web analytics
קטגוריות
תיאטרון ודרמה

לילית הרקדנית

 
 
 
 
יעל לילה רקדנית בטן אשכנזית יוצאת במופע חדש על הנשים הייצריות החזקות  של תקופת התנ"ך ומייחלת לשיבתם לתחייה במציאות .

רקדנית הבטן  האשכנזית המוכשרת יעל לילה יוצאת במופע חדש בשם פרי גנך :
המופע הוא שיתוף פעולה של נשים יוצרות המגלמות דמויות מן המקרא ומן המיתולוגיה הכנענית לשם יצירת פסיפס נשי-אנושי. מסע אל שורשי ההוויה בו לכל אחת יש מקום. מחול מזרחי מהמסורתי ועד לחדשני, מחול מודרני בשילוב אלמנטים מן המזרח. חיבור הרמוני בין מחול טורקי, צועני, ערבי, קלאסי, מצרי.

קטעי המחול מובאים בצורה תיאטרלית המספרת סיפור הנשזר כחוט השני משחר האנושית ועד היום. דמות האישה על כל חלקיה ופרשנויותיה – דיאלוג בין חווה ולילית, בין שרה והגר, דלילה, רחל ויעל הפתייניות, אסתר הבתולית, דינה הנאנסת ועקידת בת-יפתח ועוד.
לרגל המופע ריאיינתי את לילה יוצרת המופע :

יעל לילה רקדנית בטן .

מה את מנסה להראות במופע הזה?
לילה : אני מנסה לחזור לשורשים הקדומים של האישה האמיתית, השורשים שנמצאים בתנ"ך לפחות ברבדים הקדומים שלו ובתרבות הכנענית הקדומה שבמסגרתה נוצר .
אני רוצה לחזור אל אותה אישה בראשיתית שורשית ,חוה-לילית וכל השמות האחרים שהיו לה לפני שדוכאה בידי הגבר בתקופה שלאחר התנ"ך. ואני רוצה להראות בקטעי הריקודים האלו שהאישה הייתה פעם יצור שווה בכל לגבר ,יוצרת הוגה שליטה ואלה עד שהגברים בתקופת הרבנות לקחו ממנה את החופש שלה ליצור והפכו אותה לעקרת בית ,אסקופה נדרסת עוטה רעלות שחורות,קורבן אומלל של הטרדות מיניות ותו לא .
.
את האישה האמיתית הקדומה היצרית הזאת אני רוצה להראות מחדש על הבמה.

לחץ לצפיה בגלריה

 

היית רוצה שהאישה הזאת תקום שוב ?
לילה : וודאי ,היום הרי כבר אין נשים כאלו. תסתכל סביבך בתל אביב כל נשות הבוהמה כל האמניות בעיני עצמן כל הכותבות הפמיניסטיות –לסביות ,כל נשות העסקים כביכול כולן כאן נשים פחדניות חרדות שרק מחפשות את הגבר החזק שישלוט בהן, שמסתירות את האימה שבהן מפני העולם ומפני עצמן מאחרי פסודו אינטלקטואליזם בזוי ומטופש .
הייתי רוצה שכל אותן נשים ייצריות חזקות של תקופת התנ"ך דלילה איזבל ועתליה וכל השאר יקומו מחדש וילכו בגאווה בעולמנו שלנו . ויראו לכל מי הן ומה הן.
אז נראה מה הן נשים אמיתיות ולמה הן מסוגלות.

 ובנתיים במופע שלנו יש לכם הזדמנות לטעום משהו מישותן האמיתית .

אישית איני בטוח כלל שהייתי רוצה לפגוש את לילית איזבל או עתליה האמיתית במציאות. מפגש כזה יהיה מאוד לא נעים . אבל לראות במופע זה כבר עניין אחר .
הקהל מוזמן גם הוא לצפות ביום שישי זה 6.6 במרכז סוזן דלל בתל אביב בשעה 10 בלילה.

האתר של יעל לילה  בפייסבוק

ריקוד סוחף חושים: יעל לילה, אמנית המחול המזרחי, במופע מהפנט, המשלב סגנונות שונים (מתאים גם למסיבת רווקות) ב- 500 ש''ח במקום 1200 ש''ח (58% הנחה!)

מאת אלי אשד

בלש תרבות וחוקר של תנ"ך, תרבות וספרות פופולארית

3 תגובות על “לילית הרקדנית”

"תסתכל סביבך בתל אביב כל נשות הבוהמה כל האמניות בעיני עצמן כל הכותבות הפמיניסטיות –לסביות ,כל נשות העסקים כביכול כולן כאן נשים פחדניות חרדות שרק מחפשות את הגבר החזק שישלוט בהן, שמסתירות את האימה שבהן מפני העולם ומפני עצמן מאחרי פסודו אינטלקטואליזם בזוי ומטופש ."

כולן? כולן כולן? זאת אומרת שעברת אחת אחת ו בדקת?

עם גישה כזאת, מי בדיוק תרצה להקשיב למה שיש לך להגיד? אולי גברים. בטח לא נשים

אבל רק בשביל לראות נשים יפות

ולא בגלל משהו תנכי או תרבותי כלשהו

במחול מודרני אני נרדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 × 3 =