web analytics
קטגוריות
ספרות פופולארית

"מכתב פתוח לאלי אשד"

זהו שם מאמר שגיליתי לאחרונה ב"במה החדשה"  מאת אדם בשם אלברט שבות. למר שבות יש בעיה קשה מאוד עם כמה מסות שפירסמתי לגבי התנ"ך ושאלת כותביו . לי יש בעיה קשה מאוד עם הטענות של מר שבות אבל בכל אופן  אני מפרסם את המאמר שלו כאן :

מכתב פתוח לאלי אשד

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

6 תגובות על “"מכתב פתוח לאלי אשד"”

מדובר בבן-אדם שסולק בבושת פנים מאתרי אינטרנט רבים, הודועתיו ההזויות נמחקות בקביעות ותסלח לי על חוסר סובלנות קל – אבל אומונותיו לא הכי נאורות ומתקדמות.

סביר להניח שאף אחד מקוראי "רשימות" לא היה שומע על מר שבות ללא הכבוד שעשית לו.

וגפ לי אין חיבה מיוחדת למר שבות שתקף אותי אישית ולא פעם. אבל הפעם הזאת מאחר שטרח להגיב בצורה מפורטת אם כי מבולבלת לגמרי למאמר ספציפי שלי החלטתי לתת לו את הכבוד

יש לא מעט אירוניה בטיעון המרכזי שלו. הוא מדבר על כתב יד שנכתב בערך 700 שנה לאחר חתימת התנ"ך. וטוען שלא יכול להיות שהושקעה כל כך הרבה עבודה בכתב־יד זה ושהוא אינו אמת לאמיתה.

נעזוב לרגע את כל הסתירות הפנימיות שיש בתנ"ך. נעזוב את שה שיש לנו עותקים חלקיים יותר קדומים. נתייחס רק לעובדה שאלי נמנה על מחברי ספר תיעודי על "הגולם". האמנם ייתכן ש"הגולם" לא היה ולא נברא, למרות עבודת המחקר הרצינית שהושקעה בכתיבתו?

שהוא מעלה מסקנות מופרכות כל כך.
קודם כל הגולם מבוסס על עבודת תחקיר רצינית וארוכת שנים כפי שיכול לראות כל מי שמסתכל בעמוד האחרון של הביבליוגרפיה שבה מובאת רשימה ארוכה של פריטים ביביוגרפיים מאת סופרים מכובדים וידועים כמו רואי "צ'יקי " ארד, ארי ליבסקר, עידן צבעוני ועוד כהנה וכהנה האם אתה רוצה להגיד שהרשימה הזאת היא מזוייפת ?
עבור הספר רואיינו עשרות אנשים כמו הסופר פנחס שדה הבמאי מקס "טונה " שרייבר ועוד רבים אחרים האם אתה רוצה להגיד שהראיונות לא התקיימו ?
במהלך המחקר על הספר נחשף קליפ עתיק יומין בבמרתפי הטלוויזיה ברוממה של פיזמון הגולם המפורסם כפי ששרה אותו הזמרת הידועה של התקופה מרגלית הדרי .
האם אתה רוצה להגיד שגם הקליפ הוא זיוף ???
אדוני מעלה על דעתו יותר מדי דברים מוזרים.

זה מזכיר לי את התוכנית עם שני הכושים הקטנים שמאומצים ע"י איש עשיר בניו יורק שיש לו בת בלונדית שהפכה בסוף לשחקנית פורנו. הכי אהבתי את הקטן שכל הזמן היה אומר "על מה אתה מדבר וויליס". הוא היה אומר את זה בקול מצחיק כזה. מה שלא מצחיק זה ששמעתי שיש לו איזה מחלה קשה שמעכבת כבר 30 שנה את הצמיחה שלו. זה ששיחק את אחיו הגדול גם מת מסמים. הם כולם מתו חוץ מהקטן. שיבדל לחיים ארוכים ונמוכים.

נקלעתי במקרה, ממש במקרה, לאתר הזה ולדברים והתגובות כאן, וברצוני לשלוח דווקא תודה לאלי אשד על ההקדמה שקידם בה את הצגת מאמרי בבמה חדשה. (מברנע לא ציפיתי ליותר).

אלברט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three + eighteen =