web analytics
קטגוריות
מיסטיקה ותופעות מוזרות

שא עיניך השמיימה : על חקר תופעת העב"מים

מהם ומאיפה הם העב"מים העצמים הלא מזוהים באוויר?

הופיע באתר "האייל הקורא "

האם יש עצמים מעופפים בלתי מזוהים בשמייים ? כנראה שיש .האם הם נציגים של תרבות זרה כל שהיא מהחלל החיצון ואולי ממימד אחר או מהעבר או מהעתיד ? ואולי שום דבר מכל אלה ?  שאלה קשה שעליה מנסים לענות מזה עשרות שנים ועד כה ללא הצלחה.

לפני כמה ימים הקרינו בטלוויזיה בשידור חוזר את המיני סידרה של סטיבן שפילברג "מפגשים " שעוסקת בתולדות חקר העב"מים והחייזרים סדרה שמראה על העניין העצום בנושא שהפך לחלק בלתי נפרד מהתודעה והתרבות הפופולארית העולמית של עשרות השנים האחרונות .
עב"מים ( ראשי תיבות של "עצמים בלתי מזוהים" ) הם על פי ההגדרה עצמים מעופפים שעפים באוויר ואינם ניתנים לזיהוי ככלי טייס "קונבנציונלי" כלשהוא.
תופעת העב"מים " ( הידועים גם לעיתים בכינוי "צלחות מעופפות " על שם צורתם הידועה ביותר ) קיימת מזה עשרות שנים ומתופעה אזוטרית , הראויה לאזכור רק במדורי קוריוזים בעיתונות ובכתבי עת של כמה "משוגעים לדבר " בודדים בשולי החברה הפכה לתת תרבות שלמה שבה עוסקים מאות חוקרים רציניים וחובבניים שבה יש מאות אלפי מאמינים ותומכים וסקרים מראים שאחוז גדול ביותר של האוכלוסייה מאמינים בקיום העצמים האלה וכי הם באים מעולמות אחרים . בנוסף לכך , יש לה השפעה גדולה מאוד על התרבות הפופולארית בסרטים ידועים כמו סרטיו של סטיבן שפילברג "מפגשים מהסוג השלישי " ו"אי טי " בסדרות טלוויזיה מצליחות מאוד כמו "תיקים באפילה " ו"סטאר גייט " וכאמור לאחרונה בסדרת הטלוויזיה של שפילברג "מפגשים" שמתארת את "ההיסטוריה " של התופעה לאורך עשרות שנים ( לפחות כפי שתוארה בתרבות הפופולארית של חובבי העב"מים) שניתן לראות בה את שיא הז'אנר .
אנחנו במאמר זה לא נעסוק כל כך בתופעה עצמה ( שכפי שנראה בהמשך בלתי אפשרי למעשה להגיע למסקנה סופית לגביה ) אלא נעסוק בתופעה המעניינת כמעט באותה מידה של המחקר והמעקב אחרי העב"מים, תופעה שכמו נשואי מחקרה עברה שינויים וטרנספורמציות כמעט בלתי פוסקות לאורך השנים /

עבמ"ים קדומים

חוקרי העבמ"ים  טוענים שיש עדויות לעצמים מעופפים בלתי מזוהים כבר בימי קדם. למשל בפפירוס של פרעה תחותימס השליש שמספר על עצמים מעופפים שראה הפרעה בשמים ( כאן המדובר כנראה בזיוף או בהונאה שכן הפפירוס המדובר נעלם ואינו זמין כיום לחוקרים ) או בספר התנכי של יחזקאל שרבים רואים בקטעי תיאור ה"מרכבה " השמימית שבו ויושביה המוזרים שבו תיאור של מפגש בין הנביא ובין עב"ם במאה השישית לפני הספירה.
ניתן להביא עוד דוגמאות דומות רבות כהנה וכהנה מימי קדם ( שבהם תוארו מפגשים דומים של מלכים כמו אלכסנדר הגדול וקונסטנטין שיש מתארים אותם כצפיה בעבמים ) וימי הביניים ובעיקר בסוף המאה ה-19 שאז היו תצפיות המוניות של "ספינות אוויר " מסתוריות שהיום מסבירים אותם כ" עבמים ".
אך האיש הראשון שניתן לתארו כ"עוקב " וכחוקר עב"מים מכל בחינה ומיסד תחום חקר העב"מים ותופעות מסתוריות בכלל , היה אדם צנוע ונחבא אל הכלים בשם צ'רלס פורט.

פורט נהג במשך עשרות שנים בראשית המאה העשרים לסרוק עיתונים ישנים מכל הסוגים בחיפוש אחרי ידיעות מוזרות שתיארו תופעות שהיו מנוגדות לכל הידוע והמוכר ואירועים מוזרים שהמדע של תקופתו לא יכול היה להציע להם הסבר או שהכחיש את קיומם . בין השאר מצא פורט ידיעות שונות על עצמים נעים בשמים שלא היה להם כל הסבר מדעי. פורט היציע שמקור עצמים אלה הוא ביצורים מהחלל החיצון . הוא הרחיק לכת מעבר לכך והיציע ( לא ברור עד כמה ברצינות ) שהמין האנושי הוא מקדמת דנא "רכושו " של גזע זר מהחלל החיצון שאנו איננו מודעים לו כלל ושמדי פעם מבקר אותנו כדי לבדוק מה קורה עם הרכוש שאותו מנהלים בדרך כלל " משגיחים " אנושיים מטעם הגזע הזר .

הרעיון כמובן לא היה מקורי לפורט , סופרים כמו ה. ג. וולס בספרו "מלחמת העולמות " תיאר כבר בעבר סיפור של פלישת גזע זר ממאדים לכדור הארץ , אולם איש לפני פורט לא טרח להביא כביסוס לטענות חצי רציניות אלה את שפע הנתונים שהוא ליקט מעיתונים שונים . ספריו של פורט ( שבהם המציא בין השאר מונחים ידועים היום כמו טלפורציה לתיאור כשרים על טבעיים מסוגים שונים ) זכו לקהל של מעריצים שקיימים עד היום הזה. עד היום יש "האגודה הפורטיאנית " שמטרתה היא לחקור תופעות מוזרות שהמדע מתעלם מהם או אינו יכול להסבירם ושזכו לכינוי "אירועים פורטאנים". .
עבודותיו כמו הספקולציות שלו הם אבני יסוד של תחום חקר העב"מים היום, וכפי שנראה לא הרבה השתנה בהנחות היסוד מאז צ'רלס פורט.

