web analytics
קטגוריות
טלויזיה

הכל על "הפוך"

סדרת הטלוויזיה "הפוך" .

הופיע באתר סדרות הטלויזיה הקלאסיות 

יוצר תסריטאי ובמאי :שמואליק חיימוביץ'
מפיק יונתן ארוך .
הופקה  בשנים 1996-1998 בידי חברת טליסמה הפקות בע"מ דואר אלקטרוני mail@talisma.co.il

אתי : אם הוא מעשן אז לא .
ענת : אם יש לו חברה, אז לא.
אתי : אם הוא יפה מדי אז לא .
ענת : אם הוא יפה מדי אז כן , אם הוא עובד במס הכנסה אז לא .
אתי : למה לא?
ענת : ככה אבא שלי פעם אמר לי .
אתי : אם הוא רופא, טייס או מהנדס אז לא.
ענת: אם הוא עורך דין ,אז לא.
אתי : אם יש לו סימנים של מחלת נפש אז לא.
ענת: אם יש לו אסתמה, אז לא.
אתי : אסתמה ? איך את חושבת על הדברים האלה.
ענת : ושיהיה חכם .
אתי : עדיף שלא יהיה ממש חכם .
ענת : אם את רוצה שהוא יהיה חכם ולא יפה ולא טייס ,אז למה את לוקחת את יוסי?
אתי : אם הוא דייקן ,אז כן .
ענת : אם הוא דייקן , אז לא.
(ציטוט סצנה של "הפוך " אתי וענת מראיינות את המועמדים לשוטף החדש בדירה של אתי) :

רשתות הטלויזייה הישראלית אינן משופעות בסדרות דרמה מקוריות טובות באמת ,ניתן לספור אותם על שתי אצבעות ידיים . יש שיזכירו את "בת ים –ניו יורק " אחרים את "הבורגנים " ,כותב שורות אלה יכליל ברשימה זאת את "זבנג" על פי סדרת הקומיקס של אורי פינק  ואת "חצי המנשה" " של אפרים סידון ואולי גם את "המסעדה הגדולה" הותיקה של אלי שגיא . בכל אופן נראה שיש קונצנזוס  שבין הסדרות המקור הטובות ביותר של כל הזמנים יש למנות גם את אחת הסדרות הביזאריות ביותר שנוצרו כאן אי פעם ועם זאת גם הישראלית ביותר באופיה "הפוך".
"הפוך" הייתה לכאורה מעין שילוב מקומי של שתי סדרות זרות ידועות "סינפלד " ו"חברים " על חייהם של קבוצת רווקים ורווקות שתוארו בהומור מתוחכם. אבל למרות הקונספט הדומה לכאורה היא באמת לא דמתה כלל וכלל לסדרות אלו . היא לא הייתה באמת דרמה ריאליסטית וגם לא בדיוק קומדיה או פרודיה אם כי היו בה אלמנטים מכל אלה וזאת הייתה אחת הסודות של גדולתה. והעירוב והבלבול בין סוגות וצורות שונות של דרמה תרם רבות לסדרה אם כי גם בלבל לא פעם את הצופים שאף פעם לא ידעו למה לצפות.
היוצר הכותב והבמאי של רוב פרקי "הפוך " היה שמואליק חיימוביץ צעיר בן 27 בלתי ידוע לחלוטין שסיים את לימודיו במכללת תל חי לתקשורת רק שנה קודם לכן ולא יצר שום דבר שהיה ידוע עד אז בברנז'ה הטלוויזיונית . הוא היגיע למפיק יונתן ארוך עם תסריט בסיסי לסרט הגמר שלו במכללה שמעולם לא נעשה וארוך החליט שיש כאן בסיס לסדרה שלמה . חיימוביץ כתב אז שלוש עשרה פרקים בשלושה חודשים . ועל סמך אלה ועוצמת הדיאלוגים שבהם הוחלט שיש כאן חומר מוצלח ביותר לסדרה שלמה .
המפיק יונתן ארוך כבר הפיק את הסרטים המצליחים "שירת הסירנה " עלפי ספר רב מכר של עירית לינור ואת "שורו" שבמידה מסויימת ניתן למצוא בו סוג הומור דומה לזה של "הפוך". וגם סדרת טלוויזיה קומית עם רבקה מיכאלי בשם "בטי בן בסט "
. את שבעת הפרקים הראשונים ביים אריק רוטשטיין ואחר כך החליט חיימוביץ" לביים את הסדרה בעצמו ולמרבית ההפתעה קיבל את מבוקשו אם כי היה חסר כל ניסיון גם בבימוי וביצע את המשימה בהצלחה סבירה בהחלט.

