web analytics
קטגוריות
קומיקס

טרי והפיראטים וגברת הדרקון

Image result for terry and the pirates

הופיע בגרסה שונה באתר NRG

באוקטובר 2004 מלאו 70 שנה לסדרת  הקומיקס הקלאסית של טרי והפיראטים אחת מסדרות הקומיקס המפורסמות ביותר של כל הזמנים

.סדרה זאת מעולם לא תורגמה לעברית אבל בארה"ב היא קלאסיקה ובשנות השלושים והארבעים לא היה שם מי שלא הכיר אותה .
הסדרה עוסקת בהרפתקאות בסין , היום ארץ מוכרת מאוד וחשובה כמעצמת על כלכלית וצבאית פוטנציאלית.

אולם בשנות השלושים סין הייתה מוכרת בארה"ב אך ורק כמקום רחוק מוזר ואקזוטי ובראש ובראשונה הודות ל"טרי והפיראטים". והיא הייתה יצירתו של צייר צעיר ומוכשר מילטון קאניף שנחשב היום לאחד מציירי הקומיקס המפורסמים והמשפיעים ביותר הוא אף קיבל את הכינוי "רמברנדט של הקומיקס"

 דיקי דאר

ציור עצמי של מילטון קאניף "הרמברנדט" של הקומיקס .

מילטון קאניף התפרסם לראשונה הודות לסדרה שיצר ב-1933 בשם "דיקי דאר ( דיקי הנועז ) על ילד בן 12 שבאופן קבוע לאחר שהוא גומר לקרוא ספרים על תקופות שונות חולם על הרפתקאות בזמנים ובמקומות שונים לימי רובין הוד בימי הביניים נפגש עם האביר לנסלוט והמלך ארתור, נלחם עם ג'ים הוקינס כנגד הפיראטים של ג'קן סילבר באי המטמון , מגיע לאי של רובינזון קרוזו ונאבק יחד איתו בפראים קניבלים משתתף בסיפור אלדין ומנורת הקסמים נוטל חלק בקרב האחרון של הגנרל קאסטר עם האינדיאנים , מתמודד עם הפיראט קפטין קיד ואפילו צופה בהולדת ישו בבית לחם .


והסיפורים השונים תיארו את חלומותיו אלה כאשר הוא תמיד ניצל מגורל מר על ידי כך שהוא מתעורר ברגע הנכון !

אלא שהתברר שהרעיון של שילוב של דמות מודרנית עם הרפתקאות היסטוריות מוכרות לכל לא עניין את הקוראים . ולכן קאניף החליט לשנות כיוון והפך את ההרפתקאות ל"אמיתיות" כאשר דיקי נשלח בידי הוריו המודאגים מחולמנותו המופרזת למסע חינוכי על ספינה מסביב לעולם בתקווה שכך ייהפך לאדם נורמל מהישוב שאינו שוקע בהזיות בכל הזדמנות .


וכך מצא דיקי את עצמו נודד מסביב לעולם בלויית ידיד של אביו הרפתקן אמיץ ויפה תואר בשם דן פלין שבמקצועו היה סופר ספרי הרפתקאות מהסוג שדיקי אהב לקרוא ובלונדינית אמיצה ויפת תואר והתמודד שם עם מגוון של סכנות בים ובמדבר ובהם מבריחים, סוכנים בינלאומיים , רודנים שיכורי כוח ובסיפור האחרון של קאניף פיראטים מודרניים בראשות גרמני מרושע הפועלים מצוללת .

 
סדרה זאת הייתה מוצלחת מספיק כדי שמוציא לאור   מוביל של סיפורי קומיקס יפנה לקאניף ויבקש מימנו ליצור סדרה עם רעיון דומה על עלילות ילד ובן לוויה ידיד ההרפתקן מבוגר. אבל עם השוני שהעלילה תתרחש בסין המרוחקת והאקזוטית שעליה ידע הציבור האמריקני מעט מאוד.

