דמיוניות, אבל לא עם אף אחד מהממצאים הפיזיים. הוא כותב בעצמו: " בדברי אלה אני לא מתכוון כרגע לכל מני טענות מזפיות של חישובים בליסטיים או צילומי רנטגן…" כלומר, באופן מוצהר הוא מתעלם מכל מה שיכול לסתור את אמונתו בצדקת דרכו של השלטון ואפילו טוען טענה שיקרית, שאין עד חי שיכול לספק הוכחה. המכתב מאת דר' גוטמן – הוא רק אחת העדויות מפי אדם חי.
ניסיתי להתווכח עם עמיש בפורום FAZ, אבל הוא לא הסכים לא לקרוא את המאמרים שלי ולא להתייחס לטענות הממשיות אלא כל הזמן ניסה להשמיץ ולהסיט את הדיון לנושאים אחרים. עקב כך סרבתי להמשיך לדבר איתו.
הטענה האחרונה שאתה מצטט היא הדוגמה לאנטי-שכל. טענות כאלו מותר ואף צריך להעלות אך ורק לאחר סיום החקירה על פי הממצאים הפיזיים. אם היא באה במקום הטיפול בממצאים הפיזיים – זו אינה טענה אלא החור של האפס.
קודם כל שנדע מי רצח את רבין ועל פי הממצאים הפיזיים זה איננו יגאל עמיר, נקודה.
אז יגיע הזמן לכל יתר השאלות: מה דלף, מה לא דלף ומדוע.

לפחות לא בשני המאמרים הללו שהובאו. הוא מנסה לתאר את התיאוריות הקיימות ואת הבעיות שיש למחזיקים בהן בהתמודדות עם דעת הקהל.

יש כאן עוד ויכוח אינסופי בשאלה קונספירציה כן או לא ,הויכוחים האלו ממלאים את אלפי דפים באתרים כמו "ארץ הצבי " והם יכולים להישאר שם .
אינני מתיימר להיות מומחה בפרטי המקרה. אני מקבל את זה שאתה מומחה בפרטים יותר מימני ויכול להצביע על אלף ואחד דברים לא ברורים .
וכך היה גם במקרה של רצח קנדי שממלא מאות אלפי כרכים של פרטים לא ברורים.
והתוצאה ?
ימי שידורים שלמים בערוצ ההיסטוריה שבהם מביאים תוכניות שבהן מסבירים בפרטי פרטים איך הקובנים היו אחראים לרצח קנדי ,ומיד אחר כך שתוכנית שבהן מובאות אותן הוכחות כדי להסביר איך הסובייטים היו אחראים לרצח קנדי
ואחר כך תוכנית שלישית שבה מוסבר איך המאפיה הייתה אחראית לרצח קנדי ( שלושת התוכניות עם עדים שמספרים על קשריהם עם כל אחד מהנ"ל )
ואחר כך תוכנית רביעית שמסבירה איך חוגי הימין בארה"ב היו אחראיים לרצח קנדי.
ואחר כך תוכנית חמישית שבה מוסבר איך ג'ימי הופה היה אחראי לרצח קנדי.
ומן הסתם משהוו כבר עובד על התוכנית שמסבירה איך המוסד רצח אותו.
וכמובן לפחות באחת או יותר מהתוכניות מופיע מי שטוען שהוא זה שלחץ על ההדק של הכלי שהרג את קנדי
.אחד מתוך העשרות שטוענים לכך.
כנ"ל לגבי רצח רבין :מליון ואחד פרטים לא מוסברים ומליון ואחת תיאוריות קונספירציה ואין לכם אפילו עד אחד שיסביר מי ומה עמד מאחורי ההתנקשות .
בוא נחזור על מה שעמיש אומר לגבי האיש שכן טוען שהוא רצח את רבין "יש רוצח שנתפס על חם, נחקר, הודה, נשפט ונידון למאסר עולם. לרוצח היו גם שותפים שנתפסו, נחקרו, הודו, נאשמו, נשפטו ונדונו לעונשים שונים.

גם זהו מכשול כבד וכמעט בלתי עביר. יגאל עמיר נתפס, הודה, הודה בנסיונות קודמים, הסביר את מעשיו ופרש את נימוקיו בפני הציבור ולא חזר בו מעולם מהודאתו זו. כיצד מתמודדים חובבי הקונספירציה עם בעיה זו? ובכן, כאן כבר יש להם כמה הסברים ונימוקים. אמנם אין להם הוכחות אבל יש להם מה להגיד. גם הם מבינים כי בלי הסבר להודאתו של עמיר נשמטת הקרקע מתחת לרגליהם באופן מוחלט.

ההסברים של חובבי הקונספירציה לתפיסתו של עמיר בשעת המעשה ולהודאתו אינם אחידים אבל הם פחות או יותר כלהלן:
עמיר היה קרבן למזימה, הוא חושב שהוא הרוצח אבל הוא רק בובה בידי הרוצחים האמיתיים והוא אף אינו יודע את האמת. הוא שוכנע לרצוח, ניתנה לו ההזדמנות, הוא אכן ירה מאקדחו אך לא הוא שהרג. להסבר זה יש פגם רציני מאחר ואם הוא אכן שוכנע לרצוח כבובה בידי מפעיליו, למה להם סתם להסתבך – אם הוא כבר יורה אז שכבר יהרוג וזהו, למה להסתבך עם יורה אחר.
עמיר עונה בכלא ובחקירה, עבר שטיפות מוח בנוסח ק.ג.ב, צפון קוריאה והגסטאפו ועל כן מרוב ייסורים הוא הודה. נראה לי כי גם ממציאי ההסבר הזה אינם מאמינים בו עד תום והוא בסך הכל משמש בידם ככלי ניגוח נגד "השלטון הבולשביקי" שבמדינת ישראל.
עמיר הוא חלק מן המערכת, הוא עובד של השב"כ והוא משתף פעולה על מנת להסתיר את האמת מפני עם ישראל. עמיר לא מעז לחזור בו מהודאתו ואינו מעז לספר את האמת כי הוא חושש שיתנכלו לו ולמשפחתו. למעשה אנו מתבקשים להשתכנע כי יגאל עמיר הקריב את עצמו למען הקונספירטורים ועתה הוא מקריב את עצמו למען משפחתו. נימוק זה מתבסס על שתי "הוכחות" עיקריות :

א. העובדה שעמיר היה עובד של נתיב ונשלח מטעמם לעבודה בברית המועצות לשעבר. במסגרת זו עבר גם קורסים של אבטחה ושמוש בנשק. גם ממציאי ההסבר הזה מבינים כי הוא נימוק חלש אבל ככל הנראה אין להם סחורה טובה יותר למכור לציבור.