. בנוסף חיימוביץ' חיבר עבור הסדרה כמה שירים שאותם הילחין כוכב הסדרה ( שהוא גם  כותב-זמר ומוזיקאי )  דני שטג . את  אחד מהם, "שקט אהבה" שטג שר בעצמו ואת השני, "להיות יפה", שרה כוכבת הסדרה אורנה פיטוסי. שני השירים הפכו ללהיטים ברדיו.

סיפור הצלחתו של יוצר צעיר ובלתי ידוע זה עם "הפוך" הוא אחד הסיפורים היותר מדהימים של תעשיית הטלוויזיה הישראלית.

גיבורי "הפוך " היו שמונה חברים וחברות ,לצעירים ישראלים טיפוסיים בגילאי העשרים שחיו בסביבה תל אביבית צעירה . העונה הראשונה התרכזה סביב סיפור על נסיון להפיק במו בידיהם את "סרט הפורנו הישראלי הראשון " ( מאז "הכבוד הזה" כבר נלקח בידי אחרים במציאות וכיום כידוע יש בישראל תעשיה שלמה של סרטי פורנוגרפיה "כחול לבן " ) . בתוך מסגרת הסיפור הזה נפרשו הסיפורים של שתי חברות טובות , על שותפים לדירה ועל שלושה חברים טובים וכך הלאה.הסדרה אגב נקראה בשם זה מכיוון שכל מה שהדמויות תכננו תמיד יצא להם "הפוך" ממה שתיכננו .
שמונת גיבורי הסדרה ( כולם שחקנים אלמוניים שפרצו לתודעה בציבורית בגדול בעקבות "הפוך" והפכו לסלבריטאים ) היו : אתי הג'ינגית טובת הלב השמחה והאופטימית , שנוהגת להקליט את חויותיה היום יומיות ביומני וידאו ( אורנה פיטוסי , שהופיעה קודם לכן בפילוט לסדרת מדע בדיוני ישראלית שלא נעשתה לבסוף בשם "חללית " ) ענת ( עינת ויצמן ) אלי ( דני שטג ) שהוא אחיה של אתי ,חברו הטוב יוסי (יואב הייט ) מיקו ( ניר לוי ) שהוא עוד חבר טוב מימי בית הספר היסודי ,ואבי ( מיכאל ויגל ) אגו מניאק מנופח מחשיבות עצמית שיעשה הכל בשביל כסף והוא יזם פרוייקט הסרט הכחול. ליאת ( אסנת חכים ) מלצרית אהבלית במקצת בבית קפה שכונתי שבו מבלות שאר הדמויות שאוהבת לשיר ויששכר ( גיל שושן) בחור תם ותמים שהוא דייר שותף לאתי .

במהלך הסדרה יש חיזורים הדדיים מריבות והתפייסויות ובתווך מתנהל פרוייקט הסרט הכחול ויש גם מגוון קטעים ביזארים וסוריאליסטיים במיוחד כמו הקטע שבו הוריו של יששכר אחות ושוטר במקצועם דורשים מבנם לעזוב את ביתם ומכוונים אקדח לראשו כאשר הוא מסרב או בפרק השני שבו עינת מנסה לבחור שותפים תוך שימוש בספר לילדים "דירה להשכיר " של לאה גולדברג. ( השמועה אומרת שבעקבות פרק זה היה ביקוש גדול לעותקי ספר זה ובידי מבוגרים דווקא) . אל הסרט הכחול עצמו היגיעו לבסוף רק בפרק השלוש עשרה ( אם כי לאמיתו של דבר הצופים לא ראו ממנו כמעט כלום ). מכל בחינה הייתה זאת סדרה מתוחכמת ביותר עמוסה קריצות סאטיריות לכל עבר שכמוה לא הייתה כאן . הפרקים מטבע הדברים לא היו שווים בעוצמתם היו מהם שהיו מרשימים והיו מהם שהיו פשוט לא טובים אך רק לעיתים נדירות הם היו משעממים .