סדרת דיקי דאר נמשכה בכל אופן בידי אמן אחר   בשם קולטון וו (שידוע יותר כאחד האנשים הראשונים שכתבו על תולדות הקומיקס ) שנתן לדיקי להתבגר אחרי שנים רבות שבהן נישאר בן 12 ולהיכנס לבסוף לאקדמיה של חיל הים . הסדרה המשיכה ל תקיים עד 1957 תקופה מרשימה של כמעט 25 שנה ותיארה בעיקר את הרפתקאותיו השונות של דיקי בשבע הימים בחיפושים אחרי אוצרות . בסיפור האחרון הוא  שט  ונעלם אל השקיעה כאיש הצי האמריקני .

אבל בנתיים קאניף זכה לפרסום עולמי כיוצר וכאמן של "טרי והפיראטים".

טרי והפיראטים

 

טרי הגיבור הרשמי של הסדרה היה נער אמריקני יתום שהיגיע לסין לאחר שסבו השאיר לו מפה של מכרה זהב עזוב בסין . את טרי הנער ליוו ההרפתקן יפה התואר חביב הנשים פאט ריאן ששימש כבן לוויה ומגן לטרי במהלך ההרפתקאות השונות ומדריך ומתורגמן סיני קומי בשם גורג' ובסטר קונפוציוס או קוני בקיצור וגם חבורת שודדי נהרות סיניים שנתנו לקומיקס את שמו ושהונהגו בידי בן תערובת שלמד על קיום האוצר .ומכאן החל סיפור הרפתקאות שלא נפסק במשך שנים הר פתקאותיהם של טרי ושל פאט ריאן בסין האקזוטית .

הנבלים כללו טיפוסים מקובלים בסדרות קומיקס כמו "הגולגולת "נבל חבוש במסכת ראש ובגלימה שחורה פיראטים מכל סוג ומין כמו קפטין גו'דאס והפיראט היבשתי קפטין בלאז הגנרל הסיני הברברי קלאנג הברון דה פלקסוס המרושע .. הדמויות כללו גם את הנערה הבלונדינית היפהפייה בעלת לב הזהב בורמה שהחלה את הקריירה שלה כאהובתו של קפטין גו'דאס ונרדפה בידי משטרת הונג קונג כפיראטית בעצמה שבה היה טרי הצעיר מאוהב אם כי היא עצמה הייתה נחושה לשים את ידיה על פאט ריאן ופעלה לשם כך בנחישות אין סופית .

גברת הדרקון,התשובה האסיאתית למרלן דיטריך.

האוייב הגדול ביותר של השניים הייתה אויבת , מנהיגת חבורת פיראטים פושעים ורוצחים יפהפייה מסתורית בשם לאי צ'וי סאן ( "עמק העושר " בסינית לטענת הכותב ) בעלת הכינוי "אשת הדרקון ". היא הזכירה יותר דבר אחר את השחקנים מרלן דיטריך עם עיניים סיניות ( ובאופן ספציפי את דיטריך כפי שהופיעה בסרט בשם "שנחאי לילי" ) .

זאת הייתה אישה אינטיליגנטית וקרת מזג מומחית בדרכי העולם והגברים בשקספיר ובקונפוציוס ובלי שום אשליות לגבי העולם שבו היא חיה . מערכת היחסים שלה עם טרי ופאט הייתה מסובכת מאוד היא הייתה מסוגלת לא רק לחטוף אותם ולנסות לרצוח אותם שוב ושוב ושוב בכל פעם שעמדו בדרכה אלא גם ניסתה לפתות את שניהם שוב ושוב ושוב. מאידך היא גם הייתה מוכנה בהזדמנות אחת לעזור לטרי להתגבר על פחד מפגישה ראשונה עם נערה ואף לימדה אותו לרקוד!