ב. עמיר "מגן" על חברו סוכן השב"כ הפרובוקטור אבישי רביב ("שמפניה") ומסרב להודות כי רביב היה מעורב ברצח או במזימה לרצח.
שלשת המכשולים הכבדים הללו מקשים מאד על השרשת הרעיון בציבור הישראלי. כאמור – הציבור אף אינו מתפנה לעיין בסיפור והוא פוטר את חובבי הקונספירציה באותן מחוות השמורות לגירוש זבובים טורדניים. "
אין לכם שום הסבר טוב מדוע אמיר מתעקש לטעון
שהוא אכן הרוצח ,כל ההסברים שלכם בנושא מעוררים גיחוכים .
אין לי שום התנגדות ויש לי גם סימפטיה לאנשים שמתעקשים ללכת כנגד המימסד אם כי בימינו אלה אנשים כאלו הם גם אלו שמעוררים יותר תשומת לב .
הפרטים הקטנים שהבאת עד כה הם אכן מסקרנים
אבל בסופו של דבר לא אומרים ולא כלום
עדיין לא ענית על השאלה איך זה יכול להיות\ש במדינה מטורפת תיקשורת כמו ישראל אף אחלד מהמעורבים לא חשף משהו לתקשורת .
נחזור על דברי עמיש בנושא :
" יש לשים לב כי מי שיכול להאמין בכך צריך להאמין כי כל הגורמים הבאים נתנו ידם לעניין:
ראשי שלטון (שרים, מנכ"לים, חברי כנסת וכו´)
ראשי השב"כ בעבר ובהווה ועובדי שב"כ
ראשי המשטרה ושוטרים רבים
מנהלי בתי חולים, רופאים ועובדי מוסדות רפואיים
שופטים עליונים, שופטים לשעבר, שופטים בערכאות נמוכות, עובדי מערכת החוק (פרקליטים, עורכי דין, וכו´)
פקידים ועובדים זוטרים שונים בכל המוסדות הנ"ל
בסך הכל מדובר בכמה מאות אנשים (לפחות) ועליהם נוסיף את בני משפחתם וחבריהם הקרובים, מספר עצום של אנשים שאמורים להיות מעורבים בעסק בין אם כזוממים, מתכננים ומארגנים נפשעים ובין אם כאנשים תמימים שנטלו בכך חלק ללא ידיעתם והדבר התחוור להם רק לאחר המעשה.
עד כה, מבין מאות המעורבים לכאורה אף אחד לא קם. זוהי תופעה מוזרה. במדינת ישראל כל הסודות דולפים, כל הסיפורים יוצאים, כל פיסת רכילות מגיעה אל הכותרות ובעניין זה כלום. ושימו נא לב, לא מדובר באיזה עניין שולי אלא ברצח ראש ממשלת ישראל. הייתכן כי בין כל המעורבים הללו לא קם אף אדם שמצפונו נוקף אותו? מישהו שניתן לקנותו בכסף? מישהו שסיפר משהו בטעות למישהו אחר? אפילו סודות האטום של ישראל דלפו לכאורה, תכניות מתקפה של צה"ל פורסמו בעתונים עוד לפני הביצוע באמצע המלחמה ורק על רצח ראש הממשלה לא נמצא אף אחד שיודע ושהיתה לו נגיעה לעניין. אין ספק כי אילו היה אדם כזה בנמצא הדבר היה מקל עד מאד על שכנוע הציבור שיש כאן משהו שראוי לבדיקה. בינתיים לא מצאו חובבי הקונספירציה אף אדם אחד כזה. אני מעריך כי אילו היה בדל סיכוי למצוא כזה אדם ולשכנע אותו להגיד את דברו, הדבר היה קורה. בין אם מסיבות מצפוניות או כספיות או כל סיבה אחרת."

תמצאו עד, מישהו שייוכל להביא הוכחות מי עומד מאחורי הקונספירציה (שמעון פרס ? )

ומדוע הקונספירטורים לא נסו לרצוח אותך אדם עקשן שכמוך שמעורר תשומת לב לפרטים חייב להיות מועמד לחיסול אם הוא כן מתקרב לאמת ,ואם להאמין לטענות הם לא היססו לרצוח אפילו את עופרה חזה כשזאת החל להעלות שאלות לגבי פרשת ילדי תימן.
אז למה הם משאירים אותכם בשקט ולא שולחים אליכם אפילו טלפון מאיים אחד לרפואה?

שאלתי פעם קונספירטור המספר על מאמצים ומשאבים אדירים המושקעים במאמץ להתנכל לו, כולל מעקבים צמודים: איני מבין, הרי מחירו של קליע אחד אותו יתקעו במוחך, הינו כשקל או שתיים, ומדוע, אם הקונספירטורים כל יכולים כפי שאתה מתאר, מדוע ישקיעו את הסכומים האדירים הללו בך, במקום החלופה הזולה? מה, אין הם מגישים הצעות תקציב?

אבל, הבה נניח לרגע שרוב תאוריות הקונספירציה הללו נכונות ורבים המושכים בחוטים: הבונים החופשים; תאוסופים או טרנצנדנטליסטים מאז תקופת וויליאם בלייק במאה ה-‏18 (אפילו על הדולר האמריקני – אבוי, אינך רואה סמלים נוצרים, אלא פירמידה ועין בראשה…); אירגון אנגלו-סקסי חובק כל בחסות הנסיך צ'רלס שנועד להשליט את האנגלוסקסיות בעולם, ששלוחותיו הן בין היתר שירות הביון הבריטי והכנסיה האנגליקנית; אירגון כלל גרמני הממשיך את הטמפלרים, שקיבל תנופת ענק בזמן הקייזר וילהלם ה-II , שסמליו הם הגביע הקדוש, ופרסיוואל (ווגנר והיטלר בחסות קוזימה ווגנר נימנו עליו כמובן. תגובת נגד מוקדמת של גורמי אליטות מפרוסייה היתה חיסולו של לודוויג השני – פטרונו של ווגנר- תוך ביום טביעה באגם, והוצאת תעודת בלתי שפוי ביחס אליו.. וכיוצא בזה. תגובת היטלר היתה מצידו חיסול האליטה הפרוסית לאחר מרד הקולונל שטאופנברג); וכמובן, גורם שהינו בעל ברית ישיר של השטן עצמו – חלקים ביהדות. ועוד כהנה וכהנה, כולל גורמים הקשורים למשפחת רוקפלר; או למליארדרים אחרים; וזאת תוך משיכה בחוטים וכינוסים תכופים של אינטלקטואלים מובילים הבאים באופן אנונימי ל"סמינרים" במקומות נידחים באיים הקריביים וכד' בהם הם מתודרכים.

נניח אפילו שגורמים שונים משפיעים ומטים את בין לאדן, איש עסקים אפלוליים בעיקרו, אשר כל שברצונו הוא להמשיך בשליטה בנתיבי סמים מובילים באיזור פקיסטאן ומעבר לה ושיחוד חצי הממשלה שם, והפונדמנטליזם הינו רק מכשיר לגיוס אנשים מסורים לאירגונו.

הבה נניח לרגע כל זאת. אבל מה נעשה מרוב השפעות הפועלות בכוון זה ובכוון סותר, כמעין שתי וערב או מרחבי זיקות והשפעות צפופים שכאלה?

נו, אתם רואים, גם אם כל זה קיים, נשארה לבסוף האמונה, הרצון והאוטונומיה של הבחירה החופשית.

666 היקר, אין כל צורך לפנות אלי בלשון רבים.
אני לא מייצג שום אירגון. מי שאמר לך את הדברים האלה – דבר איתו.
יש דברים שאני יודע ויש דברים, שלא. במאמרים שלי, שלא טרחת לקרוא, בדיוק כמו "עמיש", פרטתי את זה.
יש ממצאים פיזיים, שמוכיחים דברים מסוימים. לגבי מה שעשה או לא עשה יגאל עמיר – אני לא יכול לחקור אותו, אני לא יודע ואני אומר את זה ביושר.
אם מישהו רוצה להגיב למה שאני טוען ולא למה שהוא היה מעדיף שאני אטען כדי שזה יסתדר עם התשובה שלו – אשמח. אחרת – נא לחסוך לי.

לדברים שאומרים לך לגבי איך זה יכול להיות שבקונפירציה שבה חייבים להיות מעורבים או .
קשורים מאות אנשים ובכל זאת שום דבר לא דולף
אבל נניח לזה אנ מניח שפשוט אין תשובה טובה .

בכל הדיבורים על קונספירציה שוכחים את מסע ההכפשה וההסתה שהתנהל על ידי הימין נגד יצחק רבין. שוכחים שהיו נסיונות תקיפה קודמים (למשל נתן אופיר מהאוניברסיטה העברית שניסה לתקוף את רבין במכון וינגייט זמן קצר לפני הרצח) וכן נסיונות ההתנקשות של עמיר בשני מקרים קודמים.

בבית המשפט הוכח בצורה חד משמעית שלא היה שום ניסיון לתקוף את רבין במכון וינגיט.
זאת עלילה תקשורתית שקרית.

התיחסות ל-666.
אני אקל עליך את המלאכה. נניח שב-99 מקרים למאה טענות הקונספירציות התגלו כמופרכות, האם מכאן ניתן ללמוד שגם המקרה ה-100 הוא בהכרח מופרך?
בדחיה על הסף של האפשרות לקונספירציה בכלל וברצח רבין בפרט, יש כשלים לוגים נוספים להלן כמה מהם:
א – לטעון על הסף שהקונספירציה בלתי אפשרית שווה ערך לטענה שקבוצת אנשים לא מסוגלת לתכנן רצח חשאי ולהפיל את הרצח על אחרים.
ב – דחית טענת הקונספירציה על הסף סותרת מקרים המוכרים לנו בישראל כגון "הפרשה", או "קו 300". ועל כן דחית סבירות הקונספירציה על הסף יש בה דעה קדומה המתעלמת מההסטוריה.
ג – בערוץ 2 הציגו הוכחות לכאורה שרבין נורה מקדימה (חור הירי הכפול בחולצה ובגופיה), למה ממצאים אלו לא נבדקו? והרי מדובר ברצח ראש ממשלה.

