web analytics
קטגוריות
הגולם ספרות פופולארית

הצהרה בעניין יסמין אבן וקליפ הגולם

לכל מאן דבעי

לפני כמה חודשים יצרה הזמרת והיוצרת יסמין אבן את "קליפ הגולם " שמבוסס על יצירת ספרות "מוקומנטרית " ( דוקומנטארית דמיונית ) "הגולם " של כותב שורות אלה ואורי פינק .
במסגרת הפרוייקט יסמין יצרה דמות דמיונית של זמרת משנות השבעים בשם "מרגלית הדרי " שכביכול שרה פזמון על דמות הגולם בטלוויזיה של שנות השבעים. ברצוני להבהיר כאן שיסמין נכנסה לפרוייקט רק לאחר שהובהר לה שהמדובר בפרויקט חדשני אבנגארדי שכמוהו לא היה מעולם , מאחר שהיא מגלמת את הדמות של זמרת מיקום אלתנטיבי וממדינת ישראל חלופית שבה נוצרה הדמות הקומיקס של "הגולם " שמעולם לא הייתה קיימת ביקום שלנו עד שהומצאה בעבור צרכי הספר "הגולם".
ברצוני להבהיר כאן קבל עם ועדה שאין ומעולם לא היה שום קשר בין "קליפ הגולם" ובין הדיסק החדש של יסמין אבן , המדובר בשני פרוייקטים שונים עד כמה שאפשר ומשני בתי יוצר שונים . הדבר היחיד שמקביל בינהם הוא האבנגארדיות המאפייינת את שני הפרוייקטים.
בשום פנים ואופן אין לראות בדמות הזמרת השרה ב"קליפ הגולם " שהיא דמות דמיונית , מוקומנטארית, פיקטיבית , מומצאת שפותחה בידי יסמין אבן עם "תולדות חיים " וקריירה משלה ביקום האלתרנטיבי את דמותה של יסמין אבן כפי שהיא מופיעה בדיסק שלה.
בשום פנים ואופן אין לראות בשיר המושר בידי הזמרת "מרגלית הדרי " ב"קליפ הגולם " כמאפיין וכקשור באיזו צורה לשירים שמושרים בדיסק של יסמין אבן בדמותה שלה .
המדובר כאן בפרוייקט מסוג חדש שכמוהו לא היה בתולדות המוזיקה העברית .
אני נאלץ לפרסם הודעה זאת מאחר שבחוגים שונים של הגב' אבן בוטאו חששות שמה יסמין אבן והדיסק שלה יזוהו לחלוטין עם קליפ הגולם שהוא שונה כל כך ממה שהיא יוצרת בדרך כלל ואני מקווה שהודעה זאת תפריך את החששות הנ"ל.
הודעה זאת תופץ בכל הפורומים למוזיקה עברית ברשת ותצויין בכל פעם שיוזכר "קליפ הגולם" לעתיד .

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three − one =