צלחות מעופפות

ה"אירועים הפורטאנים " הידועים ביותר הם כמובן ה"ע"במים " שהחלו להיראות בתדירות גבוה והולכת מאז שנות ה-40 של המאה ה-20 . לראשונה זכו העב"מים לפירסום עולמי ב-1947 כאשר איש העסקים קנט ארנולד צפה ב-9 עצמים מעופפים דמויי "סיגארים" . עיתונאי ועורך המגזינים של מדע בדיוני רימונד פלמר נתן לעצמים אלה את השם "צלחות מעופפות " ( למרות שבתיאור המקורי של ארנולד הם כלל לא נראו כך ) שהפך לשמם הידוע במשך שנים רבות עד שהוחלף ב"עבמים " בעל האופי המדעי יותר. אותו פלמר נהג מזה שנים לפרסם במגזינים של סיפורי מדע בדיוני שאותם ערך , סיפורים שהוצגו כאמיתיים של אדם בשם ריצ'רד שיבר שסיפר על מגעיו עם גזע תת קרקעי בשם "דרוס" צאצאים מנוונים של תרבות מדעית גדולה שהתקיימה בכדור הארץ בעבר הרחוק והושמדה . ואותם הדרוס עוקבים כעת מהמחבואים התת קרקעיים שלהם אחרי בני האדם ומהווים איום קבוע עליהם . פלמר ייחס את ה"עב"מים" שעליהם סיפר ארנולד ל"דרוס " ומידי פעם לחייזרים מהחלל החיצון . הוא הפך לגורם מרכזי בהפצת הרעיון שמקור העצמים הבלתי מזוהים הוא בתרבויות מפותחות שמחוץ לכדור הארץ.
הפירסום שניתן לתצפית של ארנולד ( שלא הייתה הראשונה מסוגה כלל וכלל אלא רק הראשונה מסוגה שזכתה לפירסום בין לאומי ) , הביא לגל של ידיעות שעל תצפיות נוספות בעצמים "דמויי צלחות " ( אם כי העצמים שארנולד ראה כלל לא היו דמויי צלחות ) בשנות ה-40 והחמישים תחילה בארה"ב ולאחר מכן בשאר העולם החופשי
כבר מסוף שנות ה-40 החלו להישמע תיאוריות שונות מה יכולים להיות הע"במים האלה . מדענים כמו האסטרונום הידוע דוקטור מנצל היציעו שהמדובר במגוון של תופעות טבע "רגילות " כמו עננים בעלי צורה מיוחדת , כוכב הלכת ונוס בזמנים שהוא בהיר במיוחד ותופעות טבע נדירות שונות אך לא "בלתי טבעיות ".
אחרים העדיפו הסברים מסוג שונה לחלוטין , היו שהיציעו שהמדובר בכלים סודיים של הממשלה האמריקנית ( עדיין כנראה הסבר נכון בכמה מקרים ) או של הסובייטים או אף של שרידי הנאצים שנפוצו שמועות שהם פיתחו כלי טייס סודיים דמויי "צלחת " בזמן מלחמת העולם השניה ושכעת שרידיהם משתמשים בהם מבסיסים סודיים ביבשת אנטרקטיקה . היו שהיציעו שהעב"מים הם לא אחרים מאשר מלאכים ! . אך מהר מאוד הסבר אחד הפך להיות דומיננטי : ההסבר שבו דגל רימונד פאלמר שהמדובר בכלי טיס של יצורים מכוכב אחר שחוקרים את עולמנו . להסבר זה יש מאז ואריאציות שונות , למשל שאין המדובר בהכרך בכוכב אחר אלא במימדים אחרים או אף מעולם שבמעמקי כוכב הלכת שלנו ( כפי שטען פאלמר בתחילה ) או בתחתית הים . היו שהיציעו שהמדובר בנוסעים בזמן מהעתיד או אף מהעבר הרחוק מיבשת אטלנטיס הקדומה והמפותחת. בכל המקרה ההנחה הייתה שהמדובר בכלים של תרבויות עליונות בהרבה משלנו .


עולם המדע והצבא האמריקני נשארו סקפטיים ביותר לגבי הסברים אלה . הצבא האמריקני ניהל חקירות מפורטות ביותר בניסיון להסביר את העצמים הבלתי מזוהים במסגרות של פרוייקטים מדעיים כמו "הספר הכחול " שהחל כבר ב-1947 ונמשך עד -1952 . המחקר כלל מערכת גדולה של איסוף נתונים אשר התבססו על צוות חוקרים שהיה מפוזר ברוב בסיסיו של חיל האוויר האמריקני . במהלך הפרוייקט נשמעו עדויות רבות של אנשים רבים שראו עב"מים (מכל שכבות החברה ) ונאספו נתונים כל יותר מעשרת אלפים מקרים הדוח הסופי של הפרוייקט לא שלל את האפשרות שאכן יש חלליות חייזריות שמבקרות את כדור הארץ אבל המשקל שניתן לאפשרות זאת היה מועט שכן לאמיתו של דבר לא נימצאה כל הוכחה לכך . נמצא שלרובם המכריע של המקרים ניתן למצוא הסבר " ארצי ". ההנחה של החוקרים הייתה שהמדובר בתופעות שבדרך כלל כן אפשר להסבירן כתופעות אטמוספריות שונות או טעויות בזיהוי ובמספר קטן יחסית של מקרים שכלל כמה מאות מקרים המדובר באמת בתופעות שאי אפשר להסבירן אך עדיין אין זה אומר שמקורן בחלליות חייזריות דווקא. הם סווגו בקטגוריה של "מקרים לא מפוענחים".