כותב אלי אשד "כיום חוגים נרחבים ביותר בימין מאמינים בלב שלם בתיאוריה זאת ( שאחרי הכל משחררת אותם מכל אשמה ברצח ראש הממשלה)"

משפט מדהים הטוען שהימין בעצם אשם ברצח ראש הממשלה. ויש משהו בטענה שהרי יגאל עמיר איש ימין. שנאה דומה ליהודים נבנתה בדיוק על פי אותה תפיסה לוגית שטענה שהיהודים אשמים ברצח ישו שהרי יהודה איש קריות היה יהודי.על פי אותה תפיסה לוגית מהוללת, יגאל עמיר תימני ולכן התימנים אשמים ברצח רבין. אפשר להמשיך את האבסורד בשיטת "לימוד מהפרט אל הכלל" באופן אבסורדי עוד יותר "אם יגאל עמיר יהודי הרי כל היהודים אשמים ברצח רבין, ובתוכם אלי אשד.

על פי אותה שיטה לוגית בה נוקט אלי אשד "כיום חוגים נרחבים ביותר בימין מאמינים בלב שלם בתיאוריה זאת ( שאחרי הכל משחררת אותם מכל אשמה ברצח ראש הממשלה)", עולה שאם אלי אשד נוקט בהכללה גסה הרי שכל השמאל אשם באותה הכללה גסה.
הרעיון דומני ברור.
השאלה למה אנשים תבוניים לכאורה מוכנים לנקוט בהכללה כה מופרכת?
והכיצד הכללה גסה מעין זאת אינה מוקעת על ידי אנשים תבוניים מימין ומשמאל?
מעניין.

הטענה המקובלת היא שאכן הייתה קונספירציה מסוג מסויים . יגאל אמיר היה חלק מקבוצה ימנית שתיכננה את רצח ראש הממשלה.ושניזונה מהסתה של רבנים ימניים ופעילי ימין קיצוני .
ואגב איני טוען שקונספירציה מכל סוג אחר אינה אפשרית אלא רק זה שעד כה לא נימצאה לכך שום הוכחה משכנעת במקרה הזה.
אתה עוד לא הצלחת להסביר לי איך זה שיגאל אמיר ממשיך להודות בעקשנות שהוא אכן ביצע את רצח רבין .

לאחר שהצגתי בפני אשתו כמה מההוכחות (מאמר של מקור ראשון שהופיע גם באינטרנט מיד לאחר יום השנה ה-10 לרצח רבין, וכן מספר מאמרים של בועז מושקוביץ ב-NFC ובארץ הצבי המספרים על כמה מהממצאים שחשפתי). להלן שנים מהם מתוך הוכחות רבות:
א – הירי בגב התחתון היה ירי מגע כפי שטען רפ"ק ברוך גלדשטיין (הוכחות כימיות) וכפי שהוכחתי אני (הוכחות פיזיקאליות עפ"י מימדי החור). אבל יגאל עמיר לא הגיע מעולם לטווח מגע, ועל כן בהכרח רבין לא נורה ע"י עמיר.
ב – יגאל עמיר ירה מאחור אבל בחולצה ובגופיה של רבין מקדימה הופיע חור כפול היכול להתאים לחור ירי (החומר הוצג בערוץ 2 ביום השנה ה-10 לרצח רבין לאחר שהצגתי את הממצאים בפני התחקירנית נורית קידר). סיגריה עלולה ליצור חור אחד אבל לא חור כפול (גם בגופיה ובחולצה), כפי שהוכחתי בניסויים.

למה יגאל אמיר ממשיך לטעון בעקשנות שהוא הוא הוא ביצע את הרצח.
למה הוא מוכן להמשיך לסבול מאסר ,,עינויים נפשיים וגופניים השפלה ,ומה שאתה רוצה ומודה בדבר שלא עשה?
ועושה זאת מזה 12 שנה
איך הקונספירטורים משכנעים אותו להמשיך בכך ?

הצגת בפני שתי שאלות ועל שתיהן עניתי לך,זה עתה, אחת בכותרת והשניה בהבאת כמה מההוכחות.
וכאילו לא היו דברים מעולם.
ולא בפעם הראשונה.
אם תבדוק תגלה שחזרתי עד כה 3 פעמים על הממצאים שהוצגו בערוץ 2, ובכללם החור הכפול מקדימה גם בחולצה וגם בגופיה, ואתה ממשיך להתעלם?
מדוע?
התשובה לכך קשורה כנראה בגישה הפוליטית המאפיינת רבים בשמאל ובימין, הדוחה על הסף כל ממצא עובדתי שאינו תואם את תפיסת עולמם, הרואים ברצח רבין הזדמנות לניגוח הדדי במאבק בין הימין והשמאל.

ושאלה קטנה בינך וביני, מדוע מר אשד היקר יש לך צורך להסתתר תחת הניק 666? (כפי שנתן לראות בתגובתך למיכאל).

מה היה האינטרס של יגאל עמיר לרצוח את רבין כאשר הוא ידע שאת מקומו ירש שמעון פרס שהוביל את רבין להסכם אוסלו?
נקודה נוספת למחשבה – אם לפני הרצח ביבי נתניהו הוביל אל רבין בסקרים (בעקבותך פגועי הטרור), הרי שבעקבות הרצח שמעון פרס הוביל על ביבי בסקרים בשיעור 57 לפרס מול 23 לביבי.
מדוע שיגאל עמיר יבצע מעשה שיעלה את פרס לראשות המממשלה תוך מהפך בדעת הקהל לרעת הימין?

להלן קישור למאמר שהופיע במקור ראשון המספר על ממצאים בליסטיים שחשפתי שגרמו לבני משפחת עמיר ובהמשך לכך ליגאל עמיר עצמו לחזור מהאמונה שהוא היה הרוצח:
http://www.makorrishon.co.il/show.asp?id=7876
תוכל לקרא את מאמריו של בועז מושקוביץ המביא כמה מההוכחות שחשפתי ("קוספירציה המילה האסורה א" ו"קונספירציה המילה האסורה ב"

קישור למאמר "פחד הקונספירציה" שם תמצא קישורים לשלושת המאמרים הקודמים של בועז. במאמריו אלו בועז מציג כמה מתוך הממצאים שחשפתי.
קישור למאמר ב-NFC: http://www.nfc.co.il/Archive/003-D-18984-00.html?tag=14-18-19&au=True

קישור למאמר בארץ הצבי (כאן מציגים כמה מהתמונות):
http://www.faz.co.il/story_3955

מה עמד מאחרי התנהגותו המוזרה של עמיר אני לא יודע.
לטענת אשתו יגאל האמין שהוא אכן רצח את רבין עד שחשפתי בפניה את הממצאים.
האם כך אכן היה?
כמוך, אני מתקשה להאמין, אבל לך תדע.

להלן קישור למגזין האינטרנט גלובל רפורט שם אני מציג עדויות וצילומים מההשגות המועלות ע"י משפחת רבין ובכללם הבקשה לפתוח את החקירה מחדש

צילום מהראיון של דליה רבין בעולם האשה:
http://www.global-report.net/a.php?c=i2i&a=156&rc=i2i

מאמרים בעתון הארץ המצטטים את בקשת משפחת רבין לפתוח את החקירה מחדש (קישורים בסוף המאמר)
http://www.global-report.net/a.php?c=i2i&a=150&rc=i2i

אבל כל זה כבר הובא בפוסטים קודמים כאן ואתה רק חוזר שוב ושוב על מה שכבר נאמר .
ואין לך שום תשובה על השאלה לגבי יגאל אמיר שדי הורסת את כל הקיז שלך.
אני מציע שתחשוב על תשובה טובה על כך במקום לחזור שוב ושוב על מה שכבר נמר.

הבעיה עם טענותיך היא זאת :
זה שיגאל אמיר האמין באמת ובתמים שהוא הרוצח עד שנתקל במימצאים שלך שגרמו לו להטיל ספק בכך.
דהייינו המדובר באדם שיצא לבצע רצח באמונה מלאה ומתוך מחשבה שהוא רוצח בודד עד שנתקל בך ובטענות שלך שגרמו לו לשינוי בתפיסת עולמו
בהחלט יכול להיות שמישהו שרצח והודה בכך יטיל בכך ספק כאשר בא מישהו שאומר שזה הכל עניין של קונספירציה ואין לו שום קשר לכך.
.אבל אין בכך משום תשובה על השאלה מדוע יגאל אמיר טען בעקשנות וחשב והיה משוכנע שהוא הוא הוא הרוצח עד שהופעת עתה וטענת שהוא בסך הכל חלק זניח בקונספירציה דבר שכמסתבר הוא בעצמו הנעבך לא ידע?

