web analytics
קטגוריות
טלויזיה

צמד רעים עליזים : הסרט וסדרת הטלויזיה "סטארסקי והאץ'"

"סטרסקי והאץ'" הייתה סדרת טלוויזיה אמריקנית מוצלחת מאוד בשנות השבעים על שני שוטרים ידידים אם כי הטרו סקסואליים בהחלט. .כאשר נעשה עיבוד קולנועי לסדרה זאת בשנות ה-2000 נרמזו בסרט רמזים על יחסים מסוג שונה בין שני השוטרים העמיתים.

הופיע באתר "סדרות הטלוויזיה הקלאסיות "

צפו במקדימון לסרט הקולנוע "סטרסקי והאץ'" מ-2004

בעת כתיבת רשימה זאת עלה על המסכים עוד סרט בשרשרת האין סופית של גרסאות קולנועיות לסדרות טלוויזיוניות מצליחות . הוליווד שהתייבשה ככל הנראה לחלוטין מרעיונות חדשים ומעניינים מתרפקת אל הצלחות העבר של המסך הקטן הן הגדולות והן הקטנות בתקווה שאולי הם יביאו לה כמה דולרים ויחסכו לה את הצורך ברעיונות חדשים וגם יעלו על גל הנוסטלגיה שלעולם אינו נגמר .
הפעם זה עיבוד של סדרת הטלוויזיה שהוקרנה בשנות ה-70 העליזות במשך 4 עונות בשנים 1975-1979 ", סדרת "סטארסקי והאץ'" .

תוצאת תמונה עבור ‪starsky and hutch books‬‏

סטארסקי והאץ' בטלוויזיה

"סטארסקי והאץ'" הייתה באמת אחת הסדרות המשטרתיות יותר מוצלחות ומבדרות של אותה תקופה ( וזאת כאשר כל סדרה שניה או שלישית עסקה באנשי משטרה) ובוודאי הרבה יותר מוצלחת ומשעשעת מההצלחה הגדולה האחרת של אותה תקופה ושל אותו מפיק, אשף ההצלחות אהרון ספלינג, "המלאכים של צ'ארלי " שגם היא זכתה לאחרונה לעיבודים קולנועיים מתוקשרים מאוד.

הסדרה עסקה בהרפתקאותיהם של שני שוטרים שונים זה מזה לחלוטין : דיויד סטרסקי ( פול מיקל גלזר ) השוטר השחרחר הנינוח המשמיע בדיחות קרש ללא סוף וידידו הבלונדיני קאן הטצ'ינסון ( דיויד סול ) הבלונדיני השקט והמופנם יותר ובעל כישרון הזמרה בגיטרה ( סול היה במקורו זמר ) .השניים היוו ניגוד מושלם אחד לשני ומשום כך המיזוג בינהם גם היה מוצלח במיוחד גם משום שהס הסכימו בדבר אחד תמיד : אף פעם זה לא מזיק לכופף קצת ( הרבה ) את החוקים כדי ללכוד פושע.


בצפייה חוזרת היום בפרקים ישנים של הסדרה המיזוג בין השניים נראה מוצלח מעל ומעבר לכל הציפיות של מפקדם סרג'נט דובי השחור הרגזן . השניים רווקים מושבעים ולכאורה רודפי נשים כפייתיים נראו כמי שמעמידים אחד את השני מעל לכל דבר אחר. הם היו נוגעים אחד בשני ללא הרף ,מחליפים חיוכים ידעניים , קריצות אין סופיות , בדיחות שהיו מובנות רק ליודעי דבר , ומתחפשים בבגדים שהיו נחשבים כמוזרים גם בשנות השבעים.


הם היו רודפי בחורות כפייתיים והיו נשים רבות שעברו בינם כל פרק ולפעמים מהאחד לשני אך אלו התגלו תמיד וללא יוצאת מהכלל , כשקרניות , נוכלות , עברייניות , כנערת ליווי במקרה אחד וסתם "חדשות רעות " בכל שאר המקרים ..ובזמן שהאחד היה הנמצא עם אישה השני היה תמיד נמצא בבר לבד ושותה על מנת לשכוח את יגונו .
הצופה המודרני שרואה כל זאת אינו יכול שלא לתמוה מה באמת היה סוג היחסים בין סטרסקי והאץ? בכל אופן אין ספק שהשניים נראים כנהנים מכל רגע כאשר היו ביחד גם ידידם העבריין הסרסור האגי ביר ששימש כמודיע מהרחוב נראה כדמות מוזרה וצבעונית ביותר בעצמה ולא בדיוק "סטרייטית " באיזה קנה מידה שאפשר להעלות על הדעת.