ב-1966 לאחר גל גדול של דיווחים על עב"מים ובעקבות לחץ ציבורי חזק מינה המימשל ועדה חדשה שתבדוק את הנושא בראשות דוקטור אדוארד קונדון . מסקנת חברי הועדה הייתה לאחר שנתיים של מחקר כי אין המדובר בחלליות זרות או בתופעה חשובה באמת וכי אין כל טעם להמשיך לחקור אותה ובכך סגרה למעשה את הנושא מבחינת הממשל האמריקני .
מחקר מקיף דומה נערך החל מ-1977 בידי סוכנות החלל הצרפתית CNES. הועדה חקרה כ-3000 דיווחים על עב"מים ומצאה כ100 מתוכם שדרשו בדיקה יסודית נוספת . הועדה בניגוד לועדת קונדון לא הצליחה להגיע למסקנה חד משמעית בנושא והיא לא המליצה על הפסקת המחקר. ידוע שמחקרים דומים נהפכו בתחומי ברית המועצות שלה היה אינטרס לבדוק האם מדובר בכלי טיס מתקדמים של המערב או חייזרים . בברית מועצות היו וישנם חוקרים רבים שהאמינו שמוצאם של העב"מים הוא חייזרי וגם שם ישנם דיווחים רבים על מפגשים עם עב"מים בעיקר מאז הגלסנוסט . אך כמובן הסובייטים השאירו מחקרים אלה בסוד כמוס .
זה לא שינה מבחינת הציבור הרחב שהמשיך להאמין יותר ויותר בתופעת העב"מים ומבחינת חוקרי העב"מים המקצועיים שהפכו את בדיקתם למפעל חיים . כמה מהם היו אנשים רציניים בכל קנה מידה .
אנשים כמו אלן היינק אסטרונום ידוע שהאמין שגם אם יש אחוז קטן של תופעות שאי אפשר להסבירם בשום צורה קונבנציונלית כי אז יש להתמודד עימם במלוא הרצינות ולא להתעלם מהם במשיכת כתפיים כפי שעשתה ועדת קונדון . אלן היינק הפך לחוקר העב"מים המפורסם ביותר בעולם והקים מרכז לחקר עב"מים . חוקר ידוע נוסף הוא ג'קוב וואלי הצרפתי .
בין חוקרי העב"מים השונים יש חילוקי דיעות כיצד יש להסביר את הע"במים . ההנחה הפשוטה שהמדובר בכלים של יצורים מהחלל החיצון שוב אינה מקובלת כפי שהייתה בעבר . ג'קוב ואלי היציע שהמדובר בתופעה קדומה שיש עליה דיווחים עוד מימי קדם בסיפורים השונים על אלים ועל פיות ( בדומה למה שטוען אריך פון דניקן חסיד תיאורית האסטרונאוטים הקדומים שבנו לדעתו את הפירמידות ומונומנטים ידועים אחרים בכדור הארץ ) שהיא אתגר לכל התפיסות שלנו את המציאות בגלל חמקמקותה ,והעלה גם את האפשרות שחלק מהמקרים המדווחים הם מעשי הונאה אולי של סוכנויות ממשלתיות כלש הן שיש להם אינטרס ליצור מערכות אמונות הקשורות בעב"מים .
תפיסות אלה צברו עוצמה ככל שהאירועים הקשורים בעב"מים נעשו מוזרים יותר ויותר.

מתקשרים עם חוצנים

בשנות החמישים הופיעו בארה"ב ובאירופה אנשים שונים שטענו שהם נמצאים בקשר ישיר עם החייזרים שבעב"מים . אנשים אלה כללו דמויות כמו ג'ורג' אדמסקי מארה"ב שטען שהחייזרים נמצאים איתו בקשר קבוע ואף לקחו אותו למסעות בירח ובכוכבי הלכת ( כולם מיושבים ) וכי הם העבירו לו מסרים על הצורך בשלום עולמי , בדיעבד התברר שכל סיפוריו התבססו על סיפור מדע בדיוני שאותו ניסה למכור ללא הצלחה בסוף שנות ה-40 . פרסומו של אדמסקי היה כה רב שספרו אף תורגם לעברית בשנותה חמישים בשם "הצלחות המעופפות נחתו".
מתקשר אחר ג'ורג' קינג מאנגליה יצר את דת "אתריוס " המבוססת על אמונה בחייזרים שבעב"מים הוא היה הראשון מבין רבים שיצרו אמונות כאלה.

כמה מאנשים אלה כמו אדמסקי וידידו ג'ורג' הנט ויליאמסון ( אחד מהאנשים שהוצגו כעדים למפגשיו של אדמסקי עם עב"מים ופירסם ספרים מיסטיים רבים בנושא שהם בין הראשונים שמקשרים בין החייזרים וההיסטוריה האנושית הקדומה ) היו בעלי קשרים לקבוצות ימניות קיצוניות בעלות אידיאולוגיה אנטישמית ואף נאצית .

אחד המתקשרים הראשונים ויליאם דודלי פאלי שכתב ב -1950 את אחד הספרים הראשונים על תקשורים עם יצורים מהחלל החיצון שבו נטען בפירוט שמוצא האדם מאינטליגנציות מהחלל . בספר זה STAR GUESTS טען פאלי שמוצא האדם מהתמזגות של יצורים מפותחים מכוכב סיריוס עם קופי האדם שעימם קיימו יחסי מין . לאורך ההיסטוריה הופיעו דמויות תנכיות שונות היו לדבריו שליחים של האינטליגנציות העליונות שמטרתם הייתה לתקן את שחיתותם של בני האדם כתוצאה מהתחזקות המורשת הקופית באדם
אותו פאלי היה גם  מנהיג קבוצה נאצית מסוכנת ביותר בארה"ב בשנות השלושים וה-40 ונאסר במהלך תקופת המלחמה כ"סיכון בטחוני" . הוא היה מעריץ של היטלר . לו כמו לרבים מממשיכיו היו אג'נדות גזעניות ואחרות שהוטמעו היטב בתיאוריות שלהם.
(מעניין שמאז נוצרה תיאוריה שבה מחזיקים נאצים רבים כיום שהעב"מים היו כלי טיס שפותחו בידי מדענים נאציים והם מוטסים מבסיס נאצי שקיים עד היום באנטרקטיקה או מתחת לפני האדמה כהכנה להשתלטות על העולם והקמת רייך רביעי . )
בדרך כלל המתקשרים האלה היציגו את החייזרים באותה התקופה כיצורים שמעוניינים רק בטובת האנושות ושהעבירו אליה ללא הרף הזהרות מפני הסכנה בכוח הגרעיני ( אם כי משום מה שום מידע חשוב שלא היה כבר ידוע למין האנושי או אף למתקשרים עצמם). לגמרי לא במקרה ההזהרות של החייזרים שיקפו את הפחדים של הציבור האמריקני בשנות החמישים מפני מלחמה גרעינית מתקרבת .