גברת הדרקון  אמנם הייתה  מבוגרת מהנער טרי בכמה שנים טובות אבל ברור היה  שטרי הנער  הצעיר אינו מתנגד כלל . זה היה ב1939 בהונג קונג  הבריטית טרי היה צריך להשתתף בנשף ריקודים עם חברתו הראשונה אפריל קאן אך חשש מחוסר הידע שלו בריקודים מריבה עם אפריל גורמת לה שתלך לנשף עם מישהו אחר .

בובה של גברת הדרקון.

 טרי הוא מרוסק ממש עד שגברת הדרקון מתערבת ובנדיבות מציאה להיות בת זוגו לערב היא אמנם מבוגרת במה שנים טובות אבל טרי הצעיר אינו מתנגד כלל . אלא שמסתבר שלגברת הדרקון יש סיבה משלה מדוע היא רוצה להיות בערב יריב ותיק שלה הברון  דה פלקסוס נמצא שם . גברת הדרקון מגיעה אליו כדי לאיים עליו באקדח ולדרוש ממנו לשתות ממשקה מורעל ( למה זה צריך להיות באירוע פומבי כל כך זה לא ברור אבל בסיפורים  שאלות מסוג זה של היגיון בסיסי לעולם  לא נשאלות ) . אך איך  שהוא הברון נבל בפני עצמו מצליח להעביר את הכוס המורעלת לאפריל קאן וגברת הדרקון נאלצת לירות בכוס ולפוצץ אותה כשהיא בידה. ולאחר מכן היא לוקחת את טרי ואפריל באיומי אקדח ונמלטת איתם מהבניין .כבני ערובה . המאהבת המבוגרת הופכת בקיצור בתוך כמה תמונות לפושעת רצחנית וקרת מזג .וזאת הייתה הדרך המקובלת שבה הסתיימו המפגשים בינם ,באיומי אקדח .

תמונה אירוטית של גברת הדרקון.

 
 ההרפתקאות של השניים כללו נדודים בכל רחבי סין הן הרפתקאות בחוף הסיני  עם פיראטים ימיים  והן מסעות בפנים סין ושם התמודדו עם בנדיטים יבשתיים . בנתיים בעזרת אמן ידיד מוכשר בשם נואל סיקלס שעסק ביצירת סדרת קומיקס משל עצמו בשם "סקורצ'י סמית " על עלילות טייס הרפתקן ,  קאניף שהאמנות שלו הלכה והשתפרה במשך השנים הפך את טרי הפיראטים לאחת מסדרות קומיקס המרשימות ביותר מבחינת האיורים הדרמטיים

קאניף תיאר בסיפורים כיצד טרי הופך מילד הרפתקני לנער ולבחור וזאת על ידי הרומנים שלו תחילה עם הילדה המפונקת בת גילו אפריל קאן ולאחר מכן התאהב בבורמה ולבסוף אף היה לו סוג של רומאן עם גברת הדרקון בעצמה. בבירור הוא העדיף נשים מבוגרות ומסוכנות אלו תמיד נלחמו אמנם על ליבו של פאט ריאן אולם מדי פעם היו מוכנות להסתפק גם בטארי הצעיר . לגבי זמנו ולגבי הקהל שלו יועד הקומיקס, כל המשפחה , היה זה קומיקס נועז עד להדהים.

לקוראים היום ברור שגברת הדרקון היא טיפוס מוקדם מאוד בתרבות הפופולארית של " גבירה " דמות דומיננטית במשחקי סאדו מאזו. קאניף אפילו הכניס דמות של לסבית לאחד הסיפורים , סאנג'ק שהעניין שלה בנערה אפריל קאן נראה היום כלסבי ואת הנימפומנית צ'ירי בלאז שכישלונה למשוך לרשתה את פאט ריאן יפה התואר גרם לה לבגוד בו לפושעים . לא ברור עד כמה כל הדברים האלה היו מובנים לקוראים התמימים יחסית בשנות השלושים ( חלק גדול מהם ילדים ) אבל לקורא המודרני הם מנקרי עיניים ממש.