לפני שאמשיך, למה לך אלי אשד להסתתר מאחרי הניק 666? כבעל המאמר המקורי מוזר שאתה נזקק בתגובותיך לניק 666 המכסה על שמך האמיתי.
ואולי לא מוזר.
קשה למצוא כבוד גדול בניסיון המתמשך להתעלם הן מההוכחות הבליסטיות שהצגתי, הן מהנימוקים הלוגים, והן מדרישת בני משפחת רבין לפתוח את החקירה מחדש, כל זה בנימוק המופרך:"אבל כל זה כבר הובא בפוסטים קודמים כאן ואתה רק חוזר שוב ושוב על מה שכבר נאמר".

אם כל אלו הובאו קודם מדוע התעלמת מהם עד עתה? מדוע אתה ממשיך להתעלם מהם?

ובאשר לטענתך האחרונה: "ואין לך שום תשובה על השאלה לגבי יגאל אמיר שדי הורסת את כל הקיז שלך".
666 יקר, למה שלא תוכיח לנו בכלים לוגים מקובלים כיצד "השאלה לגבי יגאל עמיר הורסת את כל הקיז"?
כיצד שאלה אמורפית כזאת או אחרת יכולה להרוס ממצאים מדעי או כל ממצא סולידי אחר?

אלי אשד, 666, או כל ניק אחר שתבחר, מדוע כאדם תבוני לכאורה לא תנסה להתמודד בדרך רצינית עם ההממצאים שהוצגו?

אם יש לך נימוק רציני, לוגי, מדעי או עובדתי, אנא תתכבד ותציג אותו בפנינו.
ואם אין לך, לא יהיה מכובד יותר להודות בטעות?

אתה הוא זה שבא עם הטענות. חובת ההוכחה היא עליך לא עלי .
אני רק מראה על בעיה שאינך מצליח לפתור אותה מדוע קיים אדם שמודה בפה מלא ברצח שלדעתך לא הוא ביצע אותו .
ואגב אם עמיר יטען עכשיו שהוא חלק מקונספירציה אחרי ששמע ממך את כל הטיעונים וכו' זה כבר לא יהווה הוכחה לשום דבר משום שהוא שמע על כך ממך
אם היה בא לפני כמה שנים לשוטרים ואומר הייתי חלק זניח מקונספירציה של שמעון פרס לתפוס את השלטון ומביא עובדות והוכחות אז זה היה עניין אחר.
עכשיו מסופקני אם מישהו יתייחס להודעה כזאת ברצינות .
משום שזה די ברור שמקור המידע שלו הוא אתה

ואין זה משנה מדוע אני קורה לעצמי בכינוי זה או אחר .מה שחשוב הוא התכנים של התשובות .

אני מציג לך שורה ארוכה של הוכחות סולידיות ואתה בשלך: "חובת ההוכחה היא עליך לא עלי".
נחמד. על זה נאמר "אל תבלבל אותי עם עובדות".
התופעה מוכרת בפסיכולוגיה כ"דיסונס קוגנטיבי".

בכל אופן כדי לא להשאיר את הקורא בשאלה למה יגאל עמיר המשיך עד לאחרונה לטעון שהוא רצח את רבין אומר שאני לא אמור לפתור את הפסיכולוגיה של כל אדם, בודאי לא לקרוא מחשבות, אבל ישנם מספר אפשרויות.
א – יגאל עמיר ירה ירי אמיתי אבל רבין, בניגוד לעדותו של כרמי גילון, לבש חליפת מגן.
ב – יגאל עמיר ירה סרק ועל כן רבין לא נפגע. תואם את הקריאות "סרק סרק" ואת עדויות השוטרים שקולות הירי נשמעו כמו קפצונים.
פגיעה בעמוד השדרה גורמת לשתי תופעות פיזיולוגיות. א- שיתוק מידי, ב – ארקשן.
רבין למרות הפגיעה כביכול בעמוד השדרה המשיך ללכת מה שחוזר ומוכיח שרבין לא נפגע (עדויות ברבש לטלוזיה באותו לילה על הפגיעה בעמוד השדרה, והדו"ח הרפואי של הרופא המנתח והסותר את עדותו של היס).
בניגוד לחוות הדעת של היס שרבין לא נפגע בעמוד השידרה – רבין הגיע לבית החולים עם ארקשן.

אם זה סרק, מדוע יגאל לא ידע על הסרק?
האם הקליעים באקדח הוחלפו בשלב כל שהוא? אני לא יודע וגם אתה לא יודע.
ישנם אפשרויות נוספות וכולם אינם מעלות או מורידות.
הכלל במדע ובכללו המדע הרפואי והפורנסי פשוט. אתה חייב להסתמך על הוכחות סולידיות: לוגיות בליסטיות או רפואיות, תוך התעלמות משאלות לא פתורות.
אתה מתעלם מהנתונים ודאיים אבל מנסה להתלות בשאלה חסרת ערך מדעי בתחום הפורנסיק מדסין.

ראה 666 או איך שלא תקרע לעצמך (לא טעות כתיב), אדם המנסה להתווכח על נושא לוגי או מדעי, ראוי שיכיר את כללי היסוד בלוגיקה המדעית.

נקודה נוספת.
פעם שלישית שאני מנסה לשלוח את התגובה והיא לא נקלטת, מעשה מכוער, שניתן להתגבר עליו. בנוסף אני מבצע צילום מסך ושמירת קובץ. דרך תגובתך מעניינת ולא מפתיעה.

במדינה מתוקנת, יגאל עמיר היה על סמך הממצאים הסולידיים יוצא מזמן לחופשי.
ועל כן פרס, אם היה זה פרס, או כרמי גילון, או כל מי שזה לא יהיה, יכול לישון בשקט.
בכל אופן מששאלת אומר לך למה פרס חשוד (למרות שאין לי הוכחה ממשית אלא רק נסיבתית):
א – פרס היה המרוויח העיקרי לאחר שהוא ירש את רבין
ב – פרס שנא את רבין (ראה ספרו של רבין "פנקס שירות")
ג – פרס מבחינת אופיו מתאים (ראה "חתרן בלתי נלאה" באותו "פנקס שרות").
ד – כרמי גילון החשוד העיקרי בקונספירציה מונה ע"י פרס לראש מרכז פרס לשלום,
ה – בהמשך לכך מונה כרמי מונה ע"י פרס לשגריר ישראל בדנמרק.
ד – פרס הרוויח פופולריות רבה.
ה – ביבי והימין המתחרים של פרס ומפלגת העבודה הפסידו במלחמה על דעת הקהל.

רוצה עוד?
ו – פרס שמונה לראש הממשלה וממונה על השב"כ היה את הכוח להשתיק כל איום פוטנציאלי.

ידוע לפחות על איש שב"כ אחד מהשומרים של רבין (יואב קוריאל) ש"התאבד" לכאורה זמן קצר לאחר רצח רבין.

ישראל זה מכבר אינה מדינה מתוקנת.
ראה את מימדי הפשע המתגלים לאחרונה בצמרת המדינה. ראה פרשיות שחיתות נוספות ע"י הממסד המושחת ובתוכו המערכת לעקיפת החוק:
עמוס ברנס, כנופיית מע"ץ, ופרשיות שחיתות נוספות שאתה לא מכיר.

תודה.
אני מציע שנפסיק את הדיון בזה כי אינך מביא טיעונים חדשים .
לא שיכנעת אותי לגבי יגאל עמיר ובוודאי שאינני חושב שאדם שהודה ברצח ונמצא אשם בתיכנון רצח על פי כל ראיה נסיבתית צריך להשתחרר .
כל מה שהראית הוא שככן יש שאלות עם הרצח כמו שהיו עם רצח קנדי, ואת העניין הזה כבר כיסינו לעייפה .
האם אכן פרס היה אחראי לרצח רבין ?
השניים סלדו זה מזה אבל לעניות דעתי לא עד כדי כך שיתכנן רצח של ראש ממשלה מכהן .
וכאמור אם פרס היה אחראי לדבר כזה ,קשה להאמין שהוא לא היה נמצא היום תחת סחיטה של מישהו אחד או יותר מהעשרות שהיו חייבים להיות מעורבים וזה היה חייב להשפיע על תפקודו והתנהגותו שאותה אנחנו רואים מידי יום ביומו.
ראה מה קרה עם הרב לאו , רק עצם העובדה שהוא ביצע הטרדה מינית של מישהי מנעה ממנו לבסוף לרוץ לתפקיד נשיא .
בקצרה אני מוצא את התזה שפרס אשם כלא סבירה.
אגב אין צורך להאשים גם אותי בקונספירציה כנגדך,אני לא מוחק הודעות שלך.