אך בשנות השישים השתנה מאוד הטון של סיפורי המפגשים עם העב"מים והחייזרים השונים למיניהם .
בראשית שנות השישים התפרסם סיפורם של בני הזוג ברני ובטי היל שנתקלו בעב"ם ואחר איבדו את זכרונם לגבי כמה שעות ופסיכולוג הוציא מהם תוך כדי טיפול בהיפנוזה סיפור שלם כיצד נחטפו בידי חייזרים משונים לתוך עב"ם שם עברו ניסויים שונים . סיפור זה הפך מאז למפורסם שימש כבסיס לספר רב מכר והוסרט לטלוויזיה . אבל … הפסיכולוג שטיפל בזוג וקיבל מהם את הסיפור לא השתכנע כלל באמינותו, לדעתו המדובר בחלום משותף של בני הזוג. מעבר לכך החיזרים כפי שתוארו בסיפור של בני הזוג היל יצורים בעלי עיניים ענקיות . יצורים כאלה בדיוק הופיעו בפרק בסדרת הטלוויזיה המדעית בדיונית "הגבולות החיצוניים " 12 ימים בדיוק לפני האירוע של הזוג , ופרטים אחרים בסיפור של בני הזוג נמצאים בסרט מדע בדיוני ידוע משנות החמישים בשם "הפולשים ממאדים". האם יתכן שבני הזוג ראו את הסרטים האלה והם נשארו בזכרונם ?
ב-1975 הפכה הפרשה לסרט טלוויזיה בכיכובו של השחקן הידוע ג'מס ארל ג'ונס והסרט הזה החדיר לתודעה של מליוני בני אדם את הרעיון שהחייזרים הם יצורים קטנים ואפורים בעלי ראש גדול שמתהלכים ביננו וחוטפים אנשים על מנת לבצע בהם ניסויים שונים .

היצורים האלה שהפכו מאז למאפיין קבוע של סיפורי העב"מים אינם כלל מאפיין חדש , ניתן למצוא אותם בסיפורי מד"ב רבים ובציורי מגזינים רבים מאז ראשית המאה ולפניה . הממציא האמיתי של חייזרים אלה היה סופר המדע הבדיוני הידוע ה. ג. וולס שיצר יצורים כאלה לראשונה במאמר עתידני מ-1893 בשם "האיש של שנת מליון " שבו ניסה לתאר כיצד יראו אנשי העתיד הרחוק . מסקנתו : הם יהיו יצורים קטנים בעלי ראש גדול ( הטענות היום שייתכן שהמדובר בנוסעים בזמן מהעתיד הרחוק הם באופן אירוני השלמת מעגל לספקולציה זאת של וולס ) .

מאוחר יותר ב-1897 כתב וולס ספר מדע בדיוני מפורסם בשם "מלחמת העולמות " שבו תיאר פלישה בידי יצורים מכוכב מאדים לכדור הארץ , ושוב היצורים ממאדים נראו בדיוק כמו אב הטיפוס של האיש משנת מיליון . ובהשראת וולס וסיפוריו סיפורי מד"ב רבים וחשוב עוד יותר ציורים ועטיפות של מגזינים רבים תיארו כך חייזרים פולשים בשנות שלושים וה-40 . וכך הם נראו כעת בתיאורים ובסיפורים של עדים רבים שתיארו מתוך היפנוזה כיצד הם נחטפו בידי חייזרים שביצעו בהם ניסויים מוזרים שונים ואף קיימו עימם יחסי מין על מנת להוליד מהם ילדים , בדומה למעשיהם של החייזרים בסיפורי מדע בדיוני שונים במגזינים בפרוטה במחצית הראשונה של המאה ובסרטים דלי תקציב של מדע בדיוני משנות החמישים . .
מליונים רבים של אמריקנים מאמינים כיום במלוא הרצינות בחטיפות בידי עב"מים וחייזרים .
ואמונה זאת התחזקה מאוד בעיקבות הצלחת סרטיו של סטיבן שפילברג "מפגשים מהסוג השלישי " ( בעקבות ביטוי שטבע היינק על מפגש עם עב"מים ששם אחד הגיבורים מבוסס על המדען ז'קוב ולי ) ו"אי טי " בעקבותיהם היה גידול משמעותי בהודעות על צפיה בעב"מים ובהודעות על מפגשים היצורים מהעב"מים " שדמו מאוד לאלה שתוארו בסרטים ( שמצידם התבססו על יצורים שתוארו בעדויות שונות , האם יש כאן מעגל סובב? ) .

