web analytics
קטגוריות
קומיקס

ביקור המומחה הקנדי ליהודים בקומיקס

 

סטיב ברגסון מומחה עולמי לקומיקס יהודי ,אורי פינק צייר סדרת "הגולם" ואנוכי .

השבוע ביקר בישראל  סטיב ברגסון שהוא המומחה העולמי מספר אחד לנושא האזוטרי במיוחד של יהודים בסיפורי קומיקס וסיפורי קומיקס בנושאים יהודיים. סטיב הוא הספרן של הספריה הציבורית היהודית בטורונטו קנדה ,ומן הצד הוא חובב קומיקס מטורף.

ובמסגרת עיסוקיו כספרן וכתחביב  הוא יצר את מאגר המידע החשוב ביותר ברשת ובמחוצה לה על נושא קומיקסים יהודיים ויהודים בקומיקס וגם את מאגר המידע החשוב לא פחות על ספרנים בסיפורי קומיקס .

וכעת בעת ביקורו בארץ הייתה אחת ממטרותיו לפגוש אותי  ואת עמיתי אורי פינק  גם מאחר שסטיב הוא בין דברים רבים אחרים מעריץ של עלילות הגולם .

וכך ישבנו אני ואורי פינק וסטיב ואישתו ושוחחנו בבית קפה בתל אביב על  מצב הקהילה היהודית של קנדה ( סטיב מעריך שהיא תיתבולל בחלקה הגדול  בתוך 2-3 דורות ),על מצב הקומיקס הקנדי ( אין דבר כזה ,הקומיקס של ארה"ב אוכל  גם בקנדה הענקית כמעט כל חלקה טובה כפי שהוא עושה בישראל הקטנה בהרבה ומחסל את האפשרות לתעשיית קומיקס קנדית מקומית  )

.אורי פינק ביצע לסטיב סיור בסטודיו החדש והמרווח שלו ברמת השרון וחתם לו על חוברות סברה מאן עתיקות  ונדירות שלו שסטיב הצליח איך שהוא להשיג בקנדה הרחוקה  .

אה כן וחוץ מכל זה :  סטיב הביא לי כמתנה חוברת קומיקס מסדרת "באובולף " מ-1975  שבה מסייע  הגיבור הסקנדינבי מהמאה ה-שמינית או התשיעית לספירה  לאנשי השבט  האבוד  של ישראל "אשר" במאבקם האכזרי  בערפד  "ולאד טפס "המרטש  הלא הוא דרקולה  הידוע לשימצה שיצא למלחמת השמד כנגדם במדבר.  בחוברת זאת מופיע לצד תיאור שונים של מאבקים בערפד ובצבאו גם תמונה של תפילת "שמע ישראל "  המושמעת על גופתו של איש שבט "אשר"  שדמו נמצץ בידי הערפד. 

לדברי סטיב זהו סיפור הקומיקס הראשון אי פעם שתיאר תפילת "שמע". 

קישורים רלבנטיים :

הבלוג של סטיב ברגסון

מאגר קומיקס על ישראל והישראלים

מאגר ספרנים בקומיקס של סטיב ברגסון

קבוצת הדיון על יהודים בקומיקס של סטיב

סופרמן והבעיה היהודית

 

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

תגובה אחת על “ביקור המומחה הקנדי ליהודים בקומיקס”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × 1 =