ההוכחות המנקות את יגאל עמיר מוצקות על פי כל אמת מידה מדעית, ועל כן אינן נסיבתיות.

ביחס לפרס, נימוק ה"קשה להאמין" שייך לתחום האמונה. רבין האמין שכן, אתה מאמין שלא.

על מעשיו של הרב לאו ידעו שנים רבות, אני יודע עליהם משנות ה-60, ואף על פי כן העניין הוחבא מהציבור הרחב אפילו היום.
החשדות נגד פרס ידועות מזה למעלה מ-10 שנים, רק שהתקשורת הישראלית הנורמאטיבית מחפה על פרס, בנושא זה ובנושאים אחרים.

ובאשר לתגובות שלי שלא עלו מספר פעמים רצופות, יתכן ויש לכך סיבה טכנית, ועל כן הריני להתנצל.

בהמשך לנאמר קודם על פרס ורבין ראוי להביא מובאות מ"פנקס שירות" של רבין עמ' 534 המוכיחות את אופיו החתרני (קונספירטיבי) של פרס:

"הנחת היסוד שעליה ביסס חתרן בלתי נלאה זה את אשליותיו היתה שבינו לבין ראשות הממשלה אין מחסום אלא יצחק רבין".

ומיד בהמשך לכך המשפט המדהים הנראה כנבואה: "די לסלק אותי מדרכו ולהישבע אמונים כראש הממשלה" ורבין ממשיך: "הלהיטות הזאת (של פרס) לא ידעה גבול. הדחף הזה לא הכיר מגבלות – הכול מותר".

במילים אחרות פרס חסר גבולות במעשה החתרנות. אם כי קשה להאמין שרבין חשב שפרס עלול לסלק אותו מדרכו ע"י רצח.

רבין מסיים: "הדלפות וחתירה מתמדת תחת מעמד ראש הממשלה, וערעור מעמדה של הממשלה, לפי המשנה הבולשביקית הנודעת; ככל שיהיה רע יותר, כך יהיה טוב יותר לאנשי פרס ולמנהיגם"

במילים אחרות רבין חוזר פעם אחר פעם באמירות ברורות ונוקבות ביחס לאופיו של פרס כחתרן. כקונספירטור (חתרן).

.
רבין נאבק בפרס על ההנהגה והיה לו כל אינטרס לפגוע בו ובתדמיתו ובכך הצליח היטב.
\בדיוק כמו שהצליח לפגוע בתדמית של אנשים אחרים עם אמירות מכוונות היטב כמו "פודל " וכו'.
אם אתה רוצה אני אביא לך מליון עדויות של אנשים אחרים שמכירים את פרס ששרים את שבחיו
באותה מידה אפשר להאשים את בגין ואת שמיר כקונספירטיביים כפי שהם אכן היו במקרה של שמיר.

צר לי לאמר לך אבל הטיעון הזה הוא ילדותי פשוטו כמשמעו .
אבל אני מניח שאתה צריך לשפוך אותו איפה שהוא .

רבין בספרו הביא מספר דוגמאות מפורטות למעשיו של פרס, ובתוכם הדלפת חומר סודי לתקשורת שהביא לנזק רב למדינה ולרבין כראש הממשלה. במקרה אחר פרס הדליף לתקשורת על מפגש סודי עם הנציג הרוסי מתוך כוונה לחדש את היחסים הדיפלומטים שנותקו, עקב ההדלפה המגעים נותקו.
בגין סיפר על מספר מקרים בהם פרס הדליף חומרים לתקשורת או לגורמים בלתי מורשים אחרים ובכך נגרם נזק רב. פרס הדליף לחברי לשכת העבודה על התקיפה המיודעת של הכור האטומי בעירק וההתקפה בוטלה. תוך מלחמת לבנון בגין דווח לרבין ולפרס על ממצא סודי שדלף לתקשורת ואחד מהם הדליף לתקשורת תוך גרימת נזק משמעותי לצהל תוך מלחמה. לא צריך להיות גאון כדי לנחש מי מבין השניים היה המדליף.
בנימין הלוי ראש המוסד מספר בספרו "לחיות בצל" על שפרס הדליף לתקשורת על מגעים סודיים שקיים עם חוסיין מלך ירדן, שפגעו קשה במלך, מאז חוסיין לא רצה לשמוע על פרס.
החלטת הממשלה שבה היה חבר פרס על היציאה למבצע חומת מגן ולכוונה לפרוץ למבנה בו שהה ערפאת הודלפה לערפאת, מעשה הניתן להגדרה כבגידה.
לא קשה לנחש מי היה המדליף מתוך אותה ישיבת ממשלה?
יואב יצחק מספר במילים עדינות על קשריו העסקיים של פרס עם ערפאת ומשפחת בין לאדן בחברת פלטל הפלשתינאית: "קרן שהקים מרכז פרס לשלום החזיקה מניות בפלטל הפלשתינית (לערפאת היה שם 40 אחוז) – לצד בני משפחת בן-לאדן. ההשקעה בוצעה באמצעות "קרן טכנולוגיה לשלום" שהשקיעה 9 מיליון דולר בחברת פלטל; משפחת בן-לאדן השקיעה בפלטל באמצעות חברת Apic שבה הם שותפים"
http://nfc.msn.co.il/archive/001-D-3230-00.html?tag=9-26-20

ואלי
יהיה מכובד יותר אם תואיל להתיחס לגופו של עניין. כשיש לך נימוק של ממש אתה לא זקוק לטיעון מהסוג הבא, ואני מצטט: "צר לי לאמר לך אבל הטיעון הזה הוא ילדותי פשוטו כמשמעו . אבל אני מניח שאתה צריך לשפוך אותו איפה שהוא".
קפיש?

אתה מסיק מזה שמישהו מדליף לתקשורת זה אומר שהוא גם אחראי לקונפירצית רצח של ראש ממשלה.
על פי המסקנה הזאת כל אחד ואחד מהשרים וחברי הכנסת ופוליטיקאים שלנו מסבוגל לקונספירצית רצח כזאת.

של חיילים רבים אינם עניין של מה בכך.
הנזק על ההדלפה של פרס לתקשורת (ועל סמך נסיון העבר ניתן להניח שפרס היה המדליף ולא רבין) עליה מספר בגין תוך כדי מלחמה, פגעה ביכולת צה"ל לפגוע באש"ף תוך כדי המלחמה בלבנון, ובכך הביאה מן הסתם למותם המיותר (שלא לומר הרצחם) של חיילים לא מעטים.
כך גם ההדלפה לערפאת על היציאה למבצע חומת מגן ולכוונה לפרוץ למבנה בו שהה ערפאת, הביאה מן הסתם למותם המיותר של חיילים, מעשה הניתן להגדרה כבגידה.
ההדלפה לחברי מפלגת העבודה על שישראל עומדת לתקוף את הכור האטומי, סיכן את המבצע שנועד למנוע מסדאם חוסיין לבנות יכולת גרעינית כנגד ישראל, שלא לדבר על סיכון חייהם של הטייסים במבצע.
הדלפת פרס לעתונות על הפגישות עם חוסיין עליהם מדווח בנימין הלוי ראש המוסד, סיכנו את הסיכוי לחתימת הסכם שלום עם ירדן, ופגעו בנכונות ראשי מדינות ערב ואף ראשי העולם המערבי לסמוך על חשאיות המפגשים ועל מילתם של מנהיגי ישראל.
שנמשיך?

עכשיו שאל את עצמך מדוע למרות המידע שהתפרסם ברבים ממשיכה העתונות להגן על פרס? מדוע למרות על אלו הוא נבחר לנשיא המדינה?
ולמה לכל הרוחות למרות כל הדוגמאות האלו ביחס לפרס אנשים תבוניים ממשיכים לדחות על הסף את האפשרות לקונספירציה (חתרנות בלעז) ביחס לפרס ובכלל.
מדוע אנשים תבוניים ממשיכים לשאול ברצינות אין קץ – גם אתה מאמין בקונספירציה? כאילו אנחנו חיים במדינה אוטופית בה מנהיגי ישראל ישרים עד בלי די. אין שקר אין הונאה ימות המשיח כבר כאן.
פרשת העסק ביש לא היתה אלא משל, כך גם פרשת קו 300.
הגיוני.
ואגב אחיו של יגאל עמיר לא יושב בכלא על תכנון רצח רבין יחד עם חברם המשותף דרור עדני?
קונספירציה רק אצל פשוטי העם?