אחד התורמים הראשיים להתפתחות אמונה זאת היה סופר מדע בדיוני ואימה בשם ויטלי שטריבר
. שטריבר חיבר כמה ספרים שזכו להצלחה גדולה בגלל התיאור הריאליסטי מאוד של מצבים פנטסטיים . ביניהם ספר בשם "יום מלחמה " ( 1984) שתיאר בריאליזם קיצוני את ארה"ב שלאחר מלחמה גרעינית בשנת 1985 ואת חוויותיו האישיות בעתיד זה. .
ב-1987 הוא חיבר ספר בשם COMMUNION ( שגם תורגם לעברית ) שבו תיאר חוויות אמיתיות לטענתו שבהם נחטף בידי חייזרים במהלך חייו שביצעו בו ניסויים מוזרים במיוחד. לטענתו הוא גילה זאת רק במהלך טיפול היפנוטי. הספר הפך לרב מכר והוסרט . בעיקבותיו חיבר שטריביר ספרי המשך שתיארו גם הם חוייות אמיתיות לטענתו שנעשו פנטסטיות יותר ויותר מספר לספר כאילו המחבר מודע לכך שעליו להדהים בכל ספר את הקוראים יותר מאשר הספר הקודם. . הוא גילה בספר השני שגם בני משפחתו נחטפים ובספר השלישי התברר לו שהוא ביצע במהלך ילדותו מסעות בזמן לימי רומא העתיקה וכו'.
בעולם המדע הבדיוני יש קונצנזוס מוחלט שהאיש אף אינו מתאר אירועים שאולי חווה בצורה כלשהיא אלא שהוא פשוט משקר מאלף ועד תו, ומתבסס בטענותיו על סיפורי מדע בדיוני ידועים של סופרים כמו פיליפ ק דיק ( סופר שגם הוא טען למפגשים עם אינטילגנציה חוצנית כל שהיא ) לדעת סופרי מדע בדיוני שונים דווקא בגלל כישוריו כסופר מדע בדיוני שטרייבר יכול לתאר אירועים כאלה בצורה אמינה כביכול יותר מאדם רגיל ולהרוויח בכך יותר כסף ופירסום משיכול היה אם היה עושה זאת במסגרת ספר מדעי בדיוני רגיל . שטרייבר עצמו "מודה" כיום שאולי האירועים שהוא מתאר לא אירעו באמת אלה הם סוג של חוויה נפשית כלשהיא שהוא אינו מתיימר להסבירה.
בכל אופן בעקבות ספריו ובעיקר בעקבות סרט קולנוע שהתבסס על הספר הראשון מיד נוצר גל חדש של "הודעות " של אנשים שונים שסיפרו על חוויות דומות לאלה שתיאר שטרייבר בספריו ובתיאוריהם החייזרים נראו בדיוק כמו אלה שאותם תיאר שטרייבר ( בניגוד לעבר שאז היה מגוון רב יחסית בתיאורי החייזרים ). . הופיעו מדענים כמו רולנד מאק שבדקו מאות אנשים בהיפנוזה ואלה סיפרו על חוויות חטיפה שונות שעברו בידי חייזרים .לדעת מאק וחוקרים אחרים היו בכך הוכחות שככדור הארץ נמצא תחת פלישה של גזע עויין שחוטף בני אדם באופן קבוע ומבצע בהם ניסויים שונים כולל מיניים ליצירת בני תערובת בין הגזעים
מדענים אחרים טוענים שאפשר להשוות חוויות אלה לסיפורים שסיפרו אנשים שונים . שטענו תחת היפנוזה שעברו התעללות מינית בילדותם , ואף היגישו תביעות כנגד המתעללים , בדיעבד התברר שהמדובר היה בחוויות מומצאות .
בהקשר זה הוזכרה גם פרשה ידועה משנות החמישים שבה סיפר הפסיכולוג רוברט לינדנר בספר בשם "השעה בת חמישים הדקות " ( שגם תורגם לעיברית ) על מטופל שלו ( שיש החושבים שהיה סופר מדע בדיוני ידוע בשם קורדויינר סמית ) שהאמין שהוא חווה חיים שלמים בכוכב לכת אחר ואף הצליח לשכנע את הפסיכולוג המטפל שלו בכך ! בדיאבד האיש הודה שהמציא את הכל לשעשועו . נשאלת השאלה האם אין יש כאן מקרים דומים בלפחות חלק מסיפורי החטופים בידי החייזרים שמפתחים את הסיפורים בגלל צורך פסיכולוגי כלשהוא ?
אכן מוזר הוא עד כמה אירועי ההיתקלות עם החייזרים ועם העבמים דומים יותר מכל דבר אחר לסרטי מדע בדיוני סוג ד' משנות החמישים ( ואפילו לא לאלה שבספרי מדע בדיוני מתוחכמים יחסית ) . אפילו הטכנולוגיה שבה משתמשים החייזרים לפי תיאורי הנפגשים עימם אינה נראית כמתוחכמת במיוחד כפי שניתן היה לצפות מיצורים שחצו מאות שנות אור כדי להגיע לכדור הארץ . לכל היותר היא עולה על זאת שיש בידינו בכמה עשרות שנים בלבד.
.. עם זאת חוקרי העבמ"ים יכולים להסביר גם את זה. חוקר העב"מים BRUCE RUX פירסם ספר בן 680 עמודים בשם