מעניין שאנשי קשת התרשמו כל כך מפרקי העונה הראשונה שהזמינו מיד עונה שניה עוד לפני שאלה הוקרנו וקיבלו תגובות ושיעורי צפייה מהקהל הרחב.
לאחר הצלחת העונה הראשונה של 13 פרקים הוזמנו שתי עונות נוספות הסדרה זכתה לרייטינג טוב בעונה הראשונה ל-18 אחוזים הישג נאה ביותר לסדרה כה יוצאת דופן .
העונה השניה העונה השנייה זכתה אף לריטינג גבוהה יותר מאחר שהרשת הקדימה את שעת השידור .
העלילה שבמהלכה הצטרף לחבורה חבר חדש בשם ניסן , עסקה בפתיחת המועדון בידי החבורה אגב עיסוק בפעולות שונות ומשונות מסביב לכך . וכך למשל בפרק בשם "נגריה בשכונת שפירא " עינת השקועה בספר נבואות של האסטרולוג נוסטדראמוס מגיעה למסקנה שסוף העולם יהיה בתוך שנתיים בגלל פצצת אטום ומצטערת על כך שלא תוכל להגשים את תוכניותיה לשנים הבאות . זאת בעוד דני מושפע מדון קיחוטה של סרואנטס.במהלך עונה זאת מת באופן מאוד לא צפוי אחד הגיבורים , אבי יזם פרוייקט הסרט הכחול של העונה הקודמת .

העונה השלישית והאחרונה הייתה הארוכה מכולם של 15 פרקים, ולעניות דעתי המעניינת מכל. היא עסקה במסעם של בני החבורה לנפאל ( במסע שהתבסס על חוויות אמיתיות של התסריטאי חיימוביץ' במזרח ) שם התמודדו עם אירועים על טבעיים שונים ובהם עם קימתו לתחייה של אבי כרוח רפאים נטולת זכרונות ,וחזרתו לעולם הבא , והכוחות העל טבעיים שאותם קיבל יששכר לאחר שקיבל מכה בראש , כוחות שהפכו אותו לישות על אנושית כמעט. וכך זה נמשך עם עלילות ביזאריות שונות במזרח הרחוק ( ובהם קרב של שניים מגברברי החבורה עם מומחית מזרחית לקרב מגע !) ובחזרה בארץ . ובסצינה המפתיעה מכל בפרק האחרון הופיע חיימוביץ בתור עצמו תסריטאי שמעוניין להפוך את עלילות אנשי החבורה לסדרת טלווזייה . לדעתי עונה זאת היא אחת הדוגמאות המעניינות ביותר של הגל העצום של התעניינות שפרח באותה תקופה בישראל לגבי המזרח הרחוק. גל שכלל ספרים כמו "השיבה מהודו " של א.ב. יהושע ( שגם הוסרט בידי מנחם גולן ) , ספר המתח "אשראם" של רם אורן וסידרה תיעודית של תמיר קמחי על מסע של חבורת צעירים בהודו .
הפרק האחרון של "הפוך" צולם בדצמבר 1998 בנפאל . ובכך היא היגיעה לסיומה עם רייטינג נאה . לא הייתה עונה נוספת . גם היוצר וגם השחקנים הרגישו שהסדרה מיצתה את עצמה ורצו להתפנות לדברים אחרים