המירוץ שלו לנשיאות הייתה הזדמנות זהב לכל סחטן פוטנציאלי מבין המעורבים בקשר לסחוט אותו .כאשר פרס פגיע במיוחד .
אבל לא נראה שמשהו כזה קרה.
אתה טוען התקשורת הייתה בעד פרס.
לא כל התיקשורת .מקור ראשון היה מפרסם בחדווה כל גילויים בנושא על פרס וערוץ 7 והשופר כמובן .
אם אני הייתי סחטן פוטנציאלי מהמעורבים בקונספירציה הייתי שולח כמה פרטים כאלו לעיתונים הנ"ל שיפרסמו וכך הייתי מעביר מסר לפרס שיש לו מה לחשוש . .
אבל שום דבר כזה לא קרה. ולא נראה שמצבו הכלכלי של פרס נפגע .
איך אתה מסביר את זה?

אתה משווה את תפוצת מקור ראשון וערוץ 7 לתפוצת העתונים הגדולים במדינה, שלא לדבר על תוספת הכוח של הטלויזיה והרדיו?
מה אגיד לך? חזק.

לגבי השפעה תקשורתית או שאתה מנסה להסוות כשל יסודי בהבנה שלך את התקשורת .
אם עיתוני הימין וכל הבלוגרים הקשורים אליהם יתחילו להפיץ באגרסיביות מידע מדויק לגבי קונספירציה שבה היה מעור בפרס אז המידע הזה יגיע לבסוף לכולם כאילו מוצאו היה בערוץ 2.
הם לא הפיצו שום דבר כזה עד היום כי שום מידע כזה לא היגיע אליהם להוציא תיאוריות לא בדוקות כמו שלך .
אם סחטן פוטנציאלי הי המפרסם הקלטות נניח על מעורבותו של פרס דרך ערוץ 7 כולם היו יודעים את זה בתוך שבוע.
אבל אף אחד לא קיבל שום מידע כזה .

לא רע. בסך הכל אתה די יצירתי. אתה מניח הנחה ומשוכנע שההגיון הפנימי שלך חזק מכל לוגיקה מדעית או מציאות עובדתית.
ראה, אם אתה רוצה לעסוק בלוגיקה, למד תחילה את כללי היסוד, ובתוכם ההבדל בין הנחה סוביקטיבית ללוגיקה מתמטית.
וכאן בא לידי ביטוי ההבדל בין עולם של שדים ורוחות של פעם והעולם המדעי של היום.
ולהיות קונקרטי יותר, בחן בבקשה את הממצאים את הנימוקים ואת שאר הירקות שהצגתי בפניך בתגובותי למעלה ואסבר לי איפה אני טועה.
אשמח להודות בטעות, אם תמצא אחת כזאת.
ובא נשאיר עולם ספקולטיבי של חשכת ימי הביניים למקום הראוי לו.
מתאים?

מפעם לפעם אני מרצה בפני תלמידי מנהל עסקים על "יזמות עסקית – הצלחות וכשלונות" והמוטו העיקרי ביכולת לבצע פריצת דרך מדעית או להצליח ביזמות עסקית, מבוסס על התפיסה "יום שלא עשיתי בו טעות הוא בחזקת יום מבוזבז, שהרי בסופו של יום נשארתי אותו טיפש שהייתי בתחילתו".
מה אתה אומר?

מצורף קישור למגזין הגלובל רפורט ובתוכו קישור למאמר שהופיע באינפורמישן ויק (מגנין ההי.טק הישראלי) המציג את תפיסתי העיקרית באשר לערך הטעות:
http://www.global-report.net/a.php?c=i2i&a=76&rc=i2i
קפיש?

כמובן שאתה אינך בדיוק שומר על כללי הלוגיקה בעצמך אבל נראה שזה לא רלבנטי .
אתה טוען שכלל התקשורת "נשלטת " ( בידי הקונספירציה מן הסתם ).
כאשר מראים לך שהדבר לא כך הוא ,אתה דוחה את זה בזלזול בטענה שלכלים האלו ש( ככל הנראה ) אינם נשלטים בידי הקונספירציה יש להם רייטינג נמוך ולכן לא רלבנטיים.

ועניתי לך למעלה כבר כמה פעמים .אבל אתה מתעקש לחזור על זה שוב ושוב.
אגב למה אתה מתעקש כל כך בבלוג עם רייטינג נמוך ? זה לא ערוץ 2 כאן אתה יודע.

מר אשד היקר
אדם החש בנוח עם עצמו אינו צריך להסתתר מאחרי הניק האווילי 666.
ולא בכדי.
הצגתי לך ממצאים עובדתיים ולוגיים כמוצג למעלה ובחרת להתעלם מהם.
כשתהיתי הכיצד אדם תבוני כה טורח לשכוח את כל אותן ממצאים, העלית טענה "לוגית" מאין כמוה: "כשתגלה ממצא חדש תודיע לנו כאן".
666 או כל שם אחר בו תבחר להסתתר – כל הכבוד.
פיתחת פטנט משובח בשני שלבים והמוכיח לי האוויל המצוי כיצד ניתן לברוח מעולם של הנמקות מדעיות המבוססות על עובדות ולוגיקה אל עולם וירטואלי של שקר פוליטיקה פארנויה ושנאה.
עולם בו לעובדות וללוגיקה אין כל ערך.
מרגע זה והלאה ניתן להתעלם מכל טיעון לוגי או ממצא עובדתי באותו פטנט דו שלבי:
שלב ראשון – מתעלמים מהמידע החדש.
שלב שני – מעלים טיעון יצירתי למדי "הטענה לא חדשה".

ומקנחים בטענה סתמית לא מוכחת לוגית: "אתה אינך בדיוק שומר על כללי הלוגיקה בעצמך אבל נראה שזה לא רלבנטי".
ולא מספיק לך והנה אתה מיחס לי טענה יצירתית למדי: "שכל אלו שאינם נשלטים בידי הקונספירציה יש להם רייטינג נמוך". 666 יקר, מה הקשר בין טענותי המוצגות למעלה תחת הכותרת "גאון של אמא" ובהמשך לכך תחת הכותרת "עובדות לא בבית ספרינו" לטענתך היצירתית?

נ.ב.
בכל מקרה אני צריך להודות לך על שהואלת להעניק לי בעצם הדיאלוג המעניין במה משובחת לחשוף בה את השיטה.
ברשותך אני מצלם את הדו שיח המענין עד כה ומעביר אותו בשלמותו אל המגזין שלי (למקרה ותחליט להעביר את הדו-שיח המעניין מן העולם), יתכן ויהיה טעם להציג אותו בפורומים שונים אקדמאים ואחרים.

כפי שאתה יודע כבר אני מקים בהדרגה עם חברים מגזין בו מוצגים נושאים מרתקים מתחום הטכנולוגיה המדע והפילוסופיה כמו מחקרים שאני ואחרים היינו שותפים להם. העולם של אלי אשד, הוא בהחלט עולם מרתק הראוי לבחינה, ובעיקר עניין הקונספירציה המרתק כל אחד מאיתנו בלי קשר לדעותיו הפוליטיות שלא לומר דעותיו הקדומות, והרי כולנו לוקים בדעות קדומות (כן גם אני).
אלא שכאן נחשף ההבדל הברור בין תכונת ה"עדר צאן" המסתתרת מאחרי בכל בן אנוש, לבין האדם החושב המוכן להטיל ספק בכל עניין שהוא (על פי תפיסת הקוגיטו של רנה דקר – "אני חושב משמע אני קיים – וחושב משמע להטיל ספק") כולל בתפיסותיו הוא (תפיסותיו העצמיות).
היטיב לבטא תפיסה זאת סארטר באמירתו האלגנטית "אדם חושב מסוגל לנפץ לעצמו את עצם הגולגולת".

בכל מקרה תודה.