 טרי עם בורמה ,יפיפייה סקסית נוספת.
וברקע תמיד ברקע של כל סיפור נמצאו האויבים האמיתיים המסוכנים מכל פיראט וגברת דרקון אלה היו הפולשים היפניים.

סין האמיתית כבר לא הייתה המקום האקזוטי שאותו תיאר קאניף בתחילה . בסין האמיתית הם היו שקועים במלחמת כל אכזרית עם היפנים מאז 1937 אלה פלשו ליפן עם צבא של מיליון איש וכבשו את עריה הגדולות אחת אחרי השניה תוך ביצוע מעשי טבח המוניים. קאניף החל להזכיר את הפולשים בסיפורים מ-1938 ומסוף 1939 הסיפורים עסקו כולם במלחמה של טרי ופאט ריאן בפולשים היפניים שקיבלו רק את השם "הפולשים " ומוצאם לא הוזכר במפורש אם כי הוא היה ברור מאוד .

קומיקס לשיפור המורל בחזית

קטע פטריוטי מסיפורי "טרי והפיראטים" שהוקרא בקונגרס האמריקני והוכנס לרשומותיו ,זהו אולי סיפור הקומיקס היחיד שזכה לכבוד כזה אי פעם.

טרי התבגר והפך לגבר בסיפורים  כתוצאה ממלחמת העולם השניה שהשתוללה אז  והקומיקס הפך  למציאותי יותר וריאליסטי יותר . וכך טרי ופאט נפרדו והקומיקס החל לתאר את הרפתקאותיו של טרי לויטנט בחיל האוויר האמריקני וכלוחם ביפנים באזור סין בורמה הודו, והידע שאותו צבר בשנות הרפתקאותיו כילד על פעילויות המחתרת במזרח הרחוק הביא אותו שוב ושוב למשימות מסוכנות שאליהן נשלח בידי הצבא האמריקני . במהלך המלחמה קאניף אף יצר סדרה שניה של טרי שנועדה אך ורק עבור החיילים במלחמה ובה העלילות היו "מבוגרות " ( דהיינו סקסיות ) יותר בכיכובה של בורמה היפהפייה.

 

קטע מסיפור של מילטון קאניף שנועד הפעם למבוגרים (חיילים) לשיפור המורל בחזית .

אך כתוצאה ממחאות בעלי הזכויות קאניף  יצר לבסוף  סידרה חדשה שנועדה אך ורק לחיילים בחזית  בשם "מאל קאל " על עלילות נערה יפה לבושה ומתנהגת בליברליות גדולה מאוד לגבי אותה תקופה שבאה לבדר את
החיילים האמיצים והרעבים ( ולא לאוכל ) בחזיתות שונות. לגבי זמנה זאת הייתה סדרה סקסית סאין כמוה ( אך לא לגבי זמננו שכן הכל שם רק נרמז שום דבר לא נאמר במפורש כנדרש כיום ) .

 

מאחר שהסינדיקט שפרסם את הסדרה שמר את כל הזכויות עליה ואת כל הכסף לעצמו ולבסוף קאניף החליט לעזוב את טרי עבור סדרה משלו שהוא יהיה בעל הזכויות שלה. וכך ב 29 בדצמבר -1946 לאחר שהפגיש את טרי מחדש עם כל הדמויות הידועות בורמה ואשת הדרקון ונפרד מהם סופית.

אלא שטרי המשיך בידי צייר כותב מוכשר הרבה פחות בשם ג'ורג' וונדר . וזה המשיך את הרפתקאותיו של טרי עוד 27 שנים בהצלחה קטנה בהרבה מזאת של קאניף הן כאמן והן כמספר והסדרה הפכה כמעט לפרודיה של עצמה . טרי חזר לחיל האויר אחרי פריצת מלחמת קוריאה וזה אפשר לוונדר שהיה מאוהבככל הנראה  במכשור צבאי לתאר בדייקנות ובאהבה  כמעט מינית כלי נשק טנקים וכלי ותעופה צבאיים שונים ,אבל בתיאור של בני אדם והרפתקאותיהם הוא היה מוכשר הרבה פחות .טרי הפך ללוחם של המלחמה הקרה ולפטריוט אמריקני אנטי קומוניסטי מהסוג  המקובל בספרות תעמולה .