HOLLYWOOD VS.THE ALIENS –THE MOTION PICTURE INDUSTRY PARTICIPATION IN UFO DISNFORMATION 

שבו לאורך מאות עמודים מסביר המחבר כיצד כל סרט מדע בדיוני וכל סדרת טלוויזיה שנעשו אי פעם בהוליווד היו  חלק מתוכנית "הסברה" של הממשל או של סוכנויות ביון שונות להעביר לציבור מידע ודיס אינפורמציה על החייזרים ועל העבמים אחרת טוען המחבר איך אפשר להסביר שרבים מהסרטים האלה כוללים מידע מדויק על עבמים שהתגלה רק לאחר שהוקרנו ? הוא מזהיר שיש להבדיל בין סרטים שכוללים מידע מדויק על החייזרים ובין אלה שבהם יש מידע שגוי שנועד במכוון להטעות את הציבור , בין אלה שהם לדעתו הונאה מכוונת הוא כולל למשל את הסדרה "תיקים באפילה" שמתארת קונספירציה להסתיר את האמת על החיזרים מפני הציבור וסדרה בשם "שמים אפלים " שמתארת את ההיסטוריה של שנות החמישים והשישים בהקשר לאירועי העב"מים הידועים כנסיון שצובר תאוצה לפלוש לכדור הארץ בידי גזע זר. .
עולם חקר והמעקב אחרי העב"מים הוא עולם פעיל ביותר שמידי פעם קורים בו אירועים שזוכים לתשומת לב ארצית גוברת והולכת . כך למשל רוזוול אותה עיירה קטנה שטוענים כיום שבשנות ה-40 התרסק שם עב"ם על יושביו היא כיום מרכז תיירות ארצי ועולמי ויש שם כמה מוזיאונים שלמים על עב"מים . התפרסמו ספרים רבים של אנשים שטוענים שהם היו קשורים לפרשה מהם אנשי צבא מכובדים ביותר שאחד מהם אף טען שאת ההתפתחויות הטכנולוגיות המודרניות של המחשוב יש להסביר בטכנולוגיה ש
ליקטה ארה"ב באותה התרסקות ברוזוול . חוקרי העב"מים משוכנעים שהממשל האמריקני עושה כל מה שביכולתו כדי להסתיר את המידע על הפרשיה הזאת.
אך לרוע מזלם האירועים הסנסציוניים ביותר עד כה שבהם הובאו "הוכחות " לפרשה היתגלו כזיופים . אירוע אחד שזכה לפירסום עולמי היה סרט שצץ בשנות ה-90 שכביכול תיאר את הניתוח שנעשה בחיזרים ברוזוול בסוף שנות ה-40 ז זכה לכיסוי עצום בתקשורת והתגלה לבסוף לאחר חקירות מדוקדקות כזיוף מודרני של המפיץ שלו שהרוויח כסף רב על חשבון הפתאים.
באירוע אחר הופיעו שורת של מסמכים ממשלתיים סודיים שנשלחו לחוקרי עב"מים ידועים וכביכול היו דוחות של יחידת מחקר בדרג גבוה ביותר בשם "מג'סטיק 18" שמתפקידה היה לחקור את הנושא העב"מים והחייזרים עבור הממשל ,כולל פרשת ההתרסקות ברווזול . בין החברים ביחידה זאת היו אנשים כמו וורנר בוש מאבות מהפכת המידע המודרנית ודונלד מנצל שנודע כאחד המתנגדים הגדולים ביותר לרעיון שהעבמים הם כלי טיס מכוכב אחר. אך לפי המסמכים הוא היה סוכן דיס אינפורמציה שמתפקידו היה להונות את הציבור בעניין והיה בין החוקרים של העבמים ושל היצורים שבהם .
חוקרי עב"מים ידועים כמו סטנטון פרידמן ניסו להוכיח את האמינות והאמיתות של המסמכים , אך הקונצנזוס כיום בקרב חוקרי העב"מים הרציניים הוא שהמדובר בזיוף שבו היה מעורב כנראה אחד מחוקרי העב"מים שהיה מעורב ב"גילוי" המסמכים, ויליאם מור .לדעתם זוהי עוד פעולה של סוכנות ביון כלשהיא שמטרתה הייתה לפגוע בשמם הטוב של חוקרי העב" מים ובציבור הרחב.
חוקרי העב"מים שונים טענו וטוענים היום שאין המדובר אלא ב"טיוח " וכי הממשלה יודעת היטב שהמדובר בחייזרים מהחלל החיצון, ויש אף שטוענים שממשל האמריקני נמצא בקשר רצוף עם החייזרים וכי הם שעומדים מאחורי התפתחויות טכנולוגיות שונות של העשורים האחרונים.לדוגמה של טענות אלו : וונובר בוש ידוע כאחד מאבות רעיון האינטרנט , וונובר בוש היה "חבר " בוועדת "מג'סטיק 18 ". מסקנה החייזרים עומדים מאחורי האינטרנט .

במידה רבה עולם חקר העב"מים סובל מתחושה עזה של פרנויה ושל נרדפות כאשר דומה שאי אפשר לבטוח באיש וכל חוקר עב"מים יכול להיות סוכן של המימשל ( או אולי של החייזרים ? ) ולרוב כל מי שמטיל ספק בתופעה נחשד מיד כסוכן דיס אינפורמציה של הממשל.

בקהיליה נוצרו שמועות שונות על "אנשים בשחור " שעוקבים אחרי כל מי שיש לו מידע על עב"מים והדעות חלוקות האם אנשים אלה הם סוכני ממשל או חייזרים כמובן עצם קיומם של גופים אלה מהווה מבחינת המאמינים הוכחה לחשיבות המידע שבידיהם ולעצם חשיבותם שלהם. וכך זה נמשך כאשר כל כמה שנים "מתפרץ " סיפור שהוא סנסציוני יותר מקודמיו , למשל של שאדם שטוען שהוא "הועבר בזמן " בניסוי של ממשלת ארה"ב בשנות ה-40 ניסוי שבוצע בשיתוף פעולה עם חייזרים.

הרושם שנוצר הוא שעולם העב"מים על מנת לשמור עניין במאמיניו חייב ליייצר כל הזמן אירועים סנסנציוניים יותר. כששוב אין זה מעניין יותר לדווח על עצמים מוזרים בשמיים ואלה נהפכים לשגרתיים , יש להביא את החייזרים עצמם ,וכאשר אלו שוב אינם מעניינים כיצורים שוחרי שלום שלוקחים את מאמיניהם למסע ברחבי הגלקסיה יש להפוך אותם ליצורים מפלצתיים זוממי מזימות שמבצעים מבצעי חטיפות המוניים מידי לילה בלילה מבלי שאיש ישים לב , או שחוטפים ספינות ומטוסים במשולש ברמודה ובאזורים אחרים ברחבי כדור הארץ . וכאשר חייזרים כשלעצמם הפכו לתופעה שגרתית שכל אדם שישי או שמיני בארה"ב נחטף על ידה יש להכניס לעניין גם דברים אחרים ומדהימים עוד יותר. .

אפשר לראות את זה מצוין בדרך שבה מתפתח כל ספר התנסויות עם חייזרים חדש של ויטלי שטרייבר. ברור לחלוטין שהסופר המסכן  נאלץ בכל פעם לשבור את הראש כדי לחשוב על רעיון מדהים ומזעזע יותר לגבי חייו ומפגשיו עם החייזרים כדי למשוך עימו את הקוראים .למשל מסעות בזמן לימי הקיסר הרומאי אוגוסטוס ."סתם"  תיאור חטיפה וביצוע ניסויים בידי החייזרים שוב אינו מספיק כדי לרגש ולרתק את הקוראים המשועממים  שדורשים  להתנסות בדברים חדשים מעבר לכך.