אבל אינך עונה לטענותי .
"אתה כתבת "
אתה משווה את תפוצת מקור ראשון וערוץ 7 לתפוצת א אהעתונים הגדולים במדינה, שלא לדבר על תוספת הכוח של הטלויזיה והרדיו?
והערתי לך היום התפוצה של כלי תקשורת כבר לא באמת משנה לטווח הקצר והארוך .
ואתה מיתמם וטוען שלא לזה התכוונת .
אבל בסדר אני מניח שזאת עוד טענה שאין לך תשובה עליה .
לידיעתך עוד לא נתת שום תשובות טובות לשאלות ששאלתי אותך לגבי אמיר ושאר הדברים .
והטענות שלך לגבי הרצח ? אתה אכן מעלה שאלות חשובות אבל מכאן והמסק'נה שפרס הוא הרוצח זה כבר קפיצת דרך שלא תתואר.
אדוני היקר אני מבטיח לך אם פרס היה הרוצח של רבין אז היו מספיק אנשים בקונספירציה שהיו יודעים את זה והם כבר היו דואגים מסיבותיהם שלהם שהוא לא יבחר לנשיא המדינה .
פרס לא היה נבחר אז ברוב גדול לנשיא כפי שקרה .

אתה מוזמן להפיץ את הדיאלוג כאן כמה ואיפה שאתה רוצה רק תן ישור לאתר המקור.
"פיתחת פטנט משובח בשני שלבים והמוכיח לי האוויל המצוי כיצד ניתן לברוח מעולם של הנמקות מדעיות המבוססות על עובדות ולוגיקה אל עולם וירטואלי של שקר פוליטיקה פארנויה ושנאה.
"
מעניין אני עצמי לא הייתי מודע לפטנט שאותו פיתחתי אבל אם אתה אומר …
האם אתה חושב שגם אני כלי שרת או שותף של הקונספירציה כמו רוב או כל כלי התקשורת האחרים של המדינה ?

בקשר למה שכתבת על אורי דן וטענותיו שהשב"כ הוא שיזם את ההתנקשות בראש הממשלה, והתכנית השתבשה, התגלה כעת שאורי דן היה סוכן מוסד (לינק בהמשך) שגוייס ע"י רפי איתן, אני תוהה האם זה נותן יותר משקל ואמינות לטענותיו?

"העיתונאי אורי דן המקורב לאריאל שרון טען בספר בשם "פשעים ממלכתיים" שפורסם רק באנגלית מ-1996 כי השב"כ הוא שיזם את ההתנקשות בראש הממשלה כהתנקשות מבוימת שתפגע בליכוד ותביא לניצחון רבין בבחירות אלא שהתוכנית השתבשה ורבין שילם בחייו . הוא טען שהקשר בוצע בידיעתו של רבין"

חשיפה: העיתונאים בן-פורת
ואורי דן שימשו סוכני המוסד
כך גילה השר רפי איתן בטקס הלוויתו של העיתונאי בן-פורת מקום פעילותם – אירופה, בעיקר בפריז שם עבדו כשליחי ידיעות אחרונות ומעריב
http://www.nfc.co.il/ArticlePrintVersion.aspx?docId=145769&subjectID=1

טוענת שהוא שימש כסוכן שב"כ רק זמן קצר אינני רואה מה הרלבנטיות כאן.

או שאורי דן היה אמין בעניין זה או שלא ללא קשר לעברו הקצר בשב"כ. בכל מקרה עצם היותו איש שב"כ אינו ראיה לשום דבר .

ישנה קנוניה עולמית המאורגנת על ידי קבוצת אנשים מאוד חזקים ובעלי השפעה, המיוחסים גנטית (לפחות בדרגים הכי גבוהים) וביניהם הרבה מהאנשים העשירים ביותר בעולם – מנהיגים פוליטיים גדולים, האליטות של התאגידים, וגם חברי האצולה של אירופה (שנשלטת על ידי הכתר הבריטי), ומטרתם היא ליצור ממשלה עולמית (פאשיסטית) אחת, נטולת גבולות בין-לאומיים ומקומיים, המצייתת לאג'נדה שלהם. מטרתם היא שליטה טוטאלית כוללת ומבוקרת על כל בני האדם שחיים על כדור הארץ ולצמצם באופן משמעותי את אוכלוסיית העולם בכ-80 אחוז. בעוד שבכותרת "הסדר העולמי החדש" משתמשים לעיתים קרובות בהתייחסות לקבוצה זו, יהיה יעיל יותר לזהות את הארגונים הראשיים, המוסדות והאנשים שמרכיבים את הרשת הענקית והסבוכה הזאת.
האתר http://conspil.comאוסף את כל המידע ומדווח על הקנוניה העולמית באופו שוטף, שווה ביקור כדי להבין מה באמת קורה!

ישנה קנוניה עולמית המאורגנת על ידי קבוצת אנשים מאוד חזקים ובעלי השפעה, המיוחסים גנטית (לפחות בדרגים הכי גבוהים) וביניהם הרבה מהאנשים העשירים ביותר בעולם – מנהיגים פוליטיים גדולים, האליטות של התאגידים, וגם חברי האצולה של אירופה (שנשלטת על ידי הכתר הבריטי), ומטרתם היא ליצור ממשלה עולמית (פאשיסטית) אחת, נטולת גבולות בין-לאומיים ומקומיים, המצייתת לאג'נדה שלהם. מטרתם היא שליטה טוטאלית כוללת ומבוקרת על כל בני האדם שחיים על כדור הארץ ולצמצם באופן משמעותי את אוכלוסיית העולם בכ-80 אחוז. בעוד שבכותרת "הסדר העולמי החדש" משתמשים לעיתים קרובות בהתייחסות לקבוצה זו, יהיה יעיל יותר לזהות את הארגונים הראשיים, המוסדות והאנשים שמרכיבים את הרשת הענקית והסבוכה הזאת.
האתר http://conspil.com/ אוסף את כל המידע ומדווח על הקנוניה העולמית באופן שוטף, שווה ביקור כדי להבין מה באמת קורה!

דליה רבין בראיון (המצורף) לעולם האשה (גליון 193, נובמבר 19996) מתארת את כאב בני המשפחה מרצח האב, ויותר מכך עולה תחינה נואשת לקבל תשובה לשאלות הקשות שנותרו בעקבות הרצח.

דוגמאות:
אמא שלי שמעה בוודאות. היא צלצלה הביתה ואמרה לי "ירו באבא אבל זה לא אמיתי". לעולם לא אשכח את שיחת הטלפון. כשאנשי הביטחון הסיעו אותה במכונית הם אמרו לה שזה לא אמיתי"
"למה אמרו לה שזה תרגולת? איזו תרגולת?"

עד היום אין הסבר לשאלה מי עמד מאחרי רצח קנדי? ומי עמד מאחרי הרצח של אבא שלי? אז האשימו את לי אוסוולד שמיד נרצח. אצלנו מאשימים את יגאל עמיר אבל זה לא כל כך פשוט.
המראיינת: במי את חושדת?
דליה: אני לא אגיד. אני יודעת שלא תהיה למשפחה מנוחה עד שלא נדע את האמת. כל הזמן עולים סמני שאלה כמו הסתירה בין דו"ח הרופא שקיבל את אבא כשהגיע לאיכילוב לבין הדו"ח הפתולוגי. זה לא מניח לי. תחושת התסכול מאוד מאוד קשה.

המראיינת: מדבריך עולה תחושה שלא רק התסכול אלא גם הכאב אצלך הולך וגובר.
יש משהו מאוד עוצמתי בכאב שלך.

העתונות הטלויזיה והרדיו סיפרו כלאחר יד על השאלות הקשות המתוארות להלן, אך בחרו להתעלם מהכאב ההולך ומתגבר עקב השאלות שנותרו ללא מענה, משרד המשפטים סרב לבקשת בני המשפחה לפתוח את החקירה מחדש. מדינת ישראל כארגון פשע?

http://www.i2i.org.il/a343395-רבין-הרצח-הכפול-דליה-רבין-מעידה

בעתון הארץ בג'רוזלם פוסט ובויקפדיה מציגים את הח"מ כפריק של קונספירציה לאור טענתי ששיר השלום זוייף. מה אומרים הצילומים?