טרי והפיראטים : סדרת הקולנוע .

הסדרה אומנם המשיכה להיתקים להפתעת הכל עוד 27  שנים ( אותו פרק זמן שסדרת "דני דאר " התקיימה  גם היא ללא קאניף)  אבל האווירה האנטי מלחמתית של שנות השבעים חסלה אותה סופית ב-1973.

אך למרות השנים הרבות שבה התקיימה סדרה זאת בידי וונדר  מה שזכור ממנה  עד היום זה רק עשר השנים
הראשונות של קאניף שנחשבות ליצירת שיא בתחום הקומיקס האמריקני . ויש הטוענים ששום סדרת 'קומיקס אחרת אפילו לא פלאש גורדון של אלכס רימונד ,אפילו לא  סדרות טרזן ו"הנסיך ואליאנט " של  הרולד פוסטר לא זכתה לכל כך הרבה חיקויים  כל כך בידי כה הרבה אנשים, קומקיסאים ואפילו יוצרי סרטים כמו פליני ואורסון וולס ( שהתפנה במהלך הצילומים לסרט המפורסם "האזרח קיין" לכתוב מכתב מעריצים לקאניף ) .במהלך שנות קיומה נוצרו על פיה  בשנות השלושים  סדרת רדיו ,  בשנות ה-40 סדרת קולנוע ובשנות החמישים אפילו סדרת טלוויזיה .

כאשר מת וונדר ב-1987 והתפרסמו בתקשורת הודעות על מות הכותב והצייר של טרי והפיראטים קיבלה משפחתו של קאניף שהיה עדיין חי קיים ופעיל הודעות תנחומים לאין ספור  אם כי זה נטש את אותה סדרה עשרות רבות של שנים קודם לכן ..

סטיב קניון

 

 

קאניף עצמו יצר ב13 ביאנואר 1947 סדרת הרפתקאות נוספת ומוצלחת מאוד בשם סטיב קניון על עלילות טייס צבאי משוחרר והרפתקאותיו כראש חברת תעופה קטנה וכושלת בפינות הנידחות והאקזוטיות ביותר ברחבי העולם מדרום אמריקה ועד להרי ההימלאיה מדרום אפריקה ועד המזרח הרחוק במשימות המסוכנות ביותר כנגד סוכנים קומוניסטיים נאצים פנטים, מבריחי נשק סוחרי סמים ושאר פושעים ורשעים בינלאומיים.

בכל מקום הוא  נתקל בצבא של מנוולות נשיות יפות מחכות לו כמו קופר קלהון מיליונרית שקיבלה את הכינוי "הזאבה מוול סטריט " יריבתו הנצחית של סטיב מעין גברת הדרקון כאשת עסקים מיליונרית שרדפה אחריו לכל קצוות העולם בניסיון להתחרות עמו ולזכות בלבו ,במאדם הוק בעלת היד האחת , הסוכנת הסובייטית קפטין אקולה המלכה תאג'ה . כל אלה נשים יפהפיות תמיד מסוכנות ותמיד מאוהבות בגיבור הבלונדיני היפה ורבות אחרות .כל אלה היו נשים חזקות מסוכנות מתוחכמות אינטיליגנטיות עד שנפגשו בקניון ואז כל מה שרצו היה רק ללכת לרקוד עמו או לסעוד עמו או ללכת איתו מתחת לכוכבים ומי יודע מה עוד. שום אישה לא יכלה לפגוש בסטיב קניון ולשמור על שפיותה ונאמנותה לאוייב שאותו היא שירתה . כגון אך אף אחת מהן לא הצליחה מעולם .הוא העדיף תמיד שנשים ידעו בדיוק היכן מקומן ובסוף כל סיפור חזר לאחיניתו האהובה.