"הפוך" הייתה ונשארה אחת הסדרות המעולות והמעניינות ביותר שנוצרו אי פעם לטלווזייה הישראלית. העיסוק של ה"הפוך" בתופעות על טבעיות ( עיסוק ששיקף את העניין הגובר בישראל במזרח הרחוק כמו גם בעל במיסטיקה ובעל טבעי ) , שהוצגו כמשהו שהוא חלק מחי היום הרגילים הרגילים שאין מה להתרגש ממנו יותר מדי הוא אחד המאפיינים המיוחדים של הסדרה שהפכו אותה לשונה מכל סדרת דרמה ישראלית אחרת אי פעם.
גם הביקורות ל"הפוך " היו טובות מאוד בהשוואה למרבית הסדרות הישראליות האחרות . המבקר מאיר שניצר קבע : רעננותה של "הפוך" נעוצה קודם כל בפיכחון היובשני ובהתעקשות שלא להיכנע לרובדים פארודיים ,שהיו עושים ליוצרי הסדרה את העבודה הקלה. סצינות קומיות יתר על המידה נקטעות על ידי מבט אירוני מפתיע ,וסצינות מלודרמטיות נחתכות אל המגוחך . העירוב הזה מעניק מתח פואטי ,שעוכר שלווה. זאת למרות המסגרת החפיפית שבה מתנהלים העניינים ". מבקרת אחרת קבעה " הפוך היא לא יצירת מופת , אבל היא כיפית כמו ספריט צונן בצהרי אוגוסט…מדובר ב-45 הדקות המקוריות השבועיות הכי מגניבות שהיו לנו כאן עד עכשיו"".
ואולי התיאור הטוב ביותר ניתן בידי אחת המפיקות שקבעה "זוהי סדרה קומית –עב"מית שאין בה אף חייזר".
המפיק יונתן ארוך עשה מאז  את "בקצב הקצב " סידרה בכיכובה של "טינקר בל" שהייתה מעין חיקוי  של ה"הפוך" שלא זכה להצלחה.   שמואל חיימוביץ  ביים מאז סדרת 12 פרקים בסדרת  מערכונים קומית בשם "אפידורל "  וסרט באורך מלא,"סיפור קיץ   סיפור אהבה המתרחש בין בני נעורים  בימי מלחמת שלום הגליל .
 נספח :תקצירי הפרקים.

עונה הראשונה

פרק 1 – "יום הולדת לאתי"
אתי פוגשת את יוסי במסיבה, אבל מוותרת עליו לטובת ענת. ענת ויוסי לא מסתדרים והיא מחזירה אותו לאתי. אלי חושד שכולם עושים סרט כחול מאחורי גבו.
פרק 2 – "הוא לא נמלה"
אתי מחפשת שותף לדירה. הגורל מזמן אל דירתה את יששכר, שלא עונה על החלומות של ענת אבל מגשים את סיוטיו של אלי. אתי ויוסי יוצאים בפעם הראשונה והציפיות שלהם אחד מהשני מתגשמות.
פרק 3 – "לינדה הכחולה"
יששכר עובר לגור בדירה של אתי. יוסי מנסה להוציא לאור ספר שכתב אבל בינתיים כותב תסריט חדש לסרט הכחול. חללית חולפת ליד חדרם של אתי ויוסי.

פרק 4 – "רוני"
רוני, חבר לשעבר של אתי, מגיע לביקור. אתי מתרגשת ויוסי נלחץ. אלי יוצא לשמור על כבודה של אחותו.
פרק 5 – "פטריוטים"
נבחרת ישראל בכדורגל משחקת נגד ברזיל ומפסידה בגדול. ענת מפוטרת ממשרד עורכי הדין, ומחליטה להיות שחקנית. מיקו שוב מנסה להתחיל עם ליאת.
פרק 6 – "ברווז בתפוזים"
ליאת מגלה שאלי סוחר עורות ורוצה לגמור איתו. מיקו כועס שאלי יצא איתה אבל מוותר באצילות. אתי ויששכר צופים בסרטים כחולים, למטרות לימודיות.
פרק 7 – "עשר אחוז בסטלבט"
אבי אוהב את העולם ואת החיים ואת המדינה – עד שהוא מוצא בתיבת הדואר צו קריאה למילואים. הוא יוצא למלחמה בצה"ל. בינתיים, אלי עושה מילואים בסבבה.
פרק 8 – "המפץ הגדול"
שלמה, בחור דתי, מנסה להחזיר את יששכר בתשובה. ענת מדגימה ליששכר למה כדאי לו להישאר חילוני. מיקו מסביר לאלי על האינקוויזיציה: "ככה זה דתיים פנאטים, עושים הכל שאלוהים יהיה מבסוט…"

פרק 9 – "מיטה מעץ שקמה"
ענת מסייעת למיקו לגנוב מיטה מ"הבימה", לצילומי הסרט הכחול. מיקו נוטש אותה ויששכר מציל אותה. אתי יוסי יששכר וענת יוצאים לרקוד במקום לא צפוי.
פרק 10 – "אהבה בימי כולרה"
ענת משכנעת את אתי להתחיל עם שני בחורים. יוסי לא מגלה הבנה. ליאת מנסה לפשר אבל רק גורמת נזק. לענת נתפס הצוואר ויששכר מנצל את זה לטובה.
פרק 11 – "כלב מניאק"
מיקו מלמד את רן, שהשתחרר לא מזמן מבית חולים פסיכיאטרי, איך להיות שועל עם ביצים. אתי ויוסי מחליטים לגור ביחד.
פרק 12 – "מי המציא את טחנות הרוח"
ההכנות לצילומי הסרט הכחול בעיצומן. הבעיה הגדולה: למצוא שחקנים. מבחני הבד למועמדים הסופיים מותירים את צוות ההפקה פעורי פה.
פרק 13 – "מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול"
מצלמים את הסרט הכחול. אתי עוזבת את הדירה ועוברת לגור עם יוסי. ענת נכנסת לגור עם יששכר ומוציאה אותו לתרבות רעה. אבי לא ממהר לחלק את רווחי הסרט הכחול.