מדוע העתונות הישראלית והממסד הישראלי ובתוכו משרד המשפטים מסרבים להתיחס לשאלות הקשות העולות בראיונות עם בני משפחת רבין ובעיקר מדוע ההתעלמות מהצילומים המצורפים:
איך ניתן להסביר את שליטת העתונות הישראלית בממסד המשפטי שמסרב לחקור את הזיוף.
http://www.i2i.org.il/a343394-רבין-שיר-השלום-המקורי-והמזויף

על סמך מה אתה כותב שההודאה של עבדול מג'יד היתה לא אמינה?
תיקרא בבלוג שלי בכתובת:
http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1271371
ותראה שעבדול מג'יד חזר וסיפר את הסיפור שלו גם בשנת 1936 וגם אחרי מלחמת ששת הימים.
ואם אתה לא מקבל את דברי, קרא את הדברים במסקנות ועדת השופט בכור ותלמד שקפטיין רייס הפעיל על עבדול מג'יד לחצים ואיומים וגייס נכבדים ערבים, שלחצו עליו לחזור בו מהודאתו. אבל אח"כ, כשהוא לא פחד שיתלו אותו, הוא היה מוכן לספר את מה שקרה באופן ששיכנע את יצחק חנקין ואת יהודה ארזי, שני אנשי שמאל, שהוא מספר את האמת.

היום יום ראשון ה-13 ל-11 אני אמור להופיע בתוכנית של הטלוויזיה הלימודית "ערב חדש" בהנחיית דן מרגלית בשעה חמש אחר הצהריים .

בתוכנית אדון בתיאוריות הקונספירציה השונות שצצו לאורך השנים לגבי רציחתו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.

הדיון יהיה בהקשר להרצאה שאותה אני נותן במוסד "יד בן צבי בירושלים " מי ירה ומי זה שם נפל? תיאוריות קונספירציה מקנדי עד רבין -.
הציבור מוזמן לצפות.

והנה הפרטים על סדרת ההרצאות ביד בן צבי העוסקות בהתנקשויות בראשי מדינות. :

בימים בהם מציינים את רצח יצחק רבין ז"ל, יד בן-צבי מציעה לך להכיר זווית קצת אחרת על רציחות פוליטיות מתקופת המקרא ועד ימינו, על השפעתן על החברה והתרבות ועל הגורמים העומדים מאחוריהן

כמה דמעות, ככה נרות

מגדליה דרך לינקולן ועד רבין – מתי התחילו הרציחות הפוליטיות בעולם? האם הסכם השלום הוא באמת הגורם לרצח סאדאת? מדוע הופך מנהיג שנרצח לסמל ואילו מנהיג אחר נעלם מהתודעה? ומה השיגו הרוצחים?
יד בן-צבי מזמינה אותך לגלות "האם השיגו הכדורים את יעדם?"

הקורס יפתח ביום שני, ה-14 בנובמבר 2011, יז' בחשוון, ויתקיים מידי שבועיים בין השעות 21:00-19:30

בצריף הנשיא בן צבי, רח' אברבנאל 12, ירושלים

התנקשויות ורציחות פוליטיות מלוות את ההיסטוריה מראשיתה, קורס חדש של יד בן צבי מזמין אותך לקחת חלק במסע אל תוך ההיסטוריה של הרציחות הפוליטיות. בואו להבין את המניעים האמיתיים של הרוצחים, לשמוע על יעקב ישראל דה האן – הנרצח הפוליטי הראשון בישראל, לכאוב את סיפוריהם של מנהיגים שחתרו לשוויון ולסובלנות ונרצחו ע"י אלו שדגלו באלימות.

בין הנושאים והמרצים:
¨ נשיא על הכוונת – האם השיגו הכדורים גם את המנהיג וגם את החזון ? – ד"ר מירה צורף

¨ 'פוליטיקה של פיסטולטים' – רצח הלורד מוין – פרופ' מוטי גולני

¨ רצח עבדאללה – פתיחת אופציה, ולא סתימת גולל – פרופ' אהרן קליימן

¨ מי רצח את ארלוזורוב? – פרופ' אביבה חלמיש

¨ רצח לינקולן כאקט של תחייה לאומית – פרופ' אייל נווה

¨ רצח חרירי – חיסולו של החלום הלבנוני – פרופ' אייל זיסר

¨ מרטין לותר קינג והכמיהה לחברה אוהבת וצודקת בארה"ב – פרופ' אייל נווה

¨ על אי-אלימות וכוח הרוע: חייו ומותו של מהטמה גנדהי – ד"ר יוחנן גרינשפון

¨ מי ירה ומי זה שם נפל? תיאוריות קונספירציה מקנדי עד רבין – אלי אשד

להרשמה ופרטים: יד יצחק בן-צבי 02-5398855

חבל אלי, שבתחקיר שעשית, לא הגעת לכתבתו של חביב כנען המנוח במוסף "הארץ" אי שם בתחילת שנות השבעים, שבו הוא פורש את כל סיפור רצח ארלוזורוב, כולל ובהרחבה, הקשר היהודי של ארלוזורוב למגדה גבלס.
והמביא דברים בשם אומרם זוכה ל…
בני

בחור צעיר התקשר אלי עכשיו וראיין אותי לפודקאסט שהוא עושה על תיאוריות קונספירציה כפרוייקט גמר בבית הספר התיכון . הוא ראיין אותי על סמך מאמר ידוע בנושא שפירסמתי פעם ברשת על תיאוריות קונספירציה בתולדות ישראל.
כשאני מסתכל עכשיו במאמר ובקישורים אליו אני רואה שכמה מתיאוטיקני הקונספירציה הבולטים המוזכרים שם ( שאת כמה מהם היכרתי אישית ) נפטרו ,בדרך כלל כשהם משוכנעים שהם נרדפים בידי כוחות הקונספירציה :מיכאל שרון ( חוקר שהאמין שהוא נרדף בידי נציגי כת השטן הישראלית ) , איריס יער אדלבאום ( נפטרה בנפאל לאחר שברחה מישראל שהיא השתכנעה שהפכה למעוז כוחות הרשע העולמייים ),ברי חמיש.( היה משוכנע שהוא נרדף בידי נציגיו של שמעון פרס רוצחו של יצחק רבין ז"ל). לפעמים אני כתבתי את ההספדים עליהם. .
וכפי שאמרתי לבחור הצעיר בשידור מה שהיו פעם תיאוריות של אנשי שוליים כמו מיכאל שרון ובארי חמיש ואיריס יער ,זה היום לחלוטין במרכז. כיום הפוליטיקאים רובם ככולם מאמינים כל ליבם בתיאוריות קונספירציה מכל סוג. וזה מגשים את נבואתו של ג'ון ברונר שחזה לפני חמישים שנה בדיוק בספרו "לעמוד על זנזיבר " שהאנשים בעשור השני של המאה ה-21 יגלו נטייה גוברת והולכת ואובססיבית לתיאוריות קונספירציה.

לכלל הציבור :
לפני כמה שעות גיליתי שגולש קבוע בעמוד הפייסבוק שלי השתמש כאן במונח "בני חושך " כלפי ציבור גדול במדינת ישראל . כלפי אוכלוסייה שלמה.
אחרי שהתאוששתי מהתדהמה מחקתי את המונח ואת ההודעה כניבול פה מתועב וגרוע מזה.
יש להבין שמונח נתעב זה במשמעויותיו ההיסטוריות הוא במקרה הקל ביותר ניבול פה בנוסח "אשכנאצים " שחשוף לתביעה משפטית.
ובמקרה הגרוע ביותר הוא יכול להיחשב כהסתה להשמדה פיזית של אוכלוסיה שלמה ודורש טיפול של המשטרה ושל השב"כ.
מקרה דומה אירע לא מזמן בדף הפייסבוק שלי עם Elad Pressman עורך האתר "קונספיל "אתר קונספירציות שהתברר שהשימוש התכוף מאוד שלו במילים "שבתאי " ו"פרנקיסט " לכל מי שלא מוצא חן בעיניו הוא במשמעות של מורו הרב מרוין אנטלמן Rabbi Marvin S. Antelman בספרו To Eliminate The Opiate ( להשמיד את המסממים ) שהתייחס ל"שבתאים " ו"לפרניקסטים " כבני שטן עכשווים " ובני מוות " עכשויים שיש להשמידם .
אי לכך מונחים אלו אסורים גם הם בשימוש במשמעות שנותנים להם הרב אנטלמן וElad Pressman . מאחר שהמדובר בניבולי פה מסוכנים מבחינה משפטית ומשטרתית .
כל שימוש במונחים אלו ללא קשר למשמעותם ההיסטורית גרידא ימחק
מכאן ואילך .
אני ממליץ לציבור הרחב כולו של המשתמשים באינטרנט תקפידו גם אתם לשמור על הכלל הזה. אם תתקלו במישהו שמשתמש במונחים אלו במשמעויות האלו דעו שהוא מסכן אותכם בתביעה משפטית ובחקירה משטרתית ופעלו בהתאם .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nine − nine =