לשיאה היגיעה סדרה זאת במהלך שנות החמישים והיא נחשבת לאחרת מסדרות ההרפתקאות הטובות ביותר של התקופה כשקאניף היה בשיאו. סדרת סטיב קניון הפכה לסדרת רדיו ואף הפכה לסדרת טלווזיה בשנים 1958-1959.

סדרה זאת הופיעה בעברית במגזין "עולם הפלא " ב-1956 הפעם היחידה שיצירתו של קאניף תורגמה לעברית
סטיב התגייס לצבא שוב בזמן מלחמת ויטאנם הפופולארית הרבה פחות . אבל העולם השתנה מאז ימי טרי והפיראטים . פחות ופחות היה ברור מיהם הרעים ומיהם הטובים הפוליטיקה האנטי י קומוניסטית שוב לא הייתה כה פופולארית וההרפתקן העצמאי שוב לא היה פופולארי כמו בשנים קודמות והאופקים נראו כמוגבלים יותר מבעבר . האופי הצבאי של הסדרה נתקל בתגובות מחאה רבות מקוראם אנטי מלחמתיים . הצעירים האנטי מלחמתיים של שנות השישים לא התלהבו מגיבור מלחמתי של דור הקודם .

סטיב קניון כסמל צבאי אמריקני.

כתוצאה ללחץ הציבורי ולעניין הפוחת  קאניף החל להתמקד יותר ויותר בחייו הביתיים של הגיבור ובפחות בהרפתקאותיו הצבאיות .אולם הסדרה לעולם לא חזרה להצלחתה משנות החמישים כאשר סיפורים כאלה היו מקובלים יותר.

ועם סוף מלחמת ויטנאם הסדרה עסקה יותר בבעיות הנישואין של סטיב מאשר בהרפתקאותיו במקומות רחוקים שלא כמקובל אצל גיבורי הרפתקאות. אחרי 18 שנות חיזור בלבד ( וזאת תקופה קצרצרה מאוד עבור גיבורי הרפתקאות ) סטיב נישא לבסוף באפריל 1970 לבסוף לחברה ותיקה אחת האישה שלה שמר סטיב נאמנות קבועה במשך עשרות שנים אם כי הייתה נשואה לאדם אחר ,סאמר אולסון. היא הייתה נשואה לנכה מלחמה וסירבה לעזוב אותו אם כי אהבה את סטיב . אך ב-1970 הנכה הנ"ל הואיל סוף סוף להתפגר ולהשאיר את הדלת פתוחה לנישואיו של קניון . ומאז חלה ירידה דרסטית ברמת הסדרה שהפכה יותר ויותר למעין אופרת סבון ..

סטיב קניון ואחיניתו.
על מנת לעניין את הקוראים הצעירים לסדרה הוכנסה דמות של אחייניתו בת העשרה המאומצת והיפה של סטיב ונרמז במפורש שאפילו היא מאוהבת בו וכמו כן נרמז שגם הוא לא בדיוק אדיש לקסמיה של הנערה הצעירה הקוראים תהו תמיד מה הולך מאחורי הקלעים בין קניון והאחיינית היפה.

סטיב קניון וקרובתו הסקסית.

אם נרצה הייתה כאן מעין גירסה הפוכה למערכת היחסים התמיד לא ברורה בין הנער טרי ואשת הדרקון היפהפיה .היום אפשר היה לתבוע לדין על סמך רמזים ברורים מאוד אלה את סטיב קניון ההירואי באשמת פדופיליה ….
אולי גם כתוצאה מכך .בסופו של דבר קניון וסאמר הדודה של הנערה החלו לסבול מבעיות נישואין שהביאו לפרידה בינם .
.
ב-1986 קאניף לקח את סטיב למסע נוסטלגי בסין ששם פגש את טרי פאט ריאן והסיני קוני. אולם הסדרה כבר הייתה רק צל חיוור של מה שהייתה בעבר וכרוב העבודה עליה נעשתה בידי עוזריו של קאניף .קומיקסים הרפתקניים שוב לא היו אופנתיים בארה"ב ומתו אחד אחרי השני ימיו של סטיב קניון היו ספורים .