עונה שניה

פרק 14 – "חולות בחמישים לירות"
ניסן, דייג חובב בחוף תל אביב, מוציא מהים חבילת קלטות. כשהוא צופה בהן הוא נדהם לגלות סרט כחול וסדרת יומני וידאו של בחורה בשם אתי. ליאת תופסת את אלי בשקר.
פרק 15 – "קוביה אחרונה של שוקולד"
אתי מחליטה להציע ליוסי להתחתן. ניסן מתייסר על כך שהוא שיקר לאתי. אלי מתחיל לקרוא את "דון קישוט" ודווקא נהנה.
פרק 16 – "במלחמה כמו במלחמה"
ענת מגלה שנרקמת נגדה מזימה ב "הבימה" ומבקשת מסבתה למצוא עבורה נקמה מקורית, הפיכה ואכזרית. אתי חוזרת לבית הוריה. אבי מוכר וויסקי לאבא של אלי. אלי מנסה לפייס את ליאת.
פרק 17 – "סנטה מריה"
מיקו לומד להושיט את הלחי השניה. אלי מקבל מאבא שלו הזדמנות עסקית ומפשל. מגדת עתידות מגלה לאמא של אתי שאתי בהריון. אבי לא מוצא סיפוק בחייו.
פרק 18 – "נגריה בשכונת שפירא"
ענת מבינה שסוף העולם קרב ומחליטה לחיות את הרגע. אבא של אלי תופס אותה ואת יששכר חיים את הרגע בחנות ומפטר את יששכר. ניסן מעניק את הנגרייה לאתי ואבי. ליאת מתפייסת עם אלי.
פרק 19 – "עוד לא גמרנו לדבר"
מיקו חותם ערבות לחבר מהצבא. אתי מקבלת הודעות הכרות בטלפון. אבי מוותר על מיליון דולר ועושה מעשה גבורה.

פרק 20 – "אפלטונית"
אתי מהססת איך להמשיך אחרי מותו של אבי. ענת מתחילה עם בחור חדש לנגד עיניו של יששכר. אחיו של אבי מופיע ומתגלה כטיפוס מוזר ולא אחראי. מיקו מנסה לנשק את אתי. יששכר מנסה לנשק את אתי. ענת מנסה לנשק את אתי.

פרק 21 – "ישנן בנות"
ענת ממשיכה לחזר אחרי אתי, ללא הצלחה. מיקו מלמד את יששכר להתחיל עם בנות, בהצלחה מרובה. אתי משפצת את המועדון. עמית בורח עם מירי המלצרית לגליל, אל קבר יותם הצדיק.
פרק 22 – "קדיש"
אבא של אלי מתוסכל שהוא לא זוכה לומר קדיש על אביו. אלי מוצא עבורו פתרון מקורי. אתי מתלבטת אם להפסיק את ההריון. יששכר לומד מקצוע חדש ואטרקטיבי.
פרק 23 – "שיחות למבוגרים בלבד"
ענת וליאת עובדות בשיחות ארוטיות. אתי מצלמת את יששכר בפוזות נועזות. אלי ומיקו מחפשים את רוצחו של ארלוזורוב אבל תופסים את ליאת.
פרק 24 – "העטלף שלא מתעייף"
ענת תופסת פיקוד על המועדון. אלי מחליט להתחתן עם ליאת אבל חושש להציע לה. יששכר לוקח את אלי וליאת לשיט על החסקה.
פרק 25 – "מלאך למקרים מיוחדים"
רחל לא מוכנה לקבל את ליאת ככלה. אתי וענת עורכות אודישנים לזמרים במועדון. אלי חולם חלום בלהות. אזכרה במלאת שלושים למותו של אבי.
פרק 26 – "לאון הצדיק"
המועדון פותח שעריו בהצלחה. מיקו מנסה לשכנע את אלי לא להתחתן. עמית חוזר מאוסטרליה, עם תאבון לעסקים. הרבנות מתנגדת לנשואי אלי וליאת.

