web analytics
קטגוריות
מדע בדיוני ספרות פופולארית ספרות פנטזיה

המשפט האחרון

ארבעת פרשי האפוקליפסה. תחריט מאת אלברט דירר.

להלן סיפור מקורי משלי אחת מהיצירות הפנטסטיות המקוריות שפירסמתי עד כה.

המשפט האחרון.

מאת אלי אשד

לאחר האפוקליפסה וחורבן העולם שנגרם באשמת הדתות הגדולות ,היהדות הנצרות והאיסלאם וההינדואיזם כל מי ששרד היו כמה עמים בודהיסטים במזרח הרחוק והסינים שחזרו לקונפוציוניזם.
מנהיגיהם אסרו מעתה ואילך את המשך קיומם של הדתות המונותיאיסטיות מאחר שהגיעו למסקנה שהללו עם רעיונות העוועים האפוקליפטיים שלהם על הצורך בחורבן העולם כדי ליצור עולם חדש וטוב יותר מהווים סכנה להמשך הקיום של מה שעוד נשאר מהאנושות ושל כדור הארץ בכלל.
עם זאת המנהיגים הבודהיסטים והקונפוציאנים הגיעו למסקנה שהנזק שנגרם הוא כה גדול ושלצורך שימור שפיות דעתם של השרידים ,אין ברירה: יש להקים לתחייה את כל האשמים בחורבן העולם ולהעניש אותם על מה שגרמו.
באמצעים מדעיים שונים שאין צורך להיכנס לפרטיהם ,הוקמו לתחייה אישים שונים והועמדו למשפט באחריות לחורבן האנושות . אלה כללו מנהיגים כמו היטלר ,סטלין ובן לאדן יוצרי אידיאולוגיות של גזענות רצחנית כמו המלחין וגנר ,יוליוס שטרייכר , יוסטון צ'מברלין ,אלפרד רוזנברג ,האידיאולוגים של הגנוסייד ברואנדה , האידיאולוגים של האיסלאם הקיצוני חיים ויטאל מייסד התפיסה הקבלית הרואה בגויים בהמות של השטן ומקובלים גזעניים אחרים. הוקמו גם לתחייה הנביא יחזקאל שחזיונותיו בבבל על מלחמת גוג ומגוג יצרו את הבסיס הרעיוני לאפוקליפסות ,את יוחנן מחבר ספר החזיונות הנוצרי שבו הופיע הסצנריו המפורסם ביותר של האפוקליפסה,את האסטרולוג נוסטדראמוס שחזה בפרטי פרטים את האפוקליפסה של העתיד כמו גם כמה וכמה סופרי מדע בדיוני, מטורפים שניסו להקים ולהרוס מקדשים במקומות שנויים במחלוקת בין דתות שונות , וגם כל מיני אנשים קטנים אכולי שנאה לכל מה ולכל מי שסביבם ,שכתוצאה מכך השמיעו נבואות חורבן בכל הזדמנות. כל אלה ורבים אחרים הואשמו ביצירת נבואות שהגשימו את עצמן ואילולא הם יתכן שהדברים לא היו מתרחשים כפי שאירעו. .
גזר הדין במקרה של המנהיגים הפוליטים והצבאיים היה קל :עינויי תופת נצחיים שבהם עליהם לעבור לנצח נצחים את הסבל של קורבנותיהם.
אולם הוא היה מסובך יותר במקרים האחרים של החוזים והנביאים והאידיאולוגים השונים. אלה טענו במשפטם לחפות מאחר שלא ידעו שנבואותיהם וטענותיהם השונות יביאו לאסון הזה. הנאשמים טענו שרק חזו את העתיד לבוא ולא גרמו לו בעצם נבואותיהם.
הטענות האלה נדחו בידי בית המשפט שהגיע למסקנה שכל אחד מהאנשים האלה בעצם יצירת נבואותיו ותחזיותיו הביא גם ליצירת האקלים הרוחני והמחשבתי והציפיות הכלליות שהביאו לבסוף ליישומן.
גזר דינם של הפושעים מהסוג הזה היה : שהות בגיהינום פרטי משלהם ,שבו יהיה עליהם לחזות לנצח נצחים דקה אחרי דקה את כל ההרס והסבל שטענותיהם ונבואותיהם ותחזיותיהם והאידיאולוגיות המטורפות שלהם גרמו לו.
נשאר רק נושא אחד לדיון: הפושעים הראשיים המנהיגים והחוזים למינהם נענשו אבל מה עם השליחים שלהם שהפיצו את תורותיהם ? ומה עם כל אותם אלפי ומיליוני האנשים הקטנים שקראו את נבואותיהם וספריהם וחשבו עליהם והאמינו בהם ובכך תרמו גם הם ליצירת האפוקליפסה? האם גם עליהם יהיה להיענש באופן דומה או שתתקבל טענתם שהם היו רק ברגים קטנים במכונה?

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

5 תגובות על “המשפט האחרון”

א.ב. יהושע, בספרו הכאילו פילוסופי על המוסר, מתפלא, פליאה גדולה, כיצד יתכן שקין לא נענש לכל חייו, וכיצד יתכן שלאחר שהוא ריצה את עונשו הוא מצליח מאוד.
האמירה הזאת, כולל העונש הנצחי של רשעי עולם, מתעלמים ממידת הרחמים. עונשם של רשעים אינו מידה כנגד מידה. רק רשעים וערלי-לב יכולים לחשוב על העולם ברמה של מידה כנגד מידה. אנשים טובים מענישים במידה פחותה ממידת העבירה.

כאן אתה נכנס לשאלה הפילוסופית לא פחות, מה תפקידו של אדם במערכת הכללית. מדוע לא שפטו את כל הגרמנים על שהלכו אחרי היטלר? מדוע לא נשפוט כל מוסלמי שיעי על קיום הג'יאהד האיסלאמי?

התפיסה הזאת של
What you give is what you get
והניסיון הנואש משהו של האנושות להשיג צדק ונקמה הוא לא יותר מאשר פנטזיה שלא תתממש.
אין צורך להיכנס לדוגמאות, לספר על סופר הרודנים שלא נענשו, על הרוצחים ואנסי הילדים שמתהלכים חופשי וכדומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 + 7 =