קאניף נפטר ב-1988 . סדרת סטיב קניון הסתיימה זמן קצר לאחר מותו הוסכם בידי הכל שאי שלא יכול להמשיך אותה אחרי קאניף ובכל מקרה הירידה בפופולאריות שלה הייתה ברורה כל כך שלא היה טעם בכך .סטיב קניון נראה בעיני רבים מאוד כלא יותר משריד שחלף זמנו של המלחמה הקרה מילטון קאניף שכל חייו כתב וצייר את הסדרות שלו היה לא רק צייר מוכשר אלא גם  כותב הרפתקאות מוכשר דבר שהוא נדיר כפליים. אולם יש הסכמה כללית שעדיין סדרת "סטיב קניון "  נופלת מסדרת "טרי והפיראטים " המוקדמת יותר .

שובם של טרי והפיראטים

גיבוריו  של קאניף, טרי ופאט  וגם הפיראטים וגברת הדרקון  לא נשארו מתים . במארס 1995 הם  הוחזרו לגירסה חדשה של המחבר מיכאל אוסלן (  כותב סיפורי קומיקס שהפך למפיק סרטי בטמן) . הנ"ל  תיכנו בתחילה ליצור מחדש  את "טרי והפיראטים"   כסדרת טלוויזיה ללא הצלחה    ויצר לבסוף סדרת קומיקס מודרנית  שצויירה בידי  המאיירים הידועים האחים הילדבראנדט ולאחר מכן דן שפיגל . העלילה התרחשה בהונג קונג עתידנית כאשר טרי ופאט נאבקים בפיראטים בחוטפים וסחטנים מבסיס בהונג קונג כל הדמויות עודכנו כולל אשת הדרקון שתוארו כיתומת מלחמה ויטנאמית . אבל הפעם זאת לא הייתה הצלחה. הזמנים השתנו המזרח הרחוק שוב לא נראה כאותו מקום אקזוטי שהוא נראה בשנות בהונג קונג כל הדמויות עודכנו כולל אשת הדרקון שתוארו כיתומת מלחמה ויטנאמי . זוהי דוגמה נדירה מאוד של חידוש כזה של סדרת קומיקס וותיקה שמתה ( דוגמאות אחרות הן אנני היתומה שרצה עד היום ובאק רוג'רס שנכשלה ) . אבל הפעם זאת לא הייתה הצלחה. הזמנים השתנו המזרח הרחוק שוב לא נראה כאותו מקום אקזוטי שהוא נראה בשנות השלושים. הסדרה הופסקה אחרי זמן קצר ביותר.
גם היום טרי לא נשכח כל הרפתקאותיו הודפסו מחדש כספרים ודמותו הופיעה על בול סמל לתרומה החשובה שלו לתרבות הפופולארית האמריקנית של המאה העשרים ולעובדה שכל מה שרוב האמריקנים ידעו על סין במשך עשרות שנים היה לקוח מסדרת " טרי והפיראטים".
וגברת הדרקון היא כיום אחת האיקונים המרכזיים של קהילת הסאדו מאזו בארה"ב ובראש ובראשונה של קהילת הסאדו מאזו הלסבית .

טרי ומפקדו בסצינה קלאסית שהונצחה על בול של שירות הבולים האמריקני בסדרת בולים המוקדשת לגיבורי סדרות קומיקס קלאסיות.

קישורים רלבנטיים

טרי והפיראטים בויקיפדיה

טרי והפיראטים בטונפדיה

 

מילטון קאניף בויקיפדיה

דיקי דאר בטונפדיה

 

סטיב קניון בטונפדיה

מאל קאל בטונפדיה

 

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

4 תגובות על “טרי והפיראטים וגברת הדרקון”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four + sixteen =