כך או כך במשך 4 שנים ו-88 פרקים מלאי פעילות בצד האפל של העיר ביי סיטי עסקו צמד גיבורינו העליזים במאבקים בסרסורי זונות ובמבריחי סמים ובמסוממים בבעלי חנויות לפורנוגרפיה ובלקוחותיהם, בבריוני מאפיה וברוצחים סדרתיים ולצידם מידי פעם גם ביריבים קצת יותר מוזרים שבהחלט לא היו מקובלים אז בסדרות משטרה כמו, פושע נגוע בוירוס קטלני המאיים ליצור מגפה ( בפרק של שני חלקים ) בפושע שמבצע שטיפת מוח בקורבנות שונים כדי שיבצעו עבורו מעשי רצח ( פרק של שני חלקים) בקוסם וודו ( גם כן בפרק של שני חלקים ) , כת עובדי שטן ואף בערפד.


ואל כל הפושעים והיצורים המוזרים הנ"ל התנהגו זוג השוטרים בצורה ברברית ממש לאחר שלכדו אותם . חוץ מזה השניים היו לבושים תמיד במיטב צווי האופנה והסתובבו עם מכונית אדומה מרשימה . הם היו "קולים" וסקסיים בניגוד לרוב השוטרים הטלוויזיוניים האחרים של אותה תקופה , האפורים ברובם.
בסופו של דבר ז'אנר המשטרה איבד את עניינו של הקהל וגם סדרת "סטארסקי והאץ" ' הלכה לעולמה. בפרק האחרון והמסיים האץ' עצמו נהרג מיריות מתנקש אבל המפיקים על מנת שלא להרגיז את המעריצים הקימו אותו לתחייה בדקות האחרונות של פרק הסיום .
וגם סדרת "סטרסקי והאץ' " עצמה קמה לבסוף לתחייה. בשנות התשעים עם התחזקות גל הנוסטלגיה לשנות ה70 שהתרחקו מספיק , קמו לה אתרי מעריצים רבים באינטרנט רבים כמו גם סיפורים מקורים רבים פרי עטם של חובבים ובהם רבים מאוד שתיארו את היחסים ההומוסקסואליים בין סטרסקי והאץ'.

ולאחרונה הצמד חזר בגרסה קולנועית בבימויו של טוד פיליפס .

סטארסקי והאץ' בקולנוע

המאפיין המיוחד של הסרט הוא שבניגוד לרוב הגרסאות החדשות לסדרות וותיקות הוא אינו מעביר את זמן העלילה ל"זמננו " ( כמו למשל בעיבודים לסדרה אחרת של ספלינג "המלאכים של צ'ארלי" ) אלא משאיר אותו בשנות ה-70 תוך שימת דגש מיוחד על המאפיינים הביזריים באופנה ובמכוניות של התקופה בעיר הדמיונית "ביי סיטי " ( בה התרחשו סדרות רבות של ספלינג ) .
אבל הסרט הוא שגרתי לגמרי. אין בו הבדלים רבים מפרק ממוצע של שתי שעות מהסדרה המקורית . היוצרים ניסו להציגו כמעין פרודיה על הסדרה ועל קונבנציות של סרטי וסדרות משטרה בכלל ( דוגמה אחת : סטרסקי מגיע למשטרה בעקבות אימו שהייתה שוטרת "אגדית " במשך עשרות שנים ולא בעקבות אביו השוטר האגדי כמקובל בסרטים כאלה , הלצה פמיניסטית נאה ). אך מכיוון שהסדרה המקורית הייתה בגדר כמעט פרודיה בעצמה אין לאמר שיוצרי הסרט הצליחו, שהרי קשה לעשות סאטירה על סאטירה.