ובכן האם יש ע"במים ? ללא כל ספק זהו הדבר היחיד שאין עליו כל חילוקי דיעות . אין כל ספק שיש תופעות אוויריות שונות שאנחנו איננו יכולים להסביר אותם .
והאם התופעות האלה הם תוצר של תרבות זרה ? התשובה היא שבכמה מקרים זה לא בלתי אפשרי , ןאכן זוהי אחת האפשרויות.  אולם המצב כרגע הוא שעד היום במשך עשרות שנים של מחקר ומעקב אחרי התופעה ומאמצים בלתי פוסקים של מאות ואולי אלפי חוקרים איש לא הצליח להציג הוכחה בלתי ניתנת לעירעור שאכן המדובר בחייזרים מכוכב אחר /אטלנטיס /מימד אחר / מעולם שבמעמקי האדמה /מנאצים באנטרקטיקה /נוסעים בזמן וכו'.
ואם זאת אין ספק שהמדובר כתופעה אמיתית לפחות בגלל העובדה הבלתי ניתנת לעירעור שהיא השאירה חותם עמוק על התרבות האנושית במחצית השניה של המאה העשרים. לא מן הנמנע שהמדובר בתופעה שאיננה חיצונית ויתכן שיותר משהיא קשורה לחלל החיצון ולמימדים אחרים היא פנימית וקשורה למעמקים שעדיין אינם ידועים לנו של המוח האנושי .

קישורים רלבנטיים

 :שא עיניך השמיימה: חלק ב'  -עב"מים בארץ הקודש

עצם בלתי מזוהה בויקיפדיה

מפגשים מהסוג הראשון :סקירה בעברית על תולדות העב"מים מאת חנן סבט וגילי שכטר

 

המרכז הישראלי לחקר עב"מים

העמותה הישראלית לחקר עב"מים וחיים חוץ ארציים

 אנשים בשחור

האם יש זיכרונות חטיפות שגויים ?

מרפא מטעם החייזרים

התנועה הראלית : תנועה של מאמיני עב"מים

 

אתרים על עב"מים בחו"ל

פאניקת תסכית "מלחמת העולמות "

השעה בת חמישים  הדקות

חיים מזר מנתח של חייזרים

שיטות מחקר בחקר עב"מים מאת חיים מזר

חיים מזר על עב"מים מתרסקים

חוקרי החוצנים

 

מהם בדיוק עבמ"ים 

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

12 תגובות על “שא עיניך השמיימה : על חקר תופעת העב"מים”

לפני 4 חודשים החלה נחיתה של אלפי חוצנים בעולם כולו. גם בארץ ישראל נחתו אלפי חוצנים.מקום הנחיתה הגדול ביותר הוא 8 קלומטר מעכו. כן על הים. מקום נוסף זה המכתש הקטן.מצפה רמון. המפקדה הראשית היא בבית שמש. החוצנים הללו באו מלווין שצמוד למאדים. גודל הלווין הוא כ- 28 אלף קלומטר מרובע. אבל עקב מצב כוכב מאדים נאלצו או מרצון לחזור החוצנים האדומים לכוכב כדור הארץ. .קיום מסתובבים בנינו אלפי חוצנים , לא נתן לראותם בראיה רגילה בכול אופו את רובם . .אנשים בעלי ראיה על חושית יכולים לראותם .

פלישת חוצנים לעכו ולמצפה רמון ???? – איזה גיבוב של שטויות המיץ!

מעניין שלא שמענו על זה שום דבר (כולל מכל המתקשרים, הרואים בכוכבים, הקוראים בקפה, והמרחפים בשיינקין)…

כנראה שאנו זקוקים למשקפיים עבות לעין השלישית שלנו…

אולי ביבי יכול לראות אותם ???

החוצנים מוצגים כיום לציבור כניטרלים.
לא זאת האמת- הם שטלו פצצות מתחת לאדמה ומתחת לכורים גרעיניים והם יפעילו את הפצצות ב22 בדצמבר 2012 והאנושות תחווה…

החוצנים מוצגים כיום לציבור כניטרלים.
לא זאת האמת- הם שטלו פצצות מתחת לאדמה ומתחת לכורים גרעיניים והם יפעילו את הפצצות ב22 בדצמבר 2012 והאנושות תחווה…

כנס של עמותת חקר העב"מים העצמים הבלתי מזוהים וחיים חוץ ארציים המופיעים בשמי העולם וכל הקשור בהם עורר אותי למחשבה בשאלה המעסיקה רבות גם את חוקרי העב"מים עצמם :האם יש מזימת הסתרה של מידע חשוב ואף חיוני בנושא מצד ממשלות שונות בעולם מפני הציבור הרחב ? ואולי חוקרי העב"מים עצמם הם חלק מהקונספירציה מבלי ידיעתם ?
ראו
חוקרי החוצנים
http://www.notes.co.il/eshed/56530.asp