עונה שלישית .

פרק 27 – "חלומות אמיתיים"
בכפר נידח בהרי ההימלאיה אלי וליאת מוצאים את בעלה הנפאלי של ליאת. ליאת מוקסמת מהכפר וגם מהבעל. אתי מוצאת בהודו אהבה. בארץ, יששכר מקבל מכה בראש ומתחיל לחוות חוויות מוזרות.


פרק 28 – "מגלגל הנשמות"
מיקו חוצה את הגבול לנפאל מבנגלדש. יששכר טס אל חבריו במזרח. בקטמנדו הוא פוגש את מיקו שמנסה להרגיע אותו מעט. לקשמן מספר לליאת שבגלגול קודם היא היתה כבשה כחולה. אבי קם לתחיה בעמק בהרי נפאל. בפוקרה הוא פוגש חב"דניק ונכנס איתו לויכוח דתי. אלי מוצא גיטרה ושר לילדי הכפר.

פרק 29 – "נרות נשמה"
אלי פוגש את אבי וכמעט מת מפחד. בקטמנדו, ענת עייפה מהמאמצים שלה ל"כסות" עוד ועוד אתרים במזרח. ליששכר ממשיכות לקרות התופעות המוזרות. מיקו משכנע אותו ללמוד לשלוט בתופעות האלה ולבלות עליהן.
פרק 30 – "סיפורים קצרים על אנשים נפאלים ותרבותם"
אתי מחליטה לחפש את אלי בכפר שלו ופוגשת מדריך דובר עברית. אלי מתחיל להתרגל לנוכחותו המעיקה של אבי, שמתחיל להבין למה הוא חזר לעולם הזה. ליאת מתאקלמת היטב בכפר. יששכר מתחיל לבלות עם כוחותיו הקסומים אבל ענת מפריעה לו.
פרק 31 – "אלוהים אחרים"
בדרך אל הכפר של אלי וליאת, אתי פוגשת את אבי ועוזרת לו למצוא את הדרך חזרה לעולם הבא. יששכר הופך לגיבור מקומי בקטמנדו מה וענת מתעצבנת. ענת מקבלת טלפון מדאיג מהארץ ומחליטה לחזור. גם יששכר מתגעגע לים ולארנון המציל.

פרק 32 – "בייגלה"
ליאת מוצאת סוף סוף כבשה כחולה. אלי אוכל בטעות עוגיה פולחנית והולך לטלפן לאלוהים. ליאת ואלי מחליטים להיפרד. ליאת מתגרשת מלקשמן. בקטמנדו, מיקו נאלץ להתפטר מהבנגלדשית.
פרק 33 – "אחותי הקטנה סיגל"
ענת מגיעה לבית הוריה לקבלת פנים צוננת. בהופעה מרגשת בטלויזיה היא מגייסת מאות אלפי דולר. אלי ואתי מגלים שחיים ברח לאמריקה עם חברה צעירה ולרחל חבר חדש, פועל זר רומני. על החוף, ארנון מתלבט אם לקבל את יששכר בחזרה לעבודה.
פרק 34 – "כדורגל"
ענת משקיעה בבורסה את כספי התרומות. היא מתעשרת עד שהיא רוכשת בטעות את "הפועל" עוספיה. אלי ואתי מתמודדים עם השחקן הזר של אמא שלהם.
פרק 35 – "המשוררים"
מיקו מגלה שיש לו בן. ארנון ויששכר פוגשים משוררים דכאוניים. אלי כותב שיר יפה.
פרק 36 – "אינדיאנים"
מיקו נאלץ לוותר על בנו אחרי שכבר נקשר אליו. אתי וענת מנסות את כוחן בייעוץ נישואים. אלי משתתף בתחרות שירים וזוכה בפרס הקהל.
פרק 37 – "אורוות שלמה"
ענת מבוקשת על ידי המשטרה בגלל תרמית הטלויזיה. יששכר ממציא תוכנית סבוכה כדי לחלץ אותה אבל ענת מושלכת לכלא. ליאת חוזרת אל אלי עם סיפורי בלהות. אלי פוגש מעריצה חדשה אבל ליאת מתוודה: "אני אוהבת אותך"!
פרק 38 – "נזירי השאולין"
ענת משתחררת ממעצר. אתי יוצאת עם השוטר שעצר את ענת. ליאת וענת סוחטות את מנחה הטלויזיה. אלי ומיקו מתמודדים עם לוחמת קונג פו ( השחקנית טינקר בל ). .
פרק 39 – ”אוטוביוגרפיה"
ענת כותבת אוטוביוגרפיה. ליאת רוצה להיות מבקרת ספרים. אתי נוסעת להרשם לאוניברסיטה העברית. יששכר פוגש חבר ילדות.
פרק 40 – "דוב נמלים"
מיקו נוסע לסן פרנסיסקו. לאלי הפרדה קצת קשה. אתי וענת עוברות הרפתקאות מסמרות שיער בירושלים. אלי בוגד בליאת ומתייסר. ארנון מספר ליששכר על פגישותיו המפחידות עם קורין אלאל. יששכר מקבל קידום בעבודה.
פרק 41 – "שקט ואהבה"
אלי מתוודה בפני ליאת על הבגידה אבל היא רוצה להיות המוזה שלו. הוא כותב שיר חדש ומקליט אותו. יששכר מחפש מציל חדש. אתי מוצאת בית חדש בירושלים. ענת נדחית על ידי מו"לים רבים אך מוצאת תסריטאי שמעוניין לעבד את ספרה לסדרה לטלויזיה, בכיכובה. התסריטאי הוא אחד בשם שמוליק חיימוביץ" .