.שתי הדמויות הראשיות של סטרסקי ( דיויד סטילר ) והאץ' (אוון וילסון ) אינן מצליחות ליצור את הכימיה שהייתה בשחקנים המקוריים ( שלפחות מופיעים בתפקיד אורח קטן בסוף הסרט בקריצת עין לצופים הידענים כמקובל בגרסאות חדשות מעין אלה ). בכל אופן בהתאם לזמנים החדשים והמתירניים יותר אין ספק שהשחקנים מנסים לשים דגש על כך שהאהבה המתפתחת האמיתית היא לא בין הגיבורים וידידותיהן המזדמנות אלא בינם וכי המדובר כאן בהרבה יותר מ"חברות גברית אמיצה " .

הרמזים ההומוסקסואליים הם בהחלט מודגשים יותר מאי פעם בעיקר באקט של דרקונים ומגפיים מתנופפים וסאדו מאזו באופן כללי שצמד השוטרים נאלצים לתת לפני אסיר שממנו הם רוצים לשאוב מידע . בכך הולך הסרט אחרי האחיות הבכירות "המלאכיות של צ'רלי " שגם שם הושם בגרסאות הקולנועיות דגש חזק על "אטמוספירה לסבית " ( שדווקא לא הייתה קיימת כל כך בסדרה המקורית ). ודומה שיש בכך לאמר הרבה על החדירה של ההומואיות והלסביות לתרבות הפופולארית של ההוה בהשוואה לזאת של שנות ה-70 שאז עדיין היה צורך בהסוואת הדברים, או שהם לא היו קיימים כלל ורק בדיעבד אנשי קהילה שונים המציאו אותם.
. הדמות המעניינת ביותר בסרט היא דווקא של "האיש הרע " . מאפיונר יהודי גיזעני בשם פלדמן ( וינס אוון ) שהמציא זן חדש של קוקאין שטעמו כטעם הסוכרזית (!) שרוצח ללא היסוס קל שבקלים . באחת הסצינות היותר מעניינות בסרט חודרים הגיבורים לביתו בעת שהוא עושה בת מצווה לבתו והורסים את כל הטקס.

מאפיונרים יהודיים אלימים כאלה הם נדירים מאוד בהוליווד של היום וגם בזאת של העבר, ומסיבות מובנות ,המפיקים היהודיים לא ששו להציג יהודים באור יותר מדי שלילי , אבל נראה שהפעם למפיק היהודי ספלינג לא היה איכפת. בכל מקרה לא צמד השוטרים ההרואיים הם אלה שלוכדים לבסוף את הנבל היהודי אלא דווקא האגי באר ( בגילומו של זמר הראפ הידוע סנופי דוג שהתפרסם בשיריו התוקפים שוטרים )שמחזיר ליהודי המנוול מנה אחת אפיים על ההערות הגזעניות שלו כנגד שחורים
אפשר לראות אבל לא מוכרחים , עדיף להישאר בבית ולראות קלטות של הסדרה המקורית.  הרבה מהפרקים שלה לא התיישנו בניגוד לסרט שיתיישן מהר מאוד.

ראו גם :

אתר  הסרט 

סטרסקי והאצ' חוזרים גם ברשת

צפו בפרק הפילוט של הסדרה

סטארסקי והאצ' על אי הוודו 

https://www.youtube.com/watch?v=V1gJDINpgQw

סטארסקי והאץ' בויקיפדיה

מאמר על סטרסקי והאץ'

צפו בסרט דוקומנטי על סדרת הטלווזיה סטרסקי והאץ' 

סיפורי חובבים על גיבורי סדרות טלוויזיה

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

4 תגובות על “צמד רעים עליזים : הסרט וסדרת הטלויזיה "סטארסקי והאץ'"”

[…] חמישים שנה להקרנה המקורית של סדרת "מקלאוד",שהפיילוט שלה שודר לראשונה בפברואר 1970.וזאת סיבה טובה לחזור ולהיזכר באחת מסדרות המשטרה הידועות של שנות השבעים לצד הוואי חמש אפס ,  קולומבו,  קוז'אק ו"סטרסקי והאץ'.  […]

[…] חמישים שנה להקרנה המקורית של סדרת "מקלאוד",שהפיילוט שלה שודר לראשונה בפברואר 1970.וזאת סיבה טובה לחזור ולהיזכר באחת מסדרות המשטרה הידועות של שנות השבעים לצד הוואי חמש אפס ,  קולומבו,  קוז'אק ו"סטרסקי והאץ'.  […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × two =