צריך לדעת שהצליויזציה שלנו עומדת להשתנות מבחינת הביוטכניקה
בעזרתם של החוצנים שנימצאים בקשר עם מספר בני אדם על כדור הארץ
אשר הגיעו לרמה ביוטכנולוגית גבוה מאד מאד. שלנו זה יראה כדימיוני
אשר בתחילת מחקרם(כפי שסיפרו לאנשי כדור הארץ) הם הצליחו ליברואה חיים חד תאיים .בשלב מאוחר יותר בראו חיים עובריים.לבסוף
הצליחו ליברואה בני אדם מתא אחד אשר נלקח מאדם מת .ובעזרת אותו תא בראו אדם שלם.לפי טענתם אפשרי מתא אחד של חי ליצור יצור שלם.אותם חוצנים שנמצאים בקשר עם מספר בני אדם על כדור הארץ.
הודיעו להם שהם אלו שבראו את בני האדם על כדור הארץ ואת כל החי יהצומח.אמרו שהם חיפשו כוכב שניתן ליצור בו חיים .במסעם בחלל גילו
את כדור הארץ .הוא היה כולו מכוסה במים והיה צורך להפריד את קרקעית הים לגרום לה לעלות מעל המים. והדבר בוצע בעזרת פיצוצים
גרעיניים רביה עוצמה גרמו לחלק מקרקעית הים לעלות מעל הים.
וכך נוצרו היבשות על פני כדור הארץ.אשר בעצם בתקופה ההיא היו מחוברות יחד כפי שחלק מהמדענים שלנו גילו זאת.אבל במשך הזמן היבשות נחלקו וניפרדו כמו שאנו רואים כעת.
אותם חוצנים שהם בני אדם מפלנטה אחר שרחוקה מאיתנו כ900 מיליארד ק"מ כפי שהם אמרו בהתחלה ארך להם להגיע אלינו חודשיים
כי הם נעו במהירות פי שבע ממהירות האור .
אבל לאחר התפתחות הטכניקה שלהם כיום הזמן קוצר לשניה אחת
הסבירו זאת שהם נישאים על קרן אטומית .סיפרו עוד על הטכנולוגיה שלהם. בעזרת קרנים הודפות הם מסוגלים ליצור שביל בים. בעזרת קרניים אנטי גרביוציניות מסוגלים לנטרל את כח המשיכה וכך בעצם לרחף באוויר כאבת נפשם וליגרום לחפצים ללא תלות במסה שלהם גם לרחף.זה אומר שבהגיעם לכדור הארץ הם נוחתים בצורה אנכית עם רכב החלל שהם הצלחות המעופופת שאנו רואים. ההמראה שלהם מתבצעת
בשני שלבים .שלב ראשון הוא העליה האנכית עד לגובה מסוים שלב שני
הנשיאה על קרן אטומית שזורקת אותם בשניה אחת לפלנטה שלהם כפי שאמרנו למרחק של 900 מיליארד ק"מ. בעזרת קרן מצננת יכולים ליגרום לאדם הנימצאה בתוך אש שלא יכווה. בעזרת קרן משתקת יכולים לשתק
כל יצור חי. בעזרת שבב קטן מאוד המוחדר לראש חיה או עוף יכולים לביית אותו כרצונם . בעזרת קרן לייזר הם מסוגלים לבצע ניתוח נקודתי
ממרחק עצום. מסוגלים גם לברוא רגל לאדם חסר רגל(הם בעצם מסוגלים ליברוא כל אבר חסר או להוסיף עוד אבר .ויהיה זה אפילו אבר פנימי כמו כבד או כליה וכו… . הם מספרים כי בגלל צפיפות האולוסין
בנו בתים בגובה ק"מ1 (לא לשכח הם ניטרלו את כח המשיכה)
כעת הם מבקשים לנחות בפומבי מול תושבי כדור הארץ שבעצם הם שבראו אותנו וליבנות להם שגרירות עם תנאים אקס טריטוריאלים ככול שגרירות בכדור הארץ . רצונם שהשגרירות תיבנה בישראל כי הם אומרים
שיצרו מספר גזעים בכדור הארץ והמוצלח ביותר מבחינת אינטלגנציה הם היהודים כי הם נוצרו הישר מזיווגם הם עם נשות כדור הארץ מה שאומר שהיהודים נושאים את הגנים שלהם .לכן היהודים קיבלו חסות ושמירה מיוחדת על היהודים.זה התבטה בעזרה מלמעלה בזמן מילחמה .או במיצעים מיוחדים של הצבא (צה"ל) מה שאין כן בשאר בני האדם שיצרו
על כדור הארץ.(רואים גם כמה גאונים יצאו מגזע זה של היהודים) לכן חיבתם גדולה מאוד שהשגרירות תבנה בישראל.לפי דבריהם הם פנו לרוה"מ דאז מר יצחק רבין (עי"י אדם שהיו איתו בקשר) בבקשה לאשר את בניית השגרירות . התשובה היתה שלילית. פנו גם לרוה'מ מר אריאל שרון וגם התשובה היתה שלילית. ולכן בקשו מאדם זה שהיה בקשר איתם לפעול ולנסות לשכנע את מדינת ישראל לאישור הנ"ל ועוד הסבירו לו שיבקש גם ממדינות אחרות לאשר את בנית השגרירות בתחומן.
והיה ואים מדינת ישראל בסופו של דבר לא תאשר זאת היא תאבד את החסות שהיתה מנת חלקה לאורך כל ההיסטוריה היהודית ואותה חסות תינתן לאותה מדינה שתאשר את בנייתה של השגרירות ואותה מדינה תזכה לנתינת הידע העצום של אותם החוצנים ואושר ועושר יהיה מנת חלקה של אותה מדינה והיא תהפך למרכז הידע העולמי וינהרו אליה כל מדינות העולם לקבל ידע ועזרה וכך מדינה זאת תשגשג מעל כל מדינות העולם היא תהיה החוד של כדור הארץ בידע המדעי .הטכנולוגי .הרפואי.
החקלאי וכו… . יש לציין שהם בוראים רובוטים ביולוגים הווה אומר אדםרובוט.וכן מסוגלים ליצר שטיח חי הווה אומר שערות שנשרו צומחות שוב וכן על זה הדרך
כמה חבל אם מדינת ישראל לא תאשר להם לינחות ולהיות בקשר עם בניהם הביולוגים שהם היהודים
ולכן אנו פונים לכל לכל אחד שביכולתו לשכנע את מדינת ישראל לתת את האישור המיוחל לבנית שגרירות לאבות שלנו הביולוגים שיפעל לאישור אין צורך לאמר את השכר שיקבל מהם . עד כאן
אותו אדם אומר שנראה לו שעד שנת 2035 תבנה השגרירות
שלום לכולם

סרט של סמל "פארנו" משודר בניגוד להחלטת בית המשפט. ליידיעת כולם: אריאל סמל מעולם לא נחטף יחד עם נירית ע"י חוצנים. ב 1.1.1996 אריאל סמל, נירית, גרגורי בקרמן ואישתו, ואדי סומריאן ואישתו לקחו יחד אקסטזי, סמים !!!! ולנירית היו כמה שניות ספורות של הזיות. בשנת 1996, אריאל סמל תקף את נירית שלא רצתה אותו כגבר מאז ומעולם, והוגשו נגדו תלונות במשטרת ישראל ומאז הוא מטריד מינית את נירית ומאיים עליה ע"י באמצעות השתלת חומרים שאין לו רשיון להם כקבוע בחוק וחרף החלטות בית המשפט שאוסרות עליו פרסום. אריאל סמל לא נחטף ע"י חוצנים עם נירית בשנת 1996, וגם מעולם לא!!! סמל מטריד את נירית מינית באובססיביות , ומפר את זכויותיה לפרטיות ומפר זכויות יוצרים וזכויות אדם של נירית. וסמל לא נלקח ע"י חוצנים, ונירית לא הייתה עדה לכך!!! מדובר בה
שתלת חומרים ו"עדות" בכפייה של דבר שלא היה ולא נברא !!! סרט זה הוא קונספירציה: הפרת זכויות אדם !!! הטרדה מינית לשמה !!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 + six =