קישורים רלבנטיים

הפוך בויקיפדיה

 

דני שטג כוכב "הפוך "

אורנה פיטוסי כוכבת "הפוך"

ראיון עם אורנה פיטוסי

ראיון נוסף עם אורנה פיטוסי 

 גם על אורנה פיטוסי

עוד ראיון עם אורנה פיטוסי

 

עינת ויצמן כוכבת "הפוך "

ניר לוי כוכב "הפוך"

גם על ניר לוי

חייו של ניר לוי

יואב הייט כוכב "הפוך "

הסרט "סיפור חיים " של שמואל חיימוביץ'

גם על הסרט סיפור קיץ

אפידורל בבימוי שמואל חיימוביץ

"בקצב הקצב " סדרת חיקוי של "הפוך".

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

6 תגובות על “הכל על "הפוך"”

אכן, הפוך היתה סדרה חמודה מאוד. לא מזמן ראיתי כמה פרקים של העונה השלישית בשידור חוזר, והופתעתי עד כמה היא רעננה ומצחיקה גם עכשיו.

מעניין אם ערוץ 2 הנוכחי היה נותן צ'אנס לסדרה כזו.

i in mexcico looking 4 story in evrit to my class – i am a teacher and the subject is friendship and the computer send me to your attar – so barur that i saw hafoch – sabba of sidra.

by.

שמואליק חיימוביץ היוצר והביימאי של הפוף יצר לאחרונה סרט שלם באורך מלא "סיפור קיץ " .
הנה כמה קישורים על הסרט הזה:
תקציר הסרט
http://www.jff.org.il/show_movie.php?id=154

מאמר של גואל פינטו
https://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=505989&contrassID=2
ביקורת של גידי אורשר
http://glz.msn.co.il/glz/culture/critics/movies/2D9EE88997244AD9ABC4F3023959C5A5.htm

עמוד הסרט באתר "סרט"
http://www.seret.co.il/movies/s_movies.asp?MID=1628
ביקורת של יאיר הוכנר
http://www.seret.co.il/critics/index.asp?catCase=6&id=541
ביקורת של מיטל ועקנין
http://e.walla.co.il/?w=/1000/633397

שלום. רוצה לומר שאני באופן אישי מאוד מתרגשת מהסיפורי ההצלחה מסוג של הבמאי שמואליק חיימוביץ. כל הכבוד באמת לאלה שלא מפחדים לנסות, לא מפחדים ללכת ולבקש, לשאול ועוד.. כיוון שבסופו של דבר מי שלא מפחד הוא מצליח! גם הסדרה עצמה היא באמת משעשעת וחמודה.. היום נדיר שקוראים דברים כאלו.. רק אודישנים זה פתרון היחידי הייתי אומרת..